Nem, már több mint egy évtizede ugyanaz a számítási metódus. Nyilván a változó költségek okoznak mozgásokat, jelen esetben az áram ára (messze minden évben a legjelentősebb költsége a cégnek).
Köszi! Nem tudtam, hogy ez a folyamat. A számítási módszerben történt valami változás az előző hatósági ár megállapítása és az azt megelőző időszak között?
Se nem rossz, se nem jó hír. Az árat a hatályos jogszabályok alapján a Pannergy kalkulálja ki, a hatóság csak jóváhagyja. A cég felvázolja a költségeket, valamint a befektetett tőkére elszámolja az 5% nyereségtényezőt, kiszámolja hozzávetőlegesen mennyi hőt értékesít, és ebből jön ki a hatósági ár. A minisztérium ellenőrzi a számításokat, és amennyiben helyesnek találja jóváhagyja. A jelenleg hatályos törvények szerint igen kicsi a mozgástér, mind a minisztérium, mind a cég részéről. A sokszor hangoztatott "támogatjuk a geotermiát" megvalósítása szerintem a támogató környezettel lenne a legjobban megvalósítható. Ez lehetne a fenti, jelen környezetben nevetséges nyereségtényező emelése, vagy a gázártól való eltérés különbözetén alapuló jutalmazási rendszer, nyereségtényező alapkamathoz kötés, stb. Sajnos, ahogy látom, a kormány inkább az állami támogatásokon keresztül akarja ezt, ami véleményem szerint sokkal kevésbé hatékony (leszámítva azt, hogy éveket csúszik, tökölnek vele). Persze az ösztönző környezet esetén nem lehet megmondani, kihez kerüljön a pénz, szemben az állami támogatásokkal, mikor ők határozzák azt meg....
Ez alapvetően jó hír, erre számítottam. Hagyják a geotermiás cégeket szép profitot termelni. (Persze a gáz árat figyelembe véve lehetne ennél több is, de ismerjük a költségvetés helyzetét…) Azonban erre az üzleti évre vonatkozik a terv megerősítés, azt pedig tudjuk, hogy pont a hatósági hőértékesítési árak miatt duplájára emelték a céltartalékot. Azt nem tudom, hogy ez kell-e a 2023-as üzleti terv tartásához vagy nem. Mint ahogy azt sem tudom, hogy a 2024-es üzleti évet hogyan érinti majd az új átvételi ár / áram ár hatás.
Megmondta a dagadt, már amúgyis klímabajnokok vagyunk, elég ennyi ide. Meg ez úgyis egy inkompetens cég. A Dunaferrnél a HRes titkárnő fúr le az udvaron 2 db 6000 méteres lyukat.
Ahogy látom, mind a bevételi, mind pedig a ktg oldal csökkenni fog. . A bevételi oldalt már látjuk. . A ktg oldalt sejtem, hisz az áram ár jelentős tényező, az meg csökkent rendesen, de azt nem tudom, hogy mennyiért vettük/vesszük/fogjuk venni. . Az biztos, hogy a h1 jelentésben is említik hogy milyen kedvezőtlenül hatott a magas áram ár a ktg oldalra. . Amennyiben kb hasonlóan profitábilis lesz a cég, mint az elmúlt 1 évben, az nekem bőven elég.
Tekintve, hogy a szabályozás alapját nem változtatták meg, körülbelül erre számíthattunk. Gondolom a hétvégén jön ki közlemény, hogy érdemben nem befolyásolja a cég eredményességét, mert az áram ára is alacsonyabb lett. Mindemellett azért az ember ütögeti a guta, hogy a gázerőművektől még a mostani, alacsonyabb gázár mellett is 3-4 szeres áron veszik meg a hőt a Pannergyhez képest....
Összefoglalás, a jelenlegi hatósági árak Győr 6225 Miskolc 5211 Szentlőrinc 6715 Innen várjuk az esti közlönyt, amiben elvileg drasztikus csökkentéseket (mondjuk a közleményben ha nem is hangsúlyozva de - lehet a teljesség igénye nélkül - kimondva földgáz eredetű távhőről volt szó) harangoztak be
PANNERGY