Topiknyitó: HuTi 2022. 12. 30. 11:18

Villanyautózás - Megoldás vagy probléma?  

A többi témát (főként a FF-t) már zavaró mértékben megtöltő EV vs ICE vitáknak, illetve a villanyautózás térnyerésével együtt járó infrastrukturális kihívások kitárgyalásának szeretnék teret adni ebben a topicban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
HuTi 2022. 12. 31. 14:02
Előzmény: #7  RangerHU
#10
A másik dolog, hogy azért a 16.7kWh/100km szerintem nem olyan jó érték. Az egy dolog, hogy mindenki városi terepjárót gyárt és mindenki azt vesz, illetve a gyártók tojtak a fogyasztásra. Majd egy kiszelektálja őket és megtanulnak takarékos autót fejleszteni. Én 60-70%-ban autópályán használom az autómat és az egész éves fogyasztási átlagom 15kWh/100km alatt van. Ez egy kisakkus Model 3, de egy ioniq ennél is tudna kevesebbet fogyasztani. Az sajnálatos, hogy kevés ilyen autó van a piacon.
HuTi 2022. 12. 31. 13:54
Előzmény: #7  RangerHU
#9
A percdíjas DC-nél nem is annyira a fogyasztás, mint a töltési sebesség számít. Egy életszerű példa, hogy 150-es oszlopon az én autóm elkezd tölteni mondjuk 120-szal, tehát az elején kb 207Ft/kWh jön ki. 80%-ig biztos tudja a 80kW-ot, így még akkor is “csak” 310Ft/kWh. Ha egy régebbi, lassabban töltő autó áll rá akkor ő jó esetben onnan kezdi. A “villámtöltőnek” nevezett max 70-es DC-nél sem sokkal jobb a matek, mert sok autó abból is csak 50 körül vesz fel, így a 265Ft-os percdíj rögtön 320Ft/kWh-nak felel meg.
ngergo1985 2022. 12. 31. 10:16
Előzmény: #6  HuTi
#8
Én azt nem értem, hogy hogyan mert belevágni elektromos autó használatba olyan, akinek nincs családi háza/sorháza, ahol akár napelemmel vagy sima otthoni hálózatról tudna tölteni? Nekem is marhára tetszik az elektromos autózás gondolata, vennék is szívesen, de tudom, hogy panelben lakva óriási kompromisszum és macera a töltés megoldás, és összességében így már semmivel sem lenne olcsóbb, mint egy kis benzines fenntartása. Akinek van otthon napeleme, nyilván, annak marha jó. Akinek nincs, és 220V-ról tölt, annak most kicsit nem jó a rezsicsöki feletti fogyasztás miatt. De, én azt gondolom, hogyha egyszer vége is lesz a rezsicsökkentésnek(mert vége lesz, és vége is kell lennie, bármennyire is szar ezt beismerni és belegondolni az átlagembernek, politikától függetlenül), akkor mennyi lesz egy kw áram?90-100ft? Ha ennyi lesz, akkor is egy 17kw/100km fogyasztásu autó el fog menni 1600-1700 ft-bol. Ez mai áron kicsit kevesebb mint 3 liter benzin, de hiú ábránd azt gondolni, hogy 1 liter benzin addigra is annyi lesz (650-700) mint ma. Továbbra is meg fogja majd érni elektromos autóval ingázni, csak legyenek végre tiszta állapotok az energia piacon és egyértelmű árak az itthoni villamosenergia árakban. Ha ezek beállnak egyszer egy kalkulálható szintre, akkor is 100km-re vetítve 1/3-1/4-e lesz az elektromos autó utazási költsége egy benzines autóhoz képest. Most minden képlékeny.
RangerHU 2022. 12. 31. 09:54
Előzmény: #6  HuTi
#7
A 16,7 kWh / 100 km elég jó érteknek számít, nagyon sok EV fogyasztása ezt bőven meghaladja. Ergo bőven a benzinbe átszámolt  10 liter felett jönne ki a fogyasztás.
Toyota Camry hibrid 6,5 literrel eljárkál.
De írhattam volna Lexus ES-t is ugyanaz a hajtás lánc. 
Otthoni töltés. Még gyerekcipőben, de csak saját megújulóval  otthon lesz igazán “olcsó”, mármint a töltés…, nem az otthoni rendszer kiépítése, ahol megszűnik az EU-ban az éves szaldós elszámolás, így a megtérülés is másképpen fog kinézni.
Otthon hálózatról pedig ott az áramár. Itt azért nem a magyar rezsicsökkentett árat kell figyelembe venni. Németeknél kb ez 5-6 szorosa a magyarnak(EU-ban talán a legdrágább).
Szóval fogyasztási költségek szempontjából a korábbi előny most éppen eltűnt sőt…mekkora hullámzást fog ez mutatni…(?)
HuTi 2022. 12. 31. 01:33
Előzmény: #5  RangerHU
#6
Sajnos ezzel Magyarországon azok számára akik nem rendelkeznek otthoni töltési lehetőséggel gyakorlatilag semmi előnye nem maradt a villanyautózásnak. Nem is a DC töltés ára a sok (bár azzal is van baj, csak az MVM szívatja a lassabban töltő autókat ezzel a percdíjas rablással), hanem az AC. 170-375Ft, amiből a felső korlát egészen elképesztő, tekintve, hogy egész Európában nagyon ritka a 250Ft/kWh feletti AC töltés.
RangerHU 2022. 12. 30. 23:29
#5
https://telex.hu/tech/2022/12/29/brutalis-aremeles-a-mobiliti-villanyauto-toltoin
“A Villanyautósok portál idén áprilisban arról írt, hogy percenként 120 forintra emelték a 100 kilowattnál nagyobb teljesítményű, úgynevezett ultratöltés árát a Mobiliti hálózatán, majd novemberben 150 forintra. Jövőre ugyanez 415 forintba fog kerülni percenként, ami közel háromszoros drágulás a jelenlegi árszinthez képest.”
“Mindez a HVG gyors számítása szerint azt jelenti, hogy a kedvező, 16,7 kWh / 100 km fogyasztású Hyundai Kona electric villanyautóval közel 10 liter benzin árának megfelelő összegért tölthetünk majd száz kilométer megtételéhez elegendő elektromos áramot a leglassabb, 22 kilowattos Mobiliti oszlopoknál.”
Törölt felhasználó 2022. 12. 30. 12:50
#4
Nekem yo az Elektromos roller iss Đ
Törölt felhasználó 2022. 12. 30. 11:22
#3
Jó topik lehetne. Nem ártana néhány alapadatot leírni. Pl.: 1kWh akkumulátor kapacitás kiskereskedelmi ára, súlya. 1 km energia igénye szintén kWh-ban.
HuTi 2022. 12. 30. 11:18
#2
Tisztelt fórumozók!
.
Mivel a témák leírását kevesen szokták elolvasni, ezért első hozzászólásban is leírnám miért van szükség erre a topicra és miről szeretném, hogy szóljon:
.
“A többi témát (főként a FF-t) már zavaró mértékben megtöltő EV vs ICE vitáknak, illetve a villanyautózás térnyerésével együtt járó infrastrukturális kihívások kitárgyalásának szeretnék teret adni ebben a topicban.”

Topik gazda

HuTi
4 4 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek