Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.
Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.
A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.
Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.
Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.
Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.
Átnéztem a nagy közzétett megrendelések mellett milyen egyéb fejlődésről lehet összeszedni infokat. Az alábbiakat az éves jelentésből, interneten megjelent cikkekből, a Rába Magazinból és egyéb infok alapján állítottam össze.
A Jármű elkezdte a stratégiájában meghatározott polgári láb erősítését. A 2007-es Schwarzmüller megrendelések mellé 2008-ban két szérigyártás indult. A két megrendelő: Hamm (a világ második legnagyobb úthengergyártója), Sennebogen.
A projektek jelentőségét mutatja a 2008-ban elvégzett 80 milliós beruházás is.
A Terex megrendelések is nőnek, ebből származó bevétel duplájára nő 2008-ban (új 2 tonnás dömper mellett a 10 tonnáshot is beszállítanak).
Újrastartol a Rába alvázú midibusz projekt. Az Ikarus Egyedi bezárta kapuit, de a Webastoval és a Molitus Kft-vel társulva már elkészült a prototípus (S91). Jelentős a szakmai érdeklődés, a norvég és görög partnerek elismeréssel nyilatkoztak (az elődöt is ők vásárolták). Eddig és jelenleg nem számottevő az ebből származó árbevétel, de jövőbeni lehetőség.
Alkatrész
Suzuki on-line raktár kihasználása egyéb beszállítók is igénybe vehetik.
Bombardier üzletet nyert az Alkatrész. 2008-ban Mór 4 ezer ülést gyárt a MÁV első és másodosztályú vasúti kocsijaihoz.
Sárvár
NAF az előre jelzettnél 1 milliárddal nagyobb megrendelést adott 2008-ban. Emiatt itt is komoly beruházások (új megmunkáló központ, nagyesztergák) folynak.
A Deutz 2007-ben megduplázta a rendelését (+500 ezer EUR), 2008-ban további jelentős tárgyalások folynak.
Futómű
JD volt közzététel, rekord árbevétel prognosztizálható 2008-ban.
A Rába tengelytesteket gyárt a Volvonak és a Scanianak (közétett megrendelések) 2007-ben 90.000 db-ot gyártott a kovácsüzem, 2008-ban 140.000 db-ot fognak gyártani.
Ugyanez a BPW-nél tengelycsonkra: 2007: 35 ezer után 2008-ban 45 ezer.
Indirekt infok alapján vélelmezhető a Scania üzletek bővülése, esetleg már több termék gyártása.
A Marmon megrendelések esetében több helyen is már évi 50 millió dollárról szólnak (a közzétételben minimum 45 millió USD szerepelt). 70 millió Ft-os beruházást is végeztek ennek érdekében.
Új projekt lehetőség a Kamazzal munkagépek(?). Az éves jelentés szerint a FÁK üzletfejlesztés részben írtak szerint bővült a munkagép futóművek szállítása is.
Részletek a Trigon ("kedvencem") április jelentéséből (hevenyészett, gyors fordítás):
"Résztvettünk a Rába kgy-n, ahol együttmüködtünk olyan magyar befektetőkkel, akik osztják a részvényesi értékteremtéssel kapcsolatos nézeteinket, és sikerült leszavaznunk a menedzsment előterjesztését (tőkeemelés), és a jelenlegi részvényesek számára sokkal kedvezőbb srv-t megszavaztuk.
Ráadásul új tagokat jelöltünk a Rába It és Fb-be. Ők a Rába rejetett ingatlanértékének kiaknázására fókuszálnak.
Tetteinket nagyon pozitívín fogadta a magyar piac, a részvényár erősen emelkedett, így eladtuk a felét a csomagunknak."
Hát ennyi.
Egyébként kit is jelölt a Trigon az It-be. Nem fogjátok kitalálni: Pintér Istvánt.
Ha nem Korányinak adták el (közzététel nem volt) a részvényeiket, akkor jelentősen (tovább)csökken a szememben a megítélésük.
Összefogtak valakivel, beültették a másik csoport embereit az It-be, lenyilatkozzák utána, hogy óriási potenciál van a Rába részvényekbe (ezt 1800 körüli árfolyamon tették), majd 1 hét múlva eladják 1800-on a pakkjuk felét. Hatalmas árfolyamemelkedés után......
Mostanában oldalaz a papír, sztem piaci áron vedd meg, oszt kész :)
Törölt felhasználó2008. 05. 08. 23:24
#730
kuszán fogalmaztam, bocsi
szóval a lényeg hogy ha döntök egy papir mellett, szeretem azonnal megvenni és nem napokat várni, mert még mindig jobb, hogyha kicsit drágábban veszem meg, mintha lemaradnék egy túl alacsony limittel.
és ha jól látom forgalma is van, tehát nem az a óránként kössünk 5 ször papír.
hova adnál megbízást, hogy reggel megkapjam?
nem kapzsiskodni akarok, hogy minél alacsonyabb limitet mondjak, hogy majd egyszer csak teljesül és a végén kimaradok. ha döntök, reggel meg szeretném kapni.
mondjak be 1870-et, a mai zárót? mondhatnék 2000-et, akkor tuti megkapom nyitóban, de arra meg nincs fedezet.
Én csak egy egészen kis szakértő vagyok, de régóta követem a papírt.
Semmiképp sem túlvett, és 2000 felett fog igazán beindulni.
Jelenleg 2 jövőkép van:
1) Ez az emelkedés még mindig csak 'beijesztés'.
2) Most töri át a kétezres tavaly már megálmodott határt.
De, ha 1), akkor sem tud sokat esni, utóbbi időben egyre alacsonyabb mélypontokat csinált, 10 % rizikóval közel 50 % nyerhető.
Törölt felhasználó2008. 05. 08. 23:09
#727
nem sok elemzést, leírást hallottam a papírotokról.
szerintetek mostanában érdemes beszállót keresni?
olyan papírt keresek, ami nem tohonya mint a telekom, de nem is full speki és nem száll el 2-3 millió forgalomtól
Én szinte biztosra veszem, hogy Korányi áll mögötte, de nem is az a lényeg, hanem hogy jó e ez nekünk.
Olvastam valahol egy nyilatkozatát, hogy az ingatlanban lát nagy fantáziát és kiszervezné a cégből az ingatlanvagyont...
Rába elemzések, elmélkedések
Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.
Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.
A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.
Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.
Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.
Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.