Topiknyitó: ________ 2012. 10. 18. 19:39

ORBÁN TAKARODJ !!!  

Ez a topik azoknak a jóérzésű, jóravaló, szorgalmas magyar embereknek jött létre, akik megunták az elmúlt két év:

- gazdasági barkácsolását

- a kormány / FIDESZ folyamatos hazugságait

- a magyarok, európaiak, EU, IMF, befektetők folyamatos lekezelő HÜLYÉNEK nézését

- gazdasági visszaesést

- korlátozott szólásszabadságát

- magyaroknak fél-ázsiainak minősítését

- az ellenség nélküli szabadságharcát

- Orbán Viktor magyarok nevében történő nyilatkozatait

- stb......



magyarul ma már nyíltan ki meri mondani, hogy



ORBÁN TAKARODJ!!!!!
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Peterbond 2024. 09. 02. 16:58
Előzmény: #143092  csendben
#143100

Ugy kezdodott de te mar itt kitertel es o ERRE valaszolt amiutan te megjegyezted hogy de az uzemanyagrol van szo.
.
"Nem vetek össze semmit-semmivel.Tényeket írtam le. D..Ha már kérosanyagkibocsájtási adatokat összehasonlítani.akkor az elektromos rovatba ne felejtsd beírni az alapanyagbányászat során okozott károkat és környezetszennyezést."
.
Szoval akkor vagy disel vs elektromossagot nez vagy aku gyartast de akkor sima kocsi gyartasat is.
.
Egyebkent szerintem mibdkettot kell. Mert ha csak az uzemanyagot neznek messze jobb az elektromos. De az se jarja hogy elektromosnal mindent nezunk sima kocsinal meg csak ezt azt.
.
Nem meggyozni akarok senkit mert szerintem sem eldolt dolog meg ez a kerdes. Viszont azt varom hogy az elektromos autok fejlodese elott meg sok van. Ahogy az indulo benzines autokhoz kepest is volt az elmult 100 evben. Lesznek tartosabb akuk amiket kornyezetkimelobben fognak eloallitani es kevesbe balesetveszelyesek.
csendben 2024. 09. 02. 16:39
Előzmény: #143098  tanrek
#143099
Ne aggódj,nem lógsz ki a sorból.Legfeljebb nem tudod.. :-)
tanrek 2024. 09. 02. 16:37
Előzmény: #143097  csendben
#143098
Ezt mondom én is.... elég, ha itt vagyok....
csendben 2024. 09. 02. 16:31
Előzmény: #143096  tanrek
#143097
Ami azt illeti,hülyeségért neked sem kell a szoszéda menni... :-)
tanrek 2024. 09. 02. 16:29
Előzmény: #143093  totoro
#143096

Igazad van, betalált nálam. Sajnos kifejezetten érzékeny vagyok arra, ha dilettánsok határozottan értekeznek olyan műszaki témákban, amikre minden jel szerint hangyafasznyi rálátásuk sincs.
Személyes sértésnek viszont biztos nem veszem, ha bárki kiabál hülyeségeket olyasmiről, amihez történetesen nekem több kompetenciám van.... persze valahol frusztrál, és ennek sokszor hangot is adok, de személyes sértésnek semmiképpen sem veszem....
Az én reakciómnak amúgy semmi köze sem volt a vajda agymenéseihez. Én azokra a baromságokra reagáltam, amit ti írtatok....
Amúgy ezzel az utóbbi hozzászólásoddal sem bizonytalanítottál el azt illetően, hogy olyasmiről beszélsz, amihez fikarcnyival sincs több közöd, mint bárkinek, aki mellett már gurult el elektromos autó...
De ha ennyire meg vagy győződve a tisztánlátásodról.... emlékszel, hogy nem olyan rég még minden teremgarázs bejáratánál ott volt a tábla, hogy CNG-vel üzemelő autónak behajtani tilos? Plusz a kutakon sem lehetett azon az oszlopon tankolni CNG-t, ahol a benzint és gázolajat. Tényleg nem szeretik az emberek a macerát.... Ez onnan is látszik, hogy fillérbaszó kis hazánkban sorok álltak a CNG-rendszerek beépítésével foglalkozó műhelyek előtt....
Ez most tényleg csak egy szösszenet volt, lehetne akármeddig cáfolni ezeket az ostoba demagógiákat, de minek...
Nem váltja meg a világot a lítiumaksis autó, de ettől fényévekre vannak azok a hülyeségek, amiket itt összehordotok a témában....
csendben 2024. 09. 02. 16:01
Előzmény: #143094  dexter
#143095
Ld.: #143092 sz. hsz.
dexter 2024. 09. 02. 15:58
Előzmény: #143089  csendben
#143094
Nem. mert ez egészben kell nézni, nem csak kiragadni neked tetsző/vagy nem tetsző dolgokat.
totoro
totoro 2024. 09. 02. 15:36
Előzmény: #143075  tanrek
#143093
Fura hogy így betalált ez nálad, személyes sértésnek vetted. Én csak azért tettem fel ide ezt a példát, mert Orbánék mindent feltettek erre a piacra, de a példa is azt példázta, hogy korai ekkora tétet rakni egy gyermekbetegségekkel küzdő termékre, amiről még mindig nem biztos, hogy nem zsákutca. Koreában mindenesetre 2025-től szigorítást lesz, tilos lesz elektromos járművekkel beállni 90%-os töltöttségi szint felett mélygarázsba, plusz szoftverfrissítéssel is korlátoznák az autók töltöttségi szintjét 90 százalékra. Nyilván ez is egy plusz vonzerő, én is örülnék ha ezen túl nem tankolhatnám tele az autóm, pláne ha tele tankkal is csak 300km-t tudnék elcsoszogni...A vevők nem szeretik a korlátozásokat és bonyodalmakat, és az elektromos autóval nem elég a tankolásmizéria, még ilyen plusz szarakodásokra is figyelni kell..
csendben 2024. 09. 02. 15:33
Előzmény: #143091  Peterbond
#143092
Ha már elkerülte a figyelmedett,így kezdődött a diskurzus a témában:euler ma, 09:56Előzmény: #143068  csendben#143069Ez rendben van, de kevés ahhoz, hogy ítéletet mondjunk az e-autók fölött.
Műszaki probléma, meg fogják oldani.
Össze kell vetni a hagyományos autókkal, és teljes életciklusban kell összehasonlítani.
Ha az akkugyárak környezetszennyezéséről beszélünk, akkor az olajfínomítók is kerüljenek képbe pl. Elég gyakori a robbanásuk. 
Vagy azt is jó tudni, hogy egy dízel autó 3600 km alatt küld annyi dzsuvát a levegőbe mint egy elektromos autó teljes kiégése.
Egy látványos tűzesetből nem szabad általánosítani, ahol a számok túlzottak is voltak, és már lépek is a koreaiak. Az  is biztos szerintem, hogy az olajlobbi is szítja a "tüzet", hiszen visszaesett az értékesítésük.
(Ettől még a magyarországi "akku nagyhatalom leszünk" legalább annyit árt az országnak mint az ötvenes évek "vas és acél országa leszünk").
Egy kis összehasonlítás:
https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/
A téma részemről lezárva.
Peterbond 2024. 09. 02. 15:23
Előzmény: #143090  Peterbond
#143091
Plusz mar elnezest de lehet akugyarat nagyon kornyezetszennyezoen mukodtetni es kevesbe ahogy furotornyot is. Akugyarral is tonkrebaszhatod a kornyek ivoviz szuksegletet meg furotoronnyal is. Pl volt olajtartaly hajo ami tonkrevagta a fel mexikoi obolt anno. Csak egy kiragadott peldara van ellenpelda is.
Peterbond 2024. 09. 02. 15:17
Előzmény: #143089  csendben
#143090
Az uzemanyag az elektromos aram. Az aku pedig az auto epitesenek resze szoval abban igaza van amit mond. Az auto epitesi koltsegeiben eddig is megvoltak ezek a tetelek de valamivel tobb kell egy elektromos autoba. Cserebe kevesebb mas alkatresz is.
.
De ha tenyleg plossze akarod vetni a kettot akkor azt komplex modon erdemes nem csak kiragadva dolgokat. Az uzemeltetese biztos hogy kornyezetkimelobb. Az eloallitasa valamivel rosszabb. A kettot egyutt nezve tudjuk meg nettoban jobb vagy sem.
.
Biztonsagot tekintve egyenlore a statisztika szerint az elektromos autok bizzonsagosabbak. Most jo peldalozni 1 kiegett auto mit csinal de tegyel oda egy benzinest es a vege ugyanaz lesz. Ha benzines eg ki egy parkoloban akkor a szomszed kocsik ott is kiegnek. Ha autopalyan benzines eg ki akkor ott is dugo lesz. Ha viszont 100.000 benzinesbol 1200 eg ki 100.000 elektromosbol meg 25 akkor osszesegeben az elektromos jobb megha 1 kocsikieges ketszer olyan sulyos kar lenne is.
csendben 2024. 09. 02. 14:47
Előzmény: #143083  dexter
#143089
Az üzemanyagról volt szó...Ez,ugye nem zavar?
csendben 2024. 09. 02. 14:45
Előzmény: #143075  tanrek
#143088
Bizony nagy szükség lenne még egy néhány kínai akkugyárra....
tanrek 2024. 09. 02. 14:34
Előzmény: #143085  euler
#143087
Szerintem tökfölösleges azt győzködni, aki képes bemásolni annak a mondatodnak az elejét a válaszába, aminek a második feléből kiderül, hogy nem abszolút értelemben mondod....
rockmaster 2024. 09. 02. 14:05
#143086
Magyar Péter (fb):
"Add tovább! 
A magyar állam nem működik, veszélyben van a hazánk. A Nemzeti Együttbűnözés Rendszere a szabadrablás utolsó fázisába lépett. Hazánk csak egy van. Hamarosan találkozunk és együtt megüzenjük a NER bűnözőinek, hogy eddig és ne tovább! 
1.) A sok éven át tartó szisztematikus alulfinanszírozottságnak “köszönhetően” idén nyárra az összeomlás szélére jutott az egészségügy. Óriási szakorvos- és ápolóhiány akadályozza az ellátást. 200 kórházi osztály nem tud betegeket fogadni. Már majdnem 1000 háziorvosi praxis betöltetlen. A kormány hazugságaival szemben Magyarországon költi az állam GDP arányosan a legkevesebbet az állami egészségügyre, miközben tízmilliárdokkal támogatja a magánkórházak építését. Sorra zárja be a kormány a vidéki szülészeteket és szüntetni meg a szakorvosi ellátást. Magyarország szinte minden egészségügyi mutatóban a rangsorok végén kullog, a kórházi fertőzések száma folyamatosan nő, ahogy a kórházi várólisták is. A kórházak százmilliárdos adósságállományt görgetnek maguk előtt. Eközben a magán egészségügyi szolgáltatásokra tavaly már 900 milliárdot költöttek a honfitársaink. Nincs megelőzés, nincs edukáció. A kormány válasza: kiszámíthatatlanság, koncepciótlanság, központosítás és államosítás. 
2.) A gazdaság a Nagy Márton féle kísérletezgetésnek is köszönhetően az összeomlás szélén áll. A költségvetési hiány az egekben, az államadósság folyamatosan nő. Az olcsó uniós források helyett a kormány ismeretlen (de bizonyosan drága) kínai hiteleket vesz fel titokban. A gazdaság teljesítménye csökken, jó esetben stagnál. A beruházások aránya zuhan, ami még sötétebb jövőt vetít előre. Csak az államadósság kamataira 4000 milliárd forintot költ az állam, ami nagyrészt a magas kockázati felárak miatt van (ezt az uniós források hiánya és a kiszámítható kormányzati gazdaságpolitika hiánya okozza). Jelenleg az állam már cash-flow problémákkal küzd, több szektor fizetésképtelen. Az utóbbi évek Európa-rekorder pénzromlása után ismét nőni kezdett az infláció. Továbbra is haveri alapon folyik az osztogatás, a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerében százmilliárdos állami pénzek hevernek haveri magántőkealapokban, miközben a magyar kkv-ék kivéreztetett állapotban küzdenek a túlélésért. A turizmusban a propaganda állításával szemben óriási a visszaesés.
3.) Soha nem látott demográfiai válságban van hazánk. Még a tavalyi számokhoz képest is radikálisan csökken a megszületett gyerekek száma. Soha ilyen kevés magyar gyermek nem született a rendszerváltás óta. Eközben az újonnan kötött házasságok száma is folyamatosan csökken. Ahogy a halálozási statisztikák is romlanak.
4.) Az oktatás lezüllesztése is meghozta az “eredményét”. Évről évre romlik a magyar diákok eredménye a nemzetközi összehasonlításban. Több ezer pedagógus hiányzik a tanévkezdéskor és mintegy száz iskolának nincs igazgatója. Sok iskolában embertelen körülmények között kénytelenek tanulni a diákok, jelenleg sok tanteremben 30 fok feletti hőmérséklet van. A tanári autonómiát, a szabad tankönyvválasztást teljesen felszámolták, ma a gyerekeinket nem az életre nevelik, nem projektalapú, megoldásorientált oktatás folyik, hanem egy teljesen elavult lexikális tudáson alapuló poroszos rendszerhez ragaszkodik a kormány. A nyelvoktatás színvonala a legalacsonyabb Európában, az Erasmus ösztöndíjtól a kormány makacssága miatt elesnek a magyar fiatalok. Az érdemi reformok helyett a mobiltelefon használat ürügyén egy előkészítetlen döntéssel még inkább megosztják a társadalmat és még az uniós forrásokból (túlárazottan vásárolt) tableteket is elveszik a gyerekektől, ahelyett, hogy oktatnák a digitális kultúra előnyeit és a gyerekek érdekében egy kiegyensúlyozott szabályozáson dolgoznának az érdekeltek bevonásával. Ha valaki fel mer szólalni a hibás, előkészítetlen döntések ellen, akkor azt rendvédelmi eszközökkel, megfélemlítve minden pedagógust, azonnal eltávolítják.Pár nappal a tanévkezdés előtt, embertelen módon iskolákat záratnak be, ezzel lehetetlen helyzetbe hozva szülőket, tanárokat és speciális igényű gyerekek százait. 
5.) Totálisan szétverték a MÁV-ot, a korábbi ígéretekkel szemben sorra zárják be a mellékvonalakat. Leállították a létfontosságú fejlesztéseket, cseréket. Elérték azt, hogy egy év alatt 5 év 8 hónapot késtek a vonatok, hogy egyszerre állt le a három nagy budapesti fejpályaudvar. Soha ilyen rossz statisztikákat nem produkált a vasút, mint idén. Százezrek késnek a munkahelyükről a vasúti összeomlás miatt. A MÁV dolgozói sokszor embertelen körülmények között dolgoznak. Miközben a takarítást és az őrzést, az egészségügyhöz hasonlóan, kiszervezték százmilliárdokért a NER vazallusainak, aközben a MÁV épületeinek és szerelvényeinek egy részén a legalapvetőbb higéniai előírásoknak sem felelnek meg az állapotok. A közutak állapota katasztrofális, egyre több baleset történik a karbantartások és útjelzések hiánya miatt. A hidaink és felüljáróink jó része életveszélyes. Ma már csak az oligarchák érdekeit szolgáló presztízsberuházásokra fordítanak forrásokat.
6.) A szociális szféra romokban, idősellátás szinte nem létezik. Éhbérért dolgozó ápolók, szociálismunkások és gyermekvédelmi szakembereket látunk, miközben hárommillió honfitársunk él a létminimum alatt. 
7.) A rendvédelmi szerveket szétverik, egyre több a pályaelhagyó. Ezen a területen is folyamatosan romlik a szolgáltatások színvonala. Végletekig kizsigerelt és megfáradt szakemberek próbálnak helytállni nap, mint nap és életeket menteni embertelen munkakörülmények és anyagi bizonytalanság közepette.
8.) Szándékosan szétverték a környezetvédelmet és az épített örökség védelmét, hogy még olajozottabban folyhasson az szabadrablás és hogy minél több, csak a multi cégek érdekeit kiszolgáló beruházás valósulhasson meg a gyerekeink és unokáink jövőjét veszélyeztetve.
9.) A magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar az ideérkező uniós ezermilliárdok ellenére fényévekre van a környező országok eredményességétől. Oligarchák kezében van a nemzeti kincsnek számító termőföld jelentős része, miközben a fiatal gazdák nem jutnak lehetőséghez. Semmit nem tesz a kormány a klímaváltozás hatásaira való felkészülés érdekében, nincs öntözési, csatornaépítés koncepció, nem foglalkoznak az egyre gyorsuló elsivatagosodással. 
10.) Már majd egymillió honfitársunk menekült külföldre, több tízezer magyar gyermek születik Nyugat-Európában. Rohamosan öregszik és ürül ki a magyar vidék. Egyeztetés nélkül zárják be a posták százait és építik le az állami szolgáltatásokat. Semmit nem tesznek a fiatalok itthon tartásáért. Ma már minden második magyar fiatal azon gondolkodik, hogy elhagyja a hazáját. Eközben a magyar emberek megkérdezése nélkül ázsiai vendégmunkások tízezreit telepítik hazánkba és ha úri kedvük úgy tartja, emberkereskedők ezreit helyezik szabadlábra.
11.) Semmit nem tesz a kormány az uniós ezermilliárdok hazahozataláért. Nem hajtja végre az elvárt korrupcióellenes intézkedéseket. Nap mint nap kerülnek elő a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének legmagasabb köreihez köthető korrupciós ügyek. Ma már a miniszterelnök közvetlen köréhez tartozik a magyar gazdaság jelentős része: bankok, biztosítók, alapkezelők, média, a turizmus nagy része, agrárérdekeltségek, IT cégek, a hirdetési- és könyvpiac, szállítmányozási cégek, feldolgozóipar, kastélyok, a nemzeti örökség részét képező ingatlanok. Mára hazánk lett az Európai Unió legkorruptabb országa.
12.) Az ország kifosztása közben a kormány soha nem látott, százmilliárdos adófizetői forrásokat költ a propagandára, amivel próbálja elrejteni az állam összeomlásának egyértelmű jeleit és próbálja lejáratni politikai ellenfeleit. A TISZA Párt egyértelműen a legnagyobb ellenzéki párt, amely az egyedüli valós és potens kihívója a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének. Ennek ellenére, mintegy 200 napja nem kapunk meghívást a “köz”médiába és az állami milliárdokból kitartott propagandasajtóba, miközben ezen orgánumok, bűncselekmények tömkelegét elkövetve hazudoznak rólunk. Az állami hírügynökség a TISZA Párthoz köthető minden hírt elhallgat.Egy hazánk van.Itt az ideje, hogy kifejezzük, hogy nem hagyjuk tovább, hogy szétrabolják és totálisan lezüllesszék Magyarországot.
Itt az ideje, hogy a nemzet egységét kifejezni hivatott köztársasági elnök, Sulyok Tamás is megszólaljon a fenti témákban és a magyar emberek mellé álljon.Rövidesen találkozunk és lépésről lépésre, tégláról téglára visszavesszük a hazánkat és építünk egy új, élhető Magyarországot!"
sajnos mindenben igaza van....
euler 2024. 09. 02. 14:04
Előzmény: #143081  Shortelek
#143085
A svéd számok mellé (dexter), itt van még amit idéztem az Usa-ból:
https://vedelem.hu/hirek/360/3833-milyen-gyakoriak-az-elektromos-autok-tuzei
dexter 2024. 09. 02. 13:53
Előzmény: #143081  Shortelek
#143084

Ez sem igaz. Arányaiban!! 20x annyi belsőégésű gyullad ki, mint elektromos.
https://villanyautosok.hu/2023/06/03/sved-tuzoltosag-a-benzines-autok-gyakrabban-gyulladnak-ki-mint-a-villanyautok/
dexter 2024. 09. 02. 13:49
Előzmény: #143073  csendben
#143083
Még szerencse, hogy a belsőégésű autókhoz nem használnak fel olyan anyagokat, amit bányászni kell, az mind csak ott terem ahol éppen kell:
króm, nikkel, mangán, platina, palládium, ródium.
(normál belsőégésú autóban pl. használják a fenti anyagokat)
Shortelek 2024. 09. 02. 13:40
Előzmény: #143077  maxwax
#143082
Van egy jóval hevesebben égõ valami amit szinte nehéz eloltani, hevesebben ég, én ezt egy autópálya közegbe helyeztem, mikor tumultus alakul ki és egy heves tüzben meddig égne ki a sor, több száz méter hosszon vagy km?
Shortelek 2024. 09. 02. 13:36
Előzmény: #143074  euler
#143081
"az e-autók tűzesetei két nagyságrenddel kisebbek mint a hagyományosaké"
Mivel, hogy jóval kevesebb is van belõllūk, de csak egyelõre.

Topik gazda

________
________
3 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek