Szerintem a Sanofi megfelel ezeknek a kriteriumoknak, es eleg jo aron van. Illetve a Mercedes, Glencore / Rio Tinto, és a Maersk is jó lesz egyszer (most nyomott áron van)
Pontosan így van, nálunk is 150 embert bocsájtanak el egy beszállítótól. Csak 2025 re mutatkozik megrendelés, de akkor már automata gépsort hoznak, amihez 10 ember elég. Az ev khez fognak valamit gyártani
Az M2 ismét elkezdett nőni. A Supermicro-tól és az NIVIDIA-tól rendeltem nagy tételben és minden eszközt/alkaltrészt nem tudnak leszállítani, nem tudnak eleget gyártani. Hogy lesz ebből nagyobb recesszió mostanában, azt nem tudom. Pedig egy 20-25% SP500 esés nagyon beleférne időben kb. 2024.05.15. környéki kezdettel.
Hétvégén beszélgettem agy ismerősömmei aki egy kecskeméti mercedesnek beszállító cégnél dolgozik. Azt mondja , higy most nincs sok munka mert nem nagyon veszik a mercedeseket. Az elektromosokat sem.
Igen, hihetetlen ami a piacokon tortenik. , Ha sok penzt akarsz keresni a tozsden, akkor mire vagysz? Nos, akkor hosszu bull piacra. Annak beindulasahoz viszont, nos, kiindulashoz extremen alacsony profit marzsok, magas munkanelkuliseg, magas kamatok, sorozatos veszteseg jelentesek, es deprimalt pocsek invesztori hangulat kell. Ilyen volt 1974, 1982 es persze 2009. . Es most? "fundak nem szamitanak", extrem magas PE es marzs mutatok, evtizedes alacsony osztalek, full employment, jol emelkedo munkaberek, kitarto kamatcsokkentesi remenyek, az invesztorok boldogok, lelkesek, es tovabbi jo idokre varnak. Ilyen volt 2000, 2008. Ez sokkal inkabb az a helyzetjelentes, ami a Bear piacok elejere jellemzo. .
Falig elmént igaz. A második irreleváns, mert a loszerkeszlet a plafonig van, tudod ők előre gondolkodnak terveznek... A zsidóság nem egységes, ezért nem altalanositok, anno ezt jeleztem Humi baratomnak is. Például van egyetemista barátom, aki Izraelben gazdálkodó atvette a meghalt édesapja földjét. És nagyon nem kedveli Sorost... Például. A mostani kormány jobboldali Izraelben, de az USA baloldali zsidó elitjével nincsenek most úgymond jóban, (vagy szinkronba). Mikor jó pár hónapja olvastam, hogy Manhattanben szerveztek egy baloldali zsidó szervezet egy palesztinparti tüntetés, na akkor már elvesztettem a fonalat......Szóval most itt is zavar van az erőben, star wars osan mondva:). Mint ahogy az lassan mindenütt. No de ez geopolitikai, és hát ez egy részvény topik, szóval nem folytatom itt. Részvényekben adott szegmensében megtettem tetjeimet tavaly ősszel. Eletembe először nincsenek stoppok. 🤣 A többi cash. De hosszútávon a cash se jó mert égetik el USD ben is. Üdv.
Az NGt én is rózsásnak látom. A túlzó klimaelképzelések lassan leeresztőfélben vannak. A szén kiszervezéséről megállapodás született, ami a gázt hozza előtérbe. AI, EV miatt stratégiailag nőni fog az áramtermelés, megint csak még több gáz kell. Épülnek lassan az LNG kapacitások is. A gáztermelők komolyan visszafogták a termelést az elmúlt pár hónapban, tehát emiatt sem nagyon lesz lejjebb. Amit nem értek, hogy a gázos olajtermelők miért mennek akkor lefele a Hamasz olajcsúcs óta.
Ezzel nagyon egyetértek, amellett, hogy a value cégek ettől még lehetnek jók csak nem feltétlen hosszú tartással, hanem csak addig, amíg az értékeltség vissza nem korrigál egy vállalható P/E értékig, ha a P/E figyeljük. . Alapvetően a piac a jelent és a jövőt árazza egyszerre. Ami nehezebb, hogy amíg egy value ("beteg") részvénynek könnyebb lehet meghatározni a fair értékét DCF modellel stagnáló bevételek és kilátások mellett, addig egy growth részvénynek tudni kellene a növekedési kilátásait, ahhoz, hogy ugyanígy meglehessen határozni a fair értékét, de mivel ezt a növekedési faktort (pl: 10 évre) nagyon nehéz beárazni az általad említett részvényekbe, ezért ezekre a DCF modell nem annyira működik, mert szinte mindig, piaci pánikot és cég specifikus problémát leszámítva, túlárazottak maradnak. Ezért jobb előretekintő hozam számítást készíteni. Másik oldalról viszont, ha egy ilyen részvényről kiderül, hogy a növekedést mégsem tudja fenntartani, akkor ott 20 - 40 % esés simán feltételezhető a növekedési prémium kiárazódásával, ezért az ilyen részvényeket az előretekintő hozam számítás mellett, relatív értelemben érdemes vizsgálni a növekedés valószínűsíthető fenntartása mellett. . Ezeknél az "egészséges" részvényeknél a túlfizetést kell elkerülni, mert például az NVDA egy jó cég, de jelenleg belehet árazva ebbe a részvényben olyan 25% -os növekedés éves szinten 10 éven keresztül nem kis bázisról nézve. Azért én nem biztos, hogy arra fogadnék, hogy ezt biztosan megtudja csinálni, szerintem ekkora növekedés beárazottság mellett nagyobb az esély, hogy ezt nem tudja teljesíteni.
1)NG Az aprilisi 1.48 melypont tovabbra is a 2 eves bear piac vegenek nez ki. Es alakuloban van az elso bullos hullam, mar az utolso 3 honap topja folott van. . https://imgur.com/a/sjhdkrD . A gaztermelok mar februar ota emelkedesben vannak, es ugy tunik jo evuk lesz. . https://imgur.com/a/euNLSja . 2)Autogyartok Eddig paran jelentettek Q1 eredmenyt, es szerintem most javulo profit mutatokra lehet szamitani. A COVID miatti supply-chain zavarok elmultak mar tavaly. A Covid miatti elhalasztott kereslet tavaly panikos csucsra jart, az arfolyamok csucsra futottak, de meg iden recovery mod-ban van. A termeles mindenhol zavartalan, az EV fejlesztesek folynak. . Igaz, az autohitel kamatok feljebb mentek, ez lassitja a veteli szandekot. Az is igaz, a 2023 evben a profit felugras egyeseknel mar a hatuk mogott van, a profit 2023-ban 30-40% nott (Honda, Ford), es masoknal ugyanerre iden lehet szamitani. Az ertekelesi mutatok meglepoen alacsonyak, 5-10 savban vannak, mintha maris recesszio lenne. . 2.1)Mercedes jelentett, a Q1 gyengebb lett a tavalyinal, a profit 3.09$/sh. A mult heten beesett 75$-ra. A szokasos szenalitas mellett (a tobbi negyedev erosebb szokott lenni) az eves profit 14-15$/sh savba varhato, es igy az MBGAF mai 78$ ara mellett a PE=5.5. Ezert az auto csucs-markajat adjak, es hozza 6% osztalekot. (olcsobb, mint OTP) Az GLC es E kategoria, kisbusz keresett, MB ezeken tud profitalni. Iden az USA es talan a javulo kinai helyzet miatt erosodhet a kereslet. Arfolyam kozeptavon 100-140$ savba varhato. . https://imgur.com/a/MP04WXi . 2.2)Ford Jol indult az eve, Q1 sales 41.7Mrd, ami +3%, es iden az EPS=1.70 - 1.90$/sh a varakozas, ami latvanyosan tobb a tavalyi EPS=1.08-nal. Ez a mostani 12.5$ arfolyamnal PE=7.3. Az eves osztalek 60 cent, az 5% baratsagos. Ford regota a truck-jain keres a legjobban, most az elenk USA gazdasagban ezek jol mennek. Ford kozeptavra is jo vetelnek latszik. . https://imgur.com/a/muqqxuV . 3)GM A Q1 arbevtel +7%, elerte a 43Mrd$-t, viszik a nagy SUV-ket. Iden kijon 4 uj EV pickup. A Q1 profit 2.56$/sh, es evesen GM latvanyos EPS=10$/sh profitra szamit. PE=5. A BookValue 64$, az arfolyam 46$, minden kalkulacio szerint GM szokatlanul olcso. Raadasul eros visszavasarlasi program fut, az 1.14Mrd reszvenybol 14%-ot vasaroltak vissza tavaly, es folytatodik. Viszont az osztalek csak 1%. . Ezzel egyutt GM vezeti az autosokat felfele. A kis EV gyartok az USA-ban elesen esnek, es TESLA is latvanyosan gyengebb mint a klasszikus autogyartok. Nekem Honda es foleg Nissan jobban tetszik mint Toyota; de azert a japan autosok is a legjobb 20%-szektorba tartoznak iden.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.