Ideje ujra ranezni:
link
Talan mar a kritikus kitoresben van, es most jon a legszebb (3 of 3) hullam. Gyanus, hogy ez a szamozas jo. A lithiumosok mind mennek, LIT chartja is szep:
link
Köszönöm, ilyesmire tippeltem én is. Most éppen nincs LAC-om, de követem a mozgását, és, ha igazából beindul, visszaszállok. Nem volt rossz befektetés, dupláztam vele.
A Lithium energia. Szerintem az Energia mufaj recovery indult meg, es az viszi magaval a lithiumot, olajat, gazt. szenet, a rezet es rezbanyakat, ....es az urant (!) is. Ezz a recovery szinte mindenben duplazhat; es a lithiumban uranban triplazhat.
Közben olvasom nátriumról van szó.
De mitől ugrottak meg hirtelen a lithiumos részvények?
LAC pár nappal ezelőtt még az 1 évvel korábbi árfolyamán volt.
Olaj, szén részvények is sokat mentek.
Nem, persze, de nem is erről szól a dolog.
Mint ahogy a mostani belső égésűeknél, teletölteni mindenki pár perc alatt a rendeltetésszerűen erre kialakított nagy kapacitással rendelkező üzemanyagkutakon csinálja a dolgot, otthon maximum egy 5 literes kannából beletöltöget annyit, hogy a kútig elérjen, ha nagyon bukó a helyzet.
Tehát itt is ez lesz.
A lakások maradnak még jó sokáig ugyan azon a kapacitáson, tehát lesz a 8-10 órás otthoni , kb 150km/re elegendő esti/éjszakai töltés átlagban. (Szerintem ez a reális hálózati illetve műszakilag - a lakások kábelezésére illetve bekötésére/kapacitásra jellemző - átlag érték.)
A nagy és normális töltést meg ugyan úgy, mint a belsőégésűeknél is most van, nagy üzemanyagkutaknál lehet csak értelemszerűen véghez vinni.
Ahogy nem reális több száz/ezer literes földben lefektetett tartályok a megfelelő töltőpisztollyal az otthonokban, hanem csak az 5 literes kis kannák, úgy nem reális a több száz Kw-os hálózati rendszer és kapacitás az otthonokban, természetesen.
OK, elismerem, ezt meg lehet csinalni par helyen. De ez meg mindig csak 1/20 resze annak a teljesitmenynek, amit a cikk ir (!)
Autopalyak menten lesz ilyen, es 20 perc alatt feltolt. Nade, otthon, minden haz garazsaban? Praktikusan kizart. Ja, kene nehany apro atomeromu is hozza. Tegyuk fel egy percre, hogy az 50 M nemet autot naponta fel kell tolteni, 50KWh-val. Akkor az 2500 GWh. Tudod, hogy az hany Paks? megmondjam? ugy 1250 db.
350 kW-os töltő a Porsche-től
Ugyan a Porsche elektromos autója még várat magára, de a
Mission-E minden eddiginél gyorsabb töltéséhez szükséges infrastruktúra
kiépítését már megkezdte a gyár. A napokban a berlini Adlershof
kerületében található Porsche szalon parkolójában helyezték üzembe a
világ első 350 kW-os töltőoszlopait.
A parkolóban 2db AC és 2db DC oszlop is található, a berendezések
folyadékhűtéses kábeleit a svájci HUBER+SHUNER biztosítja, amelyek végén
CCS csatlakozókat találunk. A rendszer képes 400A áramerősség
átvitelére a180 – 950 V feszültségtartományban, így a töltési
teljesítmény akár a 350 kW-ot is elérheti. Szerencsére a Porsche
mérnökei gondoltak a jelen járműveire is, így a ma elérhető, 50kW –
150kW-os töltőteljesítményt kezelő, 400V-on üzemelő villanyautók is gond
nélkül tölthetők az oszlopról.
Nem csak a folyadékhűtésű kábel jelent különlegességet – a mindössze
hét kilónyi, nem különösebben vastag vezetéket megfogva érezni is lehet a
szigetelésében futó folyadékcsatornákat, amelyben glikol-víz keverék
áramlik és amellyel télen melegíteni is lehet a kábelt a könnyebb
kezelhetőség céljára – hanem a töltőállomás trafója is egyedülálló
műszaki megoldás. Az egyes töltőberendezések saját szekunder tekercseket
kaptak a középfeszültségű primer tekercsű trafón, így az összes HPC CCS
fejen (high power charging CCS –a 350 kW-os töltési technika) mindig
levehető a teljes teljesítmény, nem úgy, mint a Tesla SuC állomásain,
ahol gyakran osztozni kell a teljesítményen . Azon Porsche
kereskedéseknél, ahol a mérnökök nem tudják megoldani a középfeszültségű
áramvételezést, ott pufferakkukat használnak majd annak érdekében, hogy
a teljes teljesítmény rendelkezésre álljon.
A berlini állomást várhatóan ősszel nyitják meg és a használata
mindenki számára ingyenes lesz. A német Elektrive értesülései szerint
pedig a következő 350 kW-os töltőket már elkezdték telepíteni a Porsche
amerikai központjában, Atlantában.link
Nekem ez a "par masodperc alatt feltoltheto" marhasagnak latszik.
Tegyuk fel, hogy csak 50KWh-t kell betolteni az autodba. Az 1 perc alatt 50*60=3000KW teljesitmeny.Van igen jo teljesitmenyu villanyorad odahaza? Mondjuk 30 KW-os? Akkor csak meg 99 db olyan kell. Meg a falakban 100 ujabb olyan drot vastagsag. Vagy vegyel egy eromuvet, es tenyleg megvan a toltese par masodperc alatt.
5 ev mulva piacra dobjak? Addigra mar nekem is lesz Tesla, addigra lecserelem a BMW-t es Audit.
A tobbi problemat most hagyjuk.
Nátrium is lehet.
Emiatt sokkal hozzáférhetőbb és olcsóbb.
De a kezdeténél van a dolog.
“The glass electrolytes allow for the substitution of low-cost sodium
for lithium. Sodium is extracted from seawater that is widely
available,” Braga said.
link
Mai cikk a PF-en, a Toyota errefelé tendálna, a szilárd test akkumulátor irányába:
Teljesen újrarajzolná az elektromos autók piacát a Toyota2017.07.25 10:11Új
típusú, a hatótávolságot jelentősen növelő, a töltési időt mérséklő
akkumulátort és az ezekkel ellátott elektromos autókat fejleszt a
Toyota, amelyek 2022-ben kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. Japán
legnagyobb autógyártójának kimondott célja, hogy közelebb kerüljön a
piacvezető márkákhoz, a Nissanhoz és a Teslához.
Teljesen új platformon épít elektromos autót a Toyota, amely az úgynevezett szilárdtest akkumulátor technológiának köszönhetően mindössze pár másodperc alatt feltölthető lesz
- írta a Csunicsi Simbun japán napilap értesüléseire hivatkozva a
Reuters. A napjainkban gyártott, lítium-ion akkumulátorokkal feleszerelt
elektromos autók (EV) feltöltéséhez ezzel szemben 20-30 percre van
szükség még a gyorstöltőkkel is, és tipikusan 300-400 kilométeres távot
tudnak megtenni egy töltéssel.
A hírek alapján az új
fejlesztés alkalmas lehet arra, hogy a társaság "bakugrást" hajtson
végre riválisaival szemben, ugyanakkor ma még kérdés, hogy mennyire
tud majd megfelelni a sorozatgyártás által megkövetelt szigorú minőségi
ellenőrzéseknek és a megbízhatóságra vonatkozó elvárásoknak. A
konstrukció sikerét ma még az is bizonytalanná teszi, hogy a tervezett
piacra dobásig rendelkezésre álló öt év alatt rengeteg új fejlesztés
valósulhat meg a területen.
Az eddig
napvilágot látott információk szerint a szilárdtest akkumulátorok szinte
minden tekintetben túlszárnyalják majd a lítium-ionos "elődeiket", így
ezáltal az újabb elektromos autók nem csak nagyobb távolságot tehetnek
majd meg egy töltéssel, de az biztonságosabb megoldást is jelenthet
majd, mint a jelenlegi megoldás.
link
1)A Lithium varhato kereslet-alakulasa es a Lithium ara:
link
A DB szerint 7 ev alatt megharomszorozdhat a kereslet.
2)Az LACDF Cauchari project halad elore. Az uj prezentacioban nincs sok ujdonsag; a legfontosaabb az. hogy a projektalt termelesi koltseg lithium-carbonat, 2500 USD/tonna. A fenti ar-gorbevel erdemes osszevetni. Egyebkent a 2500USD/t koltseg a legolcsobb termelesi koltsegek kornyeken van; most az eves 350e tonna termelt mennyisegbol kb. 100e tonnat tudnak ezen az aron banyaszni. A tobbi dragabb.
Lithium Americas continues development work at Cauchari
2017-07-05 11:50 ET - News Release
Mr. Gabriel Rubacha reportsLITHIUM AMERICAS PROVIDES CAUCHARI-OLAROZ DEVELOPMENT UPDATE
Lithium Americas Corp. is providing an update on the
Cauchari-Olaroz lithium project in the province of Jujuy, Argentina.
Cauchari-Olaroz is 100-per-cent-owned by Minera Exar SA, a 50/50 joint
venture company between Lithium Americas and Sociedad Quimica y Minera
de Chile SA (SQM). On Thursday, June 29, 2017, senior executives
from Minera Exar, Lithium Americas and SQM attended a meeting in Buenos
Aires with government officials from Argentina, including the president
of Argentina, Mauricio Macri, and the governor of the province of Jujuy,
Gerardo Morales. All parties reaffirmed their commitment to support the
development of Cauchari-Olaroz.
Gabriel Rubacha, Lithium Americas' president of South American
operations, commented: "We are receiving full support from the federal
and provincial governments, and we are very pleased with the progress we
are making on the development of the project. There are over 100 people
on site today, and the Minera Exar organization is growing with the
recent recruitment of additional executive level personnel. Minera Exar
is proceeding with the development of the project and progressing with
the early construction activities following a timeline target of being
in production by 2019."
Patricio De Solminihac, chief executive officer of SQM,
commented: "We were pleased to meet with Mr. Macri and Mr. Morales to
discuss the importance of Cauchari-Olaroz, and the shared responsibility
and mutual benefits of investment and timely execution of development.
We shared with the president our plans for capital investment and
employment, and the construction timeline to achieve our production
targets. SQM is firmly committed to the advancement of the project and
to the success of Jujuy-based Minera Exar."
Project update:
Increased activity at site: Development activity currently
continuing includes the campsite construction, additional hydrological
tests, drilling campaigns and testing pond liner materials at site.
Engineering and procurement continuing: We are developing the detailed
design as well as working with the evaluation of the first construction
packages.
Development schedule remains on track: The construction of
the first stage of 25,000 tonnes per annum of lithium carbonate
production capacity is expected to be completed in 2019.
Strong support from Argentine government: The Environmental Impacts
Report for Exploitation (EIS) issued in 2012 is in the process of being
updated. In March, 2017, the provincial government of Jujuy reaffirmed
in a letter that the EIS issued in 2012 is still valid and states that
"[...] construction may commence on the necessary infrastructure
approved in this permit, without prejudice to future adaptations and
updates that the mining operator performs with respect to the mining
project, which are subject to the analysis of this authority."
Over 100 employees in Argentina: Minera Exar currently employs over
100 staff in Argentina with recruiting for additional staff and
executives continuing. Total direct employment during the two-year
construction period is expected to total over 1,000 people.
Financing update
To finance Lithium Americas' share of Cauchari-Olaroz capital costs,
on June 7, 2017, Lithium Americas closed on the strategic financing with
GFL International Co. Ltd., a wholly owned subsidiary of Jiangxi
Ganfeng Lithium Co. Ltd., agreeing to provide $172-million (U.S.) in
financing. With respect to the second financing of approximately
$112-million (U.S.) from BCP Innovation Pte Ltd., a wholly owned
subsidiary of Bangchak Corp. Public Company Ltd., closing is expected to
occur around mid-July.
As part of the Bangchak strategic financing, Chaiwat
Kovavisarach, Bangchak's president and CEO, has been included in the
management slate for the board of directors to be elected at the
company's upcoming annual general meeting on Aug. 14, 2017.
About Lithium Americas
Corp. Lithium Americas, together with SQM, is developing the
Cauchari-Olaroz lithium project, located in Jujuy, Argentina, through
its 50-per-cent interest in Minera Exar. In addition, Lithium Americas
owns 100 per cent of the Lithium Nevada project (formerly Kings Valley
project) and RheoMinerals Inc., a supplier of rheology modifiers for
oil-based drilling fluids, coatings and specialty chemicals.
We seek Safe Harbor.
Egyelore tartanak a lithiumbanyaszok menetkozi korrekciok. Eleg nehez jol megitelni, hol tartunk, es nem is egyformak. ALB es LIT estek -10% korul, de meg a trendvonal support folott van. Az SQM viszont letorte. Egyelore az (a-b-c) korekcios hullamokbol az (a) talan a vegehez kozeledik, eshet meg egyet vagy kesz. Itt kezdodhet a (b) hullam felfele.
link
De a korrekcio valoszinuleg meg nincs kesz; azonban ha felpattan a trend supportrol, akkor megis.
Szia! közben megtaláltam az okot. esett mert az egyik (ez 3.ik) szállítmányát visszanyomták mert a lithium tartalom alacsonyabb volt a szerződésben foglaltnál. Kanadában egyetértünk, szerintem is halálra van ítélve az egész. Még a LAC-on gondolkodok, lehet beleveszek (GXY-t és LAC-ot akartam venni felesbe) mindkettőbe, de egyelőre a brókerrel kell szenvedni mert szerinte az otc-n megvett papírt nem lehet eladni kanadában vagy ausztráliában... :D (Nem ADR-ról van szó egyiknél se.)
Szia, nem kovetem GXY-t.Keveset tudok rola; amit lattam eddig, az kb, olyan mint LACDF 1-2 evvel ezelotti allapota: megszereztek 4 kulonbozo helyen banyaszati jogokat de nincs penz tovabb haladni.Keresnek partnereket, hogy beinditsanak valamit ami termel is. Azt gondolom, hogy a kinai probalkozast eladni jo idea volt. En egy fillert se tennek a Canadaba se. Fokuszalnek az Andokra, es talan megprobalnam az austral mezot kicsiben. De eloszor meg kene szerezni BHP-t fo partnernek.
2)LAC-nal nem latok uj hirt jun. eleje ota. Mostanaban kellene kezdodni az epitkezesnek, de egyelore se kep se hang. Andokban tel van, ott fonnt most -8 fok ejjel, az utak fagyottak, most lehet szallitani teherautokkal reggelente. Jo lenne a jovo heten a munka megkezdeserol hallani.
Lithium Americas