Topiknyitó: Portfolio 2015. 03. 25. 17:42

Megsérülhetett a másik fekete doboz  

Ugrás a cikkhez
Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Phylaxa 2015. 04. 12. 15:19
Előzmény: #131  Törölt felhasználó
#132
Köszi, akkor ennyi. Nyugodjanak békében!
Törölt felhasználó 2015. 04. 12. 13:43
Előzmény: #128  Phylaxa
#131
"Én egyedül arra lettem volna kíváncsi, hogy a másik feketedoboz, ami a gép adatait rögzíti, megerősíti-e ezt az egészet. Máig nem hallottam erről."

Pedig megjelent sok cikkben, hogy megerősíti azt, amit eddig is gondoltak a történtekről.
_pampa 2015. 04. 12. 13:08
Előzmény: #129  Phylaxa
#130
Így érthető.
Én még arról olvastam,hogy egyenletesen süllyedt és egy hegyoldalba csapódott.
Phylaxa 2015. 04. 12. 12:56
Előzmény: #127  _pampa
#129
Baromi gyorsan haladt és a becsapódás előtt érintett hegygerincet. Ott már szakadhatott pár dolog a becsapódásig.
Phylaxa 2015. 04. 12. 12:53
Előzmény: törölt hozzászólás
#128
A meglevő hangfelvétel szerint a gép azután kezdett egyenletes ereszkedésbe, miután a pilóta kiment a fülkéből. Ezután pedig egyenletesen ereszkedett és az első tiszt nem reagált semmire, viszont egyenletesn lélegzett.

AZ, hogy ez igaz-e azt nyilvánvalóan én sosem fogom megtudni, de elhiszem. Sajnálom nagyon azokat akik csak utazni akartak, vagy a munkájukat végezték. Ez van.

Én egyedül arra lettem volna kíváncsi, hogy a másik feketedoboz, ami a gép adatait rögzíti, megerősíti-e ezt az egészet. Máig nem hallottam erről.
_pampa 2015. 04. 12. 10:05
Előzmény: törölt hozzászólás
#127
Arra a 10 km-es szóródásra még nem nagyon volt elfogadható magyarázat. Egy becsapódás után én laikus kicsit sokallom azt a területet amin szóródtak a roncsok.

Ahogyan a fekete doboz sérülését sem értem.
Úgy tudom a farok részben található ás amennyiben orral csapódott a hegynek nagy lehetett a roncsolódási energia vesztés,elnyelődés.

szvsz

Törölt felhasználó 2015. 04. 11. 23:49
Előzmény: törölt hozzászólás
#126
Neked nem sok eszed van.
Törölt felhasználó 2015. 04. 11. 22:09
Törölt hozzászólás
#125
Phylaxa 2015. 04. 11. 21:17
Előzmény: törölt hozzászólás
#124
Nem tudtak a pilótával kontaktusba kerülni, mert nem válaszolt senki. A gép pedig egyenletesen ereszkedett. Nyilvánvaló, hogy ez egy veszélyhelyzet és a legkönnyebb ha egy vadászpilóta benéz az ablakon, megnézi kívülről, hogy van-e sérülés stb.

Sokmindenre lehet ilyenkor gondolni. Párizs után pedig gondolnak is. Gondolom én.
Törölt felhasználó 2015. 04. 11. 20:19
Törölt hozzászólás
#123
morci 2015. 03. 27. 10:36
#122
Rund 260.000 Euro inklusive Zulagen im Jahr verdient ein Lufthansa-Pilot, der im Laufe seiner Karriere alle Gehaltsstufen durchlaufen hat.
Ennyiért az Auchan pénztárosai 8 órát is ülnének egyfolytában a pénztárban.
link
szivacs
szivacs 2015. 03. 27. 10:31
Előzmény: #119  szivacs
#121
a Lufthansának is lesz miről nyilatkoznia
Törölt felhasználó 2015. 03. 27. 10:21
Előzmény: #119  szivacs
#120
újabb hírmorzsa az utolsó percekről:

"...A Bild cikkéből a szerencsétlenség további részletei is kiderültek. Így az is, hogy a gép kapitánya, aki nem tudott visszatérni a pilótakabinba, megpróbálta baltával betörni az ajtót és megakadályozni a katasztrófát. A Germanwings légitársaság tájékoztatás szerint ez az eszköz része a fedélzeti mentőfelszerelésnek."
szivacs
szivacs 2015. 03. 27. 08:37
#119
"A német rendőrség házkutatást tartott Andreas Lubitz otthonában és értékelhető bizonyítékokat talált. A német sajtó is sok részletet derített ki."

