Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Szerintetek az MNB és a kormány a Forint leértékelését választja mint lehetséges megszorítás? Mert ha igen, akkor miért ne engednék 400 fölé? Hogy látjátok, meg merik ezt játszani?
Nem akarásnak, nyögés a vége... Akarja nem akarja, szokásos, hogy csak sodródunk a szélben, és az elmúlt pár hónap pozitív kilátásai is romlottak. (német gazdaság, stb stb). Nem tudom meddig tudják még elhitetni, hogy van ráhatásuk a zárfolyamra, amiben biztos vagyok, hogyha Mato leköszön és átveszi Marcika, akkor őrá rá fognak próbálni, hogy mit enged. És az szerintem nagy vízválasztó lesz.
Egy savtetore felszuras utan,ha fordul,nekem kivalo,ezt tegnap is irtam. Meg gondolkodom,h opcio legyen,vagy sima short. Egyedul az ad okot fejvakarasra,h azert vannak viharfelhok,amik felfele mutato risket jeleznek.
Volt szívóbenzines japán autóm, az motorikusan örök élet plusz egy nap. Egy deci olajat nem kellett soha utána tölteni, a szervíz akkor volt komolyabb, ha valami kopó alkatrész már a végéhez járt a hazai utak állapota miatt. Klíma és hasonló probléma sose volt vele, pedig a végén már nem volt fiatal a lelkem.
Igen jelenleg minden kompromisszum. Az én felhasználásom tudom, hogy csücskös magyar szemmel, én ezt optimalizáltam fenntartási költségre. Amiatt vettem ezt az autót ezt a márkát mert ehhez van típus ismerő szerelőm + hozzá alkatrészlánc. Van/volt egy régebbi mitsu space starom is motorikussan gyenge, de hibamentes, de pl egy fékrásegítő nincs hozzá csak a japán import... (hivatalossan fék alkatrészt nem adhat el bontó.) Így én EUrópában innen származó autót hajtanék, mert ebből van sok,ezt hajtják , ehhez van szerelő és alaktrész. A jövő meg meglátjuk mit hoz. Lehet a németek átmennek mezőgazdászba, ha rottyra rakták az autóiparukat :D Az egy érdekes helyzet lenne
Munkatársam klíma kompresszora mondott csütörtököt 2000€ , féktárcsák csere 1500€. Nekem ez nem férne bele . Skodámat hordon magyarországra egy VAG os szerelőhöz, jóval barátibb áron. Mindig mikor haza megyek 1 olajcsere. Nagyobb dolgokat előre szervezem. Ugyanez menne itt is picit drágábban pl lengyel szerelővel, de ott megkapom a szaktudást "olcsóbban". Otthoni toyota maszekről nincs infóm. Nekem most volt klíma kompresszor 3 hónapja, szakszervízben számlával volt 240e. az mégse 780.... (toyotában az hűti az aksi pakkot is)
Toyota ceges autok vannak,hibridek,varoso dugoban 4.5 l. Dizel nyilvan oke,de most arrol beszelgetunk,h mi lehet a jovo. Az elektromos egy kb C auto,varosban,oda tokeletes. Valahol en is a hidrogenben gondolkodok,mint tenyleges opcio,de tudtommal a tarolasa necces. Nem vagyok mernok. Elektromos autot nem fogok venni,ez biztos. A hibridnel nyilvan kapod a hatranyokat,de az elonyoket is. Horvatorszag 4 liter,kellemes tempoban,varossal kombinalva. (szaguldasnal viszont valoban erosen hatranyba kerul,az emlitett suly miatt)
Toyota nekem kettős, van egy legendás jó minősége, de ismerősi körben druván drága szervzíz cechek jöttek amire legtöbbször hamar csere lett. A hibridek nálam egy szürke ló. Ötvözik a 2 technológiát annak minden hátrányával. Nehezek mint a sár mivel aksi is kell bele + villany motor is, bonyolultabb tehcnika is. Fogyasztásban meg nem hozza amit kéne. az hogy robbanó motoros üzemben tud 5l es fogyasztást az szerintem nagyon rossz, mikor egy dízel simán bemegy 4,5 , egyeseknek 4 l alá is. Nekem 5-5,5 l es a dízel octavia pálya tempónál is, télen is plafonig pakolva is. Ehhez képest egy bonyolultabb technika, drágább szervízzel számomra nem rentábilis . (Évi 35-40k kmnél!). A lágy hibrid totál zsákutca, ami nem tud tisztán elektromossan menni szerintem (főleg szíjj hajtással aminek a hatásfoka borzalmas). Amire kíváncsi lennék az a BYD PHEV például (minőségéről rosszat hallok, de számokban jók). Villany autóknak 1 dolog hatalmas előny az pedig a hatékonyság. Ha utána számolsz, hogy egy dízel 50l tankkal elmegy 1000 km-t (egyszerűség kedvéért) és a dízel ~10kWh/l akkor 1000km hez kell neki 500kWh. (50kWh/100km) Egy tesla 80kWh aksiból 5-600km eket, de nagy átlagban 20-25kWh fölé nem nagyon mennek, csak pálya használat mellett. Ha lenne egy olyan technológia, hogy a hajtáslánc elektromos, de a energiatároló hatékonyabb (akár üzemanyag cella) az lenne a tökéletes kombó. Hogy erre mennyit kell várni az egy jó kérdés. De hibridet csak akkor vennék ha vagy a fogyasztása lenne annyival kedvezőbb,hogy megérje, vagy a szerzízelése. jelenleg mind a kettő rosszabb mint egy modern dízel. (nagy futás mellet, ez az én felhasználásom)
EUR/HUF
Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Real:313 (ma volt 314,7 is)