Igen. A kallba és viresolban is jelentősen javul mert ott nulláról indult a termelés.... A mátrai kikerülésével már nincs olyan cég a csoportban aki kockàzatot jelentene és lefelé húzná az eredményességet! Mm rkord már most el van làtva iszonyatos mennyiségű munkával. Kall, viresol, csabatáj ebitda szinten 2019ben fordult pluszba, úgy hogy a két nagycég közel sincs scalen... viresol kb 30mrd árbevételre fut fel, kallban kb 40 mrd lesz az árbevetel 2020ban az általuk termelt 70 mrd bevétel 50-60% export!!!
Mivel ez csak egy szegmens a négy közül a holdingban, illetve a beszámolók Szt. szerinti változatát nem láttam még feltöltve, így nagy értelmét nem látom az ilyen mutató megfogalmazásának (csak ezen szegmens szempontjából most kb. 30 lehet ez a mutató, de a többi ágazat összességében jóval alacsonyabb számra hozná ki ezt a mutatót az Opus szempontjából). Amennyiben jól emlékszem, akkor belefutottam egy olyan bekezdésbe az IFRS szerinti konszolidált beszámolóban, hogy ezek a leányok összesen kb. 5 milliárd osztalékot fizetnek az 51 %-os tulajdonos Opusnak.Azt azért tudni kell, hogy az osztalék nem feltétlenül egyezik meg az adózott nyereséggel (annál kevesebb szokott lenni). Szerintem a két cég összesen 12-14 milliárd körüli adózott nyereséget produkálhatott, melyből a felére jogosult az Opus. Az építőiparhoz tartozik még az Euro-General, amely nem rég kapott egy
jelentős megbízást. Itt is 50 %-os tulajdonos az Opus és évi pár száz
millió volt eddig az adózott nyereség. MM-nél év végén (2019.12.31.) 146 milliárd volt a nyitott szerződés állomány (azaz amit még nem teljesített a cég), az R-Kordnál 86 milliárd. Ezek valószínűleg a mai nappal nagyobb számot mutatnának már.
Az R-Kord szinte azonos bevételt ért el 2019-ben, viszont csökkentő a nyereség ráta, az MM árbevétel hatalmasat nőtt (52-ről 88 milliárdra) és a jövedelmezősége is javult. Amennyiben ezeket vesszük alapul a jövőt illetően, akkor pár év alatt "behozzák" az árukat.
Az MM-nél 2017-ben 18 %-os profit ráta (19,7 milliárdos bevételre 3,7 üzemi eredmény), míg 2018-ban már csak 10 %-os a ráta (50 milliárdos bevételre 5 milliárdos üzemi eredmény). Az üzemi eredményt még korrigálhatja a pénzügyi eredmény, illetve a társasági adó is lejön belőle (ha van miből).
A beszámolók alapján az R-Kord 2017-ben 20 % (36,3 milliárd bevételre 7,5 milliárd üzleti eredmény), míg 2018-ban 18 % (35.8 milliárd bevételre 6,4 milliárd üzleti eredmény). Kíváncsi lennék, hogy 2019-ben milyen százalékot láthatunk, még nincs fent a tavalyi beszámoló, bár lehet, hogy megtalálnám a "nagy anyagunkban" (Opus).
Megnéztem, 60 milliárdra taksálták az MM és az R-Kord 51 %-os tulajdonrészét (98 millió részvény 611,-Ft-os árfolyamon). Amennyiben kb. 10 %-os általános üzleti hasznot veszünk alapul, akkor kb. a két cégnek 1.000-1.200 milliárd összegű szerződést kell teljesítenie (51 % miatt), hogy a bekerülési értéküknél legyünk. Persze az is jó kérdés, hogy mielőtt bekerültek a cégek a holdingba, milyen profit rátával dolgoztak és most a holdingban milyen profit rátával dolgoznak? Mondjuk nem hiszek a nyugati cégek (pld-ul: Strabag) kimutatott profit rátájában sem, főleg, hogy azok is előszeretettel tarolnak állami, EU-s tendereken. Azoknál annyi a különbség, hogy magasabb szinten is osztogatják a feladatokat.
Ha az ottone bejelentésével ossze akarod hasonlítani, akkor kizárólagosan a rv bevezetett mennyiség alapján es nem a bejelentés jovedelemtermelo képessége alapján, 154 mrdot kellett volna opusnak nyernie. Mi ertelme van igy összehasonlítani nem ertem.
Ez mind rendben van, csak sajnos itt ezek hatását egyelőre nem érezzük. Sok a közkéz? Osztalékot kellene fizetni? Ezek legyenek költői kérdések. Én azért bízom abban, hogy nem is olyan sokára elindul felfelé.
Két dolgot ezeknél mindig figyelembe kell venni. Az egyik, hogy nem mindegyik cégben vagyunk 100 %-os tulajdonban. A másik, hogy a jövedelmezőség miképp alakul, azaz nem mindegy, hogy 10 milliárdból 2 milliárd haszon vagy 20 milliárdból 3. Nem hinném, hogy megengedhetik maguknak, hogy itt 5-10 %-nál nagyobb nyereséget realizáljanak egy állami beruházáson, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy nincs nagyobb haszon rajta, de az nem a végső "számlázónál" realizálódik. Ezért kellenének inkább olyan projektek, mint a Kall, Viresol, Wamsler, Csabatáj, stb., ahol a piacon "szabadon lehet garázdálkodni".
A Vasút nem egyszeri, readásul évekre ellátja az RKORD céget munkával. Az már csak hab a tortén, hogy Belgrád fele is várható szerintem vasuti munka :) Persze az energetika is kell. Ha jól láttam Paksra engedélyt kaptunk, onnan is lesz meló, nem is kevés, és remélem a tárolásban is szerepet kapunk építésben. Az EON, iletve a TITÁSZ is hátra van. BUBE is... Nem is adom már össze, mert felesleges még :) Elnézést ( ezért a trágár kifejezésért ) Kurva nagy dolgokra hajtanak ... és nem érdekli őket az, hogy ki mit gondol. Az árfolyam tekintetében van forgalom, és bármikor amikor akarják úgy fellövik amikor akarják. Nekik a hatalom kell,pénz nem számít. Viszont tudják előbb utóbb ezen a szinten nem lehet játszani, helyre kell tenni Tévedhetek, tudom, és remélem nem felbeszélek. mert eszem ágában sincsenn.
A mai napon az OPUS kapcsolt vállalkozása a béten közzétett infók alapján : +30.197.062.702 Ft-ra szerződéskötésre vár ( RKORD ). Valamint a2020.04.17 .-én kelt szerződés életbe lépett +9.488.679.852 Ft.ot fog realizálni bevételi oldalon. Tehát dől a pénz... és a BUBE is....
NEW OPUS GLOBAL