Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
totoro
totoro 2017. 01. 08. 09:36
Előzmény: #258  kukker
#260
Mi van cáfolva? Mi csak azt állítjuk, hogy önvezetés pillanatnyilag nem létezik. Létezik egy óriási, felfokozott igény a téma iránt, és a nagy gyártók belekényszerültek, hogy lépjenek és fejlesszenek ebbe az irányba, és folyamatosan nyomják a propagandájukat, hogy mennyire haladnak. Ez van most, a fejlesztési szakasz, az útkeresés szakasza, amitől még a kész termék nagyon messze van. Te azt állítod, hogy már itt van az önvezetés korszaka, mi azt állítjuk, hogy te meg vagy vezetve a témában, és próbáljuk felnyitni a szemed, de te úgy viselkedsz, mint egy hivő és vakon támadsz minket. Egyébkét ebben a témában lehetsz optimista, és mondhatod azt, hogy 2 év, nincs ezzel semmi gond. Lehetsz realista is, és mondhatod, hogy 7-8, de bazz, ha már tőzsdével foglalkozol, ne legyél megvezethető háziasszony és ne higgy el minden kamuvideót, ami szerinte a Tesla már valóban képes az önvezetésre. Ettől már csak egy lépés, hogy higgy a chemtrailben és többi maszlagban.
kukker 2017. 01. 08. 09:26
Előzmény: #258  kukker
#259
És akkor a topik témájához kicsit.
Én 0,45-ös CAD átlaggal ücsörgök itt és jól érzem magam.
És remélhetőleg pár év múlva még jobban fogom magam érezni....
kukker 2017. 01. 08. 09:23
Előzmény: #255  tberki
#258
Továbbra is trollkodás megy.
Minden érvetek cáfolva van.
Minden tény minket igazol.
Minden történés és folyamat minket igazol.
A történések és a folyamatok végének logikus következtetése naponta megjelenő hírekkel minket igazol.

De, te/ti itt nyomjátok, hogy mi hülyék vagyunk és marad az állandó személyeskedés.

Erre, amikor érvekre nincs érv, és csak s személyeskedés van, az a troll, amit te képviselsz.

Fejezd be.
kukker 2017. 01. 08. 09:20
Előzmény: #255  tberki
#257
Daimler-re valami érdemi például?
Beszóltál már, hogy nem jó az irány, hogy te ide írtad már jó párszor a bölcsek kövét, és figyeljenek rád a Fényre?
totoro
totoro 2017. 01. 08. 09:05
#256
És ez még nem is az önvezetés, csak a jelen:

"A nálam most járt 3008-as Peugeot hosszú percekig tudott úgy menni az autópályán, hogy oda se kellett volna néznem, s amikor ténylegesen vezettem, akkor is egy-egy apró fékezéssel tudatta velem sűrű forgalomban, amikor neki már közel mentem egy másik kocsihoz, hogy helyettem is figyel. Csakhogy ott a másik probléma, miszerint az autóvezetők nagy része a felmérések szerint nem fékez elég nagyot, amikor vészhelyzet van, hiszen sose kellett neki, és hogy ez rendkívül veszélyes, és mindenkit be kellene íratni továbbképző tanfolyamra, hogy kevesebb legyen az ilyen gyakorlatlanságból adódó baleset. Képzeljék el, mi történik majd, amikor pár év múlva a mindenféle figyelővel felszerelt, full-automata 3008-as véletlenül pár napra szervizbe kényszerül, s a gazdi kölcsönkéri a mama húszéves Hyundai TB Get-jét. Hány embert üt majd el, mert elszokott az úgymond „igazi” vezetéstől? Ugye?
És ez a sok funkció, az elvárt kényelem, a helyettünk dolgozó brutális méretű szoft- és hardver-massza az, ami alattomosan, szinte észrevétlenül pokollá teszi az életünket, s állandó rejtett ingerültséget kelt a fejünkben. Talán magunk se tudunk erről."
tberki 2017. 01. 08. 09:00
Előzmény: #254  kukker
#255
hat apam te most uberelted az eddigi teljesitmenyedet. Mr Googlefordito :D
kukker 2017. 01. 08. 08:43
Előzmény: #251  tberki
#254
Szóljál koma a Daimler-nek, hogy rossz az irány, olvassák már a fórumot, hátha te kivezethetnéd őket a fényre....
kukker 2017. 01. 08. 08:41
Előzmény: #251  tberki
#253
A kutyamegamaja.
Hát itt meg a Daimler a lithiom-ion akksikkal, miket csinál, nézd már.

The lithium-ion battery – power for a new era of electro-mobility

The key to the success of electric vehicles is developing the technology for a high-performance, reliable and long-life battery. In April 2009, Deutsche ACCUmotive was founded to give Daimler a pioneering role in this area. The company is 100% affiliated to the Daimler AG. With the founding of Deutsche ACCUmotive, Daimler has become one of the few car makers in the world to also develop vehicle batteries, and since 2012 the company has been producing them in Germany.

És itt is van valami ilyesmi, a mercedes-benz . com-on, nézd már:
link

The second lives of lithium-ion batteries.

17. March 2016
E-Mobility
Text: Walther Wuttke
Illustration: Florian Sänger

First on the road, then at home: after serving their time in electric vehicles, recycled lithium-ion batteries make ideal stationary energy storage devices.
kukker 2017. 01. 08. 08:14
Előzmény: #251  tberki
#252
És?
Most essünk hasra?

Egyébkén - google fordító szerint(!) - ezt mondja:
"Ez az igény nem nyújt lítium-ion akkumulátorok szerint Degenhart egyedül."

Tehát - még egyszer, a google fordító szerint, ami én értelmezek belőle - nem azt mondja, hogy rossz a technológiai irány, hanem elképzelhető SZERINTE, hogy nem tudja kiszolgálni az igényeket elektromos hajtás során akkumulátorként a lithium.

Ha nem így lenne, majd egy perfect németes kijavíthat.
tberki 2017. 01. 08. 07:50
Előzmény: #215  tberki
#251
Akutyamegamaja... a Continental fonoke is hasonloan latja a litiumos technologia lehetosegeit...
link
tberki 2017. 01. 07. 19:36
Előzmény: #249  daxlisgyuszi
#250
Mindig meglepődök egyébként hogy mennyire más amit úttakaritás cimen a németek, osztrákok svájciak előadnak mint mi.

Svájcban laktam egy ideig, nem tudtam olyan korán kelni hogy szűz havat lássak, bármennyi is esett. A zürichi/genfi reptér meg minden 3 centi után meghalt kb, sose értettem a kontrasztot :)

A németeknél a kotró szóró mutatvány, három sávon 5 autó feles átfedéssel kb 2 autóhosszal egymás mögött az igen mókásan tud kinézni.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2017. 01. 07. 19:12
Előzmény: #247  kukker
#249
Nem.

Ybbs-től Ulm-ig végig köd és hószitálás, helyenként egybefüggően sűrű, áthatolhatatlannak látszó massza, máshol váratlan hullámokban érkező kisebb-nagyobb ködfoltok... sószóró autók mindkét sávban egyszerre, eltolt konvojban.. útburkolati jelek helyenként teljességgel kivehetetlenek sóval kevert kavargó porhó miatt... jobb szélső sávban helyenként karácsonyfaként kivilágított autók, olykor alig pislákoló helyzetjelzővel cammogó teherautók... pihenőhelyekről való besorolás a forgalomba kalandos.

mai autopilotoknál azonnali tömegszerencsétlenség lett volna... a buta, "beszámíthatatlan" ember pedig szépen megoldotta... legalábbis nem hallottam semmiféle balesetről sem előtte, sem utána.

)
kukker 2017. 01. 07. 19:02
Előzmény: #245  totoro
#248
". Ki fog helytállni a kártérítési perben, amit a halottak hozzátartozói indítanak? Az autótulaj vétlen, ő biztosan nem perelhető. Akkor ki? Az autógyár? A szoftverfejlesztő cég?"

Hát igen, abszolúte nem értem, hogy miért beszélünk megint logikátlan dolgokat, össze-vissza.
Tehát adott egy baleset.
A balesetben megállapítható, hogy mi váltotta ki.
Innentől mi is probléma?
Most nincs ilyen, könyörgöm?
Hogy egy meghibásodott alkatrészt vissza lehet követni és ezáltal valakit felelősségre vonni?
Nincsenek vajon jogszabályi keretek arra, ha én valakit kielőzök és az elektromos gázpedál bemondja közben az unalmast, ami miatt nem tudom befejezni az előzést, és csattanok a szembejövővel, hogy ki a fellelős, az autógyár, vagy a gázpedál elektronikáját beszállító cég?

kukker 2017. 01. 07. 18:51
Előzmény: #244  daxlisgyuszi
#247
"a minap több mint 600 km-t kellett levezetnem egyhuzamban osztrák és német autópályákon, szürkülettől késő estig, végig ködben... néhány érdekesebb menet közbeni szituációnál felrémlett bennem, vajon egy autopilot mit kezdene itt és most."

Te mond: azokat a bizonyos "menet közbeni szituációkat" ki is váltotta ki? Csak nem az ember?

"
re: "Az embernek az ego mindig ott lesz, ami miatt nem megbízható és beszámíthatatlan."

)))))))))) ""

Pontosan.
Vajon hány autós mellett mentél, el, akit magadba lehülyéztél, vagy méltatlankodtál, hogy "menjél már gyorsabban". És/vagy vajon hány autós tette is ezt ott azon a pályaszakaszon melletted haladva?
Ez az ego, amiatt a közlekedési balesetek megtörténnek.
A gépnél ilyen nincs. Tudomásul veszi a mindenkori közlekedési szituációt és a törvényi illetve biztonsági szempontokat figyelembe véve fog vezetni.
És nem fogja a háttérben az egyik is memóriarészben egy programka ki-be ugrálni a prociba, hogy "ez már megint itt tötyög előttem, most jól levillogom meg elkezdem tolni".

Bizony barátom, mint már mondtam, az ember emiatt is sokkal tökéletlenebb eszköz a vezetéshez, mint a gép.
Ez egy mindig is jelenlévő és leküzdhetetlen határ lesz.
pomperj 2017. 01. 07. 16:38
Előzmény: #243  kukker
#246
Nos,
eddig ovatos bull allasponton voltam Teslat illetoen; es Lithiumban erosebb bull.
Matol superbull allasponton vagyok.

1) Tesla chart valami elkepesztoen bevaltotta a blogban irt, December 16-i varakozast.
Most igy nez ki:
link

Az akkori sejtets megerositette. Es most mar valoszinubb hogy a szamozas jo; es akkor most jon a legszebb rally idoszaka.
Target 380-400.

2)LIT eft is nagyon bull formara alakult. Elesen emelkedik.
link

totoro
totoro 2017. 01. 07. 16:36
Előzmény: #241  pomperj
#245
Nana, nem olyan egyszerű, mert egy személyi sérüléses balesetnél, ahol mondjuk meghal pár ember a vétlen oldalon, a biztosító tuti nem akar fizetni. Ki fog helytállni a kártérítési perben, amit a halottak hozzátartozói indítanak? Az autótulaj vétlen, ő biztosan nem perelhető. Akkor ki? Az autógyár? A szoftverfejlesztő cég? Rengeteg terület van, ami újra lesz szabályozva, messze lesz ez még amíg a helyére kerül minden. De persze ez a legkevesebb, egyelőre még az önvezető autó sem létezik.
daxlisgyuszi
daxlisgyuszi 2017. 01. 07. 15:16
Előzmény: #242  kukker
#244
jujjj, ez a marketingbrosúrából visszafordított "érvelés" nagyon sok sebből vérzik, bocs. :)

a minap több mint 600 km-t kellett levezetnem egyhuzamban osztrák és német autópályákon, szürkülettől késő estig, végig ködben... néhány érdekesebb menet közbeni szituációnál felrémlett bennem, vajon egy autopilot mit kezdene itt és most.

))

re: "Az embernek az ego mindig ott lesz, ami miatt nem megbízható és beszámíthatatlan."

)))))))))))
kukker 2017. 01. 07. 15:00
Előzmény: #224  pomperj
#243
Nvidiához kicsit hosszabban:

Önvezető autón dolgozik együtt az NVIDIA és az Audi
Írta: Szűcs Péter | 2017-01-05 11:32 | Forrás: IT café
A Las Vegasban tartott Consumer Electronics Show keretein belül jelentették be az együttműködést. A mesterséges intelligencia nem csak a környezetet, hanem a sofőrt is alaposan megnézi magának.

Az NVIDIA sem szeretne kimaradni az önvezető autók világából, a vállalatnál keményen dolgoznak a mesterséges intelligencián, amivel meghódíthatják az utakat. Ennek a törekvésnek a jegyében ma új partnereket jelentettek be, akikkel együttműködve NVIDIA hardver és szoftver kerülhet a jövő autóiba.

A legnagyobb név az Audi, amivel már nagyjából tíz éve dolgozik együtt a cég, ám eddig nem beszéltek róla, hogy az automatikus helyváltoztatás is közös ügyük volna. A bejelentés részeként az NVIDIA villantott egy idővonalat is, eszerint 2020-ra elérhető lesz a teljesen önállóan közlekedni képes, de manuális vezetésre is alkalmas Audi, az NVIDIA technikájával a motorháztető alatt.

A rendszer, amit a számítástechnikai vállalat vezetői bemutattak a CES (Consumer Electronics Show) résztvevőinek, alapvetően a Xavier platformra épül, emellett szó volt még a mesterséges intelligencia alapú másodpilóta rendszerről is, ami a sofőrt ellenőrzi megállás nélkül, nehogy elkalandozzon a figyelem.

Az arcfelismerés mellett fejmozgáskövetés, szemmozgáskövetés, illetve "szájról olvasás" is segít a szoftvernek abban, hogy felismerje, mit csinál éppen az ember, koncentrál-e eléggé. A demonstráció során a sofőr nem vett észre egy kerékpárost, ezért képi- és hangjelzések kíséretében hívta fel a figyelmet az NVIDIA rendszere a potenciális veszélyre, egészen addig nem nyugodva, míg meg nem győződött róla, hogy a vezető tényleg észlelte a forgalom másik résztvevőjét.

A CES-en kiállított Audi Q7 mesterséges intelligenciája mindössze négy napnyi tanulási fázison van túl, ennek ellenére mesterséges körülmények között már probléma nélkül vezetni képes a járművet. Az NVIDIA vezetője erre nagyon büszke, de azt ő sem állítja, hogy túl hamar utcára merészkednének ezekkel a rendszerekkel. Erre még legalább másfél-két évet várni kell a jelenlegi állapotok szerint.
kukker 2017. 01. 07. 14:56
Előzmény: #241  pomperj
#242
"Mert sokkal jobb autopilotok lesznek, mint Kovacs Otto."

Pontosan:
- nincs fáradság
- nincs fizikai korlát: reflexek, mozgás lassúság
- nincs mentális állapot befolyásolása
- nincs hiányos/elfelejtett tudás mind a jogszabályok, mind vezetéstechnikai tudás
- jobb reakcióidő
- környezeti érzékelés többszöröse az embernél
- környezeti érzékelés feldogozása többszöröse az emberénél
- váratlan és különleges menetdinamikai változások akár egy defekt esetén többszörösen gyorsabb és jobb lereagálása, mint az embernél ez lehetséges.

És a nagy plusz a végére:
A gépek fejlődhetnek mindig és mindig lehetnek jobbak. Az embernek az ego mindig ott lesz, ami miatt nem megbízható és beszámíthatatlan.

pomperj 2017. 01. 07. 14:36
Előzmény: #234  kukker
#241
Ezek mind alproblemak. Mar 90 eve van auto biztositas.
Az onvezeto szo bekerul a szerzodesbe, a biztosito meg majd fizet.
Valoszinu, hogy a vegen ...sokkal kevesebbe fog kerulni az onvezeto autozas biztositasi dija, mint a mai. Mert sokkal jobb autopilotok lesznek, mint Kovacs Otto.

Topik gazda

werkaz
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek