Nekem válaszoltak.Én magyarul írkálok nekik.Szerintem TBSZ ügyekkel kapcsolatban (de egyébként is) mindenképpen magyarul érdemes megkeresni őket. "Mind magát a transzferálási lehetőséget, mind pedig a korábbi évekre vonatkozó számlanyitási opciót fokozatosan tesszük elérhető a TBSZ számlatulajdonosok részére, így elképzelhető, hogy nem elérhető egyszerre mindegyik lehetőség. Jelenleg fel is lett függesztve mindkét lehetőség, ugyanis az eddig beérkezett transzfer kéréseket dolgozzuk fel, addig pedig új kéréseket nem áll módunkban befogadni, ileltve korábbi évekre vonatkozó TBSZ-t nyitni. Önre ez nem vonatkozik. Az ERSTE-s megbízást pedig az alábbiak szerint kérjük kitölteni:- Fogadó szolgáltató: Interactive Brokers Central Europe Zrt- Forint számlaszám: HU76120010080177969700300009- Értékpapír számlaszám: az IBKR-os TBSZ számlaszáma, ahová transzferálni akar --> pl. 2023-as pozíciók esetében: U12741997- Deviza (USD) számlaszám: 667378605- Devizanem: USD- Magyar értékpapírokhoz szükséges fogadó szolgáltató KELER-kódja: PARBFRPPXXX 0800/006630- Külföldi értékpapírok Fogadó szolgáltató elszámolás elérhetősége: ezt nem tudjuk megadni, enélkül kérjük beadni a kérést"
ugyan ezt csináltam én is! és szintén nem kaptam választ , én még azt is megtettem, h az általuk megadott back office mail-címre is elküldtem ugyan ezt, az ibkr-nél berögzített full tbsz transzfer doksikkal együtt , amik a korábbi évekre vonatkoztak('20-'23)
Én hétfőn küldtem el az ERSTE transzfer nyilatkozatot (magyar PDF, sárgával kiemelve) az IBKR-nek, hogy az abban lévő adatokra lenne szükségem (HUF, EUR, USD számlaszám, értékpapír számlaszám, KELER, stb), ezeket le is fordítottam nekik angolra. Válasz nem jött még.
Én is eddig minden alkalommal angolul írtam , egyszerűen azért, mert valszeg magyarul beszélő ügyfélszolgálatos biztosan kevés van és így talán gyorsabban kapok majd választ. De az igazság az, h az általam használt nyelvtől függetlenül is válaszoltak magyarul is, amikor magyar volt a túloldalon...🤷🏻♂️ Egyébként szerintem rosszul csináljuk az egészet, mert az IBKR-nek ezt egyszerűen nem lett volna még szabad kiengednie ügyfelek közé tömegesen, hanem ki kellett volna derüljön minden ilyen probléma a tesztelés során, de mégsem derült ki..., vagy simán mi vagyunk a tesztelők🤷🏻♂️, de ha ez így van, akkor sokkal rugalmasabban kellene állniuk a megoldás kereséshez... A lényeg: léci mindenki, aki transzferálni akar írjon az IBKR ügyfélszolgálatnak, hogy igenis adjanak egy "befogadó nyilatkozatot", (mindegy minek nevezik el) a transzferhez szükséges adatokkal az ügyfeleiknek, azaz nekünk, mert a meglévő brokereink/bankjaink részéről teljesen jogos és érthető elvárás, hogy az adatokat mi magunk adjuk meg és azok helyességéért mi írásban felelőséget vállaljunk, és ezt csak úgy tehetjük meg, ha azokat, mi kapjuk meg közvetlenül az IBKR-től! ha erre elegendően sokan felhívjuk a figyelmet, akkor talán gyorsan lefejlesztik ezt a szükséges doksit a rendszerben és letölthetővé teszik, vagy elkészítik manuálisan; (amit értek, h nekik plusz költség, de erre akkor is kell megoldás...) mert pl ha bármelyikünk az ersteből a kh-ba költözne, vagy fordítva, ezen adatok kiadásán egyik bank sem problémázna egy percet sem... Ezért pls, akinek ez fontos, az léci ezt tegye meg, majd jelezze itt is, h lássuk, hogyan álunk! előre is köszi mindenkinek!
Ha írtok az IB supportnak, akkor azt magyarul vagy angolul csináljátok? Én eddig csak angolt próbáltam, és angolul is válaszoltak. Lehet, hogy jobb lenne magyarul, mert akkor magyar ügyfélszolgálatoshoz kerül az ügy, és annak több esze van, hogy elintézze, amit akarok? Pl a TBSZ transzferrel kapcsolatban. Az utóbbi napokban nem volt időm foglalkozni ezzel, de a 2023-ast mindenképp át akarom vinni Erstétől. Látom, mások is küzdenek a témával.
sziasztok Az Interactive Brokers-nál a TBSZ számla alapdevizáját hogyan lehet átállítani? Az alap számlán USD van beállítva. Nyitottam egy TBSZ ott meg automatikusan HUF-t állított be a rendszer. Néztem a beállítások menüben de ott csak az alap számlán lehet a base currency-t változtatni. segítségeteket előre is köszönöm
Köszi a választ!!nem biztos, h a kh-val van a gond, mert nekem mostanra lassan két napja nem jön válasz az ibkr-től... nem úgy látom, h ezt érdemben tesztelték volna már előttünk is bárkivel...; kicsit kezdem meglőve érezni magam. ha sikerül előre jutni léci jelezd már te is köszi előre is!
Szia, a transfer status adatokat adtam be ahogy az IBKR mondta de én is a számlaszámoknál vagyok elakadva a KBC-nél. Azt mondják próbálják intézni az IBKR-rel de valahogy nem hinném hogy sietnének vele.
hogyan sikerült a transzfer megbízást beadnod és azokra az adatokat beszerezni? KELER ID; számlaszámok? ilyesmit? fiókban adtad be vagy kapcsolatatrtónak mail-ben? köszi!
Kaptam a kapcsolattartómtól egy kitöltendő doksit, de ugye arra adatok kellenek, ami egyenlőre nincs,... írtam az ibkr-nek újra, h márpedig szükségem van rá, h nekem adják meg és ne csak a back office kontaktáljon az erste-vel, mert azon adatok nélkül el sem tud indulni a folyamat...🤯 délutánig nem jött válasz, uh írtam közvetlenül a back office e-mail címre is.... kezdik elveszíteni a türelmemet😤 ma várom a választ de holnap már az x-en írok Péterffy Tamásnak, illetve IBKR és az IBKR Europe-nak is, h valamit csináljanak már.🤷🏻♂️🤦🏻 ezután már csak egy helyre lehet tovább eszkalálni a dolgot, de addig már tényleg nem szeretnék elmenni. persze már a következő lépésemet is túlzásnak tartom egy egyszerű transzfer miatt...🤬
Felhívtam a KBC-t, azt mondják még nem tudták ledealelni az IBKR-rel. Az IBKR azt mondta hogy ezt a háttérben kell elintézni, nekem nem adják meg a részleteket. Egyelőre nem tudom mi lesz.
Interactive Brokers
Megköszönném, ha olyasvalaki(k) aki itt kereskedik, megosztaná tapasztalatait. (költség, felület, helpdesk, utalások- pénztranszfer, ilyesmi..)
köszi,
eF