Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
signal2
signal2 2021. 08. 12. 09:57
Előzmény: #128417  Törölt felhasználó
#128420
A 2016-os mikrocenzus szeint 2011 és 2016 között a budapesti önkormányzati lakások fele, mintegy 25 ezer lakás került értékesítésre. Még egy újságíró sem dolgozta fel a témát, de akkor eleve mélyponton voltak az árak, a vevők egy része pedig még a piaci árból is kaphatott kedvezményt. Van még kérdés, hogy ezek után miért kellett feltornászni az árakat?
signal2
signal2 2021. 08. 12. 09:55
Előzmény: #128411  Murdoch
#128419
MIvel évek óta toldozgatják-foldozgatják a Duna-hidat. Azt is be kellene már fejezni.
greenman76
greenman76 2021. 08. 12. 09:52
Előzmény: #128415  berlini
#128418
Tény, hogy sokszor nem könnyű, de pl. a 2. és 3. kerületek az Árpád - híd felől problémamentesen megközelíthetők, és talán még a 12. egy része is!
Törölt felhasználó 2021. 08. 12. 09:49
Előzmény: #128412  Gaguse
#128417
Mindannyian látjuk az irreális árakat.
Én azt nem értem, hogy miért csinálta ezt a Kormány ? Ők tudhatták már az elején, hogy ez lesz, hogy hitelekbe verik magukat az emberek. Miért kell a devizahitelekhez egy hasonló szituációt előállítani ? Annyiban hasonlít, hogy most sok hitelt vesznek fel az egyének, annak idején pedig a megdrágult deviza miatt magas lett a törlesztő részlet. Mindkettő rossz.
Miért csinálja ezt a Kormány ? Csak arra tudok gondolni, hogy a mostani eluszott CSOK hitelesek közpénzen meg lesznek mentve, mint egyesek Végtörlesztés idején. Ezt fogja a Kormány csinálni, különben megbukik 2026-ban (feltételezem, 2022-ben nyer)
signal2
signal2 2021. 08. 12. 09:49
Előzmény: #128413  greenman76
#128416
A Belváros most valóban gyenge pont a Múzeum körúton és a Bajcsy-n a metrófelújítás miatt kialakított buszsávok, a rakpart és a Lánchíd lezárása miatt. Ennek ellenére én pl gond nélkül bejutok az Erzsébet-téri mélygarázsba reggel, ha éppen kocsival megyek, dél felől, a Molnár-utca, Irányi utca - Petőfi Sándor utca útvonlon, amely utcák gyakorlatilag üresek. 
Speciel az Erzsébet-téri mélygarást 50%-nál nagyobb kihasználtsággal még nem láttam. Nyilván nem ugyanaz, mint a bolt ajtaja elé parkolni, de pl a nap sem süti, és a jég sem veri el.
berlini
berlini 2021. 08. 12. 09:41
Előzmény: #128410  berlini
#128415
Pesten még lehetséges kikerülni a belvárost.
Budát azért nem szeretem, mert ott ez lehetettlen.
Murdoch 2021. 08. 12. 09:40
Előzmény: #128410  berlini
#128414
Kifejezetten érdekelne, hogy a Paskálból hogy mész el Bécsbe...
greenman76
greenman76 2021. 08. 12. 09:40
Előzmény: #128403  signal2
#128413
A főváros autós közlekedése csúcsidőben azért elég problémás, főleg a belvárosban.
Majd mindenhova autóval járok, azért kellő helyismerettel sok felesleges idegeskedéstől kíméli meg magát az ember, de amíg saját kárán megtalálja a "kiskapukat", addig néhány ősz hajszálat szerez magának....:-)
Engem inkább a parkolási helyzet zavar, egyszerűen karasztrófális....
Gaguse
Gaguse 2021. 08. 12. 09:38
Előzmény: #128407  berlini
#128412
hahha. A rekord nagyságú hitelek, csak és kizárólag a elmebeteg árnak köszönhető. A tény az tudod mi? Segítek, az 1/3ra esett tranzakciós szám a 2019 es csúcshoz képest :D Na ez a tény. Az hogy mennyi pénzt szórnak ki az elmebetegeknek akik most vásárolnak az egy dolog, úgy látszik még tudtak fogni pár madarat. Amúgy én nem lovagolok ezen évek óta, tavaly kezdődött ez amikor már megborult a piac ;)
Murdoch 2021. 08. 12. 09:37
Előzmény: #128408  kkpp
#128411
Remélem az M0-s déli szektoráról beszélsz, az elmúlt években nem emlékszem olyan napra, amikor ne lett volna sötétlila a google mapsen a Nagytétény - Lakihegy közötti szakasz.
berlini
berlini 2021. 08. 12. 09:35
Előzmény: #128405  kkpp
#128410
Teljesen egyetértek.
Európában egyedülálló módon a keleti országrész nagy része még mindig a budapesti belvároson akar keresztülmenni Bécs irányába.
Ideje volt végre észrevetetni az autósokkal, hogy a nagykörút az nem tranzitút.
De akinek esze van az  már 10 éve tudja. Akkoriban egyszer jártam úgy hogy a Blachatól a nyugatiig 45 percig tartott az út. Többé nem próbálkoztam ezzel.
signal2
signal2 2021. 08. 12. 09:35
Előzmény: #128402  Murdoch
#128409
Nemcsak jogszabály írja elő, hogy az utak tervezésekor és kialakításkor figyelembe kell venni minden közlekedni kívánó igényeit, hanem a Tarlós-féle Balázs-Mór terv, majd a 2019-es Mobilitási-terv is kiemelt területként kezelte a kerékpáros- és gyalogos infrastruktúra kilakítását, azon belül a közterületek újraosztását az egyes közlekedési módok között. A gyalogosok és kerékpárosok javára, az autósok kárára. 2015-ig érthetetlen módon szinte kizárólag az autósok igányeit vették fogyelembe az utcák tervezésekor, így jutottunk el oda, hogy azért közlekednek sokan autóval, mert gyalog és biciklivel egészségtelen/ veszélyes.
Ha valami már majdnem 100%-ban az autósok rendelkezésére áll, akkor nem tudod úgy más számára is elérhetővé tenni a közterületet, hogy az nem járjon az autósoknak szánt felület csökkenésével.
Konkrétan a körúton eddig életveszélyes/ lehetetlen volt kerékpárral közelkedni, és emellett a mellékutcában sem volt megoldott a közlekedés. A Nyugatitól eljutni a Borárosra kész tortúra volt kerékpárral ami már 2015-ben is nonszensz volt, ehhez képest 2020-ig nem történt semmi. Én pl jobb híján rendszeresen a járdán mentem. A körúti kerékpársávok esszenciálisak voltak, legfeljebb azon lehet vitatkozni, hogy melyik szakaszon hol optimális a vonalvezetés.
kkpp 2021. 08. 12. 09:34
Előzmény: #128403  signal2
#128408
Számomra is meglepő a magyar néplélek. Csak mostanában kezdtem el autóval járni Mo.-t. Kedvenc anekdotám, hogy a pogácsa rágott falatja kiesett a számból röhögés közben, amikor rájöttem, hogy az Auchan benzinkutaknál az automata kutakhoz nem áll be szinte senki, mindenki a pénztárakhoz kígyózik be. Nekem jó. Átlagjános Terikével csak álljon sorban, ha neki az tetszik, én addig 3-szor gyorsabban végzek az automata állásnál.
berlini
berlini 2021. 08. 12. 09:32
Előzmény: #128398  Gaguse
#128407
Tévedsz.
Pár kivétellel senki sem boldog.
Furcsa egy szemüvegen keresztül nézed te ezt az ingatlanpiacot.
Ha olyan hirek jönnek, amelyek hatására az árak valószinűleg vissza esnek, akkor az tuti hogy meglesz.
Ha olyan hirek jönnek, amelyek tényadatokat közölnek arról, hogy lakáscélú felhasználással rekord hiteleket vesznek fel az emberek (negativ reálhozammal) és ez a keresleti oldalt turbózza, akkor pedig ezt mint a Titanicon játszó zenekart szemléled. Azok is húzták egészen az elsüllyedésig. tehát jön a vég, esnek az árak.
Pedig csak körül kellene nézned egy picit.
Már évek óta lovagolsz kitartóan és nem veszed észre hogy forditva ülsz rajta.
Tésztavirág 2021. 08. 12. 09:30
Előzmény: #128404  Murdoch
#128406
Azt nézel rajta, amit szeretnél. :)
kkpp 2021. 08. 12. 09:29
Előzmény: #128397  Murdoch
#128405
Autóval, gyalog (tömegközzel) és bicajjal is járok. Örülök a bicajsávoknak, és alig várom a behajtási díjat, hogy tehermentesítsék a belsőbb kerületeket az autóktól. Teljesen nonszensz a város autós terhelése. Pesten még talán vannak menekülőutak, de a budai oldalon még M0-s sincs, hogy ne kelljen átmenni a városon észak-déli irányban. Gyorsabb ütemben fejlesztett ingyenes-olcsó, (többszintes) P+R parkolóházak, agglós elővárosi tömegközlekedés, bezáródó M0-s kellene, nem pedig belgrádi vasút és kínai egyetem.
Murdoch 2021. 08. 12. 09:27
Előzmény: #128399  Tésztavirág
#128404
A korábbi nominál csökkenést kell nézni? :) 
signal2
signal2 2021. 08. 12. 09:27
Előzmény: #128400  signal2
#128403
Közben egyébként az látszik, mintha az autóval közlekedők nem használnák az útvonaltervező alkalmazásokat, és továbbra is a megszokott úton közlekednek. Tipikus, amikor pl arra panaszkodnak, hogy Dél-Pestről Észak-Pestre 1,5 óra alatt jut el, miközben az útvonaltervező kidobja, hogy az M0-n körbe 50 perc lenne. De azt is látom, hogy rengeteg mellékutca üres, nem használják.
Az elmúlt 3-4 hétben egyébként nem tapasztalatam nagy dugókat meglepő módon, pedig most tényleg minden egyszerre van lezárva. 
Murdoch 2021. 08. 12. 09:25
Előzmény: #128400  signal2
#128402
Ezt én nem állítottam. Az olyan főútvonalak, ahol korábban viszonylag kisebb dugókkal lement a forgalom, a kerékpársávok miatt mostanra járhatatlanná váltak. A törvényi előírást meg hagyjuk, menj végig a Bartókon, ott széles járda, keresztül kasul mennek biciklisek, rolleresek egyaránt pont lexarva a kerékpársávot. Persze nagy a pof@m, mert nincs itt Glala...
foobar 2021. 08. 12. 09:20
Előzmény: #128396  greenman76
#128401
Ertelmezhetetlenek szamomra a forgalmas ut melletti budai lakasok, akkor mar jobban megeri Pesten venni valamit ix vagy xiii-ban. 

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek