Topiknyitó: Lorne_Malvo 2020. 05. 25. 21:13

Wizz Air részvényesek topikja  

Üdv!
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
braveman 2025. 01. 11. 09:43
Előzmény: #477  maxhell
#479
2024.09.12-n volt 11,35 font is, szóval lehet még tere az esésnek. Ez akkor forintban 5314 körül volt, mert a font 468,22-n zárt aznap. Mai árfolyamon ez 5603 lenne. Ennyit romlott a valutánk azóta. Tehát 6000 alatt most nagyon jó vételnek számít. Úgy gondolom, ha most még tovább esik, akkor valahol 5600-5900 sávban lehet az alja. Az hogy ennyire mélyre zuhant az árfolyam több olyan tényező is okozta, melyek egy része független a Wizz-től. A covid és az orosz invázió általánosságban csapást jelentett a légitársaságoknak, de a Wizz sajnos beleszaladt a  Pratt & Whitney-hajtóművek javítási problémájába is ami a flotta csak nem negyedét földre kényszerítette egy időre és ennek teljes kompenzálása gyakorlatilag lehetetlen volt. Továbbá az üzemanyag árak kezelése sem volt rendben mindig, mivel voltak idők, amikor az üzemanyag fedezeti ügyleteket, melyek főleg a jelentős áremelkedések kompenzálását támogatnák, nem menedzselték megfelelően. Összességében ezek oda vezettek, hogy komoly profit warningot kellett a cégnek kiadni, ami megrengette a befektetők bizalmát. Jelenleg az erős USD sem segíti a céget, mert a bevétel főleg EUR-ban van, az üzemanyag árak pedig 1 hónapja emelkednek amit USD-ben jegyeznek. Viszont lassan kezd a kép tisztulni és ugyan kezdetben lassan, de javulni fpgnak az eredmények. Pl a hosszú távú repülésekre alkalmas gépeket kezdi átvenni a cég, a hajtómű problémás gépek szervíze is befejeződik, talán a háború is véget ér az idén (remélem), az emberek utazási kedve megnő ami nagyobb bevételt, több profitot jelent. Ha ezek bekövetkeznek, akkor a 20 font elérése nem irreális az idén. Jó spekit, sok nyerőt mindenkinek.
randomly 2025. 01. 11. 09:14
Előzmény: #477  maxhell
#478

Igen szokott nyereséget, de néha 0-as de van mínusz is.
https://ibb.co/8dxzsRG
https://ibb.co/5hVthYg
maxhell 2025. 01. 11. 08:46
#477
1200, 2015 február 25. Legalábbis ez a legrégebbi adat a charton. Ez több, mint érdekes, és figyelemfelhívó. Tehát kvázi lassan éppen 10 éves lesz a cég, és visszatért az origóhoz! Ez alá ha menne, az azt jelentené, hogy annyit se érne a cég a piacon, mint 10 éve, induláskor, közben eltelt 10 év. Nincs itt valami csődveszély, vagy valami olyan dolog, amit a piac ilyen szintű problémaként áraz be? Azt se értem, hogy akkor az évek során minek ment fel 5595-ig, ha meg felment, akkor most miért nem ér annyit se, mint mikor tőzsdére lépett. No, de ezek nem is érdekesek, ha meg lehet játszani egy jó trédet benne, profit reményében. Amúgy valaha termelt egyáltalán nyereséget? 
Garajc 2025. 01. 11. 08:09
Előzmény: #475  Garajc
#476
És hogy ebből mi adódik? Pont ugyanaz, mint a magyar gazdaság állapota esetén a Forinttal tud történni. Azaz megtalálják a spekulánsok (a shortosok), azaz el kezdik rángatni a hírekre sokkal durvábban az árfolyamot, mint az indokolt lenne.
Garajc 2025. 01. 11. 07:54
Előzmény: #473  Beerman
#475
Ez a szektor (értsd: légitársaságok) mindig nagyobb bétájú részvények voltak, mint maguk az adott tőzsdeindexek. Azaz a légitársaságok papírjai mindig is volatilisebbek voltak. A légitársaságok között pedig a fapadosok még inkább, sőt a fapadosok közt pedig a Wizzair a legleginkább.
Hogy miért?:
- Magasabb az adóssága- Kisebb a közkézhányad
- Közép/Kelet-európaiak a főbb útirányok , azaz közelebb van az ukrán-orosz háborúhoz. Eszkalációveszély a legfőbb piacain (pl. Baltikum, Lengyelország, Románia)
- Több a közel-keleti célpontja és arrafelé mostanában szeretnek durrogtatni. Ezért vagy nem repül (pl. Izrael), vagy kerülővel (pl. Szaúd-Arábia, UAE), ami több kerozin, sőt van olyan útja, amit meg kell szakítania leszállással, mert így már nem bírja egy üzemanyagfeltöltéssel.
- A gépek 20%-a a földön áll és költségeket generál ahelyett hogy a levegőben lennének (Hajtóműmizéria a gyártó hibájából) Ez a probléma a gépeinek 49%-át érinti abban a tekintettben, hogy ez a hajtómű van benne. (Az összes gép Airbus, de nem mindegyikben ez a problémás hajtómű van.)
- A földön lévő évi 46-47 darab saját Airbus A320NEO és A321NEO (ezek a hajtóműhibásak) helyett lízingelni kell repülőgépeket, hogy fenn tudják tartani jelenlegi piaci kapacitásaikat és ne veszítsék el azokat, de ez értelemszerűen többletköltséggel jár. Ráadásul ezek régebbi gépek, azaz az üzemeltetési költségük is magasabb.
- 180 új repcsit várnak 2028-ig folyamatos szállítással, de az Airbus is belassult és nem tudja időben leszállítani azokat. (ellátási lánc problémák)
- Az infláció Közép-Eu-ban magasabb volt, így az utasok jobban visszafogták a költéseiket, mint Ny-Eu-ban (azaz Ryanair, EasyJet).
Ripple-Rónai
Ripple-Rónai 2025. 01. 10. 21:56
Előzmény: #473  Beerman
#474
Szvsz ez inkább a kereskedést jellemző manipuláció eredménye, és inkább a hosszabb távra tartók megedzésére tekintettel csinálták ezt. Úgy gondolom, hogy ez volt a 3. és egyben utolsó 1200 körüli merítés. Egy-két héten belül vsz 1400 fölé mehet, majd talán egy hónap múlva meg is indulhat felfelé. 
Beerman
Beerman 2025. 01. 10. 20:34
Előzmény: #470  Garajc
#473

