Hmm. Ha nem is decemberben, talán januárban. De legalább valami hír még idén megjelent: Lithium Americas Corp. now meets the
share price history threshold requirement to list the company's shares
on the New York Stock Exchange (NYSE). As a result, the company intends
to list directly on the NYSE and will not be undertaking an NYSE
American listing as an intermediary step. The company has applied to the
NYSE and expects to be listed in January, 2018, upon receipt of formal
approval from the NYSE. Boldog Új Évet Mindenkinek!
Folytatodik a Kinaiak bevasarlasa a Lithium projektekbe. Ez eppenseggel az LAC argentin banyaja mellett van. Az aranyok erdekesek: a banyaba invesztalrak 20 M USD, es eladtak... 265 M USD aron. Es ha ez jo a kinaiaknak, akkor... China’s NextView New Energy Lion Hong Kong deepened its stake in the lithium sector on Monday (December 18) with a deal to acquire Lithium X Energy (TSXV:LIX). The company has entered into a definitive agreement under which it has agreed to acquire all the issued and outstanding common shares and warrants of Lithium X for $2.61 per share and $0.01 per warrant. In total, the deal is valued at $265 million.
Lithium X’s main asset is its Sal de los Angeles lithium brine project in Argentina’s Lithium Triangle. About $20 million was spent on the project between 2010 and 2017, and it has a resource estimate of 1.037 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the indicated category and 1.007 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the inferred category.
1)Az LAC korrekcio felgyorsult az utolso par napban. Ezt vartuk is, nincs meglepetes. Amekkora rally volt az utolso 1.5 evben, 2.0--->14.0 CND kozott, eppen annak megfeleo korrekcio kell alakuljon idoben es meretben is. A chart arra utal hogy most tobbhonapos korrekcios idoszak kovetkezik. Arra szamitok, hogy kb. fibo 38% meretu lehet, es az emelkedo impulzis (iii-iv) hullamaig fog lemenni. Ez a mai 10.7 arhoz kepest 7.5-8.5 koruli target a wave (2) elkeszulteig. http://keptarhely.eu/view.php?file=20171217v00my1vrv.jpeg Szerintem most nem erdemes venni. Reszemrol szepen kivarom a korrekcio veget, nagyjabol a fenti target arnal, es meg egyszer feltankolok ott. De figyelni kell, mert egyetlen hir is megzavarhatja a technikai alapu korrekcios varakozast, es hamarann ujra impulzivan emelkedhet. A vegere kiderul, hogy miert akarok meg tankolni? . . 2)Fundasan a helyzet valtozatlanul pozitiv. . a)A lithium ara a 2evvel ezelotti 8000USD/t szintrol megharomszorozodott. Most 23.000 USD/t korul van. Ennek farvizen minden lithiumos banyasz nagyot ment, volt dupla-tripla is, de LAC a 7x ar-felfutasi szorzojaval vezeti a mezonyt. b)A lithium kereslet evi 15% nagysagrendben no. Most 200.000t/ev. Ha a e-autokhoz egyenkent kell 30 kg korul, akkor az e-autok gyartok altal tervezett felfutas sok-sok evre is igen biztos kilatasu piac, tovabbi aremelkedessel. Az LAC tervezett 25.000t/ev termelese 2019 vegetol a vilag lithium igenyenek 10%-a lesz. A termeles 100%-at a 2 nagy tulaj akarja megvenni. c)A Cauchari brine lithium project (lasd elobb) LAC szerint a terv szerint halad. A termeles 1.5 ev mulva indul be. A penz megvan a 420 M USD projektre. 30%-a a nagy tulajok toke-resze (Ganfeng 16%, Bangchak 16%, management 12%)) es hitel-betetje, plusz 70% bankhitel. d)A reszvenyek szama 88.5 M db. Mai aron az LAC kb. 1.0 Mrd USD nagysagrendu vallalat. e)Ha a beruhazas kesz lesz 2019H2-ben, es valoban 2500USD/t aron tud termelni lithiumot, es akkoriban a mai 22.500 USD aron eladni, akkora varhato eves EBITDA 500 M USD korul lesz. Ez az SQM-el valo 50-50 megosztas utan, egy 6-8 szorzoval 3-4 Mrd erteku LAC ceget tud projektalni. Tehat fundas alapon 2020-ra elkepzelheto egy 3-4 Mrd nagysagrendu LAC kapitalizacio, es 30-40 USD/rv ar-projekcio. .
A lithium nagyjabol egyutt korrigalt a Tesla reszvennyel. Am, TSLA mintha keszen lenne a (4) korrekciojaval, es megindult az uj rallyra. http://keptarhely.eu/view.php?file=20171216v00ma0sdw.jpeg EZ fundasan is rendben levonek latszik, mert Januartol megindul a model 3 gyartas heti 5000 db, az evi 250.000. Meg mindig kevesebb a szuksegesnel, de ha tenyleg elerik a 22-25% margin szintet vele, akkor fundasan is van nemi alapja. A Lithium korrekcio meg nem latszik kesznek; persze, lehet erosebb mint TSLA, hiszen a piacon mindenki e-autokrol beszel 2018-ra. LAC is szepen tartja magat. Egyebkent a benz cabrio tenyleg jol nez ki belul; ahhoz kepest a model 3 (megneztrem a Fashion Island Plazaban) eleg muanyag-erzet volt. Dehat, az ara is mas: a harmada...de a vezetesi elmenyben veri.
A dec. jo hir az, hogy elkezdtek arulni a 2018-as GM Volt modellt. Ebben van egy 50-60km-re eleg 15 kwh akku, a feltoltes 10 orat is eltart; de hosszabb tavokra van egy kis 1.4-es motor is benne. A kocsi jo formaju, tegnap nezegettem, es 30e USD korul aruljak a Costco tagoknak. Ez nem a luxi, hanem a kornyezettudatos atlagembernek van kitalalva. Fog ez a kocsi is menni jovore. A GM felfutott, de kerdeses hogy tartja-e magat. 2018 alighanem gyengebb autos ev lesz. A Tesla -20%-ot rogyott meg, ami nem is sok ahhoz kepest, hogy a ceg szamai nem jok. ES, nem jott ki a model 3 sem. Jovore 500e db a "kotelezo", kulonben tenyleg baj lesz. A lithium banyaszok korrekcioja elkezdodott, egyelore messze nem eri el sehol a kritkus 38% merteket.Es persze, ebbol a korrekciobol meg sok honap van hatra.
"lesznek olyan celok "= nagy térfogatú kis súlyú áruk transzportja; vagy "milkrun" típusú járatok akár nagy ipari parkokon belül. A mai jarműipari logisztikában nagyon el tudom képzelni ezeket a járműgyárat a mellette levő logisztika központokból JIS-ben kiszolgáló járatként. Az még nekem is tetszene, és ott a hátrányok annyira nem domborodnának ki.
Az e kamionnal sok baj van, nem is az ara a legnagyobb. A kamionos cegek jellemzoen lizingelik a cuccot, gondolom lesz olyan konstrukcio ami kisimitja a kulonbseget valamennyire. Az igazan nagy problema inkabb a suly/hasznos teher arany ill a tengelyterheles lesznek szvsz. Amit el tudok kepzelni hogy lesznek olyan celok amire jol lesz hasznalhato HA a hatotav stimmel. Ma egy kamion 22-25 liter gazolajat hasznal fel 100km alatt (nyilvan nem az europainal haromszor nagyobb amerikai modellekre gondolok), a tank merete 600liter korul kezdodik es atalakitasok nelkul 1400 kb a teteje a Scanianal. Kiszamolhato hogy a mai toltessurusegekkel milyen sulyra lenne szukseg ugyanennek a hatotavnak az eleresehez es az az akku milyen sulyu ill mennyi ideig tart feltolteni... Egyre inkabb bohocnak tartom a tesla "frontemberet", telik az ido meg mindig nem sikerult felmutatni sem komoly sorozatgyartast sem nyeresegesen gyartott termeket, de egyre tobb jobbnal jobb otlete van. Ettol fuggetlenul nagyon komoly valtozasokat hozott az iparag eletebe.
1) SQM par nap mulva jelent; a konszenzus EPS=0.40 kornyeken van, ami eves szinten 1.60. Tavaly 1.30 volt, tehat van javulas; de nem eleg. Mert az ar kozben duplazott 30.0--->60.0 szintre, a profit meg mindossze +23% nez ki. Es ha nem lesz nagy pozitiv meglepetes, akkor nem meglepo hogy korrekcionak kell jonnie. Egyebkent maris PE=23 --->40 felfutasrol beszelunk. Es SQM nem is tiszta lithium mufaj, mert a bevetel nagyobbik resze guano-bol van; az meg nem duborog annyira. . 2)Macyben mar megy a preBlackFriday. En hozzajarultam 3 cashmere pulloverrel meg egy Paige farmerrel a sikerhez;-) A nejem se lustalkodott;-) . De az elojelek tenyleg jok: a parkolok mar hetvegen tele voltak. A Burlingtonban viszont ma nem voltak sokan, pedig van TommyHilfiger olasz bor-zako 59-ert. De az utakon mar du. 3-tol dugok vannak mindenhol, szoval mennek a nepek vasarolni. A luxy noi bundak egyenesen olcsonak tunnek Bloomingdale-nel (1999 USD) a Bp-i arakhoz kepest; ami nem semmi, mert ott a Macyhez kepest 5x szamok a jellemzoek. A Sachs rengeteg Armani oltonyt kinal, egesz normalis arakon. Itt szokas thanksgiving elott kozvelemenyezni, ki mennyit tervez kolteni iden? Es a szamok 980 USD korul vannak, ez +8% tavalyhoz kepest. Megjegyzem, megjottek a kedvezmenyes elofizetesek az invesztor-lapokra is, es iden nem emeltek sehol. A kevezmenyes buy-back kocsicserek az Audinal es Toyotanal a legjobbak. Szoval, most szerintem is lehet retail reszvenyt nezni.
Ha igaz a pletyka, akkor az e-kamion 80-90%-kal drágább lesz, mint egy diesel. 25-30 millió HUF különbséget mikor hoz be egy e-kamion? Gumi azon is kopik. Sok dolgot nem kell cserélni egy e-kamionon és lehet, hogy az áramot a kamionoknak ingyen adják. Az árkülönbség akkor is nagy. Persze, ha a különbséget 20-30%-ra csökkentenék, akkor rendben.
Tesla kezd zuros lenni. Lehet, hogy csak hangulati kerdes, de tul sok nekem a negativ fejlemeny. Egyreszt, mert a ceg egyszemelyes, es Elon Musk tehetsege nem kerdeses. De tulsok minden massal is foglalkozik. SpaceX, mars project, stb. Pedig ahhoz, hogy 500.000 autot gyartsanak 2020-ra, ahhoz hozzaertesen kivul fokuszalni is kell. Harmadreszt, a luxus auto kategoriabol epp ma kirandul a teherauto mufajba, ami vegkepp nem "glamour" uzlet, hanem hidegfeju profitabilitas kerdes; ebben Musk nem volt eros soha. . Masodszor, van egy fundas aggalyom. Ha igazan elerne TSLA a celt, hogy 25% margin sav kornyeken dolgozzon, akkor a varhato profit 7.0 USD/reszveny lenne. Csakhogy egy PE=20 (ami igen eros ertekeles az auto-iparban) mellett ez fundasan 140 USD arat indokolna. Az ar most 310 kornyeken van. Az ellemzok Tesla rat 120-500 Kozotti savban becsulik mostanaban; nincs konszenzus. Viszont a 310 arral maris be van diszkontalva egy "tokeletes" terv-vegrehajtas. Ha a tozsdek gyengulnek, vagy barmi gikszer elokerul, akkor meglepo eses kovetkezhet. . Az egesz a lithium ara es kereslete miatt fontos. Nyilvan, TSLA esese es a gigafactory esteleges kudarca nagy ellenszel lehet a lithiumosoknak is. Ne legyen tevedes: hosszu tavon LIT igen jo tema; Rovid es kozep tavon, es fundasan nezve a legnagyobb felhasznalo kilatasait, kis ovatossagot ajanlok.
Gyerekek. Mi a répa van itt ma megint... ? :))) János. Majd egyszer egy postafiókot szeretnék kérni, ahova egy jóféle Tokaji Aszút elküldenék... Ha nem sértelek meg...
Lithium Americas