Abszolúte egyetértek. Annyi viszont, hogy ez a technológia már itt van, és még megfizethető. A nagyvárosokból már kezdik kitiltani a dízelautókat vagy úgy en bloc az autós forgalmat. Erre megoldást jelenthet a buszok, taxik, stb. e-motoros meghajtása. Kínában és Japánban (szinte szó szerint) égető szükség volna az elektromos autókra.
A töltéssűrűség és a töltés időtartama miatt. Az első a költségeket tartja magasan, a második pedig a kényelmet rontja. Jelenleg 800-1000km hatótáv az átlag középkategóriától felele, 5-600tól nevezném én használhatónak a sztorit - és nem lopva csalva hazudva mint a fogyasztást, hanem valós körülmények között...
pont 5 bejegyzéssel lejjebb van egy linkelve cikk más technológiáról, pontosan ezeket javitandó, abban ha jól olvastam alkálifémekkel dolgoznak. Nem tudom ki és hogyan fogja megtalálni a megoldást, de kiváncsian várom.
A véleményednek mi az indoka? 2016 évi kutatási eredményekig én is így gondoltam. Az új fejlesztésű akkuk is lithiumot és szilárdító anyagot igényelnek.
A héten beszélgettem autóipari beszerző ismerőssel az akkumlátorokért felel. Azt mondta, hogy nagyon betörtek hozzájuk a lítiumos (nem csak eautóknál!). Úgy látja a következő 5 évben jó befektetés lesz a lítiumra fogadni.
LAC mindenesetre visszaesett az utóbbi hetekben.
Ha minden igaz ami a cikkben van, az kb megoldaná az elektromos autózás jelenlegi problémáinak nagy részét.
Nyilván a sok milliárd dolláros kérdés hogy a mérnök kisasszony és az idős mérnök úr egy otletrol beszél vagy gyártástechnológiajuk is készen van. Erről nem szól a cikk, de ha tényleg igaz mindez tuti rá ugranak a nagyok.
Nem tudom, ez mit fog számítani a jövőben, Indexen a cikk:
Feltalálták a -20 fokban is működő akkut
Autógyártók, repülőgyártók, mobilgyártók - hosszan sorolhatnánk még, hogy ki mindenki vár arra, hogy legyen egy jó alternatívája a gyúlékony, és jéghidegben is elég gyatrán működő lítiumion aksiknak. Bármilyen meglepő, de éppen a lítumion akku feltalálója, John Goodenough mentheti meg a világot a lángra kapó okostelefonoktól.
Az új aksiban a folyékony elektrolitot cserélték le üveg elektrolitra és alkálifém anódra. A kulcsfontosságú elektrolitot Maria Helena Braga, a Cockrell School kutatója, Goodenough kutatócsoportjának a tagja fejlesztette ki.
A 94 éves tudós által vezetett kutatócsoport a Texas Egyetemen kifejlesztett egy szilárd elektrolitra épülő akkut, amelyben háromszor több energiát tudunk tárolni, mint egy hasonló térfogatú lítiumion aksiban, többször tudjuk feltölteni a kapacitás drámai csökkenése nélkül, és gyorsabban megtelik energiával.
Amikor elolvastuk a találmányról áradozó beszámolókat, erősen kételkedni kezdtünk, hogy valóban létezhet-e ilyesmi, mert sokan ígértek már hasonló áttörést, de azok az új megoldások azóta sem kerültek a boltok polcaira. Talán Goodenough neve elég jó garanciának tekinthető, hogy ezúttal nem kell csalódnunk.
Ennek az elektrolitnak olyan előnyei vannak, hogy 1200 töltés után sem romlik az aksi teljesítménye, és nagyon alacsony hőmérsékleten,
akár -20 Celsius-fokon is műdödik majd.
Another advantage is that the battery cells can be made from earth-friendly materials.
“The glass electrolytes allow for the substitution of low-cost sodium for lithium. Sodium is extracted from seawater that is widely available,” Braga said.
A mai blog tul sok munka updatelni.
Napokon belul megszuntetem; aki akar belole megtartani valamit, masolja ki. link
Viszont atmegyek egy masik profi trader-blog website-ra marciusban. Mar regisztraltam, csak nincs idom atvinni a temakat most. De Marcius 2. hetvegen megcsinalom; es utana sokkal kevesebbet kell vacakolnom vele.
Wow, ez a LAC még csak korrekciózni sem tud rendesen, annyira nem engedik el a kezét :)
Persze jöhet még korrekció vastagon, de ma pl. nagyot zakózott az egyik potenciális megrendelő árfolyama (TSLA), ez pedig meg sem rezzent szinte, és 0%-on zárt.
LAC részvényt vásárolt valaki az utóbbi időben? Csak azért kérdezem, mert én próbáltam, de visszadobta a rendszer a megbízást. Kérdésemre a brókercég ezt a tájékoztatást adta: link
1)Ket honapja, dec.28, osszefoglaltam a 2017 elejere tervezett strategiat,
Abbol
-az olaj maradt az 53 szinten
-aranybanyaszok emelkedtek
-Lithium es metals szepen emelkedett
-maritime tovabbra is melyponti szinten oldalaz
A regiok kozul
-India szep rally volt
-Korea es Japan emelkedett
A devizak kozul USD jo idea volt.
2)Menetkozben bull allaspontra tertem
-torok
-Delamerika
regiokban is.
3)Most uj helyzet van. A Fund portfoliok eves atrendezese keszen van, a nagy penzek mozgasa lassulo. A Bond piac a leszakadassal kacerkodik, a kamat kuszik fel. Az SPY rallyjanak legjobb idoszaka a vege fele jar.
Mindegyik temarol azt gondolom, hogy azok mind az SPY tovabbi mozgasanak erosen fuggvenye.
A Dow es SPY a 2016 eleje ota tarto szep rallyja most nagyon kozel van vegehez, legfeljebb nehany honap van belole hatra.
A DOW ugy nez ki, hogy eppen elerte a felso parallel csatornat, es akar keszen is lehet a rally.
Az SPY inkabb ugy nez ki, minha a (3) keszhez kozel lenne, es egy (4 of 5) korrekcio kovetkezhet.
Ovatosabb strategiara kell atterni.
A jovo hetet megvarom, de a bull piaci profit realizalas idoszaka most van.
Arra szamitok, hogy normalisan 5-10 napon belul kesz kell legyen az aktualis (3) bull hullam. Utana 2-3 honapig tarto, es melyebb korrekcios idoszak kovetkezhet.
Köszi. Ezzel kb. El is vetted a kedvem tőle. Sajnos az angolok nem elég jó ahhoz h nagy mennyiségben tájékozódnak. Ezért is várom a legújabb gugli fordító fejlesztést. A másik kérdésem h sqm ben volt valami jogi kockázat. Vagy van..Erről tudunk valamit? Valami kormànnyal kapcsolatos..Illetve FMC vele kapcsolatban pozitívak vagytok? Sqm és FMC számomra elég kedvező lehetőségnek tűnnek, mert szerintem ez az elektromos autó téma eldurvul hamarosan jobban mint várnánk. Aztán lehet ezzel a két céggel kapcsolatban is tudatlan vagyok.
Lithium Americas