Van pár évtizede felkészülni a hálózatnak..Ha csak evket lehetne már kapni akkor is rengeteg használt régi járna, mire kikopnak 20-30 év. Az infra árát meg nyilván beépítik az árakba. Nagy töltőknél a rendelkezésre állást aksikkal.aimán megoldják már ma is jobb helyeken. Romló tendenciát mutat? Ne zavarjon már hogy évente jelentősen nő a megújulók aránya, most kb. 40-50%. Nem értem miről beszélsz. Nem tűnik fel a sok napelem? Olvass erről adatokat. Az áram tud még zöldülni az olaj meg nem. Tény. Az ev autó karbon lábnyoma meg bőven kisebb ha a teljes élettartamot nézed. Nem kell a ferdítés. Tudom van ez a konteo hogy mire legyártják az aksit addigra elégetnek vele 200 ezer kmnyi benzin energiáját..hát ez kimondva is nagy hülyeség ha van az embernek arányérzéke és hát ugye az összes gyár azon van hogy megújulóból üzeneltesse a gyárát, mert az olcsóbb. Annyira reszelgetik az aksikat, hogy a 10 3ves leafnhez képest háromszor akkor már a hatótáv.. Elég jó fejlődés sztem. Hogyne tudnának olcsóbb kisautót gyártani, de minek tennék ha még a nagyobb marzsú nagy autókból sem tudnak eleget gyártani? Minek szívatnák magukat. Kivétel kb a Dacia Spring. Illetve a kis autókhoz még azért tényleg olcsóbb aksik kellenek. De ez folyamatban van. A mostani energiaválság kocsit visszanyomta az aksi árakat, de amúgy folyamatosan csökken fajlagosan az áruk. A trend egyértelmű.
1)NG Az NG a telen eddig (aug. vege ota) 10-->4.5 szintig esett. Tobb mint felezodott. Az a gyanum, meg egy kis eses hianyzik, kb. 4.3 szintig ahhoz, hogy az 5. subhullam is komplett. Egyszoval, szerintem kozel van az NG lejtmenetenek a vege. De legalabbis egy meretes felpattanasra lehet eleg jo valoszinuseggel hamarosan szamitani. A szerkezet nem teljesen tiszta, szobajohet ABC szerkezet, amiben waveC egy ED alakzat, vagy WXY. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20221230v00x528g8.jpeg . 2)Gaztermelok A fundak tovabbra is erosek. AZ arfolyamok viszont lefele korrigalnak a tavaszi csucsok ota. Peldaul SWN utolso negyedeves profitjai 31 40 33 32 cent/sh, szoval iden 1.35-1.40$/sh, a mostani 5.8$ arfolyamnal PE=4. Es a jovo evre 1.60-1.80$/sh a varakozas. A chartok alapjan itt is kozel lehet a korrekciok vege. Eppen ideje a gaztermeloket figyelni kezdeni. , http://keptarhely.eu/view.php?file=20221230v00x4ppd6.jpeg , 3)SPY daytrade A piac tegnap attorte felfele a shortterm ellenallasi szinteket. (Pedig NDX.ben erre alig volt esely) Vegulis 60min charton jol emelkedett, bar a nap vegen 3 ora oldalazassal vegzodott. A lenyeg azonban az, hogy a wave(a) csucs fole kitort. Innentol, ha ez valaban most wave(c of ii), akkor eleg szepen kepes lehet tovabb emelkedni. (ha c=a, akkor viszont nem sok van hatra felfele) , http://keptarhely.eu/view.php?file=20221229v01xg1yg0.jpeg . A tegnapi csucs leginkabb (i of c) lehet, tehat ma kis (ii) visszahuzodassal folytatodhat, de aztan eleg heves emelkedesre szamitok 3900 sot 3975 fele. . 4)Kozeledik januar, a nagy portfolio-atrendezesek idoszaka. Nagyon erdemes lesz az elso hetekben figyelni, hogy a nagyfiuk milyen iranyban rendezkednek at. Melyik szektorokat hagyjak ott, es melyiket preferaljak ? Nekunk is azt az iranyt kell kovetni. Elokeszitettem a fo eszkozosztalyokat osszehasonlito chartokat, a hetvegen joparat megosztok. Egy mintakepp, amit szerintem sokat fogjak nezegetni a nagy Fundoknal is. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20221230v00xgdk9z.jpeg . A rovid tavon viszont a szezonalitas chart egy jo idoszakot sejtet minden januar elejen. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20221230v00xihsrg.jpeg
Jó nagy butaságot számolgathattál: https://villanyautosok.hu/2018/07/04/birja-e-a-halozat-a-rengeteg-villanyautot/ 6 db paks jajj ne már.. Itt azért jobban levezetik. A klímák elterjedése se okozott gondot, pedig azokat felkapcsolják egyszerre mindenhol nagy mennyiségben. Az evket meg sosem fogják egyszerre tölteni. Éjszakai töltésük meg jót is tenne a hálózatnak + vissza is táplálhatnak.
Akinek olajpapirja van, létfontosságú, hogy képben legyen EV ügyben. Gyakorlatilag az egyetlen tényező, ami a jelen értékeltségek mellett az olajpoziciókra kockázatot jelent.
2025 re nyugaton kb. több elektromos autót fognak eladni mint hagyományost. A két világ között a különbség a csóróság. Azok a levetett autók kerülnek majd ide is. A magyar akkor fog tömegesen elektromos autót venni. Na most ha a nyugatinak megéri megvenni, akkor tisztán látszik, hogy itthon is megérné ha lenne rá pénz. De nincs ezt aláírom. Majd a 10 éves elektromosokat..Lakótelepen se lenne nagy kunszt csinálni töltési lehetőséget, skandináv országokban van is kiépítve fűtés miatt.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az államnak óriási bevétele van az üzemanyagok megadóztatásán. Ha ez elkezd kiesni, meg kell találniuk a pótlását, így gondolom valahogyan rá lesz terhelve a EV kre is ez a kiesés. Először ingyen töltést ígértek, később meg majd jól megadóztatják. Nálunk a kábeltévés volt ilyen, amikor meg az emberek ledobálták az antennákat, szépen felverte az árat.
USAban a készletek átlag felettiek.. ezen a télen már nem lesz baj, ott pláne nem, de az Eu-ban sem, szóval jogos a kérdés, hogy mitől menne fel? Simán lehet, hogy megy vissza 3 alá, aztán ha majd nyár végén megint rájönnek, hogy gebasz lehet, akkor irány fel újra 10dodóra.
Lehet egy naív kérdésem: miből gondolod, hogy ma jobb lesz, mint tegnap? :-) (Tegnap nagyon sokszor kivágott, kíváncsi vagyok, hogy a nagyon szűk SL-en kívűl mit néztem még el.)
Volt valaha, vagy tervezel olaj, gáz, urán kutatás, kitemelés, feldogozással foglalkozó cégbe fektetni? Mi történik velük, ha beválik az EV és vele párhuzamosan a most "megújulónak", "fenntarthatónak" nevezett energiaforrások? Hamarosan mennek a kukába. De, ha nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket? Próbálj meg kicsit nagyobb léptékben, rendszerben gondolkozni - ahogy Gerencsér András is tanácsolja. (Persze egyszerűbb a vonalhúzogatás, kávézacc, meg ilyesmi)
És akkor még ott lesznek a töltőpontok, ahol a user azt várja el, hogy 200kWal villámtölteni tudjon, és nem egy user akar majd tölteni, hanem mondjuk tíz. 2 megawatt? Wtf? Mennyibe kerül majd mindez, hogy ezt az infrastruktúrát kiépítsék? Nem lesz olcsó a villanyautózás a (középtávú) jövőben, abban biztos vagyok.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.