Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
berlini
berlini 2024. 01. 08. 09:22
Előzmény: #214379  Ecnedam
#214380
Persze, lehetséges hogy füld alatti bunkerhálózatokban túléli az embeiség pár százaléka azt, hogy fenn már klimával sem lehet.
Azt meg soha sem állitottam, hogy a természet ember ellenes lenne.
Dinoszaurusz ellenes sem volt, mégis kihaltak.
rajtunk áll..
Ecnedam
Ecnedam 2024. 01. 08. 08:53
Előzmény: #214378  berlini
#214379
"Ha ezek továbbra is olajat égetnek el, akkor becsukhatjuk a boltot. Pár milliárdos megél majd űrállomásokon a többi pedig pár generáció alatt kihal a földön."
Ezzel vitatkoznék, túl szélsőséges. Több jégkorszakot túlélt az ember kövekkel és botokkal tartós élelmiszer, gyógyszer nélkül. Talán nem mind a 8 milliád élné túl de ha a demográfiát nézzük a fejlett országokban nem is kell annyira aggódni a pár generációval későbbi pár száz millió nyugatiért. Akinek aggódnia kell az afrika, ahol az elmúlt évezredekben eddig is szar volt minden. A kérdés az hányan jutnak egy oázisra, 500-an vagy 500 millióan. 
Másrészről, a természet nem hiszem, hogy utálja az emberiséget. Mi is maga vagyunk a természet, nem külső szemlélők. 
berlini
berlini 2024. 01. 08. 01:46
Előzmény: #214377  FeherTibi
#214378
lőször is.
Minden elképzelhető.
Kérdés a jövő alakulásánál soha sem ez, hanem az egyes verziók bekövetkezésének valószinűsége:
1. kérdés:
van a klimaváltozás, amit csak a jelenlegi széndioxid kibocsájtással tudunk lassitani.
Ez eldöntött tény.
2. ember okozza a klimaváltozás?
Egyáltalán nem biztos, mert a földi klima nagyon durva változásokat hozott az elmúlt párszáz millió évben, igy ezen változások az emberi beavatkozások nélkül is vezethetnek oda, hogy a föld számunkra lakthatattlanná válik. tehát fel kell gyürni az ingujjakat és nem a marsra kell utat szervezni, hanem a földet kell lakhatónak megtartani.
3. a csökkenő széndioxid kibocsájtás megy a fosszilis energiák égetésével?
Biztosan nem.
4. a megújuló energiák + atomenergia révén megtermelt villamyosenergiáé a jövő?
Igen, nem látszik más megoldás és minden anyagfelhasználás csak azután lehetséges, ha a használhatattlanná vált termékek anyagait visszaforgattuk a termelésbe.
5. akkumulátoros energia meghajtotta kocsiké a jövő?
Nem biztos. 
Nem látunk a jövőbe de az biztosnak látszik hogy az emberiség nem akar lemondani az individuális mobilitásról, ráadásul a túlnyomó többség csak távolról csodálja az autókat, igy a fejlődés egy magasabb szintjén nem évi 100 millió autót fogunk gyártani, hanem majd 500 milliót. Ha ezek továbbra is olajat égetnek el, akkor becsukhatjuk a boltot. Pár milliárdos megél majd űrállomásokon a többi pedig pár generáció alatt kihal a földön.
5. Ha ennyire bizonytalan a jövőbeni technológia, akkor ki jár majd jobban, aki kivár és majd a győztes technológia autógyárait szeretné felépittetni, vagy aki szorgalmazza már most, hogy minél komplexebb technológiájú iparágok szolgáltatási ágak telepedjenek meg az országukban?
Nos az autógyártás a múltban sem egyedül a meghajtásból állt. A TESLA ma nem azzal uttörő, hogy ők gyártják a legjobb meghajtást, a legkényelmesebb autókat, hanem a szoftverek területén haladnak az élen.
Jobban járnánk, hogyha különböző ágazatok azokat a fejlesztő részlegeiket hoznák ide ahol a legnagyobb hozzáadott értéktermelés folyik, de ehhez megfelelő szinvonalú oktatásra lenne szükség, ami nincsen. A másik véglet, az egyszerű manuális tevékenységet kivánó tevékenységek letelepitése sem hoz semmit a jövőben. Ha viszont egy komplex autógyár telepszik meg egy magyar városban, akkor úgy ahogyan Győrben, kecskeméten már bebizonyosodtt, annak komoly hatása van az egész régió fejlődésére, még a felsőoktatás szinvonala is javul. Ha egy autómeghajtás nem állja ki a jövő próbáját, akkor jön egy másik. De ez nem jelenti azt, hogy a megépült aautógyár a körülötte lévő többszáz beszállitó cég üzemeivel egycsapásra megszűnik.
Emlitettem Győrt.
Ott ennek a veszélye nagyobb, hiszen az volt a VW csoport legnagyobb motorgyára.
De ahogyan kinéz a gyártás megmenekült. ma már a legtöbb elektromos meghajtást ott gyártják a csoport üzemei számára.
Tehát ha a BYD rossz lóra tesz az nem azt jelenti, hogy a Szegeden időközben megvalósult 10 milliárd eurós beruházást kidobhatják az ablakon. Majd módositanak a termékeken, a gyártáson.
FeherTibi 2024. 01. 08. 00:20
Előzmény: #214375  kkv14
#214377
varjuk ki a veget... olykor elofordul, hogy egy ceg rossz dontest hoz. szerintem a BYD szegedi beruhazasa rossz otlet volt. nem a BYD szamara elsosorban, hanem a magyar allam szamara. onmagaban a technologia, amire a BYD epit, megbukhat. pl. a BMW vezetojenek se tetszik a technologia ilyen szintu terjedese. az elkovetkezendo evekben sokminden tortenhet a vilaggazdasagban, nem biztos, hogy Kina lesz a nyertes. es egyeb tenyezok miatt se feltetlenul jo otlet, hogy a BYD idejon. szerintem tovabb fogja fokozni az elszegenyedest, lecsuszast, de nem a gyar kornyezeteben. mert ezek vannak, hiaba mondja a Kormany az ellenkezojet
Pistike12 2024. 01. 07. 22:31
#214376
Ha esetleg nem volt. 
https://www.vg.hu/mnb-blog/2023/12/a-letelepedesek-szerepe-a-lakaspiacon-hasonlitunk-portugaliara
Azert buszkekblehetunk hogy a ber es beleti dij/lakasar mutatoban sikerult az ehenfagyo es hanyatlo nyugatot lenyomni. 
Halgass a szívedre szavazzba fideszre:) hajra magyarock.. 
kkv14 2024. 01. 07. 22:21
Előzmény: #214364  FeherTibi
#214375
Logikus,  azért jönnek ide,  hogy lelépjenek....   
Pistike12 2024. 01. 07. 21:53
Előzmény: #214373  FeherTibi
#214374
Remelem.
FeherTibi 2024. 01. 07. 20:17
Előzmény: #214372  N0MAD
#214373
a tobbkoros Eu is mar evek ota tema. ez is egy lehetoseg... az Eu elitje meg fogja unni az idiotizmust... Orban 2-3 millio romaval, nyugdijassal, ukrannal, kozmunkassal, stb.(tehat otthon nem adozo emberrel) evente tobb 10 milliardos konzultaciokkal akarja iranyitani Europa jovojet. ki lesz baszva az orszag a periferiara, mint a macska szarni
N0MAD 2024. 01. 07. 20:01
Előzmény: #214350  berlini
#214372
Akkor ukrajna. Grúzia. 
Mindig van helye a pénznek, ha mu faszkodunk ám legyen. Nem us kell tagok legyenek lehet lesz több körös eu, vagy tagság nélkül megy a támogatás. 
Mi úgyis a gátunkon visszük sz eut, nem?
Ishar
Ishar 2024. 01. 07. 18:41
Előzmény: #214369  slash
#214371
Elon Musk majd SpaceX rakétagyárat és űrállomást fog hozni Felcsútra. :)
berlini
berlini 2024. 01. 07. 18:34
Előzmény: #214364  FeherTibi
#214370
nem vagy tájékozott az eljárásban.
Amióta a Közös Piac létezik, úgy akadályozzák meg a vámok elkerülését, hogy az unióban forgalomba kerülő áruk értékének többsége az únión belül legyen megteremtve. (Tehát tisztán összeszerelés nem mentesit).
Amikor Magyarország társult tag lett a Suzuki rohamosan elkezdett magyarországon és szomszédos társult tagországokban beszállitókat keresni, hogy elérjék a 70%-os értékhatárt. Kemény munka volt (mesélték nekem a Suziki gyárban 2008 körül) de sikerült.
Tehát nincs új szabály, amit ki kellene találni. Ez működik vagy 60 éve.
Új lesz a mesterségesen előállitási áruktól eltéritett kinai import esetében egy dömping vám.
De rosszul irtam, ez sem új. Ezt is alkalmazza az Unió (de az amerikaiak is) időnként.
Ezt pedig a kinaiak s - némi morgás után - kifizetik. Mert náluk senki sem tudja jobban hogy a látszólag csak 10 ezer euró értékű alkatrész csomaga egy elektromos autónak inkább 20 ezer eurót ér, ha az anyag és energia árak a világpiaciak lennének Kinában is.
slash 2024. 01. 07. 18:31
Előzmény: #214368  slash
#214369
Nagyon jó cucc lesz a BYD gyár mert húzni fogja az ipart és mindent. Környezetszennyezés stbre figyeljenek és tuti lesz. Ez a jövö . A Tesla jobb is hogy nem jött ide Elon totál kész már.  
slash 2024. 01. 07. 18:28
Előzmény: #214367  FeherTibi
#214368
Hát ha rajtad múlik biztos! :-) szerencsére kint vagy jó messze..:-)   haza se gyere ba+. 
FeherTibi 2024. 01. 07. 18:03
Előzmény: #214365  Ishar
#214367
pl. 20%  vamot (adot) a magyar BYD kocsikra, ha nemet/francia stb piacon akarjak eladni. a "Made in Hungary" nem feltetlenul lesz mindig aduasz Europaban. 
mr_bob
mr_bob 2024. 01. 07. 17:42
Előzmény: #214365  Ishar
#214366
pont, hogy mi leszünk a kínaiak trójai falova, amit betolnak az eu-ba
Ishar
Ishar 2024. 01. 07. 17:40
Előzmény: #214364  FeherTibi
#214365
Ezt nem igazán értem: milyen uniós vámot tennének a Made in Hungary BYD autókra?
FeherTibi 2024. 01. 07. 17:23
Előzmény: #214361  berlini
#214364
en is erre gondolok, hogy vamot vetnek ki a Magyarorszagon gyartott autokra. ezzel persze feszulni fog a viszony Magyarorszag es Kina ill. unio kozott. nagyon rossz otlet volt a BYD-t idehozni... a termeles megdragul a vam miatt, a ceg le fog lepni
Törölt felhasználó 2024. 01. 07. 16:20
Előzmény: #214362  Törölt felhasználó
#214363
Törölt felhasználó 2024. 01. 07. 16:18
#214362
ezt csak így itthagyom falusi CSOK jegyében, vannak magyar falvak is, vajon hány helyen mit lehetne vásárolni a támogatásból, nameg hard cold cash-ből:
https://www.reddit.com/r/t5_2sm1u/s/An4jbfCCXn
berlini
berlini 2024. 01. 07. 16:12
Előzmény: #214360  FeherTibi
#214361
A VW-nak a kinaiak ténylegesen komoyl konkurensei.
Részben azért, mert ebben az iparágban először van olyan rendszer, amiben a kinaiaknak technológiai előnyük van. (Lásd akku technológia)
Részben azért mert Kinában elképesztő mértékben "tolják" az ipart.
A gyártók ingyen kapnak fejlesztésre pénzeket, a nyersanyagok + energia belfüldi ára a világpiaci töredéke.
Igy a gyártás önköltsége erősen az európai alatt van.
Ezt Európa kezdi komolyan venni és a többségében Kinából szállitott alkatrészekből Magyarországon összeszerelt kocsikra komoly vámot fognak kivetni. Ezzel kiegyenlitődik a magyarországon gyártott kinai autók versenyelőnye az Audival szemben.
Felesleges itt arról spekulálni, hogy ennek a versenynek a következményeként kerülne veszélybe MO. Uniós tagsága.
A svédek NÁTÓ csatlakozása szerintem már lezsugázott. Megvan az alku.
Kövér még párszor a svédek orra alá dörgöli, hogy nem szeretik a magyar illiberalizmust és utána meglesz a jóváhagyás.
Az amerikai kettős adózási egyezmény felrúgása tényleges gazdasági károkat okoz nemcsak magyar kisbefektetőknek. Csökkenni fog az amerikai tőke beáramlása, de az igazság az, hogy az elmúlt 10 évben ez már amúgy sem volt jelentős.

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek