Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
todi 2024. 10. 06. 13:55
Előzmény: #111518  berlini
#111520
FCF várakozás nem az enyém hanem az elemzőké.
Szerintem ők azért jobban rálátnak mint te vagy én.
A FCF pedig kevésbé manipulálható mint az EPS és szerintem fontosabb is mert bármit fizetni abból lehet nem az EPSből.
berlini
berlini 2024. 10. 06. 13:21
Előzmény: #111517  matatakakiba
#111519
Tudjuk, hogy a tőzsde előre áraz.
A profit warning előtt este idén a nagyobbat a Mercedes árfolyama is.
Az első olyan negyedév ami felvillantja a nyereség növekedésének lehetőségét megforditja az árfolyam alakulásának trendjét.
Úgy gondolom, hogy ez 2025 Q3 lesz.
Nem állok poziban, előtte jó lenne ha lemenne 50 alá.
berlini
berlini 2024. 10. 06. 13:13
Előzmény: #111515  todi
#111518
Amúgy meg nálam az számit, hogy mennyi nyereséget produkál valamely cég. Az FCF lehet úgy is magas, hogy sok hitelt vesz fel, de nyereség szinte semmi. Induló nagy reményű, de még veszteséges cégeknél, ahol még évekig nem várható komoly nyereség fontos mutató, nem egy 100 éves nyereségesnél.
matatakakiba 2024. 10. 06. 13:12
Előzmény: #111511  berlini
#111517
Igen, nem hiszek abban hogy a 2025 ev sokkal jobb lesz, esetleg marginalisan. En ugy latom, 2027 elott nem lesz ujra 68Eur felett (tartosabban). Ezzel egyutt en azonnal dobom a 68Eur-os reszvenyemet, ha
valami csoda reven eleri ezt az arat ujra vagy kiadja a mercedes a 3dik profit warnung-ot
(pesszimistan akar 40Eur-t is megnyalhatja, szigorual sztem).
Igen, nem gondolom hogy a kinai stimulus es a EU kamatszint csokkenes 2025-ben jelentos fordulatot hoz.
Azt sem szamitottam bele, hogy a kinai kormanynak lesz valaszlepese a vamokra, mert nem biztos, hogy autoipari teruleten lesz.
 Viszont a kinaban gyartott alkatreszimportot vam fogja terhelni, es ez is messzire vezethet).
A 10milliardos nyereseg nem tunik soknak -most toltak 2milliardot bele a kinai fejlesztokozpontjukba (elso korben)
Ok, mondjuk elfogadom, pesszimistan latom a helyzetet. Te/ti mikorra tenned(tek) a 68Eur-os reszvenyar ujra elereset (termeszetesen nem kobe vesve)?
Koszonom a tanulsagos hozzaszolasokat, sztem tultargyaltuk.
berlini
berlini 2024. 10. 06. 13:08
Előzmény: #111515  todi
#111516
Jó látni, ha valaki a jövő tud látni.
Ahogy az OTP-nél is:
az év elején az elemzői konszenzus az volt hogy az egy részvényre eső idei nyereség 10%-kal csökken. Ma már némi emelkedést megszavaznak az idénre. (de még mindig csak pár százalékot, nem  10%-ot, ami lesz) De cserébe jövőre várnak stagnálást
todi 2024. 10. 06. 10:52
Előzmény: #111511  berlini
#111515
Én inkább EPS helyett a FCF-t nézném.
Ez idénre 7,6 mrd jövőre 6,5mrd azaz 15%-kal alacsonyabb lesz. Ez részvényenként jövőre kb 6,5 euro. Tekintve, hogy növekedés nemigen várható (szerintem inkább csökkenés) akkor  egy 6-7x szorzó
bőven elégséges.. Ez 39-45,5 árfolyamot jelent.
gback 2024. 10. 06. 10:30
Előzmény: #111464  gback
#111514
erre valaki?
maxhell 2024. 10. 06. 10:06
#111513
A kínai felpattanáshoz, gondolatok. (Lévén, hogy érintett vagyok BABA révén, korábban beírtam a beszálló szintjeimet, így emelkedésben vagyok érdekelt.)
1. Gazdasági ciklus alapján elvileg Kína "előrébb" jár pár lépéssel, vagyis alapból is csökkenési szakaszból jöhet ki és lépne a növekedési szakaszba, amit most az állam is megtol. Ha ez igaz, akkor ez nagyon jó tényező így együtt. (Míg az eu, lefelé menő szakaszban lehet, az usa csúcson van, vagy csúcsról éppen fordul lefelé?)
2. Igazából nem tudtam elképzelni korábban, hogy tudna-e szembe menni a kínai részvénypiac az usa részvénypiaccal, (tartósan) vagyis miközben usa stagnál, esetleg csökken, eközben kína emelkedni tudjon, hogy ez hogy tudna megvalósulni. De most valami talán látszik.
3. Lévén éppen az usa - kína "harc" a tőzsdére is kiterjedt, tehát az utóbbi években egyre nagyobb mértékben vált nyilvánvalóvá, hogy az usa tőke kivonul a kínai piacról, és nincs aki átvegye a helyét, (saját, illetve másik ázsiai régiós befektetők.)
4. Kérdés, hogy ez a mostani mozgás, fordulatot jelez-e, vagy csupán egy fellángolást?
5. Konkrétabban, mi jöhet most? Ha beindul és folytatódik a kínai állami, szabályozói stimulus, és valóban növekvő szakaszba lép a gazdaságuk. 
6. Eddig sem értettem, és itt követtem el a hibát, hogy ha Kína vezető gazdasági hatalom akar lenni, hogy nem látja be azt, hogy ahhoz a gazdaságot hagyni kell működni, a tőzsdét és a tőzsdei cégeket hagyni kell működni és nem leütni házon belül őket, mint ahogy tették. Most akkor ezt belátták-e.
7. Oké. Akkor szabályozói oldal pipa. A tőke pénzt akar keresi, akár Kínában is, tehát elkezd visszaáramlani, és igen részben az usa tőke is, mert továbbra is tartom, hogy anélkül nem tudnának emelkedni a tőzsdék. Tény, hogy hihetetlenül alulértékelt szintre ütötték le őket. Azaz az emelkedési potenciál megfelelő  körülmények és feltételek fennállása esetén adott. Tehát jön a friss tőke. Mivel a bent lévő tőke egy része ráadásul inkább shortolta a kínai piacot, most ők is a vételi oldalt fogják erősíteni, a short pozicióik lezárásával, valamint új long pozik felvételével. Illetve jöhet be az egyéb kínai, ázsiai tőke, illetve világ egyéb részéről is. 
8. Ez a fő narratívám most és amennyiben folytatódik az emelkedés, a megfelelő szinteken csökkenteni tervezem a korábban kissé elméretezett :) BABA pozijaimat. Figyelemmel még arra is, hogy azért elég gebaszos a világszitu, azért nem egyszerű továbbra sem a helyzet.
totoro
totoro 2024. 10. 06. 09:44
#111512
A német export 16%-át teszi ki az autóipar, így annyira nem kell kétségbeesni, ellesznek ők akkor is ha mondjuk lefeleződik 10 év alatt. Az már sok éve látszik, amióta az elektromos autózás menő lett, hogy a nagy gyártók kényelmes hegemóniájának lőttek, és csak idő kérdése, hogy csökken a piaci részesedésük,  nagyságrendekkel egyszerűbb belépni erre a piacra mint a hagyományosra, pár év és kb. minden nagyobb telefon vagy elektronikai gyártónak lesz autó is a palettáján (pl. tavaly indult a Huawei autógyártás, idén meg a Xiaomi és az Oppo). Bármit csinálnak a régi autógyárak, a szellem már ki van engedve a palackból, az autóipar fénykorának, a nagy gyártók fénykorának vége.
berlini
berlini 2024. 10. 06. 08:57
Előzmény: #111506  matatakakiba
#111511
Tehát az optimista verziód, hogy az autógyártók a szar 2024-es évet ismétlik 2025-ben.
És mindezt indoklás nélkül.
Figyelmen kivül hagyva, hogy 2025-ben a kamatszintek az egész világon alacsonyak lesznek, a reálbérek nőnek, különösen a kinai piacon már most tapasztalható módon ösztönzik a fogyasztást.
Akkor kiváncsi vagyok a pesszimista verziódra.
(Amúgy még ebben a szar évben is lesz 10 milliárdos adózott nyeresége  a Merdedesnek, jut fejlesztésre, osztalékra)
NUKE 2024. 10. 06. 08:42
#111510
Euro Government Bonds ETF-ekről mi a véleményetek? (Amundi Euro Government Bond 25+Y UCITS ETF Acc; Xtrackers Eurozone Government Bond 25+ UCITS ETF 1C; iShares Euro Government Bond 10-15yr UCITS ETF...)
todi 2024. 10. 06. 08:27
#111509
Német autósokról most mindent elmond:
Július 9. óta:
VW 3 Gewinnwarnung (Audi, Porsche, VW)
BMW Gewinnwarnung
Mercedes Gewinnwarnung
tberki 2024. 10. 06. 08:04
Előzmény: #111506  matatakakiba
#111508
Nezd meg a profit warningot. Az elso ket negyedev 10% koruli szamai utan egesz evre var a mercedes 7-8%os atlagot. Szoval az utolso ket negyedevre nem sokat varnak. Kinai visszaeses szerintem nagyobb mint ahogy varod. Erdemes megnezni a modellpalettat, es a platformokat. En nagyon kivancsi vagyok az mma elso autoira, ha csak kicsit is hasonlitanak a CLA tanulmanyra akkor az szerintem jol fog menni, de szinten nem fogja a profitsort jelentosen felfele forditani. 2025 nehez evnek tunik
tberki 2024. 10. 06. 07:57
Előzmény: #111500  szieszta
#111507
Hát nem tudom, nyilván nem mindegy melyikkel, azért a Sonderklasse az mindig is az marad.
matatakakiba 2024. 10. 06. 01:24
Előzmény: #111484  berlini
#111506
en az optimista scenariomat irtam :-) 
Ugy kalkulalom, hogy (maradjunk mercedesnel) a kinai piacon 2024-ben 10% visszaeses lesz, europaban kicsit nagyobb, de ugye a joval magasabb darabszamok miatt a kinai piac a meghatarozo. Ez sok. Ha 2025-ben a 2024-es darabszamot teljesitik, honnan lesz penz osztalekra es tovabbi fejlesztesre? Ez az utobbi szerintem kulcskerdes. Indoklas:
- az ICE autok piaca akarhogy is szepitjuk, kinaban gyorsan csokken - Shenzhenben 2023-ban 67% az EV (a hibrid nincs beszamitva). Tehat versenykepes EV nelkul a darabszam is csokkeni fog, monoton.
- a mercedes viszont EV-ben elegge le van maradva a kinaiakhoz vagy teslahoz viszonyitva (ez itt vitathato, hogy mennyire, de maga a teny nem -en ugy gondolom hogy igen sok penz es 2..3 ev)
Innentol nem hiszek abban, hogy 2026-tol felfele tudna indulni.
A kerdes szamomra az, hogy a 68Eur bekerulesi arral dobjam most, vagy tegyem a polcra a
a) 3ev mulva felulvizsgalandok koze (mint intel),
b) vagy megy az unokanak (mint RIG) ???
Az 1) es ponthoz meg annyit, hogy a mercedes is importal kinabol alkatreszt, meg lesz vamolva az is.
Orulok a hozzaszolasoknak, en ugy erzem itt most tobbrol van szo mint autoipar vagy hagyomanyos ciklikus tultermelesi valsag.
matatakakiba 2024. 10. 05. 23:41
Előzmény: #111500  szieszta
#111505
Khm... pl. Albaniaban nepauto is, meg presztizsauto is.
Kinaban presztizsauto,  a "Mercedes badge" adja el. Statuszszimbolum. Minden masodik S-Klasse-t kinaban adjak el. Napjaink azsiajaban (Kina, Korea, kicsit Japan) azonban  statusza lassan veszit regi fenyebol. Korea: eros konkurencia a  BMW es Audi, kicsit a Volvo is, mig a kinaban megjelent az a velemeny, hogy a merci elavult technika tularazva. A kinai nagyon "geek", a tablet merete es az integralt szoftver funkciok erosen befolyasoljak :-) (ebben a nemet autok valoban el vannak maradva)
,
Bandita 2024. 10. 05. 23:03
Előzmény: #111501  szieszta
#111504
Ford transit connect (2023), még az utolsó fordos, nem vw összeborulásos új idei. 
Fél év után zörög valami a motortérben, néha annyira, hogy rezonál a motorháztető. 
Kiderült, a legszűrőház és/vagy az odajövő hideglevegő bevezetés. 
Ford: az összes ilyen, ez így jó, gyorskötözővel szorítsuk le.
Kérdezem: ha így jó, akkor miért kell gyorskötöző? Illetve az első fél évben rossz volt, amikor nem zörgött?
Illetve ha az összes ilyen, akkor azzal csak kellene kezdeni valamit. 
Válasz: az előző 3 ismételgetése random sorrendben, plusz kiegészítve azzal, hogy ez már kifutott, ezzel nem kezdenek már semmit, és örüljek, mert a vw közös az hujjuj. 
Folytatás még nincs, mert kevés időm van erre.
Bandita 2024. 10. 05. 22:56
Előzmény: #111498  pomperj
#111503
Köszönöm!
mereszZenesz 2024. 10. 05. 22:48
Előzmény: #111498  pomperj
#111502
NNE jó bulinak tűnik....
szieszta 2024. 10. 05. 22:28
Előzmény: #111499  tberki
#111501
Az ismerősöm fél éve cserélte le 4 éves fiatját hibrid alfára. A fiaton 40 ezer km volt és nem ment át elsőre a műszaki vizsgán. A fél éves alfa meg már most csörög, zörög neki. A műagyag csavarok kilazulnak, az alsó borítás már le is szakadt emiatt. 

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek