Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
gyakori elölülőként szoktam látni, amikor valamelyik pilóta csak úgy kikukkant traccsolni egyet a sztyúival 1-2 percre, vagy csak nyújtózkodik egyet, iszik egy juice-t és már megy is vissza...
vagy valamilyen magánéleti probléma miatt úgynevezett "kiterjesztett öngyilkosság"-ot követett el... a kívülről nyithatatlanság elvileg ok, de a vészeseti visszajutást - akár valamilyen időzáras módszerrel - mégiscsak meg kellene oldani.
Elég nagy ökörség, hogy kívülről nyithatatlan az ajtó. Egy pilóta van, benn, rosszul lesz, elájul, és kész, mennek is a levesbe. Lehet most is ez történt.
"Az Alpokban lezuhant német utasszállító egyik pilótája a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott - közölte szerdán a The New York Times című amerikai napilap internetes felületén egy, a baleset okait vizsgáló nyomozó a gép hangrögzítő fekete dobozából nyert információkra hivatkozva.
A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták "nagyon udvarias, nagyon fesztelen" beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni.
"A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz" - mondta a nyomozó. "Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz" - közölte a lapot tájékoztató szakértő, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.
Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, "de - folytatta a nyomozó -, ami biztos, az az, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt (a pilótafülkében), és nem nyitott ajtót". A Lufthansa légitársaság szóvivője azt közölte csütörtökre virradóra, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.
"Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lapjelentést, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban" - mondta a szóvivő, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak (nem a légitársaság). Megjegyezte azonban, hogy a repülési szabályokkal összhangban a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások óta a pilótafülkék ajtaját nem lehet kívülről kinyitni.
A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.
A gép fedélzetén 150 ember - 144 utas és 6 tagú személyzet - tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője. A gépnek 72 német és 35 spanyol, három amerikai, továbbá két-két ausztráliai, argentínai, iráni és venezuelai, valamint egy-egy angol, holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga és izraeli utasa volt.
Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedd este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla. A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) csupán annyit közölt szerdán, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le.
A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem."
Nem tudtam a görög gépről. De ha ez így van, ahogy tippelitek, akkor bizony azt kellene kifejleszteni, hogy a földről átvenni az irányítást és lehozni a gépet.
A robotpilóta rátudna állni az irányra, a leszállásnál a földetérésben kellene csak segíteni.
Az ritkán működik abban a magasságban kopár hegyvidék felett. Nekem már maradt bekapcsolva, nem tud beállni egy cellába, mert már megy is a másikra. Nem jön létre a kapcsolat. A légiutaskísérők viszont tudhatták, hogy szar van a palacsintában. Persze attól még kommunikálni ők se tudtak volna. 911 óta olyan jól zárják a fülkét, hogy ők se jutnak be, ha a pilóták nem nyitnak ajtót.
"A pilóták mintha ott sem lettek volna.Nem hívtak senkit, nem válaszoltak senkinek és nem kanyarodtak semerre, nem is kapták fel a gépet. Nem csináltak semmit. Hát nekem ez nem tűnik egyszerű balesetnek."
Mert már rég beájultak a dekompresszió miatt pl... Lásd görög gép, ami meg fent repkedett üzemanyag kifogyásig.
"Tőkepiaci hatása annak lesz, ha valamelyik civil gépbe beépítik azt az automatikát, ami sok amerikai katonai gépben már üzeme: terepnek vezetés elleni védelem."
Semmi értelme nem lenne ennek önmagában. Ha ugyanis más műszaki hiba miatt (pl. hajtómű, vízszintes vezérsík, stb) nem tudta tartani a gép magasságát, akkor azért nem segít; ha ilyen hiba nincs, csak pl. levegőnyomás miatt elájult mindenki, akkor a hegytől ugyan megmenti, de úgy jár, mint a 2005-ös görög gép, ami addig repült robotpilótával ájult/halott személyzettel és utasokkal, amíg kifogyott az üzemanyag, és utána zuhant le.
Ez csak komplett leszálló és full automata pilóta rendszerrel együtt működne, ami még a leszállási engedélyt is megkéri... Ilyen márpedig még ha műszakikag minden meg is lenne hozzá (megvan gyakorlatilag), 9/11 óta biztonsági okokból nyilvánvalóan jóideig nem lesz, hiszen sokkal több kockázatot hordozna, mint x évente egy mostanihoz hasonló baleset.
(megjegyzem, idegen repülő-, meg földközelség-jelző rendszerek jóideje vannak a gépeken).
Google szerint általában 500 méter/perc a süllyedés. Itt 1000 méter/perccel süllyedtek kb 2000 méteres magasságig, akkor a gép (robot?) vízszintes repülésbe ment. És jött a hegy. Az utolsó emberi beavatkozás a süllyedés megkezdése lehetett, de talán már az is automatikus volt (airbus-pilóták biztos tanulják, hogy működik ez).
Tőkepiaci hatása annak lesz, ha valamelyik civil gépbe beépítik azt az automatikát, ami sok amerikai katonai gépben már üzeme: terepnek vezetés elleni védelem.
Nekem úgy tűnik, mintha a robotpilóta vezette volna a gépet teljes repülési magasságot érzékelve, miközben a gép ereszkedett.
A pilóták mintha ott sem lettek volna.Nem hívtak senkit, nem válaszoltak senkinek és nem kanyarodtak semerre, nem is kapták fel a gépet. Nem csináltak semmit. Hát nekem ez nem tűnik egyszerű balesetnek.
Megsérülhetett a másik fekete doboz
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904