Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 12:54
Előzmény: #83374  RangerHU
#83380
Annyira hosszan írtál, hogy nincs energiám érdemben válaszolni, pedig jelentősen nem értek egyet. Peace!
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 12:51
Előzmény: #83370  HuTi
#83379
Váltsunk kriptóra azt mondod? 😁 Bár az uncsi most. De ok, jogos.
Karvalytokes
Karvalytokes 2022. 12. 30. 12:39
#83378
Érdekes mindenki EV zik vagy hibridezik de senki nem beszél a hidrogénről pedig az az igazi jövőbe mutató technológia.
Magicmaan
Magicmaan 2022. 12. 30. 12:30
Előzmény: #83376  boxika
#83377
HuTi már nyitott közben, köszönjük Neki!
.
boxika 2022. 12. 30. 12:28
#83376
Érdemes lenne nyitni egy külön EV topikot.
RangerHU 2022. 12. 30. 11:47
Előzmény: #83370  HuTi
#83375
Jogos.
A téma ebben formában nem feltétlenül idevaló, bár iparági tendenciák becslése más ágazatok tekintetében megjelenik itt is és releváns lehet.
Magam részéről befejeztem.
RangerHU 2022. 12. 30. 11:42
Előzmény: #83359  AlonsoRenault
#83374
Romló tendenciát mutat? Ne zavarjon már hogy évente jelentősen nő a megújulók aránya, most kb. 40-50%. Nem értem miről beszélsz. Nem tűnik fel a sok napelem? “Olvass kicsit többet.
- Lásd Németország 2022-es beépített energia mix hogyan alakult, s ez hogyan viszonyult  a valós termeléshez, s mi néz ki belátható időkeretben ezen a téren.+ az áramárak hogyan alakulnak alakultak++ és a “zöld” áram mennyire zöld.
- A lipo/lipho technológia. Szinten olvasást javaslom. Az elemek akkupackba/rendszerbe rendezésével jelentős a kapacitás vesztés töltés leadásakor, ezen sikerült reszelni. NEM az elemek kapacitása, energia sűrűsége javult “csak” a rendszer veszteség csökkent. Erre irányult a Tesla “innováció” is mikor a 18650 elemet(mely az autóipartól függetlenül kialakult sztenderd volt és létezett NiCad formájában is) egy nagyobbra cseréltek.Ebben a technológiában már nem lesz áttörés tekintve, h az elem tulajdonságai végesek. Senki nem is látja ebben a jövőt csak éppen most még ez van gyártásra éretten.
- EV-k karbon lábnyoma. Pont a teljes ciklusra vetítve aggályos. A számítások szerint akkor javul a mérleg, ha a teljes futási időszakban zöld energiával működne. Erre most még esély sincs. S NEM, nem a megújulok fogjak megoldani és hát nem mostanában.
- Az (autó)iparági becslések sem számítanak arra a következő 20-30 évben, h az EV darab számában  helyettesíteni fogja az utakon jelenleg futó gépjármű  mennyiséget. Még a fejlett országokban se. De talán nem is cél.
- A 10 éves használt EV akkupack degradáció használt autópiacon mit fog jelenteni nehéz megmondani(letöri az árakat vagy sem).
Egyéb megjegyzések:
Érdekes az érvelésed több ponton a hozzászólásaidban. A tények hajlításáról és/vagy figyelmen kívül hagyásáról nem beszélnék.
Egyszer a jelenben már létezik a megoldás(od), máskor 20-30 év múlva oldódik meg. Mikor melyik jobb számodra.
Nagyon nem koherens az érvelésed. Pláne, h a vita arra irányul, h az új technológia bevezetése milyen nehézségek elé néz, milyen költségvonzata lesz/lehet és ez időben, térben és a vásárló/fogyasztó szintjén hogyan oszlik meg.még is csak egy gazdasági fórum.
Ami most látszik:
Az értékesített új EV-k átlagára nem lesz olcsóbb mint a új hibrid/hagyományos a következő 5 évben semmiképpen.
EV töltése nem lesz olcsóbb, sőt felfelé mutatóak a kockázatok.
EV-k a környezetvédelemben leginkább a helyi kibocsátás csökkentésében jeleskednek.
A hálózat építés, energia szükséglet biztosításáról (zöld forrásból) nem beszélnék, mert EV kérdéstől függetlenül is feladat, csak éppen a politikai szinten se látszik a reális képesség a kérdés kezelésére(zöld Azerbajdzsáni energia lol).
kozi723
kozi723 2022. 12. 30. 11:33
Előzmény: #83369  stolz
#83373
Ezazzz!
kozi723
kozi723 2022. 12. 30. 11:33
Előzmény: #83369  stolz
#83372

ragarda
ragarda 2022. 12. 30. 11:28
Előzmény: #83354  Zedisdead
#83371
Mivel a mindennapi életünk szerves része az EV, így természetesen követem mint trendet. 
DE!
Azt látom,ezen a fórumon pro és kontra nyomjuk az igét, Nostradamusként próbálunk a jövőbe látni, győzköditek egymást totál feleslegesen. Mi értelme századszor is leírni, hogy:  szerintem zsákutca az EV, feleslegesen merítjük ki a föld tartalékait, a össz karbon lábnyoma egy EV-nek már a legyártása pillanatában annyi mint egy 40 éves dízelnek, hogy a töltő kapacitásra még mindig nincs normális megoldás!!!!??? Minek ezeket 2 havonta újra leírni? 
Közben én is nagyon szeretném ha nem csesznénk szét a bolygót,ha végre meglenne a korlátlan tiszta energia előállításának Szent grálja! De nincs meg,és még sajnos nagyon sok fosszils energia hordozót kell kitermelni és elégetni mire ezekre megoldást talál az emberiség.
HuTi 2022. 12. 30. 11:22
#83370
Kollégák!
.
Bár én villanyautós vagyok és időnként szívesen belefolyok a vitákba akár pro- akár kontra, de szerintem kezd zavaró lenni ebben a topicban a folyamatosan ismétlődő villanyautós vita. Nekem legalábbis egy ponton túl mindenképp.
.
Létrehoztam egy topicot:
https://forum.portfolio.hu/topics/villanyautozas-megoldas-vagy-problema/39126
stolz
stolz 2022. 12. 30. 11:08
Előzmény: #83361  kozi723
#83369
:DD
Jött hír új szerződésről...
Magicmaan
Magicmaan 2022. 12. 30. 11:07
Előzmény: #83366  AlonsoRenault
#83368
Abból indultam ki, hogy mint a mobiltelót, hiába van 50%-on, ráteszik töltőre.. mert hogy legyen már tele, ha menni kell hirtelen valahova (ami nem volt tervben).
Persze ez az elméleti maximum (Mo-i autók 3adavál és 7kWos otthoni töltéssel számolva), de szabályzással megoldható.
Engem szakmailag izgat amúgy a teljes hálózat okossá tétele, napelemek által termelt villany az autókban tárolva, este visszaadva egy része, stb.
Csak pénz és akarat kérdése.
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 11:03
Előzmény: #83365  Magicmaan
#83367
Nekem az nem bejövős, ugyanúgy drágább karbantartani, hibalehetőség is dupla, cserébe kisebb valamivel a fogyasztás. De van akinek ez az ideális manapság.
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 11:01
Előzmény: #83363  Magicmaan
#83366
Értem én,.de hogyan tudna előállni olyan, hogy mindenki egyszerre? Sehogy. Kb. mintha egyszerre szárítaná a haját mindenki + klímázna + sütne. Sose lesz ilyen. Ki fizetné meg? Az emberek..Vagy a termék árában vagy adók formájában. Mindig is így volt.
Magicmaan
Magicmaan 2022. 12. 30. 11:01
Előzmény: #83364  AlonsoRenault
#83365
Én jelenleg plug in hybrid párti :-)
Jó lenne, ha tudna 100km-t, szerintem aranyközépút lehetne, meg valami faékebb környezetkímélőbb motorokkal.
AlonsoRenault 2022. 12. 30. 10:59
Előzmény: #83354  Zedisdead
#83364
ev párti vagyok, de 5-10 éves távon semmi hatása nem lesz az olajra. Nagyobb hatása lesz a válság miatt lerohadó autópark nagyobb fogyasztásának is mint az evknek.
Magicmaan
Magicmaan 2022. 12. 30. 10:55
Előzmény: #83356  AlonsoRenault
#83363
Butaságot?
Én is villamosmérnök vagyok, sőt abban a csoportban dolgozok, ahonnan a cikkben lévő az adatokat szedi, sőt.. :-)
Egyidejűséget írtam. Ami azt jelenti, hogy mindenki egyszerre akar tölteni (de írtam azt is, hogy ezt lehet szabályozni).
Mindegy, nincs időm, sem kedvem leírni hosszan.
A lényeg, hogy vannak megoldandó dolgok, amihez kva sok pénz kell.
Csupán annyi a kérdés, hogy azt ki fogja "összedobni", megfizetni, és hajlandó lesz-e megfizetni.
Ha nem, akkor a villanyautózás a mix egy kis része lesz.
Törölt felhasználó 2022. 12. 30. 10:50
#83362
Az EV kérdés összetettségét az itt is időnként fellángoló vita jellege mutatja. Egyelőre igencsak egyéni szempontok szerint működik vagy nem működik a dolog. Az otthoni áram ára országonként is nagyon változó, ehhez jön az utcai töltőből érkező elektron külön díja adott országon belül. Nem mindegy a lakáshelyzet sem. Kertes napelemmel vagy társas anélkül. A napelemhez van-e akku, vagy nincs? A földrajzi helyzetet szintén illik figyelembe venni. Utazási szokások, szükségletek. Ó jaj, az állami támogatásokat majdnem kihagytam. Tiszta EV vagy PHEV? A haverom a szomszédban EV-s én PHEV. Neki az a jó, nekem ez utóbbi. Napcellák nélkül érdekes lenne a sztori, azzal egyértelmű, csakhogy az EV pontosan a nagyvárosokban lenne jó vagy inkább előnyösebb, oda viszont korlátozott a napcella telepítési lehetőség. 
 
Jelenleg könnyebb a saját portán okosnak lenni. Borzasztóan összetett a kérdés és az a tapasztalatom, hogy az itteni társaságot leszámítva, az emberek nagyon nagy többségének halvány fogalma sincs pl. az el. feszültség és az el. áramerősség közötti különbségről.
kozi723
kozi723 2022. 12. 30. 10:48
Előzmény: #83270  stolz
#83361
Végre bejön a logika. Eladtad, ma kitör :D 
Szólok ha eladom és akkor vedd meg tőlem, mert menni fog tovább.
Most viszont bele ne vegyél, mert akkor biztos lefordul. :D

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek