"Sajnos ismet gondjaid vannak a szovegertessel de ez nem lep meg. "
Persze, egyértelmű.
Neked meg továbbra is a károgó varjú szerepe jut folyton, ennyi marad meg belőled itt már, az a senki egy inci-finci fórumon, aki megmondja, hogy mekkora hibák vannak az elektromos autózásban, mert csak, mert ő aztán tudja.
Senki vagy a dologban, rinyálhatsz, károghatsz, magyarázhatsz itt, a világ meg a történelem magasról rád fog kakilni az innovációban, a fejlődésben.
Amit te ide írsz, az kisebb mint a légypiszok.
Érdektelen.
Ami lesz, az az, amit én várok.
A te irományaid itt egy évtizeden belül a röhej és az ostoba szkeptikus okoskodók/megmodóemberek táborát fogja erősíteni a Google-keresője számára....
statisztikát meg később amúgy is mindenki olyat hazudik majd magának és a világnak, amilyet akar... lásd pld. az örök vitát: "Melyik biztonságosabb? A légi vagy a közúti közlekedés?"
Sajnos ismet gondjaid vannak a szovegertessel de ez nem lep meg.
Illetve - és egyébként - amikor lezuhan egy repülő a gép hibájából, akkor mi is történik?
Hmm?
Hat pont ez az, kicsivel tobb mint egy autobalesetnel. Es miutan a szamossaga a repulobaleseteknek kevesebb a kivizsgalasok eredmenyeibollevont kovetkezteteseknek azonnal hatasuk van a gyartastechnologiara es az atvetellel szemben tamasztott kovetelmenyekre.
Az egyébként majd egy érdekes kérdés lesz ha eljutunk oda a következő évtizedben, ha lesznek ténylegesen önvezető autók, és tegyük fel lesz egy baleset az autó hibájából akkor mi is fog történni, annak pontosan milyen következményei lesznek az adott és a többi gyártóra nézve... És vajon ergy önvezető autónál mennyire kell majd átdolgozni a hiba és hatáselemzéseket - addig amég segédrendszerekről beszélünk mint ma addig semmi sem cc karakterisztika, ha már nem segéd hanem ténylegesen átveszi a feladatot ez bizony egyből másképp kezelendő, ami húz megával egy csomó egyéb dolgot a gyártási folyamatban...
Nem lesz tobb szenzor az e autokon mint most a jobb felszereltsegu autokon. Ma mar egy nissan juke-ra is lehet 360 fokos kamerat rendelni, csak ez negy kamerabol rakja ossze a kepet. A tavolsagtarto tempomatok, az altalam korabban linkelt elerheto pre safe technologiak szinten ugyanazt hasznaljak ami majd egyszer a tenyleges onvezeteshez kell, nem kevesebbet.
Velemenyem szerint ez nem jo irany.
Inkabb a hajtaslanc ami a nagy kulonbseget hordozza es meg nem igazan lehet latni melyik autogyarto jon ki belole jol, aki komoly penzt ol motorfejlesztesbe valoszijuleg nem lesz felhotlenul boldog. A beszallitoknal a boschnak, borgwarnernek, ZFnek jelen allapot szerint ez a valtozas, ami elobb utobb atmegy az iparon nagyon fog fajni.
Fontos temat feszegetsz. Mar ha jol ertem. Azt, hogy a lithiumon kivul az e-autok legnagyobb beszallitoi kik is lesznek?
Alighanem az elektronikus chipgyartok kozul azok, akik sensorokat, kepfeldolgozast, es jo kis-radarokat tudnak gyartani nagy tomegben es nagyon olcson.
Nagyjabol 100M autot gyartanak most. Es egy onvezeto e-auto funkcio ara ebbol 2000-3000 USD lehet majd. Ehhez kell autonkent ugy 1000 USD elektronika: kepfeldolgozo, sensor es radar. Az osszesen 100Mrd-os piac....ilyesmire ramozdulhatnak a mobiltelefonia kimerulo novekedese utan uj terepet keresok.
Kik is tudjak most ezeket a legjobban? Nem kiszamithato, persze hogy nem. De legyen ez elso tipp.
Kepfeldogozasban NVIDIA, (NVDA) kezenfekvo; minden computerben az van. Az NXP is ilyesmiket gyart.
A Qualcomm (QCOM) katalogusat reg lattam, de ok rengeteg ilyesmit gyartottak mar evekkel ezelott is. A camera es radarfeldolgozasban a katonak cuccait is ok szallitjak.
Az uj semicond gyartok kozul Mobileye (MBLY) is ilyesmi.
Es persze kell ehhez loero is; hiszen a 8 kamera, egyenkent 50 kep/sec feldolgozasahoz kell rendes teljesitmeny. Es raadasul a kepek alapjan jobban kell manoverezni kritikus helyzetben, mint mondjuk Niki Laudanak 30 eve a Forma-1 futamban...amikor meguszta annyival, hogy leegett a bore.
Ebben alighanem Intel is reszt szerethetne venni. Nincs mar ott az oreg Grof a nagy innovator, tan az ifjak se akarnak felratolt allapotba kerulni.
Szoval, igazad van: erdemes lesz ezeket a hireket is elkezdeni figyelni.
Legalább egy éve elárasztották a sajtót a Faraday Future nagyszerű elektromos járművéről szóló információmorzsák, így nem túl meglepő, hogy a bemutató után sokan érdeklődtek az FF91 iránt. Az már nagyobb csoda, hogy a Tesla-verőnek kikiáltott autót több mint 64 ezren meg is rendelték, hisz ez a manőver 5000 dollárba kerül – ami pedig Amerikában sem olyan kis pénz. Ráadásul még a gép árát sem tudjuk, bár a 130 kWh-s akkucsomag eleve vagy 50-55 ezer dollárba kerül, és valószínű, hogy magáért az autóért legalább még ugyanennyit elkérnek majd – ami annyit jelent, hogy az FF91 ára átszámítva legalább 30 millió forint lesz.
Lehet, hogy a Tesla több frekire megy rá. Az a CMOS, ami érzékeny mondjuk az IR-re, az nem annyira jó az ember számára is látható fénytartományban. A motor hőjét (főleg szembejövő autók) azért nem hülyeség követni, mondjuk nyilván nyáron a felforrósodott aszfalton már ez nem igaz :)
Vegyük észre: most még a költséghatékonyság nem nagyon lehet fontos szempont kis tételek esetében. Azért azt lássuk be, hogy ilyen "kis" szériánál egy pár 10/100 USD felesleges költség nem oszt, nem szoroz. Pláne, ha a népek meg pont erre a PR-ra buknak! :)
(Én sem vennék amúgy nagy tételben semmilyen részvényt, ami akár a TSLA, akár a lítiumos tech. sikerére alapoz, beleértve persze magát a TSLA-t is. Annyi minden történhet még...)
Lithium Americas