Ez durva:
" A Focus.de a Bildre hivatkozva írja, hogy Andreas Lubitz súlyos depresszióban szenvedett és pszichiátriai kezelés alatt állt. Felettébb furcsa ugyanakkor, hogy – a német sajtó állítása szerint – a másodpilóta amerikai kiképzését annak idején a Lufthansa egészségügyi okok miatt hosszabb időre, több hónapra megszakította. Dermesztő, hogy a Lufthansa Arizonai Repülési Iskolájában repülésre alkalmatlannak nyilvánították Andreas Lubitzot, mégis befejezhette a kiképzést és dolgozhatott is." link
elemes
elemes 2015. 03. 26. 22:07
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#118
egyszerűbb megoldás van kitalálva, pilótafülkében mindig legalább 2 enber lesz. konkrétan HOLNAPTÓL bevezeti már néhány légitársaság.
elemes
elemes 2015. 03. 26. 22:05
Előzmény: #115  Törölt felhasználó
#117
szerinted is a chemtrail berendezés miatt zuhant le? ez egyértelmű.
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 20:05
#116
"Adott-e le vészjelzést a pilóta zuhanás közben? Eddig teljesen ellentmondásos hírek jöttek.

Végre kiderült az egyik nagy rejtély a lezuhant géppel kapcsolatban. Eddig egymásnak ellentmondó információk jöttek ki arról, adott-e le vészjelzést a gép.

A Reuters beszélt a francia repülési hatósággal, és szerintük a pilóták nem adtak le vészhívást a zuhanás alatt, de a hirtelen magasságkülönbség bekapcsolt egy automatikus vészjelzést. A legmagasabb szintűt ráadásul. Ez folyamatosan jelzett a légiirányítóknak.

Ez zavarhatta össze a Germanwingset is, akik korábban azt mondták, nem tudják, volt-e vészhívás." link
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 19:57
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#115
Borítékolható volt, hogy a végén az egyik pilótát teszik meg bűnbaknak; így nem a légitársaságot teszik felelőssé az esetleges műszaki probléma miatt...
Phylaxa 2015. 03. 26. 19:22
Előzmény: #109  Törölt felhasználó
#114
Azért jó lenne megtalálni azt a másik lemezt, már csak a rend kedvéért is. Sok mindent igazolhatna.

Szia neked is!
morci 2015. 03. 26. 19:21
Előzmény: #100  zintan
#113
Látom, többen kiakadtak azon, hogy úgy gondolom, a pilóta egy 2-3 órás úton ne hagyhassa el a helyét. Kérdezzétek már meg egy szupermarket pénztárosát, hogy akármikor elmehet-e wc-re !! És rajta nem múlik 150 ember élete. Nehogymár egy egészséges ember ne bírja ki 2-3 órát a pilótafülkében. A hosszabb út más tészta, azt máshogy kell megoldani. A repülőgépen hadiállapot érvényes. Ha egy amerikai gépen balhét csinálsz, leütnek mint a szart! Itt meg meghalt 150 ember, mert az első tiszt a levegőben végezte el, amit esetleg a földön is elvégezhetett volna!!!!!!!!!
Magicmaan
Magicmaan 2015. 03. 26. 19:20
Előzmény: #96  morci
#112
Bennem meg az is felmerült, hogy nem is wcre ment ki, hanem a kísérő hölgyhöz..

És ha nem megy ki? Lehet, hogy mindig kiment, és ezt tudta a másodpilóta..
Phylaxa 2015. 03. 26. 19:16
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#111
Szerintem nyugodtan ülj fel a gépre, ez, ha tényleg így történt, akkor valszeg egy valóban rendkívüli eset.

Mindenesetre vannak elgondolkoztató dolgok és ha megoldható akkor szerintem meg is fogják változtatni.
Phylaxa 2015. 03. 26. 19:12
Előzmény: #106  mpagnes
#110
Ezt nem érti senki, hogy miért nem alkalmazza már régen a Lufthansa? Költség az USA módszerrel orvosolható. Egy beül addig, amíg valamelyik kimegy.

Azt sosem fogják megmondani senkinek, hogy mikor nem lehet rosszul.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 19:12
#109
Köszi mindenkinek a sok hasznos infót! Sziasztok! :(
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 26. 19:06
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#108
azért javaslom, nézzen már be egy repülőbe, akinek olyan illúziója van, hogy ez épeszű átalakítással megoldható

ennél az is olcsóbb, ha odaültetnek egy biztonsági őrt pluszban a fülkébe, aki nyakonvágja azt, aki rendetlenkedik
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 18:55
Előzmény: #105  Phylaxa
#107
huh... ez jó ötletnek tűnik, grat. Nem akarod megírni az Airbus-nak? Valszeg sokat kell még repülnöm és jó lenne ha minél előbb átépítenék a gépeket... Ide elvileg szmájli illene, de a téma miatt nem tehetek.

Közben olvasom, hogy a spanyolok rettentő dühösek a másodpilótára... elérte a srác amit akart. :(
mpagnes 2015. 03. 26. 18:50
Előzmény: #105  Phylaxa
#106
van ennél még egyszerűbb, mert legyenek 3-an és soha nem mehet ki 2
Phylaxa 2015. 03. 26. 18:45
Előzmény: #101  szivacs
#105
Egyszerű. A WC marad a helyén, de a pilótafülkéből is van egy ajtó. Amikor az nyílik, akkor záródik a másik és fordítva.

Ez csak józan paraszti ész és egyszerűen megoldható.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 18:40
Előzmény: #103  Törölt felhasználó
#104
link

Német pszichoterapeuta nyilatkozik:

"Előtte magában több százszor is lejátszotta az egész eseménysort... kiterjesztett öngyilkosság történt... az ilyen embereket a halálvágy és a gyilkolási vágy hajtja... mindkettőt egyszerre kívánják.... hihetetlen agresszió és düh van bennük feltorlódva... gyámoltalanságba menekülnek, ugyanakkor legalább egyszer az életben el akarják érni, hogy ne nézzenek rajtuk keresztül... azt óhajtják elérni, hogy az áldozatok hozzátartozóinak is ugyanazokkal az érzésekkel kelljen továbbélniük mint amikkel ő élt eddig... a környezetnek elvileg észre kellett volna vennie a bajt, de sajnos gyakran az van, h. inkább nem akarják felébreszteni az alvó oroszlánt, ezért félrenéznek."
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 18:17
Előzmény: #100  zintan
#103
A német rendőrség közben megkezdte a másodpilóta 2 lakhelyének átkutatását. Az is kiderült, hogy a pilótaképzést korábban 6 hónapra megszakította... majd később újra folytatta és sikeres vizsgát is tett. Először titkolóztak h. miért hagyta abba átmenetileg, de a német újságírók a baráti/ismeretségi körében kiderítették, hogy az ok "kiégési szindróma" (burnout syndrome) ill. depreszió volt ill. lehetett... na bravó, alakul ez.
zintan
zintan 2015. 03. 26. 18:17
Előzmény: #101  szivacs
#102
A biztonsági fal másik oldalára pedig a sztyuvi klotyót. Nincs átjárás és punktum :)
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 18:13
Előzmény: #100  zintan
#101
ja, csak akkor meg a sztyuvik járhatnának az utaswcre vagy állandóan nyitogatni kellene nekik a biztonsági kabinajtót, hogy bemehessenek a személyzetire.
A terrorrettegés nem egyszerű feladatokkal jár...
zintan
zintan 2015. 03. 26. 18:08
Előzmény: #96  morci
#100
jó és a sok órás interkontinentális repüléskor liberót hordjanak a pilóták?
Ésszerűbb lenne inkább a személyzeti wc mögé tenni a zárható ajtót :)
elemes
elemes 2015. 03. 26. 18:00
Előzmény: #96  morci
#99
ezer oka lehet, hogy felálljon.

ha irreális követelményeket támasztasz a pilótákkal szemben, akkor csak pszichopaták fognak jelentkezni, mert ők jól bírják.

***

a repülőről mobiltelefonálást felejtsük már el. különleges körülmények között nagy ritkán előfordul, hogy egy telefon kapcsolatban tud kerülni egy bázisállomással annyi időre, hogy esetleg egy sms-t megkapjon ("üdvözöljük csehországban"). nem erre lett kitalálva. a bázisállomások vízszintesen sugároznak, a hatósugaruk is egyre kisebb, a doppler-eltolódás miatt a nagyjából menetirányba eső bázisállomásokra csatlakozni sem tud a telefon, stb.
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 17:56
Előzmény: #93  szivacs
#98
a #76-ban belinkelt cikk írja:
"One of three American victims on board, Yvonne Selke, was a Pentagon contractor for Booz Allen Hamilton, a security and defense contractor for intelligence agencies. Some claim that she may have been a target."
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 17:56
Előzmény: #96  morci
#97
"...Felmerült bennem, hogy egyáltalán miért állhat fel egy pilóta a helyéről egy 2-3 órás úton?"

Miért ne állhatna fel? Pusztán azért, hogy folyamatosan sakkban tudja tartani a kollégáját (akit esetleg évek óta ismer) és aki lehet h. mégiscsak egy potenciális tömeggyilkos?? Ezt te sem gondolhatod komolyan... inkább gondoskodni kell(ene) róla, hogy a pilótafülkében mindig legalább ketten tartózkodjanak.
morci 2015. 03. 26. 17:46
Előzmény: #73  Phylaxa
#96
"Az utasok az utolsó pillanatban jöttek rá állítólag. Ezért nem próbált senki telefonálni. Nem volt feltűnő az ereszkedés." Ezt nem lehet elhinni. A pilótafülke ajtaja 1 méterre van a biznisz osztály utasaitól, mellette van az utasoknak is szánt WC. Nyílván a hozzátartozók megnyugtatására mondják.
Felmerült bennem, hogy egyáltalán miért állhat fel egy pilóta a helyéről egy 2-3 órás úton? Keres egy rakás pénzt. Ezért elvárható, hogy olyan egészségi állapotban legyen, és olyan állapotban szálljon fel a gépre, hogy felszállástól leszállásig ne kelljen felállnia. Tegnap repültem, két óra volt az út, baromi szűk volt a hely, jól esett volna felállni, mégsem tettem.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 17:46
Előzmény: #94  elemes
#95
- maláj gép: nem tudjuk mi történt
- amszterdami járat Ukrajna fölött: nem tudjuk igazándiból, mi és hogyan történt.
- Germanwings: elvileg tudjuk, mi történt, de azt (még) nem tudjuk h. miért... tehát tkp. nem tudjuk h. mi történt.
- ...
- ...
elemes
elemes 2015. 03. 26. 17:40
Előzmény: #93  szivacs
#94
egy régi repülős film jut eszembe, a poggyásztérben idegméreggel megrakott utasgép közeledik az óceán fölött, a gép lelövésén vacillál az Elnök (még 2001 előtt készült), amikor elhangzik a következő mondat:

- De hát a gépben emberek utaznak!
(és mintha ez nem lenne elég meggyőző érv, hozzáteszi)
- AMERIKAIAK!
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 17:21
Előzmény: #92  elemes
#93
az amcsik is összealkottak jónéhány konteót, például, hogy az amcsi utas volt a célpont.
elemes
elemes 2015. 03. 26. 17:15
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#92
"ezzel a fedő történettel lepleznének egy esetleges műszaki problémát."

túl régóta élsz Magyarországon, hogy ilyenek jutnak eszedbe.
zintan
zintan 2015. 03. 26. 16:50
Előzmény: #90  Törölt felhasználó
#91
Ilyenkor felvetődnek további kérdések, hogy ha pl Marseille fölött megy wc-re a kapitány , akkor 9.11-et másolja le vajon a másodpílóta? :(
Ha "simán" öngyilkos akar lenni valaki, betegség, családi úgy stb miatt, akkor azt tuti, hogy nem így teszi.
Ehhez erősen korlátozottnak, elmeháborodottnak kell lenni, mely viszont nem igaz, hogy nem tünt fel senkinek a környezetében. A másik verzió, hogy terrorista volt.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 16:36
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#90
Ezt mar korabban bemasolta valaki egy toresi tesztrol:

link

Ilyen tomeg es ilyen sebessegnel ez nem meglepo, hogy apro darabokra szakad.
Ami erdekes ,hogy nagy teruleten szorodott szet , fekete doboz is messze volt a tobbi resztol.
Nem vagyok szakerto de gondolom fugg attol is ,hogy milyen szogben csapodhat be ?!
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 16:26
Előzmény: #87  Törölt felhasználó
#89
Az áll még, hogy az egyik fekete dobozt vagy 10km-rel arrébb találták meg?
Ha igen, akkor vajon miként lehetséges ez? Annyit nem repülhetett a becsapódástól. Vagy hamarabb kiesett volna?
zintan
zintan 2015. 03. 26. 16:25
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#88
Nem tudom, hogy kik vizsgálják ilyenkor a feketedobozt, de feltételezem, hogy ezt nem az Airbus, és a Germanwings végzi. De lehet, hogy őket még a vizsgálat közelébe sem engedik, legalábbis addig amíg meg nem állapították a okot,ill a tényeket.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 16:19
Előzmény: #85  Törölt felhasználó
#87
ok... akkor lehet h. elég volt neki mindig csak akkor elhúznia lock-ba, ha újabb kódkérés érkezett.

olvasgatom a német + amcsi oldalakat... teljes a tanácstalanság. Valamiért nekem a Bourne-trilógia motoszkál a fejemben. A miértre viszont ez sem adna választ...
lord_of_the_kings
lord_of_the_kings 2015. 03. 26. 16:14
Előzmény: #85  Törölt felhasználó
#86
Természetesen lehetett így is, ahogy most mondják, de mivel elég komoly gazdasági érdekek is kockán forognak, sajnos nem tartom azt sem elképzelhetetlennek, hogy ezzel a fedő történettel lepleznének egy esetleges műszaki problémát.
Ezt az apró darabkákra törést sem értem egyébként, ehhez nyilván minimum fel kellett robbannia. Erről volt valami?
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 16:07
Előzmény: #84  Törölt felhasználó
#85
Ha jol ertelmeztem az egyik oktatovideon akkor nem kell tartani folyamatosan.
A lenyeg az, hogy ha kivulrol beutod a kodot es nincs valasz kb 30 mp-ig akkor be tudnak menni , viszont ha a pilota elhuzza a lock fele akkor letilt es ujra kell beutni a kodot kivulrol.
Nem tudom igy van e mindenhol,egy videon lattam a youtuben.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 15:53
Előzmény: #82  Phylaxa
#84
"...A kódot a két pilóta mellett a légikísérők is ismerik. Természetesen gondolni kell arra, hogy egy terrorista rákényszeríti a kód beütésére a személyzetet, ám a fülkében lévő pilóta egy gombbal ilyenkor is blokkolni tudja az ajtó kinyitását. Az ajtó előtti részt egy kamerán keresztül is látja a pilóta.

A blokkoló egy rugós gomb, amelyet folyamatosan zárt pozícióban kell tartani, elengedéskor visszaugrik szabad pozícióba. Véletlenül bekapcsolni, tehetetlenül rádőlni, – például ha a pilóta elveszítené eszméletét – nem lehet."

--------------------

az ujjával végig támasztania kellett a rugó ellenében az ajtót zárva tartó kallantyút... szürreális borzalom. :(
Phylaxa 2015. 03. 26. 15:36
Előzmény: #81  Törölt felhasználó
#83
Erről a Lufthansa CEO-ja is beszélt. Nekem furcsa, mert bárki rosszul lehet. Erről meg ami történt (ha valóban így tötént), ne is beszéljünk. Egy csendes psyhopatat megállítani hogyan lehetséges?
Phylaxa 2015. 03. 26. 15:33
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#82
A "légzése végig nyugodt volt".

A kapitány szerintem azonnal érezte, amikor süllyedni kezdett a gép és a személyzetből ezt tuti észrevették páran.

Borzalmas ez az egész.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 15:29
Előzmény: #80  zintan
#81
E szerint a Telegraph cikk szerint link a jenkiknél az a szokás, hogy ha valamelyik pilóta akár kis időre is elhagyja a cockpit-et, addig egy steward(ess) beül a helyére... Európában ez nem szokás... és állítólag a tragédia ellenére sem akarnak (egyelőre) változtatni ezen a szokáson.

A másodpilótával kapcsolatban eddig semmilyen gyanús vagy furcsa magánéleti ill. pszichológiai probléma nem volt.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek