Topiknyitó: Portfolio 2015. 03. 25. 17:42

Megsérülhetett a másik fekete doboz  

Ugrás a cikkhez
Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Phylaxa 2015. 03. 26. 09:49
Előzmény: #39  Törölt felhasználó
#40
Van a pilótafülkében WC?
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 09:47
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#39
gyakori elölülőként szoktam látni, amikor valamelyik pilóta csak úgy kikukkant traccsolni egyet a sztyúival 1-2 percre, vagy csak nyújtózkodik egyet, iszik egy juice-t és már megy is vissza...
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 09:43
Előzmény: #36  totoro
#38
vagy valamilyen magánéleti probléma miatt úgynevezett "kiterjesztett öngyilkosság"-ot követett el... a kívülről nyithatatlanság elvileg ok, de a vészeseti visszajutást - akár valamilyen időzáras módszerrel - mégiscsak meg kellene oldani.
elemes
elemes 2015. 03. 26. 09:04
Előzmény: #36  totoro
#37
tényleg, érthetetlen, hogy 2001 őszén mindenki elkezdte megerősíteni az utasgépek pilótafülke ajtaját.

egyébként meg van erről egy ötperces oktatófilm, nekem kicsit lassú a tempója, cserébe csinos a flight attendantess:

link
totoro
totoro 2015. 03. 26. 09:01
#36
Elég nagy ökörség, hogy kívülről nyithatatlan az ajtó. Egy pilóta van, benn, rosszul lesz, elájul, és kész, mennek is a levesbe. Lehet most is ez történt.
pampa 2015. 03. 26. 07:56
Előzmény: #31  Phylaxa
#35
A találgatások már elkezdődtek.

"Az Alpokban lezuhant német utasszállító egyik pilótája a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott - közölte szerdán a The New York Times című amerikai napilap internetes felületén egy, a baleset okait vizsgáló nyomozó a gép hangrögzítő fekete dobozából nyert információkra hivatkozva.

A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták "nagyon udvarias, nagyon fesztelen" beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni.

"A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz" - mondta a nyomozó. "Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz" - közölte a lapot tájékoztató szakértő, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.

Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, "de - folytatta a nyomozó -, ami biztos, az az, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt (a pilótafülkében), és nem nyitott ajtót". A Lufthansa légitársaság szóvivője azt közölte csütörtökre virradóra, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.

"Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lapjelentést, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban" - mondta a szóvivő, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak (nem a légitársaság). Megjegyezte azonban, hogy a repülési szabályokkal összhangban a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások óta a pilótafülkék ajtaját nem lehet kívülről kinyitni.

A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.

A gép fedélzetén 150 ember - 144 utas és 6 tagú személyzet - tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője. A gépnek 72 német és 35 spanyol, három amerikai, továbbá két-két ausztráliai, argentínai, iráni és venezuelai, valamint egy-egy angol, holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga és izraeli utasa volt.

Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedd este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla. A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) csupán annyit közölt szerdán, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le.

A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem."
Magicmaan
Magicmaan 2015. 03. 26. 06:06
Előzmény: #33  elemes
#34
elemes
elemes 2015. 03. 25. 23:31
Előzmény: #31  Phylaxa
#33
Ennek bevezetése necces - a kockázatok súlyosabbnak tűnnek, mint az előnyök.

Egyébként pilótafülke ablak kiszakadás is történt már, 25-30 éve, de azt túlélték.
elemes
elemes 2015. 03. 25. 23:28
Előzmény: #28  Törölt felhasználó
#32
"Semmi értelme nem lenne ennek önmagában."

1. Az USAF mégis bevezette, sőt tavaly már beszámoltak egy légieseményről, amikor ez mentette meg a gépet.

2. A katasztrófák meglepően nagy hányada a controlled flight into terrain.
Phylaxa 2015. 03. 25. 23:18
Előzmény: #30  Bekre_Pal
#31
Nem tudtam a görög gépről. De ha ez így van, ahogy tippelitek, akkor bizony azt kellene kifejleszteni, hogy a földről átvenni az irányítást és lehozni a gépet.

A robotpilóta rátudna állni az irányra, a leszállásnál a földetérésben kellene csak segíteni.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 25. 22:52
Előzmény: #26  Phylaxa
#30
Az ritkán működik abban a magasságban kopár hegyvidék felett. Nekem már maradt bekapcsolva, nem tud beállni egy cellába, mert már megy is a másikra. Nem jön létre a kapcsolat. A légiutaskísérők viszont tudhatták, hogy szar van a palacsintában. Persze attól még kommunikálni ők se tudtak volna. 911 óta olyan jól zárják a fülkét, hogy ők se jutnak be, ha a pilóták nem nyitnak ajtót.
Törölt felhasználó 2015. 03. 25. 22:29
Előzmény: #21  Phylaxa
#29
"A pilóták mintha ott sem lettek volna.Nem hívtak senkit, nem válaszoltak senkinek és nem kanyarodtak semerre, nem is kapták fel a gépet. Nem csináltak semmit. Hát nekem ez nem tűnik egyszerű balesetnek."

Mert már rég beájultak a dekompresszió miatt pl... Lásd görög gép, ami meg fent repkedett üzemanyag kifogyásig.
Törölt felhasználó 2015. 03. 25. 22:26
Előzmény: #27  elemes
#28
"Tőkepiaci hatása annak lesz, ha valamelyik civil gépbe beépítik azt az automatikát, ami sok amerikai katonai gépben már üzeme: terepnek vezetés elleni védelem."

Semmi értelme nem lenne ennek önmagában. Ha ugyanis más műszaki hiba miatt (pl. hajtómű, vízszintes vezérsík, stb) nem tudta tartani a gép magasságát, akkor azért nem segít; ha ilyen hiba nincs, csak pl. levegőnyomás miatt elájult mindenki, akkor a hegytől ugyan megmenti, de úgy jár, mint a 2005-ös görög gép, ami addig repült robotpilótával ájult/halott személyzettel és utasokkal, amíg kifogyott az üzemanyag, és utána zuhant le.

Ez csak komplett leszálló és full automata pilóta rendszerrel együtt működne, ami még a leszállási engedélyt is megkéri... Ilyen márpedig még ha műszakikag minden meg is lenne hozzá (megvan gyakorlatilag), 9/11 óta biztonsági okokból nyilvánvalóan jóideig nem lesz, hiszen sokkal több kockázatot hordozna, mint x évente egy mostanihoz hasonló baleset.

(megjegyzem, idegen repülő-, meg földközelség-jelző rendszerek jóideje vannak a gépeken).

elemes
elemes 2015. 03. 25. 22:03
Előzmény: #25  Phylaxa
#27
Google szerint általában 500 méter/perc a süllyedés. Itt 1000 méter/perccel süllyedtek kb 2000 méteres magasságig, akkor a gép (robot?) vízszintes repülésbe ment. És jött a hegy. Az utolsó emberi beavatkozás a süllyedés megkezdése lehetett, de talán már az is automatikus volt (airbus-pilóták biztos tanulják, hogy működik ez).

Tőkepiaci hatása annak lesz, ha valamelyik civil gépbe beépítik azt az automatikát, ami sok amerikai katonai gépben már üzeme: terepnek vezetés elleni védelem.
Phylaxa 2015. 03. 25. 21:43
Előzmény: #24  Bekre_Pal
#26
Az utasok is? Nem éreztek semmit abból, hogy lefelé haladnak? Mobiltelefon?
Phylaxa 2015. 03. 25. 21:27
Előzmény: #23  elemes
#25
A szokottnál meredekebben süllyedtek?

Miért süllyedtek egyáltalán ekkora távolságon egyenletesen? Miért nem válaszoltak? Miért nem jeleztek? Miért nem kanyarodtak?

Nem tudok arról, hogy valami is kiszakadt volna. Maguk a kérdések jöttek fel nekem, mert furcsának találom.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 25. 21:23
Előzmény: #21  Phylaxa
#24
Dekompresszió plusz robot, mínusz Alpok. De ez csak egy tipp.
elemes
elemes 2015. 03. 25. 21:10
Előzmény: #21  Phylaxa
#23
a robot vezette, ment a hajtómű, a szokottnál meredekebben süllyedtek... kiszakadt a pilótafülke valamelyik ablaka...?
elemes
elemes 2015. 03. 25. 21:07
Előzmény: #20  Phylaxa
#22
sok dolgot megtudunk idővel. addig - türelem.
Phylaxa 2015. 03. 25. 21:01
Előzmény: #16  pampa
#21
Nekem úgy tűnik, mintha a robotpilóta vezette volna a gépet teljes repülési magasságot érzékelve, miközben a gép ereszkedett.

A pilóták mintha ott sem lettek volna.Nem hívtak senkit, nem válaszoltak senkinek és nem kanyarodtak semerre, nem is kapták fel a gépet. Nem csináltak semmit. Hát nekem ez nem tűnik egyszerű balesetnek.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek