Topiknyitó: Portfolio 2015. 03. 25. 17:42

Megsérülhetett a másik fekete doboz  

Ugrás a cikkhez
Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Phylaxa 2015. 04. 12. 15:19
Előzmény: #131  Törölt felhasználó
#132
Köszi, akkor ennyi. Nyugodjanak békében!
Törölt felhasználó 2015. 04. 12. 13:43
Előzmény: #128  Phylaxa
#131
"Én egyedül arra lettem volna kíváncsi, hogy a másik feketedoboz, ami a gép adatait rögzíti, megerősíti-e ezt az egészet. Máig nem hallottam erről."

Pedig megjelent sok cikkben, hogy megerősíti azt, amit eddig is gondoltak a történtekről.
_pampa 2015. 04. 12. 13:08
Előzmény: #129  Phylaxa
#130
Így érthető.
Én még arról olvastam,hogy egyenletesen süllyedt és egy hegyoldalba csapódott.
Phylaxa 2015. 04. 12. 12:56
Előzmény: #127  _pampa
#129
Baromi gyorsan haladt és a becsapódás előtt érintett hegygerincet. Ott már szakadhatott pár dolog a becsapódásig.
Phylaxa 2015. 04. 12. 12:53
Előzmény: törölt hozzászólás
#128
A meglevő hangfelvétel szerint a gép azután kezdett egyenletes ereszkedésbe, miután a pilóta kiment a fülkéből. Ezután pedig egyenletesen ereszkedett és az első tiszt nem reagált semmire, viszont egyenletesn lélegzett.

AZ, hogy ez igaz-e azt nyilvánvalóan én sosem fogom megtudni, de elhiszem. Sajnálom nagyon azokat akik csak utazni akartak, vagy a munkájukat végezték. Ez van.

Én egyedül arra lettem volna kíváncsi, hogy a másik feketedoboz, ami a gép adatait rögzíti, megerősíti-e ezt az egészet. Máig nem hallottam erről.
_pampa 2015. 04. 12. 10:05
Előzmény: törölt hozzászólás
#127
Arra a 10 km-es szóródásra még nem nagyon volt elfogadható magyarázat. Egy becsapódás után én laikus kicsit sokallom azt a területet amin szóródtak a roncsok.

Ahogyan a fekete doboz sérülését sem értem.
Úgy tudom a farok részben található ás amennyiben orral csapódott a hegynek nagy lehetett a roncsolódási energia vesztés,elnyelődés.

szvsz

Törölt felhasználó 2015. 04. 11. 23:49
Előzmény: törölt hozzászólás
#126
Neked nem sok eszed van.
Törölt felhasználó 2015. 04. 11. 22:09
Törölt hozzászólás
#125
Phylaxa 2015. 04. 11. 21:17
Előzmény: törölt hozzászólás
#124
Nem tudtak a pilótával kontaktusba kerülni, mert nem válaszolt senki. A gép pedig egyenletesen ereszkedett. Nyilvánvaló, hogy ez egy veszélyhelyzet és a legkönnyebb ha egy vadászpilóta benéz az ablakon, megnézi kívülről, hogy van-e sérülés stb.

Sokmindenre lehet ilyenkor gondolni. Párizs után pedig gondolnak is. Gondolom én.
Törölt felhasználó 2015. 04. 11. 20:19
Törölt hozzászólás
#123
morci 2015. 03. 27. 10:36
#122
Rund 260.000 Euro inklusive Zulagen im Jahr verdient ein Lufthansa-Pilot, der im Laufe seiner Karriere alle Gehaltsstufen durchlaufen hat.
Ennyiért az Auchan pénztárosai 8 órát is ülnének egyfolytában a pénztárban.
link
szivacs
szivacs 2015. 03. 27. 10:31
Előzmény: #119  szivacs
#121
a Lufthansának is lesz miről nyilatkoznia
Törölt felhasználó 2015. 03. 27. 10:21
Előzmény: #119  szivacs
#120
újabb hírmorzsa az utolsó percekről:

"...A Bild cikkéből a szerencsétlenség további részletei is kiderültek. Így az is, hogy a gép kapitánya, aki nem tudott visszatérni a pilótakabinba, megpróbálta baltával betörni az ajtót és megakadályozni a katasztrófát. A Germanwings légitársaság tájékoztatás szerint ez az eszköz része a fedélzeti mentőfelszerelésnek."
szivacs
szivacs 2015. 03. 27. 08:37
#119
"A német rendőrség házkutatást tartott Andreas Lubitz otthonában és értékelhető bizonyítékokat talált. A német sajtó is sok részletet derített ki."

Ez durva:
" A Focus.de a Bildre hivatkozva írja, hogy Andreas Lubitz súlyos depresszióban szenvedett és pszichiátriai kezelés alatt állt. Felettébb furcsa ugyanakkor, hogy – a német sajtó állítása szerint – a másodpilóta amerikai kiképzését annak idején a Lufthansa egészségügyi okok miatt hosszabb időre, több hónapra megszakította. Dermesztő, hogy a Lufthansa Arizonai Repülési Iskolájában repülésre alkalmatlannak nyilvánították Andreas Lubitzot, mégis befejezhette a kiképzést és dolgozhatott is." link
elemes
elemes 2015. 03. 26. 22:07
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#118
egyszerűbb megoldás van kitalálva, pilótafülkében mindig legalább 2 enber lesz. konkrétan HOLNAPTÓL bevezeti már néhány légitársaság.
elemes
elemes 2015. 03. 26. 22:05
Előzmény: #115  Törölt felhasználó
#117
szerinted is a chemtrail berendezés miatt zuhant le? ez egyértelmű.
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 20:05
#116
"Adott-e le vészjelzést a pilóta zuhanás közben? Eddig teljesen ellentmondásos hírek jöttek.

Végre kiderült az egyik nagy rejtély a lezuhant géppel kapcsolatban. Eddig egymásnak ellentmondó információk jöttek ki arról, adott-e le vészjelzést a gép.

A Reuters beszélt a francia repülési hatósággal, és szerintük a pilóták nem adtak le vészhívást a zuhanás alatt, de a hirtelen magasságkülönbség bekapcsolt egy automatikus vészjelzést. A legmagasabb szintűt ráadásul. Ez folyamatosan jelzett a légiirányítóknak.

Ez zavarhatta össze a Germanwingset is, akik korábban azt mondták, nem tudják, volt-e vészhívás." link
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 19:57
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#115
Borítékolható volt, hogy a végén az egyik pilótát teszik meg bűnbaknak; így nem a légitársaságot teszik felelőssé az esetleges műszaki probléma miatt...
Phylaxa 2015. 03. 26. 19:22
Előzmény: #109  Törölt felhasználó
#114
Azért jó lenne megtalálni azt a másik lemezt, már csak a rend kedvéért is. Sok mindent igazolhatna.

Szia neked is!
morci 2015. 03. 26. 19:21
Előzmény: #100  zintan
#113
Látom, többen kiakadtak azon, hogy úgy gondolom, a pilóta egy 2-3 órás úton ne hagyhassa el a helyét. Kérdezzétek már meg egy szupermarket pénztárosát, hogy akármikor elmehet-e wc-re !! És rajta nem múlik 150 ember élete. Nehogymár egy egészséges ember ne bírja ki 2-3 órát a pilótafülkében. A hosszabb út más tészta, azt máshogy kell megoldani. A repülőgépen hadiállapot érvényes. Ha egy amerikai gépen balhét csinálsz, leütnek mint a szart! Itt meg meghalt 150 ember, mert az első tiszt a levegőben végezte el, amit esetleg a földön is elvégezhetett volna!!!!!!!!!
Magicmaan
Magicmaan 2015. 03. 26. 19:20
Előzmény: #96  morci
#112
Bennem meg az is felmerült, hogy nem is wcre ment ki, hanem a kísérő hölgyhöz..

És ha nem megy ki? Lehet, hogy mindig kiment, és ezt tudta a másodpilóta..
Phylaxa 2015. 03. 26. 19:16
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#111
Szerintem nyugodtan ülj fel a gépre, ez, ha tényleg így történt, akkor valszeg egy valóban rendkívüli eset.

Mindenesetre vannak elgondolkoztató dolgok és ha megoldható akkor szerintem meg is fogják változtatni.
Phylaxa 2015. 03. 26. 19:12
Előzmény: #106  mpagnes
#110
Ezt nem érti senki, hogy miért nem alkalmazza már régen a Lufthansa? Költség az USA módszerrel orvosolható. Egy beül addig, amíg valamelyik kimegy.

Azt sosem fogják megmondani senkinek, hogy mikor nem lehet rosszul.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 19:12
#109
Köszi mindenkinek a sok hasznos infót! Sziasztok! :(
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 26. 19:06
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#108
azért javaslom, nézzen már be egy repülőbe, akinek olyan illúziója van, hogy ez épeszű átalakítással megoldható

ennél az is olcsóbb, ha odaültetnek egy biztonsági őrt pluszban a fülkébe, aki nyakonvágja azt, aki rendetlenkedik
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 18:55
Előzmény: #105  Phylaxa
#107
huh... ez jó ötletnek tűnik, grat. Nem akarod megírni az Airbus-nak? Valszeg sokat kell még repülnöm és jó lenne ha minél előbb átépítenék a gépeket... Ide elvileg szmájli illene, de a téma miatt nem tehetek.

Közben olvasom, hogy a spanyolok rettentő dühösek a másodpilótára... elérte a srác amit akart. :(
mpagnes 2015. 03. 26. 18:50
Előzmény: #105  Phylaxa
#106
van ennél még egyszerűbb, mert legyenek 3-an és soha nem mehet ki 2
Phylaxa 2015. 03. 26. 18:45
Előzmény: #101  szivacs
#105
Egyszerű. A WC marad a helyén, de a pilótafülkéből is van egy ajtó. Amikor az nyílik, akkor záródik a másik és fordítva.

Ez csak józan paraszti ész és egyszerűen megoldható.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 18:40
Előzmény: #103  Törölt felhasználó
#104
link

Német pszichoterapeuta nyilatkozik:

"Előtte magában több százszor is lejátszotta az egész eseménysort... kiterjesztett öngyilkosság történt... az ilyen embereket a halálvágy és a gyilkolási vágy hajtja... mindkettőt egyszerre kívánják.... hihetetlen agresszió és düh van bennük feltorlódva... gyámoltalanságba menekülnek, ugyanakkor legalább egyszer az életben el akarják érni, hogy ne nézzenek rajtuk keresztül... azt óhajtják elérni, hogy az áldozatok hozzátartozóinak is ugyanazokkal az érzésekkel kelljen továbbélniük mint amikkel ő élt eddig... a környezetnek elvileg észre kellett volna vennie a bajt, de sajnos gyakran az van, h. inkább nem akarják felébreszteni az alvó oroszlánt, ezért félrenéznek."
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 18:17
Előzmény: #100  zintan
#103
A német rendőrség közben megkezdte a másodpilóta 2 lakhelyének átkutatását. Az is kiderült, hogy a pilótaképzést korábban 6 hónapra megszakította... majd később újra folytatta és sikeres vizsgát is tett. Először titkolóztak h. miért hagyta abba átmenetileg, de a német újságírók a baráti/ismeretségi körében kiderítették, hogy az ok "kiégési szindróma" (burnout syndrome) ill. depreszió volt ill. lehetett... na bravó, alakul ez.
zintan
zintan 2015. 03. 26. 18:17
Előzmény: #101  szivacs
#102
A biztonsági fal másik oldalára pedig a sztyuvi klotyót. Nincs átjárás és punktum :)
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 18:13
Előzmény: #100  zintan
#101
ja, csak akkor meg a sztyuvik járhatnának az utaswcre vagy állandóan nyitogatni kellene nekik a biztonsági kabinajtót, hogy bemehessenek a személyzetire.
A terrorrettegés nem egyszerű feladatokkal jár...
zintan
zintan 2015. 03. 26. 18:08
Előzmény: #96  morci
#100
jó és a sok órás interkontinentális repüléskor liberót hordjanak a pilóták?
Ésszerűbb lenne inkább a személyzeti wc mögé tenni a zárható ajtót :)
elemes
elemes 2015. 03. 26. 18:00
Előzmény: #96  morci
#99
ezer oka lehet, hogy felálljon.

ha irreális követelményeket támasztasz a pilótákkal szemben, akkor csak pszichopaták fognak jelentkezni, mert ők jól bírják.

***

a repülőről mobiltelefonálást felejtsük már el. különleges körülmények között nagy ritkán előfordul, hogy egy telefon kapcsolatban tud kerülni egy bázisállomással annyi időre, hogy esetleg egy sms-t megkapjon ("üdvözöljük csehországban"). nem erre lett kitalálva. a bázisállomások vízszintesen sugároznak, a hatósugaruk is egyre kisebb, a doppler-eltolódás miatt a nagyjából menetirányba eső bázisállomásokra csatlakozni sem tud a telefon, stb.
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 17:56
Előzmény: #93  szivacs
#98
a #76-ban belinkelt cikk írja:
"One of three American victims on board, Yvonne Selke, was a Pentagon contractor for Booz Allen Hamilton, a security and defense contractor for intelligence agencies. Some claim that she may have been a target."
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 17:56
Előzmény: #96  morci
#97
"...Felmerült bennem, hogy egyáltalán miért állhat fel egy pilóta a helyéről egy 2-3 órás úton?"

Miért ne állhatna fel? Pusztán azért, hogy folyamatosan sakkban tudja tartani a kollégáját (akit esetleg évek óta ismer) és aki lehet h. mégiscsak egy potenciális tömeggyilkos?? Ezt te sem gondolhatod komolyan... inkább gondoskodni kell(ene) róla, hogy a pilótafülkében mindig legalább ketten tartózkodjanak.
morci 2015. 03. 26. 17:46
Előzmény: #73  Phylaxa
#96
"Az utasok az utolsó pillanatban jöttek rá állítólag. Ezért nem próbált senki telefonálni. Nem volt feltűnő az ereszkedés." Ezt nem lehet elhinni. A pilótafülke ajtaja 1 méterre van a biznisz osztály utasaitól, mellette van az utasoknak is szánt WC. Nyílván a hozzátartozók megnyugtatására mondják.
Felmerült bennem, hogy egyáltalán miért állhat fel egy pilóta a helyéről egy 2-3 órás úton? Keres egy rakás pénzt. Ezért elvárható, hogy olyan egészségi állapotban legyen, és olyan állapotban szálljon fel a gépre, hogy felszállástól leszállásig ne kelljen felállnia. Tegnap repültem, két óra volt az út, baromi szűk volt a hely, jól esett volna felállni, mégsem tettem.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 17:46
Előzmény: #94  elemes
#95
- maláj gép: nem tudjuk mi történt
- amszterdami járat Ukrajna fölött: nem tudjuk igazándiból, mi és hogyan történt.
- Germanwings: elvileg tudjuk, mi történt, de azt (még) nem tudjuk h. miért... tehát tkp. nem tudjuk h. mi történt.
- ...
- ...
elemes
elemes 2015. 03. 26. 17:40
Előzmény: #93  szivacs
#94
egy régi repülős film jut eszembe, a poggyásztérben idegméreggel megrakott utasgép közeledik az óceán fölött, a gép lelövésén vacillál az Elnök (még 2001 előtt készült), amikor elhangzik a következő mondat:

- De hát a gépben emberek utaznak!
(és mintha ez nem lenne elég meggyőző érv, hozzáteszi)
- AMERIKAIAK!
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 17:21
Előzmény: #92  elemes
#93
az amcsik is összealkottak jónéhány konteót, például, hogy az amcsi utas volt a célpont.
elemes
elemes 2015. 03. 26. 17:15
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#92
"ezzel a fedő történettel lepleznének egy esetleges műszaki problémát."

túl régóta élsz Magyarországon, hogy ilyenek jutnak eszedbe.
zintan
zintan 2015. 03. 26. 16:50
Előzmény: #90  Törölt felhasználó
#91
Ilyenkor felvetődnek további kérdések, hogy ha pl Marseille fölött megy wc-re a kapitány , akkor 9.11-et másolja le vajon a másodpílóta? :(
Ha "simán" öngyilkos akar lenni valaki, betegség, családi úgy stb miatt, akkor azt tuti, hogy nem így teszi.
Ehhez erősen korlátozottnak, elmeháborodottnak kell lenni, mely viszont nem igaz, hogy nem tünt fel senkinek a környezetében. A másik verzió, hogy terrorista volt.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 16:36
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#90
Ezt mar korabban bemasolta valaki egy toresi tesztrol:

link

Ilyen tomeg es ilyen sebessegnel ez nem meglepo, hogy apro darabokra szakad.
Ami erdekes ,hogy nagy teruleten szorodott szet , fekete doboz is messze volt a tobbi resztol.
Nem vagyok szakerto de gondolom fugg attol is ,hogy milyen szogben csapodhat be ?!
szivacs
szivacs 2015. 03. 26. 16:26
Előzmény: #87  Törölt felhasználó
#89
Az áll még, hogy az egyik fekete dobozt vagy 10km-rel arrébb találták meg?
Ha igen, akkor vajon miként lehetséges ez? Annyit nem repülhetett a becsapódástól. Vagy hamarabb kiesett volna?
zintan
zintan 2015. 03. 26. 16:25
Előzmény: #86  lord_of_the_kings
#88
Nem tudom, hogy kik vizsgálják ilyenkor a feketedobozt, de feltételezem, hogy ezt nem az Airbus, és a Germanwings végzi. De lehet, hogy őket még a vizsgálat közelébe sem engedik, legalábbis addig amíg meg nem állapították a okot,ill a tényeket.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 16:19
Előzmény: #85  Törölt felhasználó
#87
ok... akkor lehet h. elég volt neki mindig csak akkor elhúznia lock-ba, ha újabb kódkérés érkezett.

olvasgatom a német + amcsi oldalakat... teljes a tanácstalanság. Valamiért nekem a Bourne-trilógia motoszkál a fejemben. A miértre viszont ez sem adna választ...
lord_of_the_kings
lord_of_the_kings 2015. 03. 26. 16:14
Előzmény: #85  Törölt felhasználó
#86
Természetesen lehetett így is, ahogy most mondják, de mivel elég komoly gazdasági érdekek is kockán forognak, sajnos nem tartom azt sem elképzelhetetlennek, hogy ezzel a fedő történettel lepleznének egy esetleges műszaki problémát.
Ezt az apró darabkákra törést sem értem egyébként, ehhez nyilván minimum fel kellett robbannia. Erről volt valami?
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 16:07
Előzmény: #84  Törölt felhasználó
#85
Ha jol ertelmeztem az egyik oktatovideon akkor nem kell tartani folyamatosan.
A lenyeg az, hogy ha kivulrol beutod a kodot es nincs valasz kb 30 mp-ig akkor be tudnak menni , viszont ha a pilota elhuzza a lock fele akkor letilt es ujra kell beutni a kodot kivulrol.
Nem tudom igy van e mindenhol,egy videon lattam a youtuben.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 15:53
Előzmény: #82  Phylaxa
#84
"...A kódot a két pilóta mellett a légikísérők is ismerik. Természetesen gondolni kell arra, hogy egy terrorista rákényszeríti a kód beütésére a személyzetet, ám a fülkében lévő pilóta egy gombbal ilyenkor is blokkolni tudja az ajtó kinyitását. Az ajtó előtti részt egy kamerán keresztül is látja a pilóta.

A blokkoló egy rugós gomb, amelyet folyamatosan zárt pozícióban kell tartani, elengedéskor visszaugrik szabad pozícióba. Véletlenül bekapcsolni, tehetetlenül rádőlni, – például ha a pilóta elveszítené eszméletét – nem lehet."

--------------------

az ujjával végig támasztania kellett a rugó ellenében az ajtót zárva tartó kallantyút... szürreális borzalom. :(
Phylaxa 2015. 03. 26. 15:36
Előzmény: #81  Törölt felhasználó
#83
Erről a Lufthansa CEO-ja is beszélt. Nekem furcsa, mert bárki rosszul lehet. Erről meg ami történt (ha valóban így tötént), ne is beszéljünk. Egy csendes psyhopatat megállítani hogyan lehetséges?
Phylaxa 2015. 03. 26. 15:33
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#82
A "légzése végig nyugodt volt".

A kapitány szerintem azonnal érezte, amikor süllyedni kezdett a gép és a személyzetből ezt tuti észrevették páran.

Borzalmas ez az egész.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 15:29
Előzmény: #80  zintan
#81
E szerint a Telegraph cikk szerint link a jenkiknél az a szokás, hogy ha valamelyik pilóta akár kis időre is elhagyja a cockpit-et, addig egy steward(ess) beül a helyére... Európában ez nem szokás... és állítólag a tragédia ellenére sem akarnak (egyelőre) változtatni ezen a szokáson.

A másodpilótával kapcsolatban eddig semmilyen gyanús vagy furcsa magánéleti ill. pszichológiai probléma nem volt.
zintan
zintan 2015. 03. 26. 14:58
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#80
Nehezen tudom elképzelni, hogy ha valóban szándékosan követte el a másodpilóta, hogy ne lettek volna ennek előjelei a közvetlen környezetében, akár a főpilóta ne tudott volna, hogy problémái vannak, vagy alkalmassági, pszichológiai vizsgálaton ne derült volna ki ez a hajlama, stb. Habár az is igaz, hogy az ilyen alkatok inkább csendes visszahúzódó antiszociális lények..
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 14:47
Előzmény: #73  Phylaxa
#79
"...Das Verhalten des Co-Piloten könne man so werten, dass er die ganze Zeit bewusst gehandelt habe, sagte der Staatsanwalt. Die Crew und der ausgesperrte Kapitän hätten in den letzten Minuten des Fluges gegen die Cockpit-Tür gehämmert."

Abból indulnak ki, hogy a másodpilóta végig tudatosan tette, amit tett. A kapitány és a személyzet az utolsó percekben már dörömbölt az ajtón.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 26. 14:35
Előzmény: #76  Törölt felhasználó
#78
ez nem érdekes, hanem valami bulvár izé, ilyen fasz tudja, szarság valami
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 14:04
Előzmény: #76  Törölt felhasználó
#77
az... főleg a kezdeti sietősen közzétett nyilatkozat fényében odaátról.

Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:56
Előzmény: #75  Törölt felhasználó
#76
ez is erdekes

link
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:42
Előzmény: #74  Törölt felhasználó
#75
valakik nagyon gyorsan dolgoznak és sok az információjuk...

link
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:35
Előzmény: #72  Törölt felhasználó
#74
index.hu

Új részletek derültek ki az ügyészség Marseille-ben tartott sajtótájékoztatóján a Germanwings-gép katasztrófájáról:

A másodpilóta maradt a pilótafülkében, miután a kapitány kiment a vécére.
A másodpilóta ezután átvette az irányítást a gép felett.
A másodpilóta szándékosan megnyomta azt a gombot, ami zuhanásba vitte a repülőt.
Amikor a kapitány vissza akart menni, akkor nem nyitotta ki neki az ajtót, és nem válaszolt.
Nem reagált a földi irányítás többszöri megkeresésére sem. Akkor sem lépett, amikor bekapcsolt a föld közelségét jelző vészjelzés.
A fekete doboz hangfelvételén egészen a becsapódásig hallatszik a másodpilóta lélegzése, sóhajtása, tehát életben volt az utolsó pillanatig.
Az ügyészség szerint a gép utasai csak az utolsó pillanatokban fogták fel, mi történik, akkor kiáltásokat lehetett hallani.
Szándékos emberölésből indulnak ki.
A másodpilótát nem hozták összefüggésbe valamelyik terrorszervezettel.

A marseille-i ügyészség elmondta, hogy megvan a becsapódás előtti utolsó 30 perc leirata. Mindkét pilóta német állampolgár volt. A 28 éves másodpilótát Andreas Lubitznak hívták, Montabaur német városban élt.
Phylaxa 2015. 03. 26. 13:33
Előzmény: #46  morci
#73
Az utasok az utolsó pillanatban jöttek rá állítólag. Ezért nem próbált senki telefonálni. Nem volt feltűnő az ereszkedés. Ezért.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:26
Előzmény: #70  szarvasvadasz
#72
a német Bild közzétette a voice-recorder leiratát:

----------------------------------

Das Protokoll des Grauens

► „Der Flugkapitän bittet den Copiloten, den Flug zu übernehmen.“

► „Dann hört man, wie ein Sitz zurückgeschoben wird, und eine Tür geöffnet wird.“

► „Der Copilot ist zu diesem Zeitpunkt alleine am Kommando.“

► „Er kontrolliert den Airbus.“

► „Dann hört man, wie jemand Zutritt zum Cockpit verlangt.“

► „Aber der Copilot antwortet hierauf nicht, dann wird geklopft.“

► „Aber es erfolgt keine Antwort.“

► „Man hört in der Cockpit-Kabine ein Atemgeräusch.“

► „Der Copilot war also am Leben. Man hört die Atemgeräusche bis zum Aufprall.“

► „Die Opfer waren sich wohl erst ganz zum Schluss bewusst, was passiert ist.“

► „Erst ganz kurz vor dem Aufprall hört man Schreie.“

-------------------------------

:(
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:15
Előzmény: #68  Törölt felhasználó
#71
Igen,szinte ez volt az elso nyilatkozat,hogy lezuhant.Nyilvan nem akartak panikot.
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2015. 03. 26. 13:14
Előzmény: #69  Magicmaan
#70
Akkor hamarosan előkerül egy búcsúlevél is...
Magicmaan
Magicmaan 2015. 03. 26. 13:11
Előzmény: #67  Törölt felhasználó
#69
A másodpilóta maradt a pilótafülkében, miután a kapitány kiment a vécére.
A másodpilóta ezután átvette az irányítást a gép felett.
A másodpilóta megnyomta azt a gombot, ami zuhanásba vitte a repülőt.
A fekete doboz hangfelvételén egészen a becsapódásig hallatszik a másodpilóta lélegzése, sóhajtása, tehát életben volt az utolsó pillanatig.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:11
Előzmény: #67  Törölt felhasználó
#68
emlékszel amikor a "fehérház" már az elején, néhány órával a baleset bejelentése után azt nyilatkozta, hogy "semmi sem utalt terrortámadásra"? itthon még beszéltük is a családdal, h. ez hogyan lehet már? Honnan tudhatják ők ezt ennyire biztosan? Egyre szörnyűbb hely ez a világ.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:06
Előzmény: #65  Törölt felhasználó
#67
Sajnos ez van.Nehogy a vegen talaljanak valami ISIS vagy AL QAIDA kapcsolatot is a pilotahoz.
Minden lehetseges?!?!
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:03
Előzmény: #63  Phylaxa
#66
Nem tudjak elsikalni ezt az ugyert mert valaki leadta a drotot a New York Timesnak korabban!
Egyertelmu mar,hogy meghallgattak a rogzitett felvetelt!
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:02
Előzmény: #63  Phylaxa
#65
atyaég... :((((((
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 13:00
Előzmény: #63  Phylaxa
#64
BREAKING NEWS: A francia ügyészség szerint a másodpilóta megtagadta a kapitány beengedését a fülkébe, és szándékosan zuhant le a Barcelona-Düsseldorf járattal
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:54
Előzmény: #60  Törölt felhasználó
#63
11.50 Brice Robin, Marseille prosecutor, has said it appears that the German co-pilot crashed the plane deliberately and he was alive at the point of impact.

Na basszus. Én azért megvárnám azt a lemezt mielőtt ilyet mondok.
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:50
Előzmény: #60  Törölt felhasználó
#62
A németek megerősítették, a kettő közül csak az egyik volt a pilótafülkében. De nem tudják melyik.
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:45
Előzmény: #60  Törölt felhasználó
#61
Ha így lenne (én is remélem, hogy nem ez a valós) akkor azt tömeggyilkosságnak hívják.

Miért kezdett el süllyedni? Hol a fenében van a másik lemez?
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 12:36
Előzmény: #58  Phylaxa
#60
p*csába, az áldozatok családja és barátai érdekében (is) nagyon remélem h. nem (kiterjesztett) öngyilkosság volt hanem dekompresszió vagy más hirtelen "hősi" halál... és persze a pilóta családja érdekében is! :(

az egyszerűen nem fair, ha valaki a saját egója látszólag megoldhatatlannak tűnő problémáit más emberek életének kioltása árán akarja "megoldani". :(
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:36
Előzmény: #58  Phylaxa
#59
11.24 Reuters is reporting that the German prosecutors' office has said it does not know which of the two pilots was out of the cockpit.
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:27
Előzmény: #57  morci
#58
"10.35 Le Monde is saying it was the First Officer who was locked out, and the Captain was at the controls, reports Justin Huggler."

10.48 German newspaper Bild reporting an Andreas L is the co-pilot. NB. This has not been verified by the Telegraph.

link
morci 2015. 03. 26. 12:24
Előzmény: #56  Phylaxa
#57
Nem mintha nem volna mindegy, de a Bild a Le monde-ra hivatkozva az ellenkezőjét állítja: "Laut der französischen Zeitung „Le Monde“ war der Pilot zum Zeitpunkt des Unglücks im Cockpit – der Co-Pilot war ausgeschlossen." Valszeg félreértetted.
Phylaxa 2015. 03. 26. 12:07
Előzmény: #55  Törölt felhasználó
#56
A Le Mond szerint az első tiszt ragadt kinn.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 12:01
Előzmény: #54  Phylaxa
#55
a rádióhírekben már nyíltan pedzegetik az öngyilkosságot... de még a fülke dekompresszióját sem zárják ki, ami akár az ajtó deformálódását is okozhatta.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:54
Előzmény: #52  Törölt felhasználó
#54
Miért kezdett el süllyedni?! Szerintem ez adja meg majd a helyes irányt.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:51
Előzmény: #52  Törölt felhasználó
#53
A Föld kereste őt!!! Nem reagált.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 11:47
Előzmény: #50  Phylaxa
#52
ja... helyes következtetésnek tűnik amit írsz.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:46
Előzmény: #50  Phylaxa
#51
Nem adott vészjelzést, sőt egyáltalán nem kereste a kapcsolatot a Földdel.
Phylaxa 2015. 03. 26. 11:42
Előzmény: #49  Törölt felhasználó
#50
A süllyedés megkezdése után 10 perccel történt a becsapódás. Érdekes egybeesés.

Ezek szerint, ha nem akadályozta meg, akkor bejuthattak volna előbb.

Ha eszméletlen volt, akkor nem akadályozhatta meg.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 11:33
Előzmény: #45  Phylaxa
#49
na, itt a német Bild részletes cikke az utasszállító gépek ajtónyitási protokolljáról:

link

ezek szerint minden klasszul szabályozva van, viszont a pilótafülkében ülő személy(ek) akár 10 percre is megakadályozhatja a kívülről történő bejutást, ha úgy tartja megfelelőnek. Ennek letelte után van egy vészkód, ami bizonyos idő után 5 másodpercre kinyitja az ajtót... valszeg ennek az aktiválására már nem maradt idejük a kintmaradóknak. :(
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 11:10
Előzmény: #46  morci
#48
az egészben az a lehetőség a legszörnyűbb, hogy az utasok és személyzet az utolsó pillanatig láthatták, mi várható... szegénykéim. :((
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 10:56
Előzmény: #44  Phylaxa
#47
Az egyedül maradt pilóta állíthatta be a süllyedést, de hogy miért, az vagy kiderül vagy nem. Nem tom egyébként, hogy bármiféle kóddal vissza tudna-e jutni a kint rekedt személyzet, hiszen akkor a potenciális gépeltérítőknek is csak ezt a kódot kellene megszerezniük és minden meg volna oldva.
morci 2015. 03. 26. 10:48
#46
Van arról hír, hogy valaki a gépről felhívta a hozzátartozóját? Mert ha ez igaz, és az egyik pilóta az utasok orra előtt elkezdte ütni az ajtót, hogy "Vilma engedj be", akkor szerintem mindenki azonnal megpróbált telefonálni.
Eddig is furcsállottam, hogy nem hallottunk telefonhívásokról. Egy gép normális esetben kb fél órával a földetérés előtt elkezdi a süllyedést. Ez a gép ezt 10 perc alatt tette meg, ami zuhanásszerű élmény kellett, hogy legyen. A légikísérőknek 10 másodperc alatt beugrik, hogy nagy baj van. Bekapcsolják a jelzést, hogy öveket becsatolni, visszaszedik a már kiosztott kaját, és senki nem telefonál. Nem volt térerő??
Phylaxa 2015. 03. 26. 10:46
Előzmény: #44  Phylaxa
#45
És miért nem működött a kód, ha egyáltalán a pilóta akart visszajutni?
Phylaxa 2015. 03. 26. 10:33
Előzmény: #43  Törölt felhasználó
#44
De mi a fenétől kezdett el egyenletesen süllyedni?
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 10:15
Előzmény: #42  Phylaxa
#43
link

elérték az utazómagasságot, övek kikatt... az egyik pilóta akármiért kiment... és annyi... basszus ez szörnyű. :(
Phylaxa 2015. 03. 26. 10:00
Előzmény: #41  Törölt felhasználó
#42
Pfff. Nesze neked biztonság, az egyik előbb lesz rosszul, kimegy a WC-re, mire indulna vissza a másik már KO.
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 09:54
Előzmény: #40  Phylaxa
#41
szerintem nincs... a pilótafülkén kívül van egy, ami szerintem elsősorban a személyzet számára fenntartott, legalábbis oda szoktam látni őket bemenni.
Phylaxa 2015. 03. 26. 09:49
Előzmény: #39  Törölt felhasználó
#40
Van a pilótafülkében WC?
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 09:47
Előzmény: #38  Törölt felhasználó
#39
gyakori elölülőként szoktam látni, amikor valamelyik pilóta csak úgy kikukkant traccsolni egyet a sztyúival 1-2 percre, vagy csak nyújtózkodik egyet, iszik egy juice-t és már megy is vissza...
Törölt felhasználó 2015. 03. 26. 09:43
Előzmény: #36  totoro
#38
vagy valamilyen magánéleti probléma miatt úgynevezett "kiterjesztett öngyilkosság"-ot követett el... a kívülről nyithatatlanság elvileg ok, de a vészeseti visszajutást - akár valamilyen időzáras módszerrel - mégiscsak meg kellene oldani.
elemes
elemes 2015. 03. 26. 09:04
Előzmény: #36  totoro
#37
tényleg, érthetetlen, hogy 2001 őszén mindenki elkezdte megerősíteni az utasgépek pilótafülke ajtaját.

egyébként meg van erről egy ötperces oktatófilm, nekem kicsit lassú a tempója, cserébe csinos a flight attendantess:

link
totoro
totoro 2015. 03. 26. 09:01
#36
Elég nagy ökörség, hogy kívülről nyithatatlan az ajtó. Egy pilóta van, benn, rosszul lesz, elájul, és kész, mennek is a levesbe. Lehet most is ez történt.
pampa 2015. 03. 26. 07:56
Előzmény: #31  Phylaxa
#35
A találgatások már elkezdődtek.

"Az Alpokban lezuhant német utasszállító egyik pilótája a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott - közölte szerdán a The New York Times című amerikai napilap internetes felületén egy, a baleset okait vizsgáló nyomozó a gép hangrögzítő fekete dobozából nyert információkra hivatkozva.

A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták "nagyon udvarias, nagyon fesztelen" beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni.

"A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz" - mondta a nyomozó. "Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz" - közölte a lapot tájékoztató szakértő, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.

Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, "de - folytatta a nyomozó -, ami biztos, az az, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt (a pilótafülkében), és nem nyitott ajtót". A Lufthansa légitársaság szóvivője azt közölte csütörtökre virradóra, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.

"Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lapjelentést, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban" - mondta a szóvivő, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak (nem a légitársaság). Megjegyezte azonban, hogy a repülési szabályokkal összhangban a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások óta a pilótafülkék ajtaját nem lehet kívülről kinyitni.

A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.

A gép fedélzetén 150 ember - 144 utas és 6 tagú személyzet - tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője. A gépnek 72 német és 35 spanyol, három amerikai, továbbá két-két ausztráliai, argentínai, iráni és venezuelai, valamint egy-egy angol, holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga és izraeli utasa volt.

Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedd este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla. A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) csupán annyit közölt szerdán, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le.

A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem."
Magicmaan
Magicmaan 2015. 03. 26. 06:06
Előzmény: #33  elemes
#34
elemes
elemes 2015. 03. 25. 23:31
Előzmény: #31  Phylaxa
#33
Ennek bevezetése necces - a kockázatok súlyosabbnak tűnnek, mint az előnyök.

Egyébként pilótafülke ablak kiszakadás is történt már, 25-30 éve, de azt túlélték.
elemes
elemes 2015. 03. 25. 23:28
Előzmény: #28  Törölt felhasználó
#32
"Semmi értelme nem lenne ennek önmagában."

1. Az USAF mégis bevezette, sőt tavaly már beszámoltak egy légieseményről, amikor ez mentette meg a gépet.

2. A katasztrófák meglepően nagy hányada a controlled flight into terrain.
Phylaxa 2015. 03. 25. 23:18
Előzmény: #30  Bekre_Pal
#31
Nem tudtam a görög gépről. De ha ez így van, ahogy tippelitek, akkor bizony azt kellene kifejleszteni, hogy a földről átvenni az irányítást és lehozni a gépet.

A robotpilóta rátudna állni az irányra, a leszállásnál a földetérésben kellene csak segíteni.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 25. 22:52
Előzmény: #26  Phylaxa
#30
Az ritkán működik abban a magasságban kopár hegyvidék felett. Nekem már maradt bekapcsolva, nem tud beállni egy cellába, mert már megy is a másikra. Nem jön létre a kapcsolat. A légiutaskísérők viszont tudhatták, hogy szar van a palacsintában. Persze attól még kommunikálni ők se tudtak volna. 911 óta olyan jól zárják a fülkét, hogy ők se jutnak be, ha a pilóták nem nyitnak ajtót.
Törölt felhasználó 2015. 03. 25. 22:29
Előzmény: #21  Phylaxa
#29
"A pilóták mintha ott sem lettek volna.Nem hívtak senkit, nem válaszoltak senkinek és nem kanyarodtak semerre, nem is kapták fel a gépet. Nem csináltak semmit. Hát nekem ez nem tűnik egyszerű balesetnek."

Mert már rég beájultak a dekompresszió miatt pl... Lásd görög gép, ami meg fent repkedett üzemanyag kifogyásig.
Törölt felhasználó 2015. 03. 25. 22:26
Előzmény: #27  elemes
#28
"Tőkepiaci hatása annak lesz, ha valamelyik civil gépbe beépítik azt az automatikát, ami sok amerikai katonai gépben már üzeme: terepnek vezetés elleni védelem."

Semmi értelme nem lenne ennek önmagában. Ha ugyanis más műszaki hiba miatt (pl. hajtómű, vízszintes vezérsík, stb) nem tudta tartani a gép magasságát, akkor azért nem segít; ha ilyen hiba nincs, csak pl. levegőnyomás miatt elájult mindenki, akkor a hegytől ugyan megmenti, de úgy jár, mint a 2005-ös görög gép, ami addig repült robotpilótával ájult/halott személyzettel és utasokkal, amíg kifogyott az üzemanyag, és utána zuhant le.

Ez csak komplett leszálló és full automata pilóta rendszerrel együtt működne, ami még a leszállási engedélyt is megkéri... Ilyen márpedig még ha műszakikag minden meg is lenne hozzá (megvan gyakorlatilag), 9/11 óta biztonsági okokból nyilvánvalóan jóideig nem lesz, hiszen sokkal több kockázatot hordozna, mint x évente egy mostanihoz hasonló baleset.

(megjegyzem, idegen repülő-, meg földközelség-jelző rendszerek jóideje vannak a gépeken).

elemes
elemes 2015. 03. 25. 22:03
Előzmény: #25  Phylaxa
#27
Google szerint általában 500 méter/perc a süllyedés. Itt 1000 méter/perccel süllyedtek kb 2000 méteres magasságig, akkor a gép (robot?) vízszintes repülésbe ment. És jött a hegy. Az utolsó emberi beavatkozás a süllyedés megkezdése lehetett, de talán már az is automatikus volt (airbus-pilóták biztos tanulják, hogy működik ez).

Tőkepiaci hatása annak lesz, ha valamelyik civil gépbe beépítik azt az automatikát, ami sok amerikai katonai gépben már üzeme: terepnek vezetés elleni védelem.
Phylaxa 2015. 03. 25. 21:43
Előzmény: #24  Bekre_Pal
#26
Az utasok is? Nem éreztek semmit abból, hogy lefelé haladnak? Mobiltelefon?
Phylaxa 2015. 03. 25. 21:27
Előzmény: #23  elemes
#25
A szokottnál meredekebben süllyedtek?

Miért süllyedtek egyáltalán ekkora távolságon egyenletesen? Miért nem válaszoltak? Miért nem jeleztek? Miért nem kanyarodtak?

Nem tudok arról, hogy valami is kiszakadt volna. Maguk a kérdések jöttek fel nekem, mert furcsának találom.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2015. 03. 25. 21:23
Előzmény: #21  Phylaxa
#24
Dekompresszió plusz robot, mínusz Alpok. De ez csak egy tipp.
elemes
elemes 2015. 03. 25. 21:10
Előzmény: #21  Phylaxa
#23
a robot vezette, ment a hajtómű, a szokottnál meredekebben süllyedtek... kiszakadt a pilótafülke valamelyik ablaka...?
elemes
elemes 2015. 03. 25. 21:07
Előzmény: #20  Phylaxa
#22
sok dolgot megtudunk idővel. addig - türelem.
Phylaxa 2015. 03. 25. 21:01
Előzmény: #16  pampa
#21
Nekem úgy tűnik, mintha a robotpilóta vezette volna a gépet teljes repülési magasságot érzékelve, miközben a gép ereszkedett.

A pilóták mintha ott sem lettek volna.Nem hívtak senkit, nem válaszoltak senkinek és nem kanyarodtak semerre, nem is kapták fel a gépet. Nem csináltak semmit. Hát nekem ez nem tűnik egyszerű balesetnek.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek