Ha megvan az IB fiókod, akkor a belső levelező rendszerben éred el őket (legalábbis ott célszerű), van magyar ügyfélszolgálat. Transzferálást a jelenlegi szolgáltatódnál kell majd kezdeményezned, IB-től csak pár adatot kell megkérned. Utána már a szolgáltatók egymást közt elintézik.
csak most lattam valaszod. Köszönöm! Abban tudsz (vagy esetleg mas innen a forumrol) segiteni, hogy hol erek el ügyfelszolgalatot? Van magyar is vagy csak külföldi? Angol/nemet nyelv nem problema, csak a lenyeg, hogy kihez fordulhatok szamlaköltöztetessel kapcsolatban. ha esetöeg volt mar a kerdes es irtatok is itt ra valaszt, akkor elnezest, ha ismetlem, de nem akartam most X oldalt átnyálazni. :)
IBKR. Ebből szerettem volna venni: Deka EURO STOXX 50 UCITS ETF Ez a baja: Kereskedés korlátozva This
product requires a KID in English or in a language approved for your
country. Retail clients can trade packaged retail products only if an
appropriate KID is available. More information is available in https://ibkr.info/node/4718
Hogyan tudok az írországi IBKR -en Tencent részvényt (ADR) venni? Ugyanúgy ADR mint az Alibaba és a JD.com, ezt a 2 utóbbit engedte is, de a Tencentet nem engedi venni. Azt mondja, vmit a kereskedelmi engedélyek között állitsak, de nem talalomt, h mit?
Ha kerek összeg volt, akkor valóban nem tudom. :) Nekem nem volt kerek és a convert all felfelé kerekítette. De az IBIE esetében már tényleg lehet, hogy van váltási költség is. Ezzel együtt azért ezt lekezelhetné...
Hát, nem tudom. Én beírtam, hogy 3 milliót váltanék EUR-ra, nem tudom, mit akar ezen felfele kerekíteni. Kiszámolja, mennyi EUR-ban, felkerekíti, aztán visszaszorozza, és kijön, hogy nem elég a HUF? :) Lényeg, hogy mindig érdemes kevesebbel próbálkozni akkor.
Nincs szerintem jutalék, inkább a rendszerük nem működik jól, és felfelé kerekít... Nekem se írt akkor semmi hibaüzenetet, és fél napom elment vele. Buktam is miatta elég sokat, mert épp elég durva árfolyammozgások voltak aznap...
Meg persze nem tudtam azokat az ETF-eket megvenni, amiket akartam, mert nem volt angol KID-jük, ezt sem értettem egy jó ideig, hogy ezzel mit kéne kezdenem.
Köszi, igen, nyitottam ticketet, írtam chatet meg mindent, de végül
rájöttem, az volt a probléma, mint nálad, hogy az egészet be akartam
váltani EUR-ra, és talán erre is volt váltási jutalék (?), ami miatt nem
fért bele a keretbe. Csakhogy nem írt ki semmit, csak állt a rendszer.
Jól felhúztam magam rajta.
A chatet rettentő nehéz elérni. Korábban még volt, hogy sikerült, de most már lehetetlen. Telefonon angolul tudtam beszélni velük párszor, de mindnek az volt a vége, hogy nyitnak egy ticketet (vagy nyissak én). Ha nyitsz ticketet, jobb esetben pár nap alatt válaszolnak, de úgy látom, vannak esetek, amikor félbemarad (lehet, nem tudják a választ, vagy utána kellene járni). Nekem van januári open ticketem válasz nélkül.
Én az IBCE-nél vagyok, tehát váltani csak devizáról tudok forintra. Amikor váltani akartam és rányomtam, hogy convert all, nekem se csinálta meg. Később, mint kiderült, az volt a gond, hogy ilyenkor felfelé kerekít pl. van 1000,7 euród és ő 1001-et akar átváltani, de nem csinálja meg, mert 0,3 euró híján nincs fedezet. Ezért a convert all nem működik, kézzel kellett beírni, akkor megcsinálta. Lehet, ennek semmi köze a problémádhoz, de nálam ez volt a gond.
Sziasztok, engem megőrjít az IB. Nagy nehezen sikerült a tbsz-re átraknom a pénzt. Ha jól látom, nem lehet vásárlással egybekötve váltani HUF-ról, de a Convert Currency-nél meg egyszerűen nem váltja át EUR-ba. Mit csináljak???
NAV elfogadta/elfogadja. IBIE max annyit fog küldeni, hogy figyelmeztet arra hogy ezt neked kell kitölteni és beküldeni.. Nem kell semmire várnod, amint átvezettél a TBSZ számlára 25.000 Ft-ot, már írhatod is a papírt a NAV-nak.
milyen nyers doksira gondolsz? a NAV ezt elfogadta? most redditen találtam olyan kommenteket, hogy IBIE az első beutalást követő 3 héten belül elküldi a weboldalon keresztül, ami azért elég necces ha 30 napod van bejelenteni...
idén nyitottam a számlát, úgyhogy IBIE-től kellen kapnom akkor, megkérdezhetem neked mennyi idő alatt küldték a beutalástól számítva meg hogy hova küldték? köszi!
Első beutalás után van 30 napod jelezni a navnak. Én letöltöttem a nyers doksit aztán kitöltöttem, majd elküldtem e-mailben meg ügyfélkapus megoldással is a navnak. De van itt egy ilyen inkább: https://youtu.be/yEgL_lL8l7Q?si=GXns0SU7ikyP_WvG
hello, nyitott valaki mostanában TBSZt? most akarok nyitni egyet, de nem engedi 2024re a beállításokon keresztül, viszont nyitó oldalon a normál számlám alatt már ott van a TBSZ számla is ami elég érdekes... normálról tudnék erre a TBSZ-re transferálni, min. 25k-t de elég furcsának találom hogy semmi doksit nem kell elfogadni a TBSZ számlával kapcsolatban. illetve, mi a tapasztalatotok, első beutalás után mennyi idővel küldik az igazolást amit a NAV felé kell jelenteni? köszi!
Sziasztok! IBCE-nél TBSZ2024-es számlán sajnos bénáztam egy tréddel, és USDHUF shortot nyitottam, majd amikor lezárni akartam, szembesültem vele hogy eladott USD-met és HUF-ban felrakta a TBSZ számlára. Most meg nem engedi "zárni a pozíciót", sőt új USDHUF long-ot se enged nyitni (csak CFD-n, de én nem azt akarom). Illetve nem enged az Account Manager-ből sem konvertálni HUF-ot. Van esetleg megoldás, hogyan tudok HUF-ból USD-t venni a TBSZ-en?
Tudsz nyitni TBSZ-t. Valószínű nem kell csnálnod semmit, mert az IBCE-nél vagy még, bár nem tudni meddig. Nekem januárban március végét mondták a költözés határidejének. A héten még az IBCE-nél volt a számlám, tehát még nem költöztettek. IB-vel nincs negatív tapasztalatom, voltam már KBC-nél, ERSTE-nél és Random-nál is. NE szarakodj, nyiss TBSZ számlát, nincs mit veszítened. Attól még megtarthatod máshol is a régi számláidat.
Akkor az IBIE-nél már nem lehet TBSZ-t nyitni? Vagy mi a különbség? Kell valamit csinálnom az átállás miatt? A számlát még tavaly nyitottam, de nem használtam eddig. KBC-től - vagyis annak katasztrofális utódjától - akarok átmenni IB-be. Vannak negatív tapasztalataitok IB-vel? Még az sem érdekel már amúgy, ha nincs TBSZ, de KBC fostól szabadulni akarok, egy katasztrófa lett a cég a csehek miatt...
A MÁK-nál rögzítettem az IBCE-nél lévő számlaszámomat. A kedvezményezettnél automatikusan beírta a nevemet, így oda
az Interactiv Brokers-et nem tudtam beírni.
Ha közleményben feltüntetem az IB U-val kezdődő
számlaszámomat és nevemet át fog menni az utalás?
Én továbbra is az IBCE-nél vagyok. Azt tudja esetleg valaki, kell -e jelentenem a TBSZ-t a NAV felé, ha majd végre átmigrálnak az IBIE-hez? Vagy ilyenkor ez már rendben van, mert az IBCE már lejelentette? Vagy ez a migrálás miatt újabb bejelentési kötelezettséget jelent?
Másnap nekem válaszoltak, hogy elkészült a javítás, és látják a számlaforgalmamon, hogy sikerült az átvezetés, így le is zárják a ticketet. De volt már olyan esetem is, hogy valamit jeleztem, így-úgy megjavították, de nem jött róla értesítés.
Valóban, már nincs ott a figyelmeztetés, hogy 25 ezer HUF a minimum. A support meglehetősen érdekes. Kb. félbehagynak open ticketeket, és többé nem reagálnak...
Sziasztok! Készülök átnyergelni erstétől ide, de belefutottam egy, nekem, furcsaságba. Hogyan lehet az, hogy itt más értéken van a záró árfolyam! pl.: Daimler truck: 45.74 , mint az Investingen:45.86 és a Netbrokerben:45.80? A magyar részvényekkel nincs ilyen. Mintha máshol kereskednének nem a Xetrán. Köszönöm!
Visszajelzés nem jött a supporttól, de mától működik az alacsonyabb összegű átvezetés is TBSZ-re. Vagyis tegnap még nem működött, ma viszont már nem jelent meg a minimum összeg az átvezetés elején, és át is tudtam küldeni 10 eurót.
Megnyitottam a számlát. Beutaltam a Wise-ról 100 eurót. Nem integráltam a Wise számlát, csak simán utaltam. 3 óra alatt jelent meg a számlán. A kérdésem, hogy kapok egyedi számlaszámot vagy utalásnál mindig a megjegyzésbe kell írogatni az azonosítókat? Ha ki akarok utalni el lehet menteni a számlaszámot?
Korábban, ha előző nap este elutaltam forintot Revolutról, másnap 8:15 körül (plusz/minusz 2-3 perc) mindig jóváírták. Az utalás most is elment rendesen, de most már 10 óra és még semmi. Más tapasztalt esetleg akadozást a beutalásokkal kapcsolatban? Most, hogy zuhanórepülésben van a forint pont, hogy fontos lenne, mikor tudok vele vásárolni...
Attól függ, hogy mikor nyitottál számlát. 2023 novemberétől kezdve az új ügyfelek IBIE-hez kerülnek, azóta IBCE-nél csak a korábbi meglévő ügyfelek tudnak további alszámlát nyitni (pl TBSZ-t), de várhatóan még idén átkerül minden IBCE-s ügyfél az IBIE alá.
Nekem k&h -> ibie-re forint kb 24 óra(+-5óra). Most revolut -> ibie-re USD van folyamatban, ezzel kapcsolatban van tapasztalata valakinek? Köszi előre is!
Ja, és függhet attól is, hogy honnan utalsz (magyar bank, revolut, wise...). HUF-ot IBCE-re én magyar bankból 1-2 óra alatt toltam át. Ha megírod a konkrét IB leány,deviza,bank hármast, talán valaki tud konkrét választ adni.
Azt hiszem talán csak olyan számlára utalnak ki, ahonnan már történt beutalás, de ebben nem vagyok biztos, én tutira olyanra utaltam Elvileg settled-nek kell lennie a pénznek, különben kamatot számol ra az IB (margin számlánál) vagy várni kell 2 napot
Ezt hogy érted, hogy regisztrált? A Transaction - Withdraw Money alatt megadtam a számla adatait (Bank, Nevem, IBAN) és az összeget, azt írja, hogy pending, és, hogy elvileg márc. 11 érkezik.
Biztató :) Én írtam nekik kedden, hogy azonnal befektetném azt a pénzt, amit nem hagynak átvezetni, de valószínűleg ettől sem hamarabb készen a javítás. Holnap lejár a 3 nap, és visszautalom magamnak, nálam kamatozzon, amíg szerencsétlenkednek.
Ügyfélszolgálat ezt küldte a kérdésre, ezek szerint 6-7 év múlva kiderül hogy megfelelő volt e a doksi:) “Tekintettel arra, hogy az adóhatóság felé a külföldi szolgáltatónál nyitott tartós befektetési szerződésről tett bejelentés alapján az adóhatóságnak nem kell határozatban vagy végzésben döntést hoznia, és a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) sem ír elő kötelezettséget a bejelentés elbírálására vagy a tudomásulvétellel kapcsolatos értesítésre, ezért az adóhatóság nem küld külön levelet a bejelentést követően. Javasoljuk, hogy az elektronikus úton megküldött bejelentés elfogadó nyugtáját mentse el, hogy egy esetleges ellenőrzés során azt be tudja mutatni.”
Interactive Brokers
Megköszönném, ha olyasvalaki(k) aki itt kereskedik, megosztaná tapasztalatait. (költség, felület, helpdesk, utalások- pénztranszfer, ilyesmi..)
köszi,
eF