Topiknyitó: tigus7313 2007. 11. 17. 13:00

Rába elemzések, elmélkedések  

Topikindító.



Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.



Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.



A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.

Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.



Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.



Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pancserlama.
pancserlama. 2010. 05. 03. 18:14
Előzmény: #1339  tigus7313
#1340
tigus7313
Hibátlan))
Talán Pintér rokona vagy?
Netán maga a Pintér?
Tökéletesen átlátod a céget és a cég jövőjét is jól ismered.
Mi több az összefüggéseid is kimondottan szakmaiak!
Szerintem egy ig.tagságra megértél.

tigus7313 2010. 05. 03. 17:52
Előzmény: #1338  tigus7313
#1339
Piaci kilátások
Végül mit mondanak a piacokról?

Nyugat-európai tgk piac 2009 második felében elérte a mélypontját, az évvégén már kismértékű emelkedés is észlelni lehetett. A következő években ez a lassú növekedés folytatódhat, de akár évekbe is telhet, ameddig a kibocsátás mértéke ismét eléri a válság előtti szinteket.
Jelentős növekedésre a mezőgazdasági futóművek piacán sem kell számítani.

Az USA piac 2010 második felében találhat magára, a termelés értéke akár 20%-kal is meghaladhatja a 2009-es alacsony bázisadatokat. A mezőgazdasági szektor kilátásai nagyon kedvezőek: akár a válság előtti szintet is elérheti a következő egy évben.
milyen jó is lenne ehhez egy 200 feletti dollár egész évben.

A FÁK esetében az állami szubvenció segítségével 2009 végétől megindult a lassú élénkülés, ami várhatóan 2010 egészében ki fog tartani. Az éves volumen azonban a válság előtti kibocsátási szint alatt marad.
Azért egészen pozitív hír ez az orosz piacról, ugyanis eddig talán beindul, kiszámíthatatlan jelzőkkel illették, most már van egy prognózis (gondolom a megbeszélések, rendelések alapján), hogy egész 2010-ben kitarthat ez az élénkülés.
Még egy érdekes mondat a Futóműnél:
„a középtávú stratégiai célkitűzés, hogy a kibocsátási volumen 2015-ig ismét meghaladja a 15000-es darabszámot, melynek döntő többségét a magasabb hozzáadott értékű hajtott futóművek képviselik majd. Az ehhez szükséges gyártókapacitások rendelkezésre állnak.

Két megjegyzés:
Egyrészt nem tudni, most mennyi a kibocsátási darabszám, de a 15.000 valszeg a 2007-2008-as csúcsnál lehetett, mely akkor 35-36 mrd bevételt jelentett (2009: 18,8 mrd). A nyereségtartalom kiemelkedő lehet, ha ennek döntő többségét a legdrágább hajtott futómű adja. Vagyis 2015-re akár 6 mrd EBIDTával is lehet számolni csoport szinten.
Másrészt a kapacitás rendelkezésre áll már most, vagyis ezen árbevétel eléréséhez nem kell különösebb fejlesztést végrehajtani, ami cash-flow ágon komoly (évi 1,5 mrd) pluszt jelent.
tigus7313 2010. 05. 03. 17:40
Előzmény: #1337  tigus7313
#1338
Jármű
MH kiegészítő megállapodások aláírva. 2010-ben ismert összetételben és volumenben tervezheti a működését. A további időszakra szóló megállapodások előkészítése megkezdődött. A várható nagyságrend a korábbi évekhez hasonlóan alakul. (kár lehetne kicsit több most már, így féltávon)
A katonai gépjárművek és tartozékaik garanciaidőn túli technikai kiszolgálásának folyamatos, fenntartható biztosítása
Jó is ez, minél több, autó lesz, annál több szerviz és alkatrész igény.

A polgári területen
„..a még mindig kedvezőtlen gazdasági környezet akadályozza a jelentősebb piacépítést. Kivételt az autóbuszalvázak piaca jelenthet, ahol- elsősorban midialváz tekintetében- markáns hazai igények merülhetnek fel még 2010-ben.”
Hivatalos megerősítés. Figyelemreméltó a még 2010-ben kitétel és midibusz területén. BKV? Már ismert a pályázati menetrend?, hogy kiemelték a midibuszt. (itt lehet megint egy bejelentés), Erre a lehetőségre a Rába a midibuszalváz továbbfejlesztésével teljes egészében felkészült.
Azért is érdekes, mert így folytatják: „egyéb buszalvázak lehetőségeit az üzemelő elavult autóbuszpark fenntartására, illetve megújítására indítandó központi rekonstrukciós, illetve beszerzési projektek határozhatják meg. „
Na ez egyértelműen BKV, Volán, de ebből 2011-re várnak jelentősebb bevételt. Akkor viszont mit jelenthet a 2010-ben felmerülő markáns hazai igények midibusz területén?

Ingatlan

Egyelőre maradt 6 mrd. Az ingatlanpiaci hozamemelkedés hatására nem csökkent, vagyis tavalyhoz képest valszeg nőtt az értéke. Sajnos az értékelési elveket nem hozták nyilvánosságra. Annyit tudni, hogy tavaly évvégéhez képest nőttek az elvárt hozamok, ez pedig az értékelt ingatlan értékének csökkenését jelenti, mindent változatlannak tekintve.
Mivel az érték ugyanannyi maradt, vélelmezhető, ha az elvárt hozamok csökkenésnek indulnak (2010-ben fognak), akkor nőhet a piaci érték.
tigus7313 2010. 05. 03. 17:21
Előzmény: #1336  Törölt felhasználó
#1337
Alkatrész
A Claas az általa gyártott traktorok teljes fék és kuplungpedál garnitúráját a jövőben a Rábától rendeli. A Class magyarországi gyára felé is megkezdődött az értékesítés.
A Deutz több, 2010-11-ben induló projekthez kapcsolódóan sorozatgyártásra adott megbízásokat. (kiemelt beszállítói státusz)
Újból elnyerték a Suzuki Swift huzat, hab, fém alkatrészek gyártási jogát.
A Fehrer számára elkezdődött a flízek (bármi is legyen az) szabása és hőformázása.
Megkezdődtek a beszállítások az Astra Vagoane (még egy román) üléspiacára (vonat ülések- erről már volt szó, hogy milliárdos árbevétel keletkezhet 2010-ben a haszonjármű ülésbeszállításból, ez is a része)
A CRH présalkatrészek gyártási jogának elnyerése.

És még egy érdekes mondat:
„A válság késlelteti a régióban jelentős új ülésbeszállítói pozíció elnyerését.”
Vajon ez mi lehet? A Mercedes? Nem biztos, hiszen azt most fogják kiírni, amiért még harcba kell majd szállni.
Valami más lehet, amit esetleg már megnyertek, vagy a közelében vannak (de tudják, hogy nyerhetnek), de a válság miatt óvatos megrendelő egyelőre nem szerződik. Ebből pl. lehet új bejelentés.

Itt is voltak fedezetjavító intézkedések:
„a móri gyárban a méret csökkenése ellenére négy százalékkal javult a hatékonyság, és Sárvár sem rontott a korábbi pozícióján.”
Nagyon jó.

A Társaság a következő időszakban a piacok lassú visszaépülésével számol, a két kulcsvevő (Suzuki, NAF) 3-5 év alatt fogja elérni a válság előtti szintet.
Aztán egy árnyaltabb mondat: Jelentősebb előrelépést új stratégiai partnerkapcsolatok kialakításától várhatja az Alkatrész üzletág, amelyre mindkét üzemben lát lehetőséget a következő egy-két év során.
Ez ugye a Mercedes, az ismeretlen jelentős régiós szereplő Mór részéről, Sárváron. .passz valami dróthajlítás lehet…
Törölt felhasználó 2010. 05. 03. 17:14
Előzmény: #1333  tigus7313
#1336
A nem komplett futóműves témánál tudtommal a Dana-s beszállítások is szépen növekednek. (A Dana egy szomszéd Győrben)
watson
watson 2010. 05. 03. 16:46
Előzmény: #1334  Törölt felhasználó
#1335
erősödő dollár
"megindul a fellendülés (már vannak jelei), profitálhat belőle a cég" ;)
Törölt felhasználó 2010. 05. 03. 16:34
Előzmény: #1333  tigus7313
#1334
link

nemzetközi trendben
tigus7313 2010. 05. 03. 16:33
Előzmény: #1296  tigus7313
#1333
Érdekességek a „képes” éves jelentésből.

A brosúrából csak az izgalmasabb kijelentéseket emelem ki. Számokkal később foglalkozom.

P.I:” Most 2010 elején úgy tűnik, a járműipari recesszió túl van a mélyponton, és a gyors visszaesést, lassú, fokozatos élénkülési szakasz követheti.”

Üzletfejlesztések 2009-ben
Futómű:
USA
A fő cél a pozíciók megtartása volt, amely sikerült a közös fejlesztések nyomán szorosabb együttműködés által (John Deere), vagy a Rába MAXS bevezetésével.

AZ USA piac stratégiailag kissé visszaszorult, a Marmon csökkenésével, pedig erőteljesen visszaesett az USD bevétel, de a cég ottmaradt a piacon, így amikor USÁban (szerintem itt fog először) megindul a fellendülés (már vannak jelei), profitálhat belőle a cég, főleg ilyen árfolyamok mellett.
De a fő piac ettől függetlenül az EU és FÁK.
EU
A már korábban fennálló szállítási szerződés mellett HÁROM évre aláírt együttműködési szerződés a Scaniával.
A futóműalkatrészek mellett a komplett futóművek részarányának növelése (itt a mezőgazdasági és busz futóművekre gondolhatnak). Ez azért jó, mert jóval nagyobb a nyereségtartalma a komplett futóműveknek.
FÁK
A Rába a nagybuszokhoz már évek óta szállít futóműveket.
2009-ben elkezdődött a futómű-alkalmazások előkészítése a közép (midi) buszkategóriákba, illetve az off-road nehéz tgk.ba. Ez izgalmas piac, főleg úgy, hogy a termékcsoportoknál felsorolják a tgk. futóműveknél(!) az URALAZ céget, ez pedig az URAL tgk gyártója, akik most akarják felszerelni az orosz hadsereget az új tipusú tgk-kal.
(Másik jó hír a vevőket nézegetve, hogy a Scania is egyre több helyen (termékcsoportnál) jelenik meg vevőként, bizonyítva, hogy megrendelésekkel is együtt jár a fent említett együttműködés)

A modernizációs programról is található egy összefoglaló, a lényeg:
„A végrehajtott modernizációs lépések eredményeképpen az élőmunka-hatékonyságot az év folyamán közel 5%-kal sikerült tovább növelni.”
Vagyis folyamatosan javul a hatékonyság, melynek eredménye 2010-ben is tetten érhető lesz.
Törölt felhasználó 2010. 05. 03. 07:21
Előzmény: #1331  zolaaa
#1332

20:54
- AZ IMF a jövő héten hagyhatja jóvá a görög mentőcsomagot (VG Online)
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) várhatóan a jövő héten jóváhagyja a görög segélyt - közölte vasárnap Dominique Strauss-Kahn, a washingtoni székhelyű pénzintézet főigazgatója.
zolaaa 2010. 05. 01. 22:28
#1331
Rába-Fehrer
zolaaa 2010. 05. 01. 22:27
#1330
Rába-Fehrer
vetranio
vetranio 2010. 05. 01. 18:11
Előzmény: #1328  tigus7313
#1329
Másnak sem jelenik meg a másik Rába topik vagy csak nálam nem megy? Bocs az off-ért
tigus7313 2010. 04. 25. 08:21
Előzmény: #1324  tigus7313
#1328
és persze a malájok is ott lesznek
Törölt felhasználó 2010. 04. 25. 01:51
Előzmény: #1325  yossarian78
#1327
ájendzsi... ő csak a tutiba vesz bele.... jó jel a jelenléte..
Törölt felhasználó 2010. 04. 24. 22:41
Előzmény: #1325  yossarian78
#1326
Mondjuk a kötéslistát nézve, gyakran húzták vissza a perc végén. Ez ugye sokat torzít a dolgon. De megdöbbentően erős volt a vételi oldal.
yossarian78
yossarian78 2010. 04. 24. 22:13
Előzmény: #1324  tigus7313
#1325
14-én durva forgalommal adták, de mégsem esett egy Ft-ot se.
Most az egyperces grafikont nézem forgalommal. Voltak olyan percek amikor 50 k ! forgalom volt és mégis fehér lett a gyertya. Nem tudom elhinni, hogy ezt csak kicsik vették volna.
tigus7313 2010. 04. 24. 21:59
Előzmény: #1323  watson
#1324
meg volt még két cége....

szerintem LT a CL-en keresztül adott el (elég jól ismerik egymást)

kgy-n csak alapok és Korányi, meg magánszemélyek.
watson
watson 2010. 04. 24. 21:43
Előzmény: #1322  tigus7313
#1323
tigus, akkor mi volt az a CL -611k 14-én?
LT Aragó és Navik néven is futott 5-5%-al.

Kik és mennyit zároltak a nagyobbak közül?
tigus7313 2010. 04. 24. 20:38
Előzmény: #1320  watson
#1322
Watsi,

LT távozott, legalábbis minden jel erre mutat. a Concorde, ahol volt, töredékére esett vissza, meg aztán nem megy kgy-re sem (nem jellemző rá),
szerintem április 20-ig kiszállt, a bróker viszont nem. hasonló nagyságrenddel rendelkezett március 31-hez képest, de mivel ő sem zárolt, valszeg ő adhatott április 20-22. vagyis ő is kiszállt.
csak Korányi papa maradt. (ő még lelkes , bár megviselhették az eddigi történések. nem úgy alakult, ahogy gondolta)
vetranio
vetranio 2010. 04. 24. 12:44
Előzmény: #1320  watson
#1321
Üdv mindenkinek. Lenne néhány kérdésem hozzátok:

Szerintetek mit várhatunk a kgy-től és vannak e ezzel kapcsolatban kételyeitek?

A kgy milyen hatással lehet az árfolyamra, lesz e hatással rá?

Várhatunk-e a jövő hétre valami Rábával kapcsolatos hírt?

Mik a tippek a jövőhétre?

Köszi előre is a válaszokat, véleményeket.
( így a topikot sem kell hátul keresni

Topik gazda

tigus7313
3 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek