Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj 2016. 10. 30. 07:37
Előzmény: #59  samu888
#60
1)Van egy keserves vita a lithium piac foszereplojenel, Chileben. Ott van a vilag osszes tartalek 55%-a.

Pinochet veje controllalja az SQM-et, a legnagyobb chilei litium banyaszt. Akitol el akarja vennni a chilei kormany a lithium businesst, visszavontak a licencet tole. Es helyette az amerikai Albemarle-nak akarjak adni.

Erre SQM atment Argentinaba, ott termel es investal, Chileben pereskedik, harcol.
Argentinaban Maduro szivesen latja a befektetoket, nincs ar- es deviza kontrol, elkezdett mukodni az orszag. Az SQM lithium termelese no, az arak nonek, SQM profit fele abbol van...2 eve a 20% volt abbol.

De a vita fekez, sok a veszteseg, oriasi a harc erte. A chilei versenyhivatal, Corfo a texasi Albemarle-tol 40% jutalekot ker, meg az SQM kinyirasaert, de az mar tul sok, verszemet kaptak a chileiek.

A masik Argentin ceg, Orocobre a Toyotaval szovetkezett, es kiturni akarja SQM-et az argentin licencbol.

A lenyeg: LAC a Cauchari banyat akarja fejleszteni. Ugy tunik, egyedul gyenge hozza, most partnersegbe lepett es szovetkezesben van SQM-el, kell neki penz, ugy 25-50M USD hozza.
De Cauchari igen jo, es a 3. legynagyobb banya a vilagon, Atacama es a Uyuni(Bolivia) utan. Tulajdonkeppen lehet lapatolni LAC szerint, de az infrastrukturak ki kell epiteni hozza.

Eszak-Amerikaban meg mindig a Kings Valley, Nevada a legynagyobb banya, az LAC tulajdon. Csak draga, a lerakodott sarbol kibanyaszni komplikalt vegyi modon kell... es meg nem eri meg.

3)A 99.5% tisztasagu Lithium-carbonat ara vadul csapkod. Tiz eve 3000 volt, lassan 2015re felment 6000 szintre, iden felugrottt haromszorosra, kozel 16.000re. Aztan most korrigalni kezdett, es esik vissza. A fel-egy eves opciok 10-20%al alacsonyabbak a spot arnal. Ez vitte fel LAC-t 0.80-ra, es ez engedi most vissza az LAC arat korrigalni.

4)Kinaban is van sok, es jo banya. Ott nincs vita, magy erovel termelnek, gyartjak a cellprone-t, aratjak le a javulo piacot.

5)A Tesla es GM VOLT, tehat az autosok meg nem a legnagyobb vevok, de az lesz 1-2 ev mulva. Most a cell-phone gyartok, Foxconn es Panasonic, Samsung veszik lithiumot.

6)10 ev mulva az autok 1/4 resze E-auto lesz. Ahhoz eszelosen sok lithium kell, a mainal tizszer tobbet kell kitermelni. ALighanem joval magasabb arakon, es vissza is kell nyerni a lithiumot a tonkrement akkukbol is. Az is jo business lesz.

folyt. kov.

samu888 2016. 10. 29. 20:38
Előzmény: #58  pomperj
#59
Sziasztok!
Tudtok valami új hirt LA-ról?Most már elég régóta csordogál.
pomperj 2016. 08. 22. 16:24
Előzmény: #55  pomperj
#58
Francba, sajnos igy lett. Es ma LACDF a support leszakitason dolgozik, talan mar meg is van vele, nyitasban 0.63 volt.
Egyelore ugy fogom fel, hogy joval lejjebbi arakert meg vehetek. Ugy nezem, 0.60 es 0.53 a lejjebbi support.

Nem beszellek ra arra hogy elfogadd: hogy LACDF, es mint sok hozza hasonlo apro es pillekonnyu ceg miert jelzi hamarabb ha gyenge vasarlo-kedvet vagy likviditas-hianyt erez a piacon, mint az oriasokbol allo SPY.
tberki 2016. 08. 20. 21:49
Előzmény: #55  pomperj
#57
Azert egy lac spy osszefuggest felfedezni velni enyhen meredeknek tunik nekem.
totoro
totoro 2016. 08. 20. 16:02
#56
pomperj 2016. 08. 20. 06:27
Előzmény: #54  samu888
#55
Szia,
igen, en is igy latom. Megeshet, hogy leszakitja a most meg mukodo 0.66 supportot.

link

A chartban, ha jol csinaltam, ez a szamozas arra utal, hogy visszakorrigalhat 0.53 koruli szintig is a (c of 2) hullamban. Talan ez less a szept.-okt. honap. De annal lejjebbre nem varoom, es nov-dec-tol ujra fel a valoszinu irany.
Ezel egyutt se orulok a korrekcionak; viszont ahhoz hogy utana megkezdodjon a (w3) ami felfele oriasi potencial

(a target legalabb 0.53+0.7(mint w1)*1.62=1.6 korul, de valoszinubben a 2.4-3.0 savban)

szoval, kell egy visszaeses itt.

2)Ami meg erdekes: LAC eddig vegig erosebb volt mint SPY. Es egy kicsivel elotte jart, mint kanari. Szoval, ha LAC most tenyleg elgyengul, akkor alighanem SPY is koveti es arrafele fog mozdulni jovo hettol.
samu888 2016. 08. 19. 20:50
Előzmény: #53  Cipolla22
#54
Szia Pomperj.

Mi a meglátásod LA-val kapcsolatban?Mostanában eléggé visszakapcsolt.
Kösz a választ!
Cipolla22 2016. 07. 29. 17:45
#53
Sziasztok!

Nem tudjátok, hogy a Panasonicnak ki szállítja a be a lítiumot? Bevásárolnék abból a cégből.

Előre is köszönöm!
tberki 2016. 07. 27. 09:03
Előzmény: #51  tberki
#52
link

uristen ezt a dilettans baromsagot... egy gyar pont annyit termel mint amire tervezik. Ha meg most az epitkezes kozepen a tervezesben ilyen bizonytalansag van akkor az egy kalap kaki lesz.
tberki 2016. 07. 04. 08:22
Előzmény: #50  pomperj
#51
Szakmailag jo cikk, erre probaltam ravilagitani par napja. Hogy-hogynem itt is a volvorol van szo.

link
pomperj 2016. 07. 02. 22:16
Előzmény: #49  peggy01
#50
2017 vegere, az 1.5 ev, mar nemcsak Tesla fog 500edb/ev tempoban e-autokat gyartani. Addigra par europai es japan is gyart majd, mondjuk osszesen ujabb 500edb tetel. Hogy 2020-ban mi lesz? Talan evi 3-5Mdb.

Ehhez a 1M db-hoz nagyjabol 70.000 tonna tobblet lithium-carbonat kell addig. Az kb. 3-szor annyi, amennyit most LAC tervez termelni addigra. Ennel a tenyleges novekedes a mobil communikacio kereslete miatt csak nagyobb lehet.

En is szivesen vennek 0.50-nel meg. A chart nem nagyon ad eselyt erre; arra viszont egesz jo eselyt mutat, hogy addigra ujra duplazza az arat.

peggy01 2016. 07. 02. 13:33
Előzmény: #48  pomperj
#49
Én is vettem, és örülök neki.
Szerinted visszamegy még 0,5-re a LAC.To?
pomperj 2016. 07. 01. 21:06
Előzmény: #36  pomperj
#48
A sok egyeb tenyezo targyalasa kozben ne feledkezzunk meg arrol hogy LACDF 6 honap alatt 4-bagger hozam.

2016. Januarban LAC 20 cent aron volt. Most 83 cent az ara. Ennel fontosabb, hogy barki, aki vett belole eddig, mostanra mindenki pozitiv hozamban van. Ja: ez meg csak az eleje a hosszutavu trendnek...
tberki 2016. 07. 01. 11:53
Előzmény: #46  bigh4fish
#47
egy bonyolult soktenyezos rendszerben meglepo modon az ember jobban teljesit pontosan ezert mint a robot, mert tud reagalni az egyes tenyezok szelsoertekeire. A robotot egyszer beallitod oda ahova normalis esetben kell es az ugy csinalja. Aztan ha a lemez tegyuk fel kicsit el van hajolva akkor is oda teszi a pontot ahova addig, csak ugy mar nem jo. Az ember pedig ha a cucc turesen belul mozdult el korrigal.

Szoval nem olyan egyszeru melo ez.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 07. 01. 11:48
Előzmény: #44  tberki
#46
igen dolgoztam már. és nem a müködési idejére értettem a 100%-ot. hanem amikor egy robot rendesen karban van tartva és a szükséges erőforrásokat is megkapja akkor biztosítani tudja a 100%os stabil termelést. és még egy fontos tulajdonsága is van. nem tudja elunni magát. míg az emberi munkaerőnél inkább a 99%-101% között pattog a rendszer úgy hogy 100%-ot senki se teljesít.

persze mint a tegnapi tesla halálos balesetről szóló hír ís bizonyítja a robotok is hibáznak, mi alkottuk szoval miért lep meg bárkit is?
tberki 2016. 07. 01. 09:57
Előzmény: #36  pomperj
#45
nem tudom mashol mar hir volt-e

link

sajnos ujabb jo hir a tesla invesztoroknak.
tberki 2016. 07. 01. 09:23
Előzmény: #43  bigh4fish
#44
csak halkan kerdezem meg dolgozol-e robotokkal...? Nalunk az uzemben kb. 800db van, es azert ezzel a 100%kal tudnek vitatkozni. Az uzemeltetes egy nagy kihivas, es teljesen egyetertunk a kepzesi rendszer hianyossagaival kapcsolatban.

Az eleg nagy tervezesbeli hianyossag ha a dolgozo pillanatnyi hangulata tud olyan karakterisztikat befolyasolni ami szamit. Nyilvan eleg sok ember azon dolgozik egy gyar folyamatainak tervezesekor hogy ez ne fordulhasson elo.

bigh4fish
bigh4fish 2016. 07. 01. 08:57
Előzmény: #42  tberki
#43
ez a munkaerőhiány pillanatnyi állapot és a nem előrelátó lassan változó képzési rendszerek okozzák. egyszerűbb kevesebb embert leszervezni biztosra mint sokat. míg a robotok szerelése közben maga a végtermék minősége nem változik úgy egy munkás napon belüli hangulatingadozása is befolyásolhatja a kézzel végzet munkájának minőségét.
de egy betegséghullám miatt belépő új munkások is eltérő végterméket tudnak produkálni minőségben. persze amíg szerelnek egy robotegységet addig csökken a termelés de a maradék időben 100% lesz konstans. erre ember nem képes napokon, heteken keresztül alvás nélkül.
tberki 2016. 06. 30. 20:13
Előzmény: #38  bigh4fish
#42
Pont ezert nem jo a magas automatizaltsagi fok ott ahol ez egyedulallo. Ki tartja karban a technikat ha az atlag karbantartonal egy kalapacs van meg egy tizes villaskulcs, es ha azt hallja kuka akkor keresi a szemetest?
A jelenlegi allapotban mi elorebb jarunk ma robotizaltsagban mint egy atlag kinai uzem es meg itthon is nagyon nehez robotprogramozo emberket talalni, vagy olyat aki tudja hova nyuljon ha megall a cucc, marpedig meg fog allni csak ido kerdese.
tberki 2016. 06. 30. 20:08
Előzmény: #36  pomperj
#41
Ugy emlekszem a cikkben benne volt a kapacitas, 150k/ev.

Egyebkent a kecskemeti gyar kapacitasa joval tobb mint 150k, a tavalyi darabszam azt hiszem nyilvanos adat fent van a gyar honlapjan.

Korabban sokat vitaztunk arrol hogy a tesla megreformalja az autogyartast ezert joval olcsobb lesz stb. A minap neztem egy videot a gyarrol, hat tovabbra sem latom benne a reformot. Szep nagy piros robotok, de idiota modon osszerakva, a strukturragasztot meg ember huzza kezzel. Eszembe se jutna.

Viszont ha jol olvastam osszel jon a daimler 500km hatotavu e autoja. Kivancsi vagyok mennyiert.
Viszont mindenki elindult a temaban litiumnak a jelenlegi tudasunk szerint jo lehet

Topik gazda

werkaz
4 4 4

aktív fórumozók


  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek