Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
kiegyezo 2018. 07. 04. 11:12
Előzmény: #1945  pitcairn2
#1960
az un. "alternatív" megoldások pedig tudatosan a versenyképtelen opciókra szorítkoznak (un. "megújulók"...)
Kifejtened, hogy mit ertessz ez alatt? Nem arrol cikkeznek, hogy a nap es a szel most mar versenykepes (ha nem is abban az ertelemben, hogy teljesen kivalthatja)?
egyveleg 2018. 07. 04. 11:01
Előzmény: #1957  pitcairn2
#1959
igaz, ezért kell venni porschet, mert hobbi autót azért vesz az ember fia :)
pitcairn2 2018. 07. 04. 10:59
Előzmény: #1946  Törölt felhasználó
#1958
az utóbbi 10 év monetáris politikai ámokfutása tükrében miért lenne olyan meglepő egy csinos inflációs robbanás?
pitcairn2 2018. 07. 04. 10:53
Előzmény: #1946  Törölt felhasználó
#1957

az elektromos autók minden további nélkül használhatnak fosszilis energiaforrásból előállított energiát (hisz az a versenyképes...)
+ most még totálisan versenyképtelenek
a csökkenő gépkocsihasználat pedig kitűnő indikátor a fejlett nyugat elszegényedésére
ráadásul ez a folyamat nagyon könnyen megfordulhat, mivel a részleges távmunka, a flexitime munkavégzés és az önvezető autók minden további nélkül masszív dezurbanizációt eredményezhetnek
abban az esetben ha nekem mondjuk 10 napot kéne havonta bejárni a munkahelyemre és a többit home office-ből intézném + lenne önvezető autó hozzáférésem (ebben az esetben a munkavégzés már a kocsiban is folyik...) esetleg a maradék 10 "valódi" munkanapom is felxitime formában menne (pl. bele lenne számolva az az idő amit munkavégzéssel töltöttem az önvezető kocsiban...), akkor nem igazán lenne számomra vonzó egy méregdrága panel-lyuk Budapesten
szépen kiköltöznék vmi vidéki üdülőhelyre...
olcsó, szép, kellemes
és ezen a ponton bizony robban a gépkocsihasználat...
tberki 2018. 07. 04. 10:49
Előzmény: #1948  lngnl
#1956
Szerintem a két ország nem azonos szintről indul. India úthálózata nem teszi egyelőre lehetővé a nagyobb premium autók piacának bővülését. Ahhoz sokmindennek kell még történnie. Kína azért más mert ahol az autókat használják nagyrészt azok a városok kb az utolsó 10-15 évben kompletten újjáépültek. Ma ha elmész egy kínai nagyvárosba kb csak az írásjelekből tudod hogy nem Amerikában sétálsz.
Tibi0002 2018. 07. 04. 10:12
Előzmény: #1954  Boole
#1955
Ez nem pókerezés, hogy egymástól szedjük el a pénzt, hanem piac, ahol üzleteket kötünk. :)
Boole 2018. 07. 04. 10:05
Előzmény: #1953  lngnl
#1954
Ha valakinek javasolnak valamit, hogy nézzen utána és utána talán érdemben lehet röviden vitatkozni ahelyett, hogy feleslegesen kellene szaporítani a szót, akkor talán nem érdemes megsértődést színlelni, mert ez nem harcedzett kereskedőhöz illik. Azt gondolom, hogy nem sértettek meg. Olvass amennyit a szemed elbír, keress összefüggéseket, túrj ki olyan információkat, amelyeket a sorok között találhatsz, tévedj sokat, mert ez fog segíteni. Legfőképpen szeresd a fórumozókat, mert jó ha tudod, hogy tőlük veszed el a pénzt. Beszéltesd őket, mert 5 ember véleménye is információ, 20 emberé meg még több. Soha ne téveszd össze az útbaigazítást a személyeskedéssel, a segítő szándékot a taposkodással. Őszinte jó indulattal 24 év után ajánlva. 
lngnl 2018. 07. 04. 09:32
Előzmény: #1951  Törölt felhasználó
#1953
Maradok read only akkor, 6-7 en elvitatkoztok majd itt. Ennyi erovel csinalhattok levelezo listat is.
Boole 2018. 07. 04. 09:31
Előzmény: #1951  Törölt felhasználó
#1952
Küldtem egy kicsi ízelítőt a könyvből.
Törölt felhasználó 2018. 07. 04. 09:22
Előzmény: #1948  lngnl
#1951
Sajnos pont a lenyeg felett siklottal el, nem arrol szol az ugy hogy mely regiokban fognak noni es hol fognak visszaesni az auto eladasok!!!
Az olajrol szolt ill. annak keresleterol.
Nem mondom, hogy szakerto vagyok azsiaban, mert nem ott elek hanem AU-ban,de kollegaim, uzleti partnereim es utazasaim soran van 1 picike ralatasom az azsiai regora.
Engem nem erdekel hogy hany BMW-t Audit, Bentley-t es mas premium kategorias (bar ezeket mar kinaban nem premiumnak hivnam inkabb felso kategoriasnak hivnam) adnak el.
Az olaj aranak alakulasanal pedig igen is szamottevo hogy milyen aranyban adnak el: benzines,dizel ill. elektromos autokat a jovoben.
Ha erdemben es logikai vitat szeretnel folytatni akkor legyel olyan kedves elszor ertsd meg, hogy mirol folyik a velemeny csere.Talan az 1 jo kiindulo pont lehetne.
Ha pedig eljutottal oda hogy nem az Audi,bmw esetleg toyota ertekesiteserol szol a vita, akkor kezdodhet a velemeny csere.
(csak neked mert ugy latom erdekel teged az auto ertekesitesek, elarulom hogy toyota volt az egyik ceg aki mar evek ota nem arra koncentral hogyan tudna tobb autot gyartani!!!)
meg az is lehet hogy tudnak valamit, mert hiaba novekszik az azsiai regioban az ertekesitesi szamok, ha osszesegeben nem ertekesitenek tobb autot)...
most a fejlett orszagokban levo ertekesitesek (car loan) es egyebb konstrukciokba bele sem megyek, mert az 1 teljesen kulon temakor amirol heteket lehetne vitazni...
Nekem es sok mas piaci szereplonek es a piacnak az a velemenye, hogy nem eppen az auto szektor a "legerosebb" jelenleg.
A velemeny kulonbseg ill. a vita eredetileg az olaj ill. az olajar-rol szol,szolt ill. annak jovobeni alakulasarol.
pomperj
pomperj 2018. 07. 04. 09:03
Előzmény: #1949  eurocent
#1950
eurocent 2018. 07. 04. 08:03
Előzmény: #1947  pomperj
#1949
US500 futures valóban gyengül (de hosszabb távon nem vészes). Nagy valószínűséggel a 26xx tartományba esik rövidesen. Ha így lesz, akkor az árfolyamnak nem kellene 2746 fölé emelkednie. Viszont 267x-260x sávban megállhat az esés. Én most ezt valószínűsítem.
lngnl 2018. 07. 04. 07:51
Előzmény: #1946  Törölt felhasználó
#1948
En szemely szerint nem hiszek abban hogy az auto kereselet nem novekedne foleg a premium szektor, ha az indiai gazdasag tovabb erosodik ott is el kezdeik majd venni jobban a premium nemet markakat, ugyanugy mint ahogy kinaban is tettek. Aki jart mar kinaban az lathatta hogy tele vannak a nagy varosok soforos S classokkal meg BMW 7 esekkel, meg A8 akkal. Indiara szerintem ugyanez var. Az meg reszlet kerdes hogy ez most elektromos lesz vagy benzines, es akkor meg nem beszeltunk a tobbi elmaradott Azsiai novekedesben levo orszagrol.
pomperj
pomperj 2018. 07. 04. 07:36
#1947

1)Kina egyszeruen keptelen megallitani az eso kest. 
.
Igaz, az SSEC -nek eleg soka tartott amig letorte a 3050 supportot (2017 elejetol 18 honapig tartott a support). De amiota letorte 2 hete, semmi nem tudja megallitani. Tegnap PBOC  ujra dollart adott el hogy lassitsa a CNH zuhanast, de nem sok eredmeny van. Igaz, ma mar nem zuhant tovabb Yuan.
A kozeptavu kilatasok maradtak pocsekok.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00ojwujb.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180701v00oogsyw.jpeg
.
2)Hasonlo a helyzet HongKongban is. Meg KOSPI, TAIEX, Singapore is. A kulonbseg az, hogy ezeknel a hosszabbtavu hullamszerkezet egy wave(4) korrekcionak is megfelelhet.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00oktjz.jpeg
.
3)Az SPY-ban alapos a gyanu, hogy keszen lett a wave(ii) korrekcio. Igen ritkan esik meg az, hogy amerikai unnep elotti napon -0.5% eses legyen az indexekben, mint tegnap. A kovetkezo napok igen erdekesek lesznek.
.
4)A  bond piacon tovabbra is emelkedni kellene egykeveset ha szep a-b-c alakzatot varunk a wave (ii of 3)  hullamtol.Csakhogy pl. TLT-ben ott van a 122.5 szinten az ellenallas, es aligha  engedi tovabb. Szoval, lehet hogy keszen van a fel-korrekcio, es akkor itt megindulhat a bond piacon is egy wave (iii of 3), ami hatarozottan fog bemutatkozni. 
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00o6250k.jpeg
.
5)Az aranybanyaszok mar jopar napja mutatjak a pozitiv divergenciat. Van egy kis kitores-jel is.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00o4dk5y.jpeg
Törölt felhasználó 2018. 07. 04. 07:31
Előzmény: #1945  pitcairn2
#1946
Tesla csak 1 ceg, nem a tesla jelent konkurenciat az olaj szamara hanem az elektromos autok es az a valtozas ami napjainkban tortenik az auto iparban, onvezeto autok.Nezz utana, hogy a kulonbozo autogyarto cegek hany kulonbozo elektromos modellel fognak megjelenni a kovetkezo 3-5evben.
Tovabba a tarsadalmi valtozasok; ha nem hiszed nezz utana a statisztikai adatoknak, hogy eszak-amerikaban hogyan valtozott az elmult 5-10 evben a jogositvany igenylok szama a 20-30eveiben jaro fiataloknal.
Nezz utana uber, lift majd a pool service-nek es hogy ezek az elmult 3 evben milyen valtozasokat hoztak.
Hosszabb tavon az auto ertekesitesek nem fognak noni olyan utemben mint ahogy azt legtobben varjak, sot olvastam olyan tanulmanyt is, hogy csokkeni fognak.
Abban egyetertunk, hogy igazan nincs gazdasagi novekedes, sot hamarosan jelentos visszaeses is lehet.
Jo nehany orszagnak jol jonne a 100-120$-os olajar,de ehez inflaciora vagy katonai konfliktusra van szukseg, ezert en kozep es hosszutavon nem vagyok tul bullish az olajnal.
pitcairn2 2018. 07. 04. 06:03
Előzmény: #1944  Törölt felhasználó
#1945
a tesla szárnyalását a szubvenciók és az easy money politikával kierőszakolt buborékfújás tette lehetővé
az un. "alternatív" megoldások pedig tudatosan a versenyképtelen opciókra szorítkoznak (un. "megújulók"...)
ezek sohasem fognak érdemi konkurenciát jelenteni az olajnak
Törölt felhasználó 2018. 07. 04. 00:05
Előzmény: #1942  Boole
#1944
Extra magas olaj arban nem hiszek, ha a GFC-nel latott extra arat vizsgaljuk inflacioval kiigazitva akkor ez az ar kb.200-280$ korul lehet.A problemat abban latom hogy 80-100$-nal az alternativ megoldasok kezdenek megoldast nyujtani a vilag olaj keresletere.Ne feledjuk a magas olaj ar tette lehetove a Tesla szarnyalasat,jelenleg az autoiparban a vilag vezeto cegei a kovetkezo 3-5 evben minimum 2-3 uj model/ceg jonnek elo; persze vannak olyanok is akik 20-30 kulonbozo elektromos modellel akarnak elojonni a kovetkezo 5 evben.Az allamok tamogatast adnak az elektromos autokra; kozben a nyugati vilagban a 20-30-as eveikben jaro fiatalok kozott a jogositvany megszerzese folyamatosan esik vissza.Ez mellett megjelentek a kulonbozo cegek mint uber, lift stb.stb. jelenleg 5-10 kulonbozo ceg probal ebben a piaci szegmensben megjelenni es mar nem csak a taxisokra jelent veszelyt, mert lassan egyre tobb nagyobb varosban megjelennek a ride sharing cegek; uberpool stb.stb. ezek nem 30-50%-al olcsobbak mint a taxi hanem 40-80%-al.Kozben apple,google es jo par tech ceg dolgozik az onvezeto autokon. A cel, hogy a kovetkezo 5-10 evben kepesek legyenek uzemeltetni olyan autokat amelyek mindenfele emberi jelenlet nelkul kepesek a kulonbozo szolgaltatasokat elvegezni.Jo nehany nagyvarosban a vilagon tobb szaz autoval folyik jelenleg a teszt a teljesen automatizalt autokkal.Szoval en nem vagyok meggyozodve, hogy a korabbi auto ertekesitesi statisztikak a jovore nezve annyira fenyesek lennenek.Miert vasarolna valaki 1 autot esetleg 2-ot a csalad szamara, ha nem sokkal tobb mint a tomegkozlekedesi dijert rendelhet mobilon 1 onvezeto autot ami elviszi ahova akarja, a parkolassal nem kell bajlodni, nincs birsag es semmifele fenntartasi koltseggel nem jar, se biztositassal se kell foglalkozni.A kovetkezo 5-15 evben a kozlekedesben olyan valtozasok fognak vegbe menni amit el sem tudunk kepzelni jelenleg.Az olaj ara a kereslet csokkenesevel folyamatosan fog vissza esni, nem ma vagy holnap hanem a kovetkezo 5-10 evben, egyetlen mento ov van ahol a fogyasztas nohet kozep es hosszu tavon az pedig a legi kozlekedes.Nem allitom hogy rovid tavon ill. bizonyos katonai konfliktus hatasara az olaj ara rovid idore nem ugorhat meg,de en nem varnek 120-150$-os arat meg ugy se hogy az a 2008-as arnak kb. a fele ha az inflacioval kiigazitva nezzuk.Egyetlen esetben tudok elkepzelni extra magas olaj arat, ez pedig csak extrem magas inflacio mellett tortenhet meg szerintem, akkor pedig az emberek tobbsege nem az olaj es benzinarral fog problemazni hanem az elelmiszer, gyogyszer es egyebb minden napi hasznalati eszozok arai miatt.
pitcairn2 2018. 07. 03. 22:25
Előzmény: #1942  Boole
#1943
az a legérdekesebb, hogy a szén ára sokkal jobban tartotta és tartja magát mint az olajé
a szénbányászokat is leginkább amiatt gyalázták a porba, mert mindenki azt hitte hogy nem lesz már rájuk szükség és az utóbbi bő két évben index szinten is csináltak egy 500%-os ralit (igaz előtte 98%-ot estek...)
http://schrts.co/JtcdzP
Boole 2018. 07. 03. 21:25
Előzmény: #1940  pitcairn2
#1942
Hát ez nekem is veszélyesnek tűnik, de egy régi tőzsdés haverom, aki az olajiparban dolgozott, megjövendölte a 35 USD árfolyamot, amikor nagyon magas volt, és azt is mondta, hogy mielőtt az egyéb alternatív energia korszaka eljön, azelőtt akkora rallyra fog sor kerülni, amekkorát el sem tudok képzelni. Mondjuk Én akármekkorát el tudok képzelni. Mad Max story még bejöhet. Egy eltűnő nemesfém is eltűnése előtt megsokszorozódik. A kérdés, hogy az olaj miért tűnik el, azért mert elfogy, vagy mert nem éri meg a felszínre hozni, mert a kutyának sem kell majd. Szerintem még 10-20 évig az olajra nagyon szükség lesz.
pitcairn2 2018. 07. 03. 21:00
Előzmény: #1938  Boole
#1941
ekkor olajátrobbanás különben olyan stagflációs dagonyát jelent, hogy csak na...

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek