Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
A meglevő hangfelvétel szerint a gép azután kezdett egyenletes ereszkedésbe, miután a pilóta kiment a fülkéből. Ezután pedig egyenletesen ereszkedett és az első tiszt nem reagált semmire, viszont egyenletesn lélegzett.
AZ, hogy ez igaz-e azt nyilvánvalóan én sosem fogom megtudni, de elhiszem. Sajnálom nagyon azokat akik csak utazni akartak, vagy a munkájukat végezték. Ez van.
Én egyedül arra lettem volna kíváncsi, hogy a másik feketedoboz, ami a gép adatait rögzíti, megerősíti-e ezt az egészet. Máig nem hallottam erről.
Arra a 10 km-es szóródásra még nem nagyon volt elfogadható magyarázat. Egy becsapódás után én laikus kicsit sokallom azt a területet amin szóródtak a roncsok.
Ahogyan a fekete doboz sérülését sem értem.
Úgy tudom a farok részben található ás amennyiben orral csapódott a hegynek nagy lehetett a roncsolódási energia vesztés,elnyelődés.
Nem tudtak a pilótával kontaktusba kerülni, mert nem válaszolt senki. A gép pedig egyenletesen ereszkedett. Nyilvánvaló, hogy ez egy veszélyhelyzet és a legkönnyebb ha egy vadászpilóta benéz az ablakon, megnézi kívülről, hogy van-e sérülés stb.
Sokmindenre lehet ilyenkor gondolni. Párizs után pedig gondolnak is. Gondolom én.
Rund 260.000 Euro inklusive Zulagen im Jahr verdient ein Lufthansa-Pilot, der im Laufe seiner Karriere alle Gehaltsstufen durchlaufen hat.
Ennyiért az Auchan pénztárosai 8 órát is ülnének egyfolytában a pénztárban. link
"...A Bild cikkéből a szerencsétlenség további részletei is kiderültek. Így az is, hogy a gép kapitánya, aki nem tudott visszatérni a pilótakabinba, megpróbálta baltával betörni az ajtót és megakadályozni a katasztrófát. A Germanwings légitársaság tájékoztatás szerint ez az eszköz része a fedélzeti mentőfelszerelésnek."
"A német rendőrség házkutatást tartott Andreas Lubitz otthonában és értékelhető bizonyítékokat talált. A német sajtó is sok részletet derített ki."
Ez durva:
" A Focus.de a Bildre hivatkozva írja, hogy Andreas Lubitz súlyos depresszióban szenvedett és pszichiátriai kezelés alatt állt. Felettébb furcsa ugyanakkor, hogy – a német sajtó állítása szerint – a másodpilóta amerikai kiképzését annak idején a Lufthansa egészségügyi okok miatt hosszabb időre, több hónapra megszakította. Dermesztő, hogy a Lufthansa Arizonai Repülési Iskolájában repülésre alkalmatlannak nyilvánították Andreas Lubitzot, mégis befejezhette a kiképzést és dolgozhatott is." link
"Adott-e le vészjelzést a pilóta zuhanás közben? Eddig teljesen ellentmondásos hírek jöttek.
Végre kiderült az egyik nagy rejtély a lezuhant géppel kapcsolatban. Eddig egymásnak ellentmondó információk jöttek ki arról, adott-e le vészjelzést a gép.
A Reuters beszélt a francia repülési hatósággal, és szerintük a pilóták nem adtak le vészhívást a zuhanás alatt, de a hirtelen magasságkülönbség bekapcsolt egy automatikus vészjelzést. A legmagasabb szintűt ráadásul. Ez folyamatosan jelzett a légiirányítóknak.
Ez zavarhatta össze a Germanwingset is, akik korábban azt mondták, nem tudják, volt-e vészhívás." link
Borítékolható volt, hogy a végén az egyik pilótát teszik meg bűnbaknak; így nem a légitársaságot teszik felelőssé az esetleges műszaki probléma miatt...
Látom, többen kiakadtak azon, hogy úgy gondolom, a pilóta egy 2-3 órás úton ne hagyhassa el a helyét. Kérdezzétek már meg egy szupermarket pénztárosát, hogy akármikor elmehet-e wc-re !! És rajta nem múlik 150 ember élete. Nehogymár egy egészséges ember ne bírja ki 2-3 órát a pilótafülkében. A hosszabb út más tészta, azt máshogy kell megoldani. A repülőgépen hadiállapot érvényes. Ha egy amerikai gépen balhét csinálsz, leütnek mint a szart! Itt meg meghalt 150 ember, mert az első tiszt a levegőben végezte el, amit esetleg a földön is elvégezhetett volna!!!!!!!!!
huh... ez jó ötletnek tűnik, grat. Nem akarod megírni az Airbus-nak? Valszeg sokat kell még repülnöm és jó lenne ha minél előbb átépítenék a gépeket... Ide elvileg szmájli illene, de a téma miatt nem tehetek.
Közben olvasom, hogy a spanyolok rettentő dühösek a másodpilótára... elérte a srác amit akart. :(
"Előtte magában több százszor is lejátszotta az egész eseménysort... kiterjesztett öngyilkosság történt... az ilyen embereket a halálvágy és a gyilkolási vágy hajtja... mindkettőt egyszerre kívánják.... hihetetlen agresszió és düh van bennük feltorlódva... gyámoltalanságba menekülnek, ugyanakkor legalább egyszer az életben el akarják érni, hogy ne nézzenek rajtuk keresztül... azt óhajtják elérni, hogy az áldozatok hozzátartozóinak is ugyanazokkal az érzésekkel kelljen továbbélniük mint amikkel ő élt eddig... a környezetnek elvileg észre kellett volna vennie a bajt, de sajnos gyakran az van, h. inkább nem akarják felébreszteni az alvó oroszlánt, ezért félrenéznek."
A német rendőrség közben megkezdte a másodpilóta 2 lakhelyének átkutatását. Az is kiderült, hogy a pilótaképzést korábban 6 hónapra megszakította... majd később újra folytatta és sikeres vizsgát is tett. Először titkolóztak h. miért hagyta abba átmenetileg, de a német újságírók a baráti/ismeretségi körében kiderítették, hogy az ok "kiégési szindróma" (burnout syndrome) ill. depreszió volt ill. lehetett... na bravó, alakul ez.
ja, csak akkor meg a sztyuvik járhatnának az utaswcre vagy állandóan nyitogatni kellene nekik a biztonsági kabinajtót, hogy bemehessenek a személyzetire.
A terrorrettegés nem egyszerű feladatokkal jár...
Megsérülhetett a másik fekete doboz
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904