Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 22:28
Előzmény: #399  tberki
#400
Maradjunk annyiban, hogy Tesla 4 ev alatt tobbet ujitott az auto iparban, mint Daimer 20 ev alatt. Es bizony latszik az arfolyamon: Tesla arfolyam nagyjabol 10x lett 4 ev alatt, Daimler arfolyama ma a 20 evvel ezelotti alatt van (!), ugy -10%al.A Daimler feladata az ros emelese? Nekem kicsit vicces az elozo tenyek tukreben...
tberki 2017. 04. 05. 21:39
Előzmény: #396  pomperj
#399
Azert egy ceg innovacios kepesseget a reszvenyarfolyammal jellemezni... haaat enyhen szolva is orbitalis baromsag. Az invesztorok is meglehetosen mokasak amikor alacsonyabbra ertekelnek egy 10% ros ceget mint ugyanazt a ceget akkor amikor ennek a felet sem tudta, szar termekpalettaval. Cipolla: tavaly 5600 volt. Alapvetoen a nemet cegeknel letezik a dolgozok nyeresegreszesedese. A daimler feladata a ros tovabbi emelese, fix koltsegek csokkentese. A kinai piac elkepeszto, meg a novekedes uteme sem csokken, sot nott az elso negyedevben...
Cipolla22 2017. 04. 05. 20:34
Előzmény: #397  pomperj
#398
Daimlert azért még ne temessétek. Nagyon pörög nekik az üzlet a kínaiak veszik, mint a cukrot. Minden (!) német dolgozónak kiutaltak 5400 EUR prémiumot a nyereségből. Tesla-t csak akkor fogjuk igazán látni, ha készen lesz a Gigafactory és megy már a Model3 gyártása. Jelenleg annyit látunk, hogy évi 100 ezer autót adnak el és nem nagyon nyereségesek. Személy szerint magyarként jobban szurkolok a németeknek, hogy ők is kijöjjenek az első komolyabb elektromos modellekkel. E-Golfot már idén látni fogjuk. Ha az eautók 5 éven belül robbannak be, akkor nagy bajban vannak a németek. Ennek szerintem kicsi az esélye az akkumlátorok jelenlegi fejlettségi szintje az ára és a hiányos töltőinfrastrúra alapján. De ha 5-10 éven belül futnak csak fel (mondjuk 20-40%-ig világszinten), akkor bőven meg fogják oldani német barátaink is.
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 14:06
Előzmény: #396  pomperj
#397
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 14:01
Előzmény: #394  Törölt felhasználó
#396
Nem csak ez a baj Daimler-el. Epp 20 eve a reszveny ara netto nem ment semerre. link megiscsak mond valamit az innovacios kepessegukrol. Nem vitasan kis pozitivum, ha a 20 ev alatt folyamatosan fizettek volna 4% osztalekot a tulajdonosnak, akkor kb. annyit kapott azert, mintha bankban tartotta volna. De csak kb. feleannyit fizettek.
Törölt felhasználó 2017. 04. 05. 07:41
Előzmény: #394  Törölt felhasználó
#395
Törölt felhasználó 2017. 04. 05. 07:40
Előzmény: #393  bigh4fish
#394
Mai T.C.-cikk: Feladja az üzemanyagcella-fejlesztést a MercedesAz elmúlt tizenöt évben szinte minden nagyobb autógyártó foglalkozott üzemanyagcellás hajtások fejlesztésével, és sokáig úgy tűnt, ez a megoldás veheti át a belsőégésű motor helyét. A Mercedes az első, amely ki meri mondani, hogy az út nem erre vezet. Hiába öltek fejlesztésbe százmillió eurókat, most az elektromos és hibrid járművek fejlesztése látszik a járhatóbb útnak. A Mercedes korábban az üzemanyagcellás fejlesztések egyik zászlóvivője volt: nagy tesztflottát üzemeltettek, és igyekeztek kiküszöbölni a hajtásrendszer legfontosabb hibáit. Ám ezek nehezen kezelhető problémáknak tűnnek: drága fémekből, amilyen a platina, még mindig nagyságrendekkel több kell egy üzemanyagcella-csomagba, mint egy katalizátorba, ami nagyon drágává tenné a gyártást. Ám ha ez nem is lenne akkora gond, akkor is probléma még a hidrogén tárolása az autóban, illetve megfelelő kúthálózat híján az utántöltés is. „Az üzemanyagcellás hajtás nem játszik már központi szerepet a cégünknél. Még mindig rendelkezünk a legmodernebb technológiával, de jelenleg az akkumulátoros elektromos járművek tűnnek az ígéretesebbnek.” - fogalmazott a Daimler AG. vezérigazgatója, Dieter Zetsche.
bigh4fish
bigh4fish 2017. 04. 02. 16:24
Előzmény: #392  tberki
#393
nem csak az uber dolgozik ilyenen. kb amelyik autóban van elektronikai rendszer azt át lehet már alakítani. link we give away software to make your car self driving link
tberki 2017. 04. 02. 12:33
Előzmény: #391  tberki
#392
Lehet hogy rosszul ertettem, de mintha az uber valami olyasmin dolgozna ami barmely autobol tud autonom vezetesre kepes jarmuvet csinalni. Az eleg nagy durranas lenne. Penteken reszt vehettem egy kerekasztal beszelgetesen Markus Schäferrel, erdekes dolgokat mondott tobbek kozott errolma temarol is. W222 modellfrissites jon iden ;)
tberki 2017. 04. 02. 12:30
Előzmény: #390  pomperj
#391
A summon your car pontosan mit takar? A tobbi nem igazan nagy szam, szeptembrrben jon meg az e klassem, az a w213 bevzetes ota tudja ezeket
pomperj
pomperj 2017. 04. 02. 12:15
Előzmény: #364  Törölt felhasználó
#390
Az autopilot temahoz: megjott Tesla levele a softver frissitesre. Ebbol azert latszik, hol tartanak. link
pomperj
pomperj 2017. 04. 02. 10:56
Előzmény: #387  pomperj
#389
Csendben megjegyzem, hogy mintha LIT a legszebb bull piac-ban lenne. link A tobbi lithiumos is nagyon szepen nez ki. ALB egy ev alatt +150%, az SQM 1 ev alatt +120%. Erdemes korulnezni: meg csak most kezdodik a tanc.
peggy01 2017. 03. 29. 21:24
Előzmény: #386  akurusa
#388
LACDF már az RC palettáján is megtalálható. Korábban nem volt, régebben többször is érdeklődtem. A 10$ alatti részvényeknél vételnél és eladásnál is 1centet rászámolnak, így a 0,75$-os részvényért 0,76$-t kell adnod. A brókerdíj min. 2$. Nagyobb darabszámnál főleg 1$ alatt lehet, hogy a KBC-nél a LAC.TO jobban megéri.
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 20:15
Előzmény: #381  pomperj
#387
Epp kijott az LAC uj tanulmanya, a feasibility study. Nyilvan ez az egyik ok, amiert hirtelen nagyon meglodult LAC felfele. Bemasolom, mert erre meg sokat vissza fodunk terni a kovetkezo 1-2 evben. A lenyegesebbek; 1)Az eves EBITDA 233M USD korul varhato. A Netto Present Value, 10% diszkonttal 800-1200M USD. Internal Rate of Return: 30-34%. Durva szamok: ha a ceg er (9-15)*EBITDA erteket, akkor a ceg varhato capitalizacioja 2-2.5 Mrd USD kozotti szintet erhet el, amikor 2 ev mulva termelni fog. Ez a mai arnak (6-8) szorosa, Ez eleg jol egybevag a korabbi fundas becsleseimmel. 2)Az operativ termelesi koltseg 2500USD/t nagysagrend lesz. Most a lithium-karbonat eladasi ara 12.000 USD/t. A legnagyobb koltsegtenyezo a vegyi anyagok es derites, kb. a koltsegek 55%-a. 3)A banya varhato elettartama 40 ev. 4)A beruhazasi koltseg 425M USD korul lehet. 10 evre elosztva, a koltseg 40-50M USD/ev. A beruhazas 3-4 ev alatt kepes megterulni. Az epites 2 ev, es kb. 800 fo fog dolgozni epitesen. A banya uzemeltetese 260 embert foglalkoztat. 5)Az overhead koltseg (engedelyek, adok, stb) evente kb. 63M USD. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Lithium Americas Announces Positive Feasibility Study for Stage 1 of the Cauchari-Olaroz Lithium Project Last update: 29/03/2017 2:13:46 pm Lithium Americas Announces Positive Feasibility Study for Stage 1 of the Cauchari-Olaroz Lithium Project VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA--(Marketwired - Mar 29, 2017) - Lithium Americas Corp. ("Lithium Americas" or the "Company") (TSX:LAC)(OTCQX:LACDF) is pleased to provide results of a Definitive Feasibility Study ("Stage 1 DFS") on the Cauchari-Olaroz lithium project ("Cauchari-Olaroz" or the "Project") in Jujuy province, Argentina. Unless otherwise stated, all figures are quoted in U.S. dollars ("$") and are reported on a 100% equity project basis. Highlights: -- Average annual production of 25,000 tonnes of battery-grade lithium carbonate over a 40-year project life -- Estimated construction capital cost of $425 million, before working capital and value-added taxes ("VAT") -- Average operating costs of $2,495/t of battery-grade lithium carbonate produced -- Average annual EBITDA of $233 million, after-tax NPV of $803 million (at a 10% discount rate) and after-tax IRR of 28.4% assuming a price of $12,000/t of battery-grade lithium carbonate sold -- Creation of at least 260 permanent jobs during the 40 years of operations and employment of at least 800 people during the 2-year construction period -- Government confirmation of all necessary permits to commence construction and operate -- Construction expected to commence in the first half of 2017 with production starting in 2019 Cauchari-Olaroz is 100% owned by Minera Exar S.A. ("Minera Exar"), an Argentine company owned 50/50 by Lithium Americas and Sociedad Quimica y Minera de Chile S.A. ("SQM"). As previously announced, Minera Exar is pursuing a development plan at Cauchari-Olaroz for production capacity of 50,000 tonnes per annum ("tpa") of battery-grade lithium carbonate ("Li(2) CO(3) ") in two stages, with each stage consisting of 25,000 tpa of Li(2) CO(3) . The Stage 1 DFS covers the first stage ("Stage 1") and the plant for Stage 1 has been engineered to integrate production from the second stage ("Stage 2"). No estimated financial results or reserve estimate associated with Stage 2 are included in the Stage 1 DFS. The results of the Stage 1 DFS are provided in Table 1 on a 100% equity project basis: Table 1: Cauchari-Olaroz Stage 1 DFS Results Stage 1 DFS --------------------------- ---------------------- Lithium carbonate price $12,000/t Li(2) CO(3) Average annual production 25,000 tpa Li(2) CO(3) Expected project life 40 years Project capital costs $425 million Operating costs $2,495/t Li(2) CO(3) Average annual EBITDA $233 million Pre-tax NPV 10% discount $1,266 million After-tax NPV 10% discount $803 million Pre-tax IRR 34.0% After-tax IRR 28.4% Payback period 3 years, 5 months --------------------------- ---------------------- Tom Hodgson, CEO of Lithium Americas, commented: "We are very pleased with the results of the Stage 1 DFS, which highlights the value created from our partnership with SQM, our experienced team in Argentina and strong support from the government of Jujuy. The Stage 1 DFS leverages our partner's expertise to develop a low-cost and long-life lithium project. We plan to start construction immediately upon closing our strategic investments with Ganfeng Lithium and Bangchak Petroleum, which are expected to close in the coming month." Project Details Cauchari-Olaroz is located in Jujuy Province in north-west Argentina. The Project is situated in the Salar de Olaroz and Salar de Cauchari, adjacent to Orocobre Ltd.'s Olaroz facility, which has been in production since 2015. The Project is approximately 270 km east of SQM's Salar de Atacama brine operation, accessible via an international highway. Cauchari-Olaroz is well serviced by nearby infrastructure including major paved highways, a national and international rail link which connects to the port of Antofagasta in Chile, a high-voltage power grid, and a gas pipeline. The Stage 1 DFS is based on using a conventional, commercially-proven brine processing technology at Cauchari-Olaroz to produce high quality battery-grade lithium carbonate that can be used directly by battery material producers in manufacturing cathode and electrolyte for lithium-ion batteries. The production process involves two distinct steps and is generally consistent with other established brine operations. The first step uses a solar evaporation process to concentrate lithium in the brine and precipitate competing salts in large-scale ponds. The ponds at Cauchari-Olaroz are based on SQM's pond design criteria used in their existing Atacama operation and involve the use of shallow ponds where the precipitated salt is annually harvested from the flat pond base. The second step uses the processing facilities that transform the concentrated lithium brine into battery-grade lithium carbonate while ensuring the removal of impurities from the end-product. The Stage 1 DFS contemplates producing 25,000 tpa of battery-grade Li(2) CO(3) for a project life of 40 years with production starting in 2019 The production and sale of potassium chloride ("KCl") is not contemplated in the Stage 1 DFS. Minera Exar has granted a right to Jujuy Energia y Mineria Sociedad del Estado ("JEMSE"), a mining investment company owned by the government of Jujuy Province in Argentina, to acquire an 8.5% equity interest in Minera Exar and provide management services as required to develop the Project. Permitting Status Minera Exar has an approved Environmental Impact Statement ("EIS") permit issued by the Province of Jujuy on July 11, 2012. Minera Exar's permitting status was recently affirmed by a letter from the Secretary of Mining and Hydrocarbons of the Province of Jujuy on March 21, 2017 confirming that Cauchari-Olaroz has the necessary permits to commence construction and operate in accordance with the EIS. Economic Benefits to Jujuy Province and Argentina The Stage 1 DFS demonstrates that Cauchari-Olaroz will provide substantial economic benefits to Argentina at the local, provincial, and national levels, including: -- Direct employment by Minera Exar of at least 800 people during the 2-year construction period; -- Direct employment by Minera Exar of at least 260 people in permanent positions during the 40 year operations; -- Several hundred indirect jobs with suppliers of products and services to support mine operations; -- Annual payments to the government totaling approximately $63 million in the form of income tax, corporate tax, and royalties (based on a price of $12,000/t of Li2CO3); -- Training and skills development programs aimed at maximizing local employment at the Project; -- Expected improvement of local and regional infrastructure; and -- Continuation and future expansion of existing community investment programs, small business development, and support of cultural development. Operating Costs The operating and capital cost estimates have been reviewed and confirmed by Andeburg Consulting Services Inc. ("ACSI") in accordance with NI 43-101 Standards of Disclosure for Mineral Projects. The Project cost estimates are based on an exchange rate of 16:1 Argentine pesos to the U.S. dollar. The average operating costs were calculated for a facility with production of 25,000 tpa of battery-grade Li(2) CO(3) , and are presented below in Table 2. Additional work through engineering refinements and contract negotiation will continue in an effort to reduce the operating expenditures. Table 2: Operating Costs Operating Cost Category ($/t Li(2) CO(3) ) % of Total ---------------------------------------- ------------------- ---------- Reagents $991 40% Pond Harvesting & Tailing Management $345 14% Maintenance $210 8% Electric Power $187 7% Labour $166 7% Product Transportation $135 5% Catering, Security & Third Party Services $97 4% Natural Gas $85 3% G & A $76 3% Diesel $69 3% Consumables $51 2% Water Treatment System $38 2% Bus-In / Bus-Out Transportation $35 1% E & C $10 <1% ---------------------------------------- ------------------- ---------- Total Operating Costs $2,495 100% ----------------------------------------- ------------------- ----------
akurusa 2017. 03. 29. 20:08
Előzmény: #385  upgrayeddAKS
#386
Sziasztok! Köszi szépen! Meglesem őket! 10x-ben kiegyezhetünk, csak h ne legyünk nagyra vágyók. ;)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 03. 29. 19:41
Előzmény: #382  akurusa
#385
DEGIRO-nál találkoztam vele, máshol nem. Biztosan van nagyobb hazai brokiknál, csak drága (IB-nél sem olcsó btw.), és a Degiro webes rendszere kissé fura ugyan, de ha hozzászoksz, akkor kifejezetten jó. A RC-nál jobbak szvsz, és sokkal jobban is értenek hozzá. A többi brokkoli elég macerás lesz. Akárhogyan is: sok iskert hozzá! Triplázd meg a teljes tőkéd LAC részvényeken! :) De kiegyezhetünk 10x-ezésben is, nem vagyok fukar... és nem csak azért, mert nekem is van LAC :)
Törölt felhasználó 2017. 03. 29. 19:00
Előzmény: #382  akurusa
#384
KBC-nél lehet kereskedni vele.A díja viszont nagyon húzós 0,4% de minimum 50 CAD.(10.000.Ft) Kis pénzel nem érdemes belevenni. Ha veszel mondjuk 100.000. forintért akkor 20%-ot kell emelkednie ahhoz,hogy veszteség nélkül kiszállhass.
Boole 2017. 03. 29. 18:45
Előzmény: #381  pomperj
#383
Köszönöm, úgy legyen.
akurusa 2017. 03. 29. 18:05
Előzmény: #381  pomperj
#382
Szia János!Inkább csak olvasni szoktam a fórumot, de sztem jó meglátásaid vannak, amelyet ez úton is köszönök!Egy olyan kérdésem lenne, hogy LAC kereskedéséhez melyik szolgáltató ajánlod? Az enyémnél sajnos nincs. Én is látok benne fantáziát, és lenne egy kisebb tőkém, amivel beszállnék középtárvra. Teslát sikerült meglovagolni 208 környékéről, egyelőre ott kivárok az újabb beszállóval, sztem ha lesz egy kis para a piacokon, akkor lesz még egy kicsit lejjebb is az árfolyam a nagy felkör előtt.előre is köszönöm!üdv.,
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 17:13
Előzmény: #380  Boole
#381
2017 evre 1.4-1.8 koze. Pontosabban: nyar vegen mar latni fogjuk ezt az arat, amikor a Tesla3 feltunik a Californiai (Fremont gyar kornyeki) utakon...mert a beta tesztet a gyar dolgozoi csinaljak majd,. Kozeptavra 4.0-6.0 koze. Lasd korabbi fundas becslesek.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek