Topiknyitó: Portfolio 2015. 03. 25. 17:42

Megsérülhetett a másik fekete doboz  

Ugrás a cikkhez
Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2015. 03. 25. 17:53
Előzmény: #1  portfolio
#2
\"A The New York Times amerikai napilap egy név nélküli tisztviselőtől úgy értesült, hogy a Germanwings légitársaság Airbus A320-as utasszállítójának adatrögzítőjéből kiesett a memóriakártya és nem találják.

A The New York Times szerint a korábban már megtalált másik fekete dobozból, a pilótafülkében elhelyezett hangrögzítőből még nem tudtak a francia nyomozók semmilyen információt kinyerni\"

Ja, a cikk alá meg \"véletlenül\" nem egy Boeing reklám keveredett...?
Phylaxa 2015. 03. 25. 18:06
Előzmény: #2  szivacs
#3
Nekem egyre inkább nem tetszik ez az eset.

A feketedoboz azért van, hogy ne sérüljön meg. Ha megsérül, a lemezről a legritkább esetekben nem sikerül vissszaszerezni az adatokat.

60 év alatt nem tudtak különleges jeladót tenni a dobozokba? "Nem találjuk a másikat."

A forgalmi központok egyikével sem volt kapcsolata a gépnek? Mármint nem derült ki semmi a beszélgetésekből? A gép hirtelen kezdett el zuhanni(semmi hibajelzés nem történt?) és ezzel egyidőben azonnal megszakadt a kapcsolat?

Ajajj...
pampa 2015. 03. 25. 18:19
Előzmény: #3  Phylaxa
#4
Várom a dobozt gyártó cég magyarázatát.Egy ilyen eset után, hogyan bízzanak a termékükben?
Nagy tragédia egy repülőgép szerencsétlenség és ezen eszközök pontosan azét lesznek beépítve, hogy egy tragédia után a kinyert adatok által tökéletesítsék a repülés biztonságát.
Ez nem törhet össze, nem hibásodhat meg.

szvsz
Törölt felhasználó 2015. 03. 25. 18:22
Előzmény: #4  pampa
#5
Egy újabb terület, amihez nem értesz, de beleokoskodsz. Miért jó ez neked, hogy tudatlanul írkálsz mindenféle témában?
zintan
zintan 2015. 03. 25. 18:39
Előzmény: #4  pampa
#6
Állandóan idézgetni szoktál, most miért nem nézel utána, mielőtt nyilatkozol bármit is?
Csak be kellett volna irni a gógliba, h feketedoboz ?)
"Egy-egy légi baleset bekövetkeztekor szinte mindig probléma az adatrögzítő berendezés felkutatása. Sokszor hegyméretű roncshalmaz alól kell kibányászni, esetleg az óceán fenekén kutatni utána. Gyakran előfordul, hogy - a masszív felépítés ellenére - a balesetkor elszenvedett sérülések miatt egyes adatok hiányoznak, stb." link
Lehet hogy nagyobb sebességgel csapódott be pl. a sziklák közé, s esetleg nem volt 5 m-es energiaelnyelő zónája, stb. De ezt bízzuk inkább a szakemberekre szvsz :)
Törölt felhasználó 2015. 03. 25. 18:39
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#7
Itt mindenki véleményt mondhat el, senkitől nem várunk el szakmai magyarázatot. Neked sem kell(ene) feltétlenül mindenhol okoskodnod. Egyébként pedig tényleg fura, hogy nincs meg a doboz, ez alkalmat ad az összeesküvés-elméletek gyártására. Egy biztos: valami bűzlik Franciao.-ban...
Phylaxa 2015. 03. 25. 18:42
Előzmény: #1  Portfolio
#8
Most hallom, hogy felrobbant a levegőben. Na basszus! Szegénykék!

Na így már tárgytalan a hozzászólásom.
Törölt felhasználó 2015. 03. 25. 18:43
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#9
"Egy biztos: valami bűzlik Franciao.-ban..."

Ez valami új szint, hogy egy szimpla balesetből, meg egy fekete dobozból is lehet világ elleni összeesküvést gyártani.

Legközelebb inkább nézzétek meg jobban, hogy vesztek-e Quaestor kötvényt vagy nem. Összeesküvés-elméletek gyártása és olvasgatása helyett inkább képezzétek magatokat.

Na és ezzel én innen el.
zintan
zintan 2015. 03. 25. 18:45
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#10
A feketedobozt megtalálták, csak jelentősen roncsolódott. Ilyen esetbe nagy valószínűséggel bekövetkezhet, hogy értékelhetetlenné válik az adatrögzítő szoftver.
szivacs
szivacs 2015. 03. 25. 19:03
Előzmény: #10  zintan
#11
szoftver? A hardver sérül meg, ami tárolja a szoftvert és az adatokat, de a program nem "íródik át"!

"A fekete dobozokat általában a gép farokrészében helyezik el, és nevükkel ellentétben élénknarancs színűre festett, gömb alakú burkolatuk igen erős anyagból készül. A belső szerkezetüknek ellen kell állnia egy 6,5 ezredmásodpercig tartó tartó, 3400 g-s gyorsulásnak, fél órán át az 1100 °C-os hőmérsékletnek, valamint a tenger felszíne alatt 6000 méteres mélységben uralkodó víznyomásnak. Az újabb típusokban már az aktiválás után 30 napig működőképes rádió- és szonár-jeladó is található, hogy könnyebb legyen megtalálni őket.

Egy FDR fekete doboz. A jobb oldalon látható henger a szonár jeladó

Az egyik fekete doboz a pilótafülkében elhelyezett mikrofonok által rögzített hangokat tárolja, ez a CVR (Cockpit Voice Recorder). A másik fekete doboz, az FDR (Flight Data Recorder) pedig a gép bizonyos paramétereit rögzíti. Ez régebben még csak a legfontosabbakat jelentette, mint például a repülési magasság, vagy a kezelőszervek állása. Az újabb előírások természetesen már részletesebb adatrögzítést határoznak meg. Egész pontosan legalább 88 változót kell figyelniük, többek között a hajtóművek főbb paramétereit és az üzemanyag mennyiségére vonatkozó adatokat is, de akad olyan FDR, amely akár ezernél is több paramétert rögzít folyamatosan." link
elemes
elemes 2015. 03. 25. 19:10
Előzmény: #8  Phylaxa
#12
biztosan nem robban fel a levegőben
Adelchi
Adelchi 2015. 03. 25. 19:22
Előzmény: #4  pampa
#13
Csak,hogy legyen némi fogalmad, ekkora sebességű becsapódásról:
link
Phylaxa 2015. 03. 25. 19:22
Előzmény: #12  elemes
#14
Hát ezt csak hallottam valakitől, de a hírekben valóban nem közöltek semmi ilyesmit.

Ha igaz lenne, akkor óriási területen kellett volna darabokat találni( persze a magasságtól függően).Mindenesetre nekem nagyon misztikusnak tűnik ez az egész.

Phylaxa 2015. 03. 25. 19:24
Előzmény: #10  zintan
#15
Csak a pilótafülkében levőt találták meg. A farokrészben találhatót nem.
pampa 2015. 03. 25. 19:49
Előzmény: #14  Phylaxa
#16
"A francia Alpokban lezuhant Airbus A320 maradványai 45 hektár területen szóródtak szét, 200 méteres szintkülönbséggel a sziklás hegyoldalon – a legnagyobb roncsdarab mérete sem haladja meg egy személyautóét. A gép mindkét feketedobozát megtalálták, ám mindkettő megsérült. A repülési adatokat tartalmazó eszközből kiesett a memóriakártya, továbbra is keresik, a nélkül a készülék használhatatlan. A másik feketedoboz a pilótafülkében történtekről készített hangfelvételeket – a szakemberek egyelőre ezeket elemzik, szerintük egyelőre korai bármilyen következtetést levonni az adatokból.

A fő kérdés, hogy beszéltek-e a pilóták a tíz percen át tartó zuhanás közben. Ha nem, akkor minden bizonnyal eszméletüket vesztették – ebből pedig arra is lehet következtetni, hogy hirtelen nyomáscsökkenés következett be a fedélzeten. „A nagy kérdés az, hogy miért nem hívták a légi irányítást. Azért nem hívták, mert valami történt velük, és nem tudták? Talán elfogyott az oxigén? Túl elfoglaltak voltak? Mint pilóta mondom, sosem lehet az ember nagy vészhelyzet esetén annyira elfoglalt, hogy egy hívást nem tud megtenni. Mayday, mayday, járatszám, és ennyi, ez öt másodperc” – mondta Michael Barr repülésügyi szakember."
elemes
elemes 2015. 03. 25. 19:54
Előzmény: #14  Phylaxa
#17
ha a levegőben felrobban, akkor viszonylag nagy darabokra szakad, azokat a légellenállás gyorsan lefékezi és úgy érkeznek a hegyek közé. lásd ukrajnában lelőtt gép. a nagyon apró törmelék sokkal inkább onnan származik, hogy a gép több mint 700 km/h sebességgel, hosszan "szétmorzsolódott" a repülési iránnyal majdnem párhuzamosan emelkedő hegyoldalon...
szivacs
szivacs 2015. 03. 25. 19:54
Előzmény: #13  Adelchi
#18
" A belső szerkezetüknek ellen kell állnia egy 6,5 ezredmásodpercig tartó tartó, 3400 g-s gyorsulásnak" - azért ez nem kevés, kérdés, hogy egy hegynek ütközéskor mekkora a lassulási érték
pampa 2015. 03. 25. 19:54
Előzmény: #6  zintan
#19
Nem arról írtam, hogy nem találják hanem arról, hogy összetört. Mert gondolom az nem normális egy fekete doboz esetében, hogy összetörik.

szvsz
Phylaxa 2015. 03. 25. 20:54
Előzmény: #17  elemes
#20
Ok, hagyjuk ezt a robbanást!

Ami miatt nekem misztikus, az az, hogy Marseille-nél elérte a repülési magasságot és onnan lassan ereszkedett lefelé. A földi irányítás kérte őket, hogy válaszoljanak, de nem tették, hanem szépen ereszkedtek tovább. Majd amikor a hegyek elé értek, akkor óriási sebességgel beleszálltak.

Miért nem kanyarodtak el? Miért nem emelkedtek? Miért mentek egyenletesen lefelé és bele a hegybe? Miért nem válaszoltak senkinek?

A gép mindenféle irányváltoztatás nélkül teljes utazósebességgel beleszállt egy hegybe és nem volt hajlandó kommunikálni. Nem tűnt fel nekik semmi.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek