Topiknyitó: buythedip 2024. 01. 22. 22:09

Eurós részvények vitasarok  

Nem tudtam valamiért a 'Külföldi tőzsde' kategóriát kiválasztani, de talán segít egy moderátor ha ez a topic lesz a fórum sztárja.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Zoltanovitsch
Zoltanovitsch 2025. 04. 04. 17:05
#6280
Na egész szép Záró ma a Pumától! :D 
FeherTibi 2025. 04. 04. 16:41
#6279
El kellett volna ma adnom a Vonoviat 27.4 Euron es helyette Wizzairt venni 
5000 2025. 04. 04. 15:49
Előzmény: #6260  LG7
#6278
Bocsi, Richtereztem egy kicsit.
Meglátjuk, én nem félek egyiktől sem.
buythedip 2025. 04. 04. 14:05
Előzmény: #6276  TheSnake2020
#6277
Akkor már hárman vagyunk :)
TheSnake2020 2025. 04. 04. 13:57
Előzmény: #6262  todi
#6276
Dettó. E merci. 
LG7 2025. 04. 04. 13:57
Előzmény: #6272  todi
#6275
Kanada és Kína viszont vámjai :DDD
todi 2025. 04. 04. 13:51
Előzmény: #6273  buythedip
#6274
A következő negyedév igaz mert sok cég előretolta az amerikai értékesítést a vámok miatt.
Szerinted például John az. Usában nem vette meg a tervezett mercit még a vàmok előtt (100 helyet 80 ezerért)?
buythedip 2025. 04. 04. 13:47
Előzmény: #6272  todi
#6273
Olaj meg -8%
Tartok tőle hogy olyan hónapok jönnek, amikor a jó GDP adatra is esik minden, mert a "tőzsde a jövőt árazza", és nem számít a korábbi adat. Meg a negyedéves jó jelentésekre is eshetnek majd a cégek, mert 'a következő jelentés rossz lesz'.
2020 feeling
todi 2025. 04. 04. 13:31
#6272
Elmentem másfél órát futni. Mi történt itt ezalatt?
Tui 5,64€? 
simonzoli13 2025. 04. 04. 13:22
#6271
A Vonoviának hol van az ellenállása? Vagy áttörte már?
Ishar
Ishar 2025. 04. 04. 13:04
#6270
 Bent álltam 20 eurón vételen Bayer-ben, de kivettem a megbízást. Eddig alj: 20,01 euró.
banderasz77 2025. 04. 04. 12:29
Előzmény: #6265  LG7
#6269
48-ról zakózott hirtelen 44-re...... fájó.
Xis24
Xis24 2025. 04. 04. 12:24
Előzmény: #6266  Borisz
#6268
Köszönöm szépen
todi 2025. 04. 04. 11:56
Előzmény: #6263  LG7
#6267
Érdekes volt a műsor. Elmondta, hogy a kínaiak teljesen mást várnak el az utóktól mint mi európaiak.
Pl. Kinnt a karaoke a kocsiban fontosabb mint a jó futómű. Kintt egy átlag kocsi kb 4m ft és szinte nincs használtautókerekedés. 4-5 évente eldobják az autókat. Az átlagéletkor autóknál kinnt 4 év körül van.
Beszélt arról is, hogyan cseszték és cseszik el az eu gyártók a piacaikat stb stb.
Borisz 2025. 04. 04. 11:56
Előzmény: #6239  Xis24
#6266
iShares Poland ETF:
-
Poziból beszélek. Arra spekulálva vettem, hogy rendeződik az orosz agresszió kérdése, béke és újjáépítés tör ki. Ez nem történt meg, ennek ellenére a várakozások eddig szépen vitték felfele.Szerintem a lengyel tőzsdében még komoly potenciál lehet.
-
Nem értek a TA-hoz, próbálok a YTD chartba belelátni egy Elliott wave sorozatot, és laikusként úgy tűnik, hogy egy A ponthoz érkezhettünk.
-
De szerintem TA úgyis mindegy, a trumpi káosz mindent borít. Máma 21,50-ig van most frissen leesve, ez már valszeg jó beszálló lehet annak, aki szeretne. De ki tudja, meddig esik tovább a kés.
-
Amúgy én elégg ki vagyok költekezve, nem nagyon tudnék bővíteni.
LG7 2025. 04. 04. 11:53
#6265
Erstétől OMV infó:Az OMV egy remek poliolefin növekedési történet lehet "Tegnap volt alkalmam találkozni az OMV felsővezetésével, ahol a beszélgetés fő témája a cég ADNOC-kal kötött új petrolkémiai megállapodása volt. Az Egyesült Arab Emirátusokból származó ADNOC az OMV egyik legnagyobb részvényese az osztrák állam mellett. A két cég, az OMV és az ADNOC a birtokukban lévő petrolkémiai részesedéseket egy közös vállalattá gyúrják össze – ez a vállalat a Borouge Group International (BGI) lesz, amely a világon a negyedik legnagyobb poliolefin gyártó vállalkozás lehet az ExxonMobil és két kínai cég után. Az új csoport központja Bécsben lesz. Az OMV az ADNOC-hoz hasonlóan 46,9%-os részesedéssel bír majd a BGI-ben, ami később csökkenhet, ha a BGI további részvénykibocsátásokkal finanszírozza magát. Az összeolvadás több lépcsőn keresztül történik. A közös vállalatba belekerül az OMV európai zászlóshajója, a Borealis, az ADNOC fő közel-keleti cége, a Borouge, de a közös vállalat megvásárolja az Arab Emirátusok kezében lévő kanadai Nova Chemical nevű céget is. A BGI ráadásul a jövőben beléphet a Bécsi Értéktőzsdére is az Egyesült Arab Emirátusok mellett. Az ADNOC kezében lévő Borouge, ami beleolvad a BGI-be, egyébként az utóbbi tőzsdén forog már most is. A BGI tehát egy globális vállalattá alakul észak-amerikai, európai és közel-keleti termelési bázisokkal. A poliolefinek, amelyek a legalapvetőbb petrolkémiai alapanyagok, a csomagolóipartól kezdve az autóiparon át az egészségügyig mindenhol megtalálhatók. A tranzakció nagy előnye, hogy az OMV magas szintű szaktudása párosul az olcsó közel-keleti és észak-amerikai nyersanyag forrással. Az előbbi főleg kőolaj, az utóbbi földgáz alapú gyártást tesz lehetővé. Az ADNOC Borouge-4 nevű üzeme, ami 2026-ra készül el, ráadásul a legnagyobb poliolefin üzem lesz a világon a legkisebb termelési költség mellett, ami az egész csoport költséget is versenyképessé teszi. Természetesen a tranzakciónak vannak kockázatai, rövidtávon leginkább Trump elnök vámpolitikája az, ami közvetlenül is sújtja a kanadai termelésen keresztül a vállalatot. Viszont a mintegy két órás beszélgetés során kiderült, hogy az arab befektetőkkel összehozott tranzakció egy magas profitot termelő növekedési sztori lehet, ami az ADNOC és az OMV részvényesei számára is bőven hoz a konyhára, ha a világgazdaság helyzete normalizálódik. Külön kiemelte az OMV vezetése, hogy a közös vállalat megléte nem fenyegeti az osztalékpolitikát – a cég az idei 4,5 eurós egy részvényre jutó osztalékot dinamikusan növelni szeretné, a BGI majdnem teljes nyeresége a két fő tulajdonos, az ADNOC és OMV között kerül szétosztásra. A jövőbeli kérdésekről is ez a két tulajdonos dönt, a kontrollt fele-fele arányban osztotta meg egymás között a két csoport. Nekem ez a tranzakció tetszik, egyértelműen értékteremtőnek tűnik. Az OMV menedzsmentje hatalmas munkát tett ebbe a megállapodásba, közel két évnyi folyamatos tárgyalás után született meg a megegyezés, így minden apró részletet előre kidolgoztak a felek. Emiatt Alfred Stern vezérigazgató és csapatának személyes ügye is a BGI jövőbeli sikere."
Peti84
Peti84 2025. 04. 04. 11:53
Előzmény: #6262  todi
#6264
Nekem meg a céges korlátlan tankolókártyával.....
LG7 2025. 04. 04. 11:48
Előzmény: #6261  todi
#6263
kár, hogy nem hallgattam... Egyik volt osztálytársam dolgozott kint, autók külsejét tervezte. ő mondta pár éve, hogy minden bokorban nő egy új kínai autós cég, folyamatosan nő a konkurencia...Régen az ingatlan építések voltak a kínai gazdaság mozgató rugója, most lehet az autósok. Irdatlan sok félkész ghost városok lettek, most meg öntik a piacra az eladatlan autókat. Tudjuk mi lett vége az ingatlanos storyjuknak...nem biztos, hogy a legjobb párhuzam, de én nem látom az autós szektor jövőjét...
todi 2025. 04. 04. 11:43
Előzmény: #6259  buythedip
#6262
Nekem csak 1. A kedvencem: E-Klasse.
todi 2025. 04. 04. 11:42
Előzmény: #6257  LG7
#6261
Ma reggel a rádióban a Balázséknál beszélt egy autóipari szakember aki most jött haza kínából.
3 éve amikor kinnt volt akkor az autók fele német volt.
Most max a 20%-a német.

Topik gazda

buythedip
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek