Topiknyitó: Portfolio 2015. 03. 25. 17:42

Megsérülhetett a másik fekete doboz  

Ugrás a cikkhez
Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 12:36
Előzmény: #58  Phylaxa
#60
p*csába, az áldozatok családja és barátai érdekében (is) nagyon remélem h. nem (kiterjesztett) öngyilkosság volt hanem dekompresszió vagy más hirtelen "hősi" halál... és persze a pilóta családja érdekében is! :(

az egyszerűen nem fair, ha valaki a saját egója látszólag megoldhatatlannak tűnő problémáit más emberek életének kioltása árán akarja "megoldani". :(
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:36
Előzmény: #58  Phylaxa
#59
11.24 Reuters is reporting that the German prosecutors' office has said it does not know which of the two pilots was out of the cockpit.
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:27
Előzmény: #57  morci
#58
"10.35 Le Monde is saying it was the First Officer who was locked out, and the Captain was at the controls, reports Justin Huggler."

10.48 German newspaper Bild reporting an Andreas L is the co-pilot. NB. This has not been verified by the Telegraph.

link
morci 2015. 03. 26. 12:24
Előzmény: #56  Phylaxa
#57
Nem mintha nem volna mindegy, de a Bild a Le monde-ra hivatkozva az ellenkezőjét állítja: "Laut der französischen Zeitung „Le Monde“ war der Pilot zum Zeitpunkt des Unglücks im Cockpit – der Co-Pilot war ausgeschlossen." Valszeg félreértetted.
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:07
Előzmény: #55  Törölt felhasználó
#56
A Le Mond szerint az első tiszt ragadt kinn.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 12:01
Előzmény: #54  Phylaxa
#55
a rádióhírekben már nyíltan pedzegetik az öngyilkosságot... de még a fülke dekompresszióját sem zárják ki, ami akár az ajtó deformálódását is okozhatta.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:54
Előzmény: #52  Törölt felhasználó
#54
Miért kezdett el süllyedni?! Szerintem ez adja meg majd a helyes irányt.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:51
Előzmény: #52  Törölt felhasználó
#53
A Föld kereste őt!!! Nem reagált.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 11:47
Előzmény: #50  Phylaxa
#52
ja... helyes következtetésnek tűnik amit írsz.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:46
Előzmény: #50  Phylaxa
#51
Nem adott vészjelzést, sőt egyáltalán nem kereste a kapcsolatot a Földdel.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:42
Előzmény: #49  Törölt felhasználó
#50
A süllyedés megkezdése után 10 perccel történt a becsapódás. Érdekes egybeesés.

Ezek szerint, ha nem akadályozta meg, akkor bejuthattak volna előbb.

Ha eszméletlen volt, akkor nem akadályozhatta meg.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 11:33
Előzmény: #45  Phylaxa
#49
na, itt a német Bild részletes cikke az utasszállító gépek ajtónyitási protokolljáról:

link

ezek szerint minden klasszul szabályozva van, viszont a pilótafülkében ülő személy(ek) akár 10 percre is megakadályozhatja a kívülről történő bejutást, ha úgy tartja megfelelőnek. Ennek letelte után van egy vészkód, ami bizonyos idő után 5 másodpercre kinyitja az ajtót... valszeg ennek az aktiválására már nem maradt idejük a kintmaradóknak. :(
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 11:10
Előzmény: #46  morci
#48
az egészben az a lehetőség a legszörnyűbb, hogy az utasok és személyzet az utolsó pillanatig láthatták, mi várható... szegénykéim. :((
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 10:56
Előzmény: #44  Phylaxa
#47
Az egyedül maradt pilóta állíthatta be a süllyedést, de hogy miért, az vagy kiderül vagy nem. Nem tom egyébként, hogy bármiféle kóddal vissza tudna-e jutni a kint rekedt személyzet, hiszen akkor a potenciális gépeltérítőknek is csak ezt a kódot kellene megszerezniük és minden meg volna oldva.
morci 2015. 03. 26. 10:48
#46
Van arról hír, hogy valaki a gépről felhívta a hozzátartozóját? Mert ha ez igaz, és az egyik pilóta az utasok orra előtt elkezdte ütni az ajtót, hogy "Vilma engedj be", akkor szerintem mindenki azonnal megpróbált telefonálni.
Eddig is furcsállottam, hogy nem hallottunk telefonhívásokról. Egy gép normális esetben kb fél órával a földetérés előtt elkezdi a süllyedést. Ez a gép ezt 10 perc alatt tette meg, ami zuhanásszerű élmény kellett, hogy legyen. A légikísérőknek 10 másodperc alatt beugrik, hogy nagy baj van. Bekapcsolják a jelzést, hogy öveket becsatolni, visszaszedik a már kiosztott kaját, és senki nem telefonál. Nem volt térerő??
Phylaxa 2015. 03. 26. 10:46
Előzmény: #44  Phylaxa
#45
És miért nem működött a kód, ha egyáltalán a pilóta akart visszajutni?
Phylaxa 2015. 03. 26. 10:33
Előzmény: #43  Törölt felhasználó
#44
De mi a fenétől kezdett el egyenletesen süllyedni?
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 10:15
Előzmény: #42  Phylaxa
#43
link

elérték az utazómagasságot, övek kikatt... az egyik pilóta akármiért kiment... és annyi... basszus ez szörnyű. :(
Phylaxa 2015. 03. 26. 10:00
Előzmény: #41  Törölt felhasználó
#42
Pfff. Nesze neked biztonság, az egyik előbb lesz rosszul, kimegy a WC-re, mire indulna vissza a másik már KO.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 09:54
Előzmény: #40  Phylaxa
#41
szerintem nincs... a pilótafülkén kívül van egy, ami szerintem elsősorban a személyzet számára fenntartott, legalábbis oda szoktam látni őket bemenni.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek