Topiknyitó: Wally_Karue 2022. 03. 31. 16:55

Raiffeisen Bank International részvényesek  

RBI kilátások a jövőben - mi lesz a Bankkal? hogyan hat a cégcsoportra az orosz helyzet, mekkora leírások lehetnek?
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
5000 2024. 01. 18. 20:34
Előzmény: #2278  buythedip
#2280
Nagyvárosban viszont általában a töltése okoz gondot.
Nincs hely tölteni, hálózati problémák stb
5000 2024. 01. 18. 20:33
Előzmény: #2277  Senda
#2279
Ez is rossz oldala, meg még van neki sok.
Én se gondolom, hogy a jelenlegi irány lenne a jó.
buythedip 2024. 01. 18. 20:23
Előzmény: #2277  Senda
#2278
Nagyvárosban nagyon jó, de nem alkalmas arra hogy minden autózási célt kiváltson. A taxisok is hibrideznek többnyire, pedig őket nem a Toyota-fanatizmus mozgatja. Nekem 3 német autóm van itthon, 2 dízel, 1 benzines, összesen 8.300ccm. :)
Senda 2024. 01. 18. 20:02
Előzmény: #2272  5000
#2277
Az elektromos Auto egy halott dolog, Hasznaltauto.hu nézd meg az Elado elektromosok 80% 10.000 de nem egy 2-3000 km közötti is van, megvették milyen szuper és valójában mégsem, mi hozunk be Kínából Vw-t akkora akkuval ami Európában nincs is 95 kw ami feltöltve 760-800 km közötti megtehető távot ír ki, de pályán 120 tempomat 320 km után imádkoztam, hogy guruljon el a töltőig! A Szomszéd 21 millióért vett Tesla 3 49 kw akkuval, de ha Pestre kell menni az apja kocsiját kéri el mert nem megy fel egy töltéssel! 21 millióért! Egy halott dolognak tartom ezt az elektromos műanyag szarokat! 
Tibi0002 2024. 01. 18. 19:49
#2276
16€-n vettem a Rafi részvényeim. Határidő és célár nincs, de jelenleg az az elképzelés, hogy 25€ alatt ne adjam el. A többit majd meglátjuk. :)
buythedip 2024. 01. 18. 18:42
#2275
Vagyis nem gondoljuk azt hogy azonnal megduplázódik, de az az érzésünk, hogy lesz feljebb még (ez lehet 1-2 évi is), és addig osztalék jönne.
buythedip 2024. 01. 18. 18:41
Előzmény: #2273  FeherTibi
#2274

Alapvetően az OMV-t akkor venném, ha az olaj nagyon leszakadna, és az OMV is. Vagy egy 10-20%-al beleállnék 37 körül, és figyelnén, mi lesz. Egyszer még fel fog menni az olaj, de lehet hogy csak 2025 elején (novemberben USA választások). Alapvetően a nyersanyagok sokat estek 2023-ban, és az infláció a 70-es években is akkor pörgött fel igazán, miután elsőre gyorsan leverték.
Wizz-t tartanám, és nem cserélném OMV-re, ha az 50 napi mozgóátlag megtarja.
FeherTibi 2024. 01. 18. 18:06
Előzmény: #2268  buythedip
#2273
Mi most a fantázia az Omv-ben ? A Vörös tengeri feszültség ? Vagy az alacsony ára ? Én Wizz Air -rel vagyok kb 0-ban. Múlt héten +10 %,-kal ki tudtam volna szállni, de nem követtem az eseményeket, és leestem kb 0 -ra. Melyik most a jobb, a Wizz Air vagy az Omv ? A nyári Varadirol szóló cikkben, miszerint bónuszt kap ha 5 éven belül 100-120 fontra viszi az árfolyamot, már nincs fantázia ? A múlt héten el kellett volna adnom a Wizzairt és esetleg Omv-t venni. Vajon mit jelent Jan 25en a Wizzair ? Utoljára esett a jelentésre 
5000 2024. 01. 18. 17:52
Előzmény: #2262  Borisz
#2272
Szeribtem az EU visszakotni fog ebből a zöld dologból autók esetén.
Már az elektromos rendszer se bírná, ilyen rövid idő alatt meg nem lehet ennyit fejleszteni.
Ráadásul, politikai-gazdasági kérdés, hogy mi lesz az olajból élő országokkal.
5000 2024. 01. 18. 17:45
#2271
Eladtam ma újra a Rafit, várok.
buythedip 2024. 01. 18. 16:49
Előzmény: #2269  Senda
#2270

Hogy csődbe megy, és egy centet fog érni :)
Az osztalék annyi, mint az Euros állampapír, lehet tartogatni, aztán ha az olaj valaha felmegy, el lehet adni drágán és nézelődni tovább.
Senda 2024. 01. 18. 16:21
Előzmény: #2268  buythedip
#2269
Annyira mondjátok ezt Omw -t, hogy rá néztem és nincs rossz árban, mit vártok tőle?
buythedip 2024. 01. 18. 15:39
Előzmény: #2267  minort
#2268
OMV-t szintén nézegetem, első adagot talán már venném, de be vagyok ragadva Lufthansába és kukoricába euróval.
minort 2024. 01. 18. 14:13
Előzmény: #2266  buythedip
#2267
Én az Omv pakkom szeretném még böviteni van benne kockázat de az osztalék nagyon jó.Természetesen a Raiffeisen-be is visszaszállnék egy korrekció után. Autógyártókból viszont kiszálltam,nem tetszik a Kinai autók terjedése.Valamiért egyre népszerűbbek(bár én biztosan nem vennék):)
buythedip 2024. 01. 18. 13:50
#2266

Szerintem ha a Raiffeisent felvásárolnák, ez a topic akkor is élne, mert hasonló részvényeket nézegetünk (VOW3, P911).
Német autóipar: Ez a zöldítés valóban nem halad jól, már csak azért sem, mert erőltetett. Amikor lovaskocsiról robbanómotorra álltak át, akkor se kényszerítettek senkit. Az a valódi probléma, hogy a német gyártók a robbanómotorokban erősek, főleg dízelben. Lehet hibrid irányba nyitni, de a Toyota jóval előrébb jár, lehet elektromos irányba nyitni, de a kínaiak az akkutechnológiával előrébb vannak (persze ezeknek minden más komponense lehet gyengébb, kevésbé tartós, mint egy német autónak).
Jelenleg mintha az lenne, hogy itt Európában megvesszük a Kiát, Toyotát, Ázsiában és Indiában meg vegyék meg a BMW-t, Audit, Porschét, és akkor nincs baj. Lehet, hogy a deglobalizáció hozza el a megoldást? Védővámok? Persze nem kifejezetten az autógyártók miatt, de beállhat mosolyszünet. 3 éve azt se gondoltuk volna, hogy Oroszország embargó alá kerül, igaz nem is került, csak olyan újságcikkek szintjén.
Én inkább technikai alapon nézegetem ezeket, a Porsche már pattant egyet, de 60-ra várom, VOW3-at 90-re. Lehet, hogy sose jön össze, és kimaradok.
5000 2024. 01. 18. 11:27
Előzmény: #2264  Borisz
#2265
Nem, mert nagyobbat adtam meg.
Ráadásul többet is megadtam és egyik sincs.
Meg érdekes, hogy el van csúszva napközben azzal, amit küldtem. Az tuti jót mutat árra.
A megkötött ügyletek viszont stimmelnek.
Borisz 2024. 01. 18. 11:18
Előzmény: #2263  5000
#2264
Hát nem tudom :-(  Ha jól értelmezem, a Xetra tízes könyvet mutatja késleltetéssel. Az ajánlatok nem egyenként, hanem limit-áranként összeadva jelennek meg. Biztos, hogy nincs közötte a Tied is beleösszegezve?
5000 2024. 01. 18. 11:03
Előzmény: #2245  Borisz
#2263
Leteszteltem, 25perc után sem jelent meg az ajánlatom a könyvben.
Vajon mit mutathat?
Borisz 2024. 01. 18. 08:13
Előzmény: #2260  FeherTibi
#2262
Volkswagen, Porsche: off-topic, de még erről is szeretnék picit okoskodni, ha már felvetődött :-) Szigorúan saját vélemény, és lehet, hogy teljesen téves. De én úgy látom, hogy a német és EU vezetés talán a legfőbb küldetésének tartja a világnak törvények, szabályozások útján való kizöldítését. Extrém szoros előírásokkal szorították bele a saját autóiparukat abba, hogy vagyonokat öljön bele az elektromos hajtásba. Most már szinte eljutottak oda, hogy ezt széles körben piacra tudják teríteni, erre jönnek a kínaiak, és jelentősen alákínálnak az áraikkal. A beleölt gigászi német fejlesztési pénzek eléggé kuka-gyanúsak. Mi lehet a kiút? A legendás német autógyártást szerintem a politika nem fogja hagyni a süllyesztőben eltűnni, ez a németeknél talán az ipar legfőbb húzóágazata volt évtizedeken át, nem nagyon lehet helyette hirtelen másik nyuszit elővarázsolni a cilinderből. Úgy gondolom, két csapásirány egyidejű alkalmazása segíthetne. Egyrészt Kínával szemben dömpingvád és erre épülően védővámok, de ez a csapásirány a magyarországi kínai autógyártás gyors  felfuttatásával hamar lehetetlenné fog válni, hiszen unión belüli gyártás. A másik csapásirány, hogy a német  politika felismeri, hogy az EV naiv erőltetése tönkreteszi az eddig virágzó ipari ágazatukat, ezért a fosszilis hajtást egyelőre továbbra is hagyni kell élni. Ez pedig szerintem már azon megbukik, hogy nincs az a politikus, aki valaha is beismerné, hogy tévedett. Szóval én mindkét csapásirányt megvalósíthatatlannak látom, és ezért én a német autóipari részvényeket mostanában valszeg el is fogom nagy ívben kerülni, akármilyen olcsók is.
Borisz 2024. 01. 18. 07:49
Előzmény: #2260  FeherTibi
#2261
A Raiffeisen tárgyalásai az oroszokkal, az a számomra egy teljesen transzparenciamentes dolog, egy fekete doboz. Azt látjuk belőle, amit láttatni szeretnének. A Strabag-részvényes elgondolást elmondták, szép, a piac hisz is benne, emelkedett is jelentősen a Rafi részvény. De én úgy értettem - persze nem biztos, hogy igazam van - hogy ez a pénzkimentés elvileg működhetne ugyan, de egyelőre nem az orosz vezetéssel, hanem egy  kvázi kebelbéli orosz oligarchával, Oleg Vlagyimirovics Gyeripaszkával folyik a tárgyalás. Márpedig egy ilyennek az érdekérvényesítő képessége az oroszországi történésekben nem biztos, hogy elég. Ha én a putyini vezetés helyében lennék, egy fillért sem engednék kivinni a Raiffeisennek, minden eszközzel igyekeznék benn tartani Oroszországban. A Raiffeisen Oroszország által egyrészt túszként tartható, másrészt a háború után ugródeszkaként működhet a nemzetközi pénzügyi rendszerbe történő gyors visszatéréshez. Szóval szerintem az orosz vezetésnek nem érdeke, hogy elengedje a Raiffeisent, még részben sem. Viszont azt gondolom, hogy a háború után a Raiffeisen Oroszországban fantasztikusan erős pozícióban lesz a visszaáramló nyugati bankokkal szemben. De mindez csak gondolatkísérlet, tessék eszerint fogyasztani :-)

Topik gazda

Wally_Karue
Wally_Karue
2 4 4

aktív fórumozók