Topiknyitó: Lorne_Malvo 2020. 05. 25. 21:13

Wizz Air részvényesek topikja  

Üdv!
Azért nyitottam ezt a témát, hogy a Wizz Air részvényesekkel meg tudjuk beszélni az aktualitásokat a vállalattal kapcsolatban.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Joleszminden 2025. 11. 30. 20:35
Előzmény: #2399  Joleszminden
#2400
Ok nem szoltam
Joleszminden 2025. 11. 29. 20:04
Előzmény: #2397  FeherTibi
#2399
Sztem csak penteki profit taking volt.
Topfly 2025. 11. 29. 13:10
Előzmény: #2396  Topfly
#2398

Kereskedési idő alatt már kijött a hír és akkor még nem lehetett tudni, hogy ennyire gyorsan megoldódik a dolog.
Ami meg a háborút illeti, szerintem lesz még eszkaláció, de ez egyben jó hír is, mert az szokott lenni a vég kezdete. 
FeherTibi 2025. 11. 29. 11:21
Előzmény: #2396  Topfly
#2397
Vajon a szoftver probléma miatt esett az árfolyam pénteken ?
Topfly 2025. 11. 29. 11:15
#2396
Éjszaka állítólag elvégezték az összes repülőn a szükséges szoftver frissítést és mától a Wizz air normálisan és menetrend szerint tudja teljesíteni a járatokat. Nagyobb volt a füstje, mint a lángja ennek a szoftveres problémának.
FeherTibi 2025. 11. 29. 10:01
#2395
Olyan szépnek tűntek az elmúlt hetek az orosz-ukrán háború lezárása kapcsán. Trump november 27.i határidőt adott Ukrajnának. Ma november 28. van, és nem történt semmi, legalábbis eredmény nincs. Európa fegyverkezik, készülnek a nagy összecsapásra... Már az is csoda, hogy Jermak egyáltalán lemondott. Szerintem az lesz, hogy eltelik pár hét, és Zelenszkij megy a tréning ruhájában a szokásos tarháló körútjára. Utasít, követel. Rakáták, pénz, stb.
Marina5
Marina5 2025. 11. 28. 17:20
#2393
Piaci információk
Napi min5,100 HUFElőző záró5,275 HUF
Napi max5,340 HUFForgalom (db)9,895
Nyitó ár5,340 HUFForgalom (HUF)51,464,175
Utolsó kötés5,120 HUFUtolsó kötés ideje2025.11.28. 17:07
DevizanemHUFPiacBÉT
Napi változás (HUF)-155.00000Napi változás (%)-2.94%
Marina5
Marina5 2025. 11. 28. 16:09
#2392
Vételi DbV.        ÁrEladási ÁrE. Db
1,0005,1205,1451,000
4,0005,1005,220383
655,0855,280400
2,6145,0005,300300
224,9805,340118
224,9705,35045
224,9605,36020
224,9505,37020
224,9405,38020
224,9305,390345
Piaci információk
Napi min5,105 HUFElőző záró5,275 HUF
Napi max5,340 HUFForgalom (db)8,643
Nyitó ár5,340 HUFForgalom (HUF)45,055,625
Utolsó kötés5,105 HUFUtolsó kötés ideje2025.11.28. 16:08
DevizanemHUFPiacBÉT
Napi változás (HUF)-170.00000Napi változás (%)-3.22%
Marina5
Marina5 2025. 11. 28. 14:47
#2391
Vételi DbV.           ÁrEladási ÁrE. Db
1005,1655,1701,000
3625,1605,220383
4,6505,1505,280400
655,0855,300300
1,6555,0005,340118
224,9805,35045
224,9705,36020
224,9605,37020
224,9505,38020
224,9405,390145
Piaci információk
Napi min5,180 HUFElőző záró5,275 HUF
Napi max5,340 HUFForgalom (db)6,894
Nyitó ár5,340 HUFForgalom (HUF)36,062,040
Utolsó kötés5,180 HUFUtolsó kötés ideje2025.11.28. 14:45
DevizanemHUFPiacBÉT
Napi változás (HUF)-95.00000Napi változás (%)-1.8%
Garajc 2025. 11. 28. 14:21
#2390
Nah, nézzünk egy TA-t:
.
https://www.tradingview.com/x/Ot7XAWVq/
.
U.i.: Mindeközben senki meg ne feledkezzen, hogy december 2.-n (kedden) novemberi utaszámadatok érkeznek!!
Garajc 2025. 11. 28. 12:33
Előzmény: #2385  AviTrader
#2389
Töredelmesen bevallom, hogy az izraeli belpolitikához nem konyítok, de egyetértek, hogy itt valaki át lesz baszcsizva! Vagy a Wizz, vagy az izraeli légitársaságok. Vagy valami öszvér megoldás fog születni, ami minimum zavaros lesz. A politika elszambázza itt is a maga posványos játékát...
Marina5
Marina5 2025. 11. 28. 10:59
#2387
Vételi DbV.          ÁrEladási ÁrE. Db
2995,1655,1951,000
1,3625,1605,280400
4,3005,1505,300300
655,0855,34018
2,1555,0005,35045
224,9805,36020
224,9705,37020
224,9605,38020
224,9505,39045
224,9405,4001,565
Piaci információk
Napi min5,195 HUFElőző záró5,275 HUF
Napi max5,340 HUFForgalom (db)3,954
Nyitó ár5,340 HUFForgalom (HUF)20,795,055
Utolsó kötés5,195 HUFUtolsó kötés ideje2025.11.28. 10:57
DevizanemHUFPiacBÉT
Napi változás (HUF)-80.00000Napi változás (%)-1.52%
AviTrader 2025. 11. 28. 09:57
Előzmény: #2385  AviTrader
#2386
akarom mondani bázis nyitásnak
AviTrader 2025. 11. 28. 09:46
Előzmény: #2383  Garajc
#2385
Gambling szaga van ennek az izraeli járatnyitásnak. 
Marina5
Marina5 2025. 11. 28. 09:39
#2384
Vételi DbV. Ár        Eladási ÁrE. Db
725,2505,2701,000
1,0005,2405,300300
3005,2205,34018
205,2105,35045
1195,2005,36020
3625,1605,37020
655,0855,38020
2,1555,0005,39045
224,9805,4001,565
224,9705,41020
Piaci információk
Napi min5,250 HUFElőző záró5,275 HUF
Napi max5,340 HUFForgalom (db)990
Nyitó ár5,340 HUFForgalom (HUF)5,259,000
Utolsó kötés5,250 HUFUtolsó kötés ideje2025.11.28. 09:38
DevizanemHUFPiacBÉT
Napi változás (HUF)-25.00000Napi változás (%)-0.47%
Garajc 2025. 11. 27. 19:18
Előzmény: #2382  bandimester69
#2383
Hát, ha januárig tényleg minden sínre kerül és az utolsó ráncokat is sikerül elvasalni, akkor azért az a 10 röpcsi utasforgalma (nyílván kell neki néhány év, hogy fölfusson) fincsi lesz!! Ferihegyre hoztak egy új gépet, az állitólag évi 900.000 ülőhelyet (azaz kb 820.000 utast (a jelenlegi load factorral számolva)) fog majd eredményezni. Ha most így egyszerűen konyhamatekot alkalmazva számolok, akkor az bő 8 misi utast fog hozni évente (+ a bőröndök és az egyebek). Persze már most is vannak izraeli járatok, ha jól emlékszem most kb szűk 1 milliónyi utasa volt a Wizz-nek Tel Aviv-ba (ugyebár volt itt közben mindenfajta csetepaté Izrael környékén), szóval kb 6-7 millió plusz új utas bevonzható lenne még (a jelenlegi éves utasszám 67,4 milkó)...
bandimester69 2025. 11. 27. 18:20
Előzmény: #2381  Garajc
#2382
szerintem ez nagyon jó hír a wizznek. Lehet adni a minuszokat, de ehhez a bázisnyitáshoz a jó politikai kapcsolat is kellett. Pl. csodarabbi születésnapja környékén a wizz napi 2-3 járatot is fullra tölt egy-két hétig az ortodox zsidókkal tele csomaggal, de jönnek oda máskor is. Talán irtam szóba elegyedtem az egyikkel Ferihegyen panaszkodott a drága jegyre El-Al lal jöttek. Kiváncsi leszek merre mennek még. Egy biztos,jobb üzlet mint Abu Dzabi
Garajc 2025. 11. 27. 16:17
Előzmény: #2380  Garajc
#2381
A Wizz Air vezérigazgatója: Áprilisban megnyitjuk izraeli központunkat.
.
Váradi József a Miri Regev közlekedési miniszterrel folytatott találkozóján tette meg a kötelezettségvállalást, bár még nem minden kérdés rendeződött, és a Histadrut fennakadásokkal fenyeget. Miri Regev közlekedési miniszterrel közös nyilatkozatban Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója bejelentette, hogy 2026 áprilisában Wizz Air központot hoz létre Izraelben. Ez drámai lendületet adna az izraeli légiközlekedési versenynek. A Histadrut (Izraeli Általános Munkásszövetség) az izraeli légitársaságok szakszervezetei nevében beavatkozik a lépés megakadályozása érdekében, de úgy tűnik, hogy az ennek ellenére megvalósul. Az El Al részvényárfolyama jelenleg több mint 6%-kal esett a nyilatkozat nyomán.
.
„Minden csatornán fellépünk a megélhetési költségek csökkentése érdekében” – mondta Regev. „A nyitott égbolt reformja sikeresnek bizonyult, fenntartotta az izraeli légitársaságok erejét, alacsonyabb viteldíjakhoz vezetett, és több úti célt kínált az izraeli közönségnek.” Hozzátette, hogy bár az izraeli légitársaságok vészhelyzetek idején is folytatták a repülést, a járathiányt kihasználva felhajtották az árakat, „és ez elfogadhatatlan”.
.
„Bármely kormány egyik célja az alacsony repülőjegyárak biztosítása” – mondta Varadi. „Hozzáadhatunk értéket, és alacsony költségű alternatívát teremthetünk az utazni vágyók számára. Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ezt a munkát folytassuk, és ténylegesen létrehozzuk a központot Izraelben.” Varadi elmondta, hogy cége „a lehető leghamarabb”, sőt, már jövő márciusban vagy áprilisban meg akarja kezdeni a működést. „Üzleti partnerként, Izraelben tevékenykedő vállalati polgárként szeretnénk megjelenni” – mondta.
.
Regev elmondta, hogy a Wizz Air vezérigazgatójával folytatott tárgyalások során számos kérdés merült fel. Az egyik az eilati Ramon repülőtér használata volt, amelyet a kormány ösztönözni kíván, és úgy tűnik, hogy ez a kérdés még nem oldódott meg teljesen. „A szakmai csapatok továbbra is áthidalják a szabályozási hiányosságokat, és januárban újabb találkozót tartunk” – mondta Regev. Más szóval, lehetséges, hogy a Wizz Air megosztja tevékenységét a Ben Gurion repülőtér és a Ramon repülőtér között, de egyelőre nem világos, hogyan.
.
A felek közötti fő nézeteltérés a Wizz Air azon követelése körül van, hogy gyakorolhassa az úgynevezett légi szabadságot, amely a légitársaság hazáján kívüli két célállomás közötti közvetlen repülés jogát biztosítja.
.
A Magyarországon bejegyzett Wizz Air Izraelből Európába tartó járatokat kívánt üzemeltetni, és ezzel nincs is probléma. A problémák akkor kezdődtek, amikor a légitársaság felismerte, hogy ezek a járatok nem lesznek elegendőek számára, és Izraelből az EU-n kívüli országokba, a Balkánra, majd később az Egyesült Arab Emírségekbe is igyekezett járatokat üzemeltetni.
.
Az izraeli tisztviselők megosztottak ebben a kérdésben. Jelentős negatív hatással lesz az izraeli légitársaságokra, mivel a Wizz Air gyakorlatilag izraeli légitársaságként működhet, de izraeli szabályozás nélkül, amely biztonsági intézkedéseket, kollektív munkaszerződéseket stb. ír elő.
.
Eközben Eyal Yadin, a Histadrut közlekedésért felelős vezetője levelet írt Regevnek, amelyben ezt írta: „Szeretném tájékoztatni Önöket, hogy a légi közlekedési dolgozók nem fognak tétlenül állni, amikor megélhetésüket és családjaik jövőjét elhamarkodottan, kérdéseket felvető módon dobják a kukába. Hacsak nem folytatnak párbeszédet a munkavállalók képviselőivel, mielőtt olyan ígéreteket és kötelezettségvállalásokat tesznek, amelyek súlyos hatással lehetnek a jövőjükre, a lépés további előrehaladása nehézségekbe ütközhet. A szükségtelen kínos helyzetek elkerülése érdekében azt javaslom, hogy halasszák el a találkozót mindaddig, amíg a légi közlekedési ágazat dolgozóinak képviseleti testületével kapcsolatos ügyek rendeződnek, ahogy azt nekik is kell tenniük.”
.
https://en.globes.co.il/en/article-wizz-air-ceo-well-open-israel-hub-in-1001527747

Topik gazda

Lorne_Malvo
Lorne_Malvo
4 1 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek