A Konzum Rt. jelenleg két fő tevékenységre koncentrál: az egyik az építőanyag-kereskedelem, a másik pedig az ingatlan-hasznosítás (a gépjármű-kereskedelmet leválasztották a csoportról). Az első, vagyis az építőanyag-kereskedelem terén főleg Nyugat-Dunántúlon rendelkezik kiemelkedő pozíciókkal, valamint Kecskemét környékén. Mintegy 30 TÜZÉP-telepen folyik kereskedelem.
..
A SZTORI:
..
Az építőanyag-kereskedelem az éles árverseny miatt jelenleg kevésbé jövedelmező, ezért a TÜZÉP telepeket racionalizálják: a kevésbé nyereségeseket bezárják, és AZ IPARTELEPKÉNT MŰKÖDTETHETŐ INGATLANOKAT ÉRTÉKESÍTIK. Több száz hektárnyi ilyen terület vár értékesítésre országszerte.
..
A Konzum LEGNAGYOBB ÉRTÉKE azonban mégsem ez, hanem a Pécs szívében található NÉGY SZINTES ÁRUHÁZ ÉS a hozzá kapcsolódó IRODAHÁZ (ezt nem birtokolja száz százalékban, de a tulajdonában nem lévő két irodaszintet meg szeretné vásárolni.)
..
A KONZUM ÁRUHÁZ FORGALMI ÉRTÉKE minimum 1,5, de reálisan inkább 2 milliárd forint (a mérlegben alig 500 millió forint könyv szerinti értéken tartják nyilván).
..
A gigantikus ingatlan hasznosítása: jelenleg 100%-ban bérbe van adva, az éves bérleti díj 2-300 millió forintos nagyságrendű.
Hamarosan egy bank költözhet az épület egy teljes szintjére: ingatlanpiaci pletykák szerint horribilis, 5500 Ft/négyzetméter körüli áron adják ki a pénzintézetnek.
..
A RÉSZVÉNY FAIR ÉRTÉKE az ingatlanvagyon alapján kb. 500-700 Ft, óvatos becslések szerint is.
..
De miért volt az árfolyam gyalázatosan alacsony?
..
Az ok a múltban keresendő. A társaság korábban szövetkezetként működött, rengeteg veszteséges üzletággal (bútorgyártástól a fémiparig mindennel foglalkozott). A folyamatosan erodálódó vagyont többször próbálták tőkeemelésekkel pótolgatni, ezért sok befektető (befektetési alapok, tőketársaságok) beszorultak a cégbe – befektetésüket gyakorlatilag leírták. Őket próbálta meg kivásárolni F. úr, a főtulajdonos, aki 90 forinton néhány felszámolás sorsára jutott alapból ki is szedett elég sok részvényt.
..
A főtulaj F. úr nem érdekelt a magas árfolyamban, azonban egyre kevésbé tudja megfékezni a piaci folyamatokat: alacsony áron történő eladásokkal fékezni próbálhatja az árfolyamot (bele-beleadogat), ám ekkor saját vagyonát tékozolja ötödáron. A piaci szereplők szívesen szívnak fel ilyen alacsony áron tőle papírokat – a jelenlegi árfolyamon két-három nagyobb spekuláns lenyelhetné a főtulajnál lévő 4 millió részvényt.
..
Gondoljuk csak meg: a Konzum jelenlegi kapitalizációja 750 millió Ft – kb. a négyszintes áruház alsó szintjéért lehetne ennyit kapni.
Hát igen az Opiban az utóbbi pár hétben szépen lehetett keresni. Szép forgalma is volt. A konzumnak elég gyenge volt a forgalma és a mozgása is. Most az gondolom hogy ez jövőhéttől változik szerintem. Kijelenthetjük hogy ez az év a "kispapírokról" és nem a blue chipekről szól. A richterből még nyáron kiszálltam 6900-es átlaggal és átjöttem a konzumba. És utólag elnézve nem volt rossz döntés. Igaz egy opussal vagy egy Apenninnel 3-4× pénzt lehetett volna keresni egy hónap alatt, de mindegy. Azért azt látni hogy a nyáron még tolvaj részvénynek hívták ezeket a papírokat most meg...
Szerintem tök gáz, hogy így szétoffoljátok ezt a topicot! Aki benéz ide, az a Konzum miatt teszi, nem pedig emiatt a sok összevisszaság miatt, amivel telenyomjátok a fórumot! Ha autót akarnék venni, arról nem itt dumcsiznék. Ráadásul még nem is akarok!!!
Érdemes lenne megnézned a Kia-kat. Például a Ceed jó választás lehet, belefér egy jól felszerelt modell is belefér a költségvetésedbe. Minőségben is jó, a cégünknek van 10, szervizt csak a kötelező miatt látnak.
Legutóbb, hogy hűtlen lettem a Toyotához, Nissant vettünk munkaautónak. 1 hónappal később tudtam ,meg, hogy francia a motor benne. Akkor, amikor már másodszor vittem vissza garanciába, hogy füstöl gyorsításkor mint az állat, de szó szerint, fekete felhő jött elő belőle ha odaléptem neki. Az új autóból! Nem tudták beállítani.... Úgy adtam el négy évesen, hogy a vizsga után 1 hónappal 40.000 km-esen otthagyott az út szélén motorhibával. SOHA többet olyan autó amiben francia valamilyen alkatrész...(fődarabra gondolok nem az ablaktörlő lapátra) Ja még valami, 500 km után ki kellett cserélni a fékdobot mert ovális volt és fékezéskor rázott az autó... A Toyotáimmal csak évente egyszer mentem a kötelező szervizre és kész. Zsoltee volt Opelem is, azzal sem volt semmi bajom.
Es az uj Opel Mokka X? Varosi SUV, automata 4wd, opcio nem is kell, es megkapod 6.0 M korul. Kapsz erte 1.4 T motort, 152 LE, 6-7liter fogyasztas. A merete nem tobb egy Megan-nal, befersz parkolni, es magason ulsz.
Nem autó. Kis bosszúság: ma checkoltam, h az otpn nem sikerült teljesíteni a Konzumos vételem. Agyamat eldobtam. Egész pénteken le volt vonva a szlmon a pénz. Utálom. Szerencse h van portfolios értékpapír szlm is.
Gondoltam rá, de a 2.0 benzines automata rövid távon 10-12 litert eszik. Felesleges pazarlás. Viszont most újra előveszem a típust, gondolkodom rajta. :)
Hehe, nekem jó lenne, asszonynak kevésbé. :) Sokan nem értik a lényeget. Nem sztereotípiák alapján vettem autót soha. Nem kell rongyrázós, kihaénnem, feleslegesen drága, feleslegesen erős, feleslegesen nagy és luxusautó arra, hogy a feleségem elvigye a gyerekeket oviba, intézze a napi ügyeket, elmenjünk belföldön 2-3 napos kirándulásra. Ha valami csoda okán 2 hétre mennénk, akkor van egy 6 személyes Opel Vivaro-m, amibe befér még a kiságy is. :) Nem szeretem a bonyolult technikát, mert abban több a hibalehetőség is, látom nap, mint nap sorakozni a 10 éves Audikat, BMW-ket, Merciket, és minden mást a barátomnál a műhely udvarán. Kis turbós szutyok benzines varrógépek, brutál nyomáson működő zsugorított dízel motorok is kezdenek már megjelenni. Tudjátok mik nem sorakoznak a kötelező szervizeken kívül? Suzuki, Toyota, Honda. . . A hibrid tetszik ugyan, de újat ebből a pénzből nem is kapok és a környéken senki nincs, aki egy meghibásodott akkucellát ki tud cserélni. Olvasom hónapok óta a facebookos Prius csoportot, hát bizony sokaknál dobálja azért a piros háromszöget. Családban is volt egy, de egy alkalommal külföldön a soha el nem romló Prius kidobta a piros háromszöget és nem ment sehova. :(( . .
tisztelem a magánvéleményt, de nekem semmi bajom vele, napi 100 km-t ingázok, zömmel autópályán és nem nyugdíjas tempóban :-) a fogyasztás kb annyi, mint egy kisebb (1.4 d4d) dízel motoré. az automatát meg szokni kell, előtte 400e km-t vezettem manuálist, hát nem ugyanaz, de rohadt kényelmes :-)
Erősen általánosítasz. Az hogy valaki hogy indul el a lámpánál az nem attol függ kinek milyen autója van hanem hogy kiül benne. Én a lámpánál a kis autómmal simán odaverek gyorsulásban a sokszor felső kategóriás autóban ülő majmoknak. De ha gondolod beszéljünk a mindenki által utált nagy pofajú BMW-ekről. Mennyivel különb állatfaj az is. Én amikor vezetek és látok magam előtt egy mazsolát az általában nem egy suzukis.
Tisztában vagyok vele. Vezettem már mindenféle hibridfost. Városban elmegy de ha ralepsz a gazra hogy haladjal is maris felbőg benne az 1.8 as benzin motor. A fokozatmentes cvt váltótól kiráz a hideg.
"50 perc alatt 60" lol... akkor te nem vagy tisztába a hibrid működésével :-) az elektromotor 0-tól leadja a nyomatékot, nem nagyon szokott ellenfél lenni a lámpánál... de igazad lehet, ha nyugdíjas-hibrid kombót láttál
Majd ha vezetsz ezentúl figyelj erre a két típusra pár hétig. És jegyezd meg kik vezetik es figyeld mit csinalnak a forgalomban.aztán majd rájössz hogy ez statisztikailag valós megállapítás. :)
Suzuki kisnyugdijas autó.toyota megba gazdag suzukis.egyiket sem venném. Pont ez az a két típus ami ha elottem megy menekülök onnan. 99%ban feltartanak a forgalomban. Suzukisok nyugdíjastempoban , kiszámíthatatlan módon haladnak, Toyotasok meg hibridkednek 50 perc alatt érik el a 60at.
Az alaptőke emelésről (is) szó lesz a dec 9-én tartott közgyűlésen lesz szó, többek közt. Ld itt: https://bet.hu/newkibdata/124358849/konzum_kgy_eloterjesztes.pdf
http://autopult.hu/ujdonsagok/ismet-frissult-a-sivatagok-kiralya-itt-az-uj-toyota-land-cruiser-v8.html Ez az autó kell Zsoltee-nak. Természetesen a Toyota mindenben jobb , mint a Suzuki ÉS drágább is. Ilyenre fáj nekem is a fogam, nagy és biztonságos, beférnénk a családdal és a nagyszülők is jöhetnének. Amikor nem Toyotám volt eddig mindig megbántam. Ültem Suzukiban is (swift és ignis) halálfélelmem volt bennük. Csak a Toyota Zsoltee!!!!!!!!
Suzuki pl S-Cross 5 csillagos toresteszt es ezen belul is felso kategoria Total Effective Control Technology (TECT) karosszeria suzuki fejlesztes nagy szilardsagu acelbol keszul. Toyota semmivel nem jobb max dragabb.
Azért azon gondolkodtatok, hogy a felhatalmazást követően 5 év alatt a jelenlegi alaptőke 57-szeresére növekedhet a Konzum alaptőkéje (521 millióról 30 milliárdra)? Az OTP alaptőkéje 28 milliárd... Sok minden készül itt a boszorkánykonyhán. Szerintem még az idén meglépnek egy alaptőkeemelést, de a választásokig biztos.
Hehe. :D Oviba járósnak csak szívó benzin vagy hibrid. Legjobb autó az új autó, és 5M körül szánok rá. 10-15 évente cseréljük az autókat a családban, úgyhogy szerintem jó lesz a Vitara, meg asszonynak is nagyon tetszik.
Én arra gondoltam, hogy lehet a Hunguest-hitel csökkentésre is jut a tőkeemlésből. Lásd opusnál is fontosnak tartották, hogy csökkentsék a kötelezettségeket, és ott is tőkeemeléssel egybevonva csinálták. Vélemény?
Ha esteleg családi és sportos tágas autót és biztonságos !fogyasztás 5-6liter !szeretnél ájalani tudom a Skoda Octavia Rs 230paci 6,7allat 100-on !nagyon jo vezethető 😄
Plotinus is bocsátott ki átváltoztatható kötvényeket, 4 évig 2% kamat ketyegett rajta, és a futamidő alatt bármikor kérhetett érte a tulajdonos 20db Plotinus részvényt. Teljesen korrekt. Ugyanaz a lehetőség lesz most előre rögzítve, ahogy az Opusban elcserélték 7 millió részvényre a kötelezettséget.
Bármi elképzelhető. Én a legvalószínűbbnek azt tartanám, hogy átváltható kötvényt fognak jegyezni, mondjuk 3 éves futamidővel, és ha ez kifut, a kötvény tulajdonosa választhat, hogy kp-t kér, vagy x számú Konzum-részvényt. (Értelemszerűen a részvényt fogja választani, mivel most, a jegyzési időszakban úgy fogják kiszámolni, hogy jegyez mondjuk 3 milliárdért kötvényt, és átcserélheti majd 1 millió részvényre - tehát ez olyan, mintha most 3000 ft-os áron jegyezne részvényt -, de három év múlva a részvény árfolyama már kb. 12.000 ft-nál jár majd, tehát szép nyerője lesz.) A full korrekt cégek azt is szokták ilyenkor alkalmazni, hogy kötvény átváltásakor részvényre az új tulaj kötelezettséget vállal, hogy 1-2-3 évig nem ad el a részvényeiből (fel se merüljön a borítás gyanúja).
Amiben - a múlt heti Fekete előadás óta végérvényesen - biztos vagyok, hogy ez nem egy amatőr mutyibirodalom. Ide a menedzsmentbe is sztárok érkeznek, tényleg birodalom épül.
Olyan tőkeemelés lehetne hogy a metis alap befjegy tulajdonosi köre a befjegyeit konzum részvényre cseréli? Ezáltal a konzum mkb Bank tulajdonossá válik. Mkb Elvileg tőzsdére lépésre készül 2019ig. Nem tudom mi a menete csak ötlet volt. Meg lehet ez igy nem is jó. De biztosan van rá lehetőség hogy valami módon bekerüljön a tulajdonosi körbe. Ha van egyáltalán ilyen irányú elképzelés.
Nyáron meg pont fordítva volt, Konzit rángatták és az Opus volt a nyugisabb. Szerintem meg fog ez fordulni megint és újra a Konzi jön majd. Ha a tőkeemelés után itt is nagyobb lesz a közkéz és alapok erre is ráugranak + jön még egy két hír is, akkor újra itt lesz az őrület. Jelenleg én is ezt venném inkább.
Érdekes egy napirendi pont. Az utolsó sorban lévő fogalmakat érdemes egy kicsit ízlelgetni: Jegyzési jogot biztosító kötvény: a gazdasági társaságokról szóló
törvény értelmében a részvénytársaság elhatározhatja olyan névre szóló
kötvény kibocsátását, amely utóbb, az alaptőke új részvények nyilvános
forgalomba hozatalával történő felemelésekor - a részvényeseket követően
- jegyzési jogot biztosít. A jegyzési jogot biztosító kötvény
kibocsátásával a részvénytársaság kívülálló személyektől kötvény
formájában hitelt vesz fel. Amennyiben a kötvény futamideje alatt a
társaság alaptőke-emelést hajt végre, a kötvény a tulajdonosai számára -
a részvényeseket követően - jegyzési jogot biztosít. A kibocsátó a
futamidő lejártával köteles a kötvény alapján teljesíteni. Átváltoztatható kötvény: a részvénytársaság az alaptőkéjének feléig
olyan névre szóló kötvényt hozhat forgalomba, amelyet a kötvényes
kérésére részvénnyé kell átalakítani. Az átváltoztatható kötvény
kibocsátásával a részvénytársaság hitelt vesz fel. A kötvénytulajdonosok
a futamidőn belül, a közgyűlés által meghatározott időtartam alatt
írásban - a kötvényeknek az igazgatóság részére történő benyújtásával -
kötvényeik helyébe részvényt igényelhetnek. Ha a kötvényeket a
részvények névértékénél, illetve kibocsátási értékénél alacsonyabb
összeggel bocsátották ki, a bejelentéssel egyidejűleg a kötvény és a
részvény névértéke, illetve kibocsátási értéke közötti különbözetet a
részvénytársaságnak meg kell fizetnie. Az átváltoztatást követően a
részvénytársaság az éves beszámoló elfogadásakor hoz határozatot az
alaptőke felemeléséről. Átváltoztatás hiányában a kötvényt lejáratkor
vissza kell fizetni.
ott egyszer voltam benne, de tartottam a beragadástól én is és pár száz (!) huf nettóval elengedtem :) még jó is lehet, de egyelőre vannak más lehetőségek is, amik vlsz hamarabb beérhetnek, lásd CIG és BIF, meg persze a Konzum. A feltörekvők közül a bif az első nálam, azt árgus szemekkel figyelem, konzum alap, a többivel észnél kell lenni (opus beszállóra vár)
off: bif-ben volt két köröm nekem is a héten, de egyelőre eladtam mindet. Lehet benne potenciál a SZIT nagyúrrá válással :D Ki fog lőni hamarosan .s limitre megy, kedvencek között ott is van, 1500-nál visszaszállok ;)
Remélem lesz rá lehetőségem, max használtan venni. Az Ignis még nem okozott csalódást, gondolom az sem okozna.A kedvenc még a Honda Accord. Suzukiban meg az új sx4 scross is jó. Na de elég is az autókból. Szép estét!
Sokan eleve politikai indíttatásból tartották távol magukat és nem hitték el a sztorit. Aki elhitte és eleve bízott bennük, ők voltak a pionírok ezekben a papírokban, és a nagy pénzt is mi tesszük el. Én már nem aggódom a kimaradókért, 310-nél még a kétkedők is felugorhattak az Opus vonatra, miután bizonyítékot láthattak arra, hogy a vezetés korrekt. Azóta duplázott az árfolyam. Ennyi.
Köszi fiúk, többiektől meg bocsánat az autós offért. :) CH-R nekem nagyon bejön, de hátul szűk és sötét, gyerekek nem látnak ki belőle. A Yaris jópofa és nekem is tetszik, de családi járgánynak kicsi. Két lány, sok cucc. :) Auris esetleg, nem tudom, még semmi nem dőlt el. Feleslegesen viszont nem akarom szórni a pénzt még akkor se, ha a Konzum 5000 lesz Karácsonyra. :) Az automata Vitara GL+ kétszínű metál fényezéssel 4,74M. Méretben szerintem optimális, magam mögé is be tudok ülni kényelmesen, pedig én is 180+ cm vagyok.
KONZUM story
A társaság bemutatása, áttekintése
..
A Konzum Rt. jelenleg két fő tevékenységre koncentrál: az egyik az építőanyag-kereskedelem, a másik pedig az ingatlan-hasznosítás (a gépjármű-kereskedelmet leválasztották a csoportról). Az első, vagyis az építőanyag-kereskedelem terén főleg Nyugat-Dunántúlon rendelkezik kiemelkedő pozíciókkal, valamint Kecskemét környékén. Mintegy 30 TÜZÉP-telepen folyik kereskedelem.
..
A SZTORI:
..
Az építőanyag-kereskedelem az éles árverseny miatt jelenleg kevésbé jövedelmező, ezért a TÜZÉP telepeket racionalizálják: a kevésbé nyereségeseket bezárják, és AZ IPARTELEPKÉNT MŰKÖDTETHETŐ INGATLANOKAT ÉRTÉKESÍTIK. Több száz hektárnyi ilyen terület vár értékesítésre országszerte.
..
A Konzum LEGNAGYOBB ÉRTÉKE azonban mégsem ez, hanem a Pécs szívében található NÉGY SZINTES ÁRUHÁZ ÉS a hozzá kapcsolódó IRODAHÁZ (ezt nem birtokolja száz százalékban, de a tulajdonában nem lévő két irodaszintet meg szeretné vásárolni.)
..
A KONZUM ÁRUHÁZ FORGALMI ÉRTÉKE minimum 1,5, de reálisan inkább 2 milliárd forint (a mérlegben alig 500 millió forint könyv szerinti értéken tartják nyilván).
..
A gigantikus ingatlan hasznosítása: jelenleg 100%-ban bérbe van adva, az éves bérleti díj 2-300 millió forintos nagyságrendű.
Hamarosan egy bank költözhet az épület egy teljes szintjére: ingatlanpiaci pletykák szerint horribilis, 5500 Ft/négyzetméter körüli áron adják ki a pénzintézetnek.
..
A RÉSZVÉNY FAIR ÉRTÉKE az ingatlanvagyon alapján kb. 500-700 Ft, óvatos becslések szerint is.
..
De miért volt az árfolyam gyalázatosan alacsony?
..
Az ok a múltban keresendő. A társaság korábban szövetkezetként működött, rengeteg veszteséges üzletággal (bútorgyártástól a fémiparig mindennel foglalkozott). A folyamatosan erodálódó vagyont többször próbálták tőkeemelésekkel pótolgatni, ezért sok befektető (befektetési alapok, tőketársaságok) beszorultak a cégbe – befektetésüket gyakorlatilag leírták. Őket próbálta meg kivásárolni F. úr, a főtulajdonos, aki 90 forinton néhány felszámolás sorsára jutott alapból ki is szedett elég sok részvényt.
..
A főtulaj F. úr nem érdekelt a magas árfolyamban, azonban egyre kevésbé tudja megfékezni a piaci folyamatokat: alacsony áron történő eladásokkal fékezni próbálhatja az árfolyamot (bele-beleadogat), ám ekkor saját vagyonát tékozolja ötödáron. A piaci szereplők szívesen szívnak fel ilyen alacsony áron tőle papírokat – a jelenlegi árfolyamon két-három nagyobb spekuláns lenyelhetné a főtulajnál lévő 4 millió részvényt.
..
Gondoljuk csak meg: a Konzum jelenlegi kapitalizációja 750 millió Ft – kb. a négyszintes áruház alsó szintjéért lehetne ennyit kapni.