Versenytársakat nem érinti?
1éves teljesítmény:
Wizz: -42%
Ryan: -12%
easy: -1%
Kb júl. végéig együtt mozogtak, utána szétváltak és a wizzt lealázták. 
Mai napot nézve, csak wizzt ütötték átlagosnál jobban. 
A kérdés, hogy miért büntetik extrán a wizzt? 
oldrider 2025. 01. 10. 19:59
#472
Pilóta felszáll Pista bácsival, tesz egy-két enyhébb manővert, utána kérdezi, hogyan érzi magát? Pista bácsi mondja, hogy jól. Erre a pilóta  megszaltóztatja a gépet és utána megint kérdi, hogy van, mit érez? Pista bácsi mondja, hogy jól vagyok, semmi különöset nem érzek csak azt, hogy ami eddig a gatyámban volt, az most itt van a nyakamban! Nah, én is hasonlót érzek most Wizz Air részvényesként.
Labanc
Labanc 2025. 01. 10. 19:48
Előzmény: #470  Garajc
#471
Ekkora esés még ilyen hírek mellett is aránytalan...szerintem sokkal jobban kímélnék a pappert ha a magyar tőzsdén lenne bejegyezve, magyar befektetőnek nem fordulna fel ennyire a gyomra.
Garajc 2025. 01. 10. 19:23
Előzmény: #466  Labanc
#470
Az üzemanyagköltségek átlagosan a légitársaságok teljes költségének 30%-át teszik ki:
- Ma a Brent olaj ára d.u. 4 óra magasságában már majd 5% pluszban volt arra a hírre, hogy újabb szankciókat vetettek ki az orosz olajipari cégekre és a Kínába és Indiába irányuló orosz kőolajexportot is segítő tankerhajókra
- Ma délután az USD/EUR árfolyam 0,65%-ot esett
Valiz
Valiz 2025. 01. 10. 19:21
#469
Csatlakozom  időnként hozzátok. Én is megpróbálkozom a Wizz-el. Egyelőre 500 db van. Hát, várhattam volna még kicsit a vétellel. 
randomly 2025. 01. 10. 18:35
Előzmény: #441  randomly
#468
Repülünk csak nem északnak ... lehet ezt zuhanásnak kellene mondani  :-) 2015-02-02 1150 2025-01-10 1229 lassan történelmi minimum ... https://invst.ly/18dilf
Garajc 2025. 01. 10. 18:25
Előzmény: #465  Labanc
#467
Hééé, ezt en fecsegd ki! Majd csak ha már 1200 GBp alatt lesz árfolyam...
Labanc
Labanc 2025. 01. 10. 18:22
Előzmény: #464  Garajc
#466
Attól még hogy 0.65%-al gyengül az euró, a piac szerint miért ér több mint 7%-al kevesebbet a Wizzair? Nehezen értem meg ezeket az arányokat...
Labanc
Labanc 2025. 01. 10. 18:15
Előzmény: #463  Garajc
#465
A Concorde meg 22.1 GBP-t mondott 7-én. Na erre varrjanak gombot a shortosok :D
Garajc 2025. 01. 10. 18:15
Előzmény: #462  Labanc
#464
Az esés nap végén már valszeg az USD/EUR árfolyam gyengülés (üzemanyagot USD-ben veszik), illetve a magasan ragadó kamatok (magas az adóságrátája a WIZZ-nek) miatt történt.
Garajc 2025. 01. 10. 18:11
Előzmény: #461  braveman
#463
A vicc az az, hogy a Citi 1170 GBp-re !!EMELTE!! a célárat 1000 GBp-ről! Most ide konvergálják a shortosok. És ahogy írod 1200 GBp alatt, mint az őrült venni kell, amíg csak lehet! (Hacsak valami előre nem látható extra rossz hír be nem jön!)
Labanc
Labanc 2025. 01. 10. 18:08
Előzmény: #459  fci.
#462

Jó kérdés, ma én se láttam kirívó hírt, és más fórumokban is csak Trumpira és az EUR/USD árfolyamra spekuláltak... tegnap óta nálam is megy a halmozás, és ahogy néztem a BÉTa piacon is szinte csak vételi megbízások történtek magas forgalommal, úgyhogy a londoniak pánikoltak, a magyarok vették...
Technikai kép a sávos kereskedők számára nagyon jó vételi lehetőséget mutat, a részvény nagyon túladott lett.
https://invst.ly/18dhuw
braveman 2025. 01. 10. 17:41
Előzmény: #459  fci.
#461
Ez ilyen részvény, ha esik akkor zuhan. Csak az a kérdés mikor áll meg. Az eléggé betett neki, hogy a Citi 8-án 11,7-re vitte le a célárat és mot 12.29-nél tartunk, így akár rövidesen be is következhet. A mai esésben vettem 300 db-ot, de tartalékoltam arra ha benéz 12 alá akkor többet veszek, mert az tuti jó vétel.

Topik gazda

Lorne_Malvo
Lorne_Malvo
4 1 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek