Megtalálták a másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát a francia Alpokban történt légikatasztrófa helyszínén, magát a berendezést azonban még nem - közölte szerdán Francois Hollande francia államfő a Seyne-les-Alpes...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904
A meglevő hangfelvétel szerint a gép azután kezdett egyenletes ereszkedésbe, miután a pilóta kiment a fülkéből. Ezután pedig egyenletesen ereszkedett és az első tiszt nem reagált semmire, viszont egyenletesn lélegzett.
AZ, hogy ez igaz-e azt nyilvánvalóan én sosem fogom megtudni, de elhiszem. Sajnálom nagyon azokat akik csak utazni akartak, vagy a munkájukat végezték. Ez van.
Én egyedül arra lettem volna kíváncsi, hogy a másik feketedoboz, ami a gép adatait rögzíti, megerősíti-e ezt az egészet. Máig nem hallottam erről.
Arra a 10 km-es szóródásra még nem nagyon volt elfogadható magyarázat. Egy becsapódás után én laikus kicsit sokallom azt a területet amin szóródtak a roncsok.
Ahogyan a fekete doboz sérülését sem értem.
Úgy tudom a farok részben található ás amennyiben orral csapódott a hegynek nagy lehetett a roncsolódási energia vesztés,elnyelődés.
Nem tudtak a pilótával kontaktusba kerülni, mert nem válaszolt senki. A gép pedig egyenletesen ereszkedett. Nyilvánvaló, hogy ez egy veszélyhelyzet és a legkönnyebb ha egy vadászpilóta benéz az ablakon, megnézi kívülről, hogy van-e sérülés stb.
Sokmindenre lehet ilyenkor gondolni. Párizs után pedig gondolnak is. Gondolom én.
Rund 260.000 Euro inklusive Zulagen im Jahr verdient ein Lufthansa-Pilot, der im Laufe seiner Karriere alle Gehaltsstufen durchlaufen hat.
Ennyiért az Auchan pénztárosai 8 órát is ülnének egyfolytában a pénztárban. link
"...A Bild cikkéből a szerencsétlenség további részletei is kiderültek. Így az is, hogy a gép kapitánya, aki nem tudott visszatérni a pilótakabinba, megpróbálta baltával betörni az ajtót és megakadályozni a katasztrófát. A Germanwings légitársaság tájékoztatás szerint ez az eszköz része a fedélzeti mentőfelszerelésnek."
"A német rendőrség házkutatást tartott Andreas Lubitz otthonában és értékelhető bizonyítékokat talált. A német sajtó is sok részletet derített ki."
Ez durva:
" A Focus.de a Bildre hivatkozva írja, hogy Andreas Lubitz súlyos depresszióban szenvedett és pszichiátriai kezelés alatt állt. Felettébb furcsa ugyanakkor, hogy – a német sajtó állítása szerint – a másodpilóta amerikai kiképzését annak idején a Lufthansa egészségügyi okok miatt hosszabb időre, több hónapra megszakította. Dermesztő, hogy a Lufthansa Arizonai Repülési Iskolájában repülésre alkalmatlannak nyilvánították Andreas Lubitzot, mégis befejezhette a kiképzést és dolgozhatott is." link
"Adott-e le vészjelzést a pilóta zuhanás közben? Eddig teljesen ellentmondásos hírek jöttek.
Végre kiderült az egyik nagy rejtély a lezuhant géppel kapcsolatban. Eddig egymásnak ellentmondó információk jöttek ki arról, adott-e le vészjelzést a gép.
A Reuters beszélt a francia repülési hatósággal, és szerintük a pilóták nem adtak le vészhívást a zuhanás alatt, de a hirtelen magasságkülönbség bekapcsolt egy automatikus vészjelzést. A legmagasabb szintűt ráadásul. Ez folyamatosan jelzett a légiirányítóknak.
Ez zavarhatta össze a Germanwingset is, akik korábban azt mondták, nem tudják, volt-e vészhívás." link
Borítékolható volt, hogy a végén az egyik pilótát teszik meg bűnbaknak; így nem a légitársaságot teszik felelőssé az esetleges műszaki probléma miatt...
Látom, többen kiakadtak azon, hogy úgy gondolom, a pilóta egy 2-3 órás úton ne hagyhassa el a helyét. Kérdezzétek már meg egy szupermarket pénztárosát, hogy akármikor elmehet-e wc-re !! És rajta nem múlik 150 ember élete. Nehogymár egy egészséges ember ne bírja ki 2-3 órát a pilótafülkében. A hosszabb út más tészta, azt máshogy kell megoldani. A repülőgépen hadiállapot érvényes. Ha egy amerikai gépen balhét csinálsz, leütnek mint a szart! Itt meg meghalt 150 ember, mert az első tiszt a levegőben végezte el, amit esetleg a földön is elvégezhetett volna!!!!!!!!!
huh... ez jó ötletnek tűnik, grat. Nem akarod megírni az Airbus-nak? Valszeg sokat kell még repülnöm és jó lenne ha minél előbb átépítenék a gépeket... Ide elvileg szmájli illene, de a téma miatt nem tehetek.
Közben olvasom, hogy a spanyolok rettentő dühösek a másodpilótára... elérte a srác amit akart. :(
"Előtte magában több százszor is lejátszotta az egész eseménysort... kiterjesztett öngyilkosság történt... az ilyen embereket a halálvágy és a gyilkolási vágy hajtja... mindkettőt egyszerre kívánják.... hihetetlen agresszió és düh van bennük feltorlódva... gyámoltalanságba menekülnek, ugyanakkor legalább egyszer az életben el akarják érni, hogy ne nézzenek rajtuk keresztül... azt óhajtják elérni, hogy az áldozatok hozzátartozóinak is ugyanazokkal az érzésekkel kelljen továbbélniük mint amikkel ő élt eddig... a környezetnek elvileg észre kellett volna vennie a bajt, de sajnos gyakran az van, h. inkább nem akarják felébreszteni az alvó oroszlánt, ezért félrenéznek."
A német rendőrség közben megkezdte a másodpilóta 2 lakhelyének átkutatását. Az is kiderült, hogy a pilótaképzést korábban 6 hónapra megszakította... majd később újra folytatta és sikeres vizsgát is tett. Először titkolóztak h. miért hagyta abba átmenetileg, de a német újságírók a baráti/ismeretségi körében kiderítették, hogy az ok "kiégési szindróma" (burnout syndrome) ill. depreszió volt ill. lehetett... na bravó, alakul ez.
ja, csak akkor meg a sztyuvik járhatnának az utaswcre vagy állandóan nyitogatni kellene nekik a biztonsági kabinajtót, hogy bemehessenek a személyzetire.
A terrorrettegés nem egyszerű feladatokkal jár...
ha irreális követelményeket támasztasz a pilótákkal szemben, akkor csak pszichopaták fognak jelentkezni, mert ők jól bírják.
***
a repülőről mobiltelefonálást felejtsük már el. különleges körülmények között nagy ritkán előfordul, hogy egy telefon kapcsolatban tud kerülni egy bázisállomással annyi időre, hogy esetleg egy sms-t megkapjon ("üdvözöljük csehországban"). nem erre lett kitalálva. a bázisállomások vízszintesen sugároznak, a hatósugaruk is egyre kisebb, a doppler-eltolódás miatt a nagyjából menetirányba eső bázisállomásokra csatlakozni sem tud a telefon, stb.
a #76-ban belinkelt cikk írja:
"One of three American victims on board, Yvonne Selke, was a Pentagon contractor for Booz Allen Hamilton, a security and defense contractor for intelligence agencies. Some claim that she may have been a target."
"...Felmerült bennem, hogy egyáltalán miért állhat fel egy pilóta a helyéről egy 2-3 órás úton?"
Miért ne állhatna fel? Pusztán azért, hogy folyamatosan sakkban tudja tartani a kollégáját (akit esetleg évek óta ismer) és aki lehet h. mégiscsak egy potenciális tömeggyilkos?? Ezt te sem gondolhatod komolyan... inkább gondoskodni kell(ene) róla, hogy a pilótafülkében mindig legalább ketten tartózkodjanak.
"Az utasok az utolsó pillanatban jöttek rá állítólag. Ezért nem próbált senki telefonálni. Nem volt feltűnő az ereszkedés." Ezt nem lehet elhinni. A pilótafülke ajtaja 1 méterre van a biznisz osztály utasaitól, mellette van az utasoknak is szánt WC. Nyílván a hozzátartozók megnyugtatására mondják.
Felmerült bennem, hogy egyáltalán miért állhat fel egy pilóta a helyéről egy 2-3 órás úton? Keres egy rakás pénzt. Ezért elvárható, hogy olyan egészségi állapotban legyen, és olyan állapotban szálljon fel a gépre, hogy felszállástól leszállásig ne kelljen felállnia. Tegnap repültem, két óra volt az út, baromi szűk volt a hely, jól esett volna felállni, mégsem tettem.
- maláj gép: nem tudjuk mi történt
- amszterdami járat Ukrajna fölött: nem tudjuk igazándiból, mi és hogyan történt.
- Germanwings: elvileg tudjuk, mi történt, de azt (még) nem tudjuk h. miért... tehát tkp. nem tudjuk h. mi történt.
- ...
- ...
egy régi repülős film jut eszembe, a poggyásztérben idegméreggel megrakott utasgép közeledik az óceán fölött, a gép lelövésén vacillál az Elnök (még 2001 előtt készült), amikor elhangzik a következő mondat:
- De hát a gépben emberek utaznak!
(és mintha ez nem lenne elég meggyőző érv, hozzáteszi)
- AMERIKAIAK!
Ilyenkor felvetődnek további kérdések, hogy ha pl Marseille fölött megy wc-re a kapitány , akkor 9.11-et másolja le vajon a másodpílóta? :(
Ha "simán" öngyilkos akar lenni valaki, betegség, családi úgy stb miatt, akkor azt tuti, hogy nem így teszi.
Ehhez erősen korlátozottnak, elmeháborodottnak kell lenni, mely viszont nem igaz, hogy nem tünt fel senkinek a környezetében. A másik verzió, hogy terrorista volt.
Ilyen tomeg es ilyen sebessegnel ez nem meglepo, hogy apro darabokra szakad.
Ami erdekes ,hogy nagy teruleten szorodott szet , fekete doboz is messze volt a tobbi resztol.
Nem vagyok szakerto de gondolom fugg attol is ,hogy milyen szogben csapodhat be ?!
Az áll még, hogy az egyik fekete dobozt vagy 10km-rel arrébb találták meg?
Ha igen, akkor vajon miként lehetséges ez? Annyit nem repülhetett a becsapódástól. Vagy hamarabb kiesett volna?
Nem tudom, hogy kik vizsgálják ilyenkor a feketedobozt, de feltételezem, hogy ezt nem az Airbus, és a Germanwings végzi. De lehet, hogy őket még a vizsgálat közelébe sem engedik, legalábbis addig amíg meg nem állapították a okot,ill a tényeket.
ok... akkor lehet h. elég volt neki mindig csak akkor elhúznia lock-ba, ha újabb kódkérés érkezett.
olvasgatom a német + amcsi oldalakat... teljes a tanácstalanság. Valamiért nekem a Bourne-trilógia motoszkál a fejemben. A miértre viszont ez sem adna választ...
Természetesen lehetett így is, ahogy most mondják, de mivel elég komoly gazdasági érdekek is kockán forognak, sajnos nem tartom azt sem elképzelhetetlennek, hogy ezzel a fedő történettel lepleznének egy esetleges műszaki problémát.
Ezt az apró darabkákra törést sem értem egyébként, ehhez nyilván minimum fel kellett robbannia. Erről volt valami?
Ha jol ertelmeztem az egyik oktatovideon akkor nem kell tartani folyamatosan.
A lenyeg az, hogy ha kivulrol beutod a kodot es nincs valasz kb 30 mp-ig akkor be tudnak menni , viszont ha a pilota elhuzza a lock fele akkor letilt es ujra kell beutni a kodot kivulrol.
Nem tudom igy van e mindenhol,egy videon lattam a youtuben.
"...A kódot a két pilóta mellett a légikísérők is ismerik. Természetesen gondolni kell arra, hogy egy terrorista rákényszeríti a kód beütésére a személyzetet, ám a fülkében lévő pilóta egy gombbal ilyenkor is blokkolni tudja az ajtó kinyitását. Az ajtó előtti részt egy kamerán keresztül is látja a pilóta.
A blokkoló egy rugós gomb, amelyet folyamatosan zárt pozícióban kell tartani, elengedéskor visszaugrik szabad pozícióba. Véletlenül bekapcsolni, tehetetlenül rádőlni, – például ha a pilóta elveszítené eszméletét – nem lehet."
--------------------
az ujjával végig támasztania kellett a rugó ellenében az ajtót zárva tartó kallantyút... szürreális borzalom. :(
Erről a Lufthansa CEO-ja is beszélt. Nekem furcsa, mert bárki rosszul lehet. Erről meg ami történt (ha valóban így tötént), ne is beszéljünk. Egy csendes psyhopatat megállítani hogyan lehetséges?
E szerint a Telegraph cikk szerint link a jenkiknél az a szokás, hogy ha valamelyik pilóta akár kis időre is elhagyja a cockpit-et, addig egy steward(ess) beül a helyére... Európában ez nem szokás... és állítólag a tragédia ellenére sem akarnak (egyelőre) változtatni ezen a szokáson.
A másodpilótával kapcsolatban eddig semmilyen gyanús vagy furcsa magánéleti ill. pszichológiai probléma nem volt.
Nehezen tudom elképzelni, hogy ha valóban szándékosan követte el a másodpilóta, hogy ne lettek volna ennek előjelei a közvetlen környezetében, akár a főpilóta ne tudott volna, hogy problémái vannak, vagy alkalmassági, pszichológiai vizsgálaton ne derült volna ki ez a hajlama, stb. Habár az is igaz, hogy az ilyen alkatok inkább csendes visszahúzódó antiszociális lények..
"...Das Verhalten des Co-Piloten könne man so werten, dass er die ganze Zeit bewusst gehandelt habe, sagte der Staatsanwalt. Die Crew und der ausgesperrte Kapitän hätten in den letzten Minuten des Fluges gegen die Cockpit-Tür gehämmert."
Abból indulnak ki, hogy a másodpilóta végig tudatosan tette, amit tett. A kapitány és a személyzet az utolsó percekben már dörömbölt az ajtón.
Új részletek derültek ki az ügyészség Marseille-ben tartott sajtótájékoztatóján a Germanwings-gép katasztrófájáról:
A másodpilóta maradt a pilótafülkében, miután a kapitány kiment a vécére.
A másodpilóta ezután átvette az irányítást a gép felett.
A másodpilóta szándékosan megnyomta azt a gombot, ami zuhanásba vitte a repülőt.
Amikor a kapitány vissza akart menni, akkor nem nyitotta ki neki az ajtót, és nem válaszolt.
Nem reagált a földi irányítás többszöri megkeresésére sem. Akkor sem lépett, amikor bekapcsolt a föld közelségét jelző vészjelzés.
A fekete doboz hangfelvételén egészen a becsapódásig hallatszik a másodpilóta lélegzése, sóhajtása, tehát életben volt az utolsó pillanatig.
Az ügyészség szerint a gép utasai csak az utolsó pillanatokban fogták fel, mi történik, akkor kiáltásokat lehetett hallani.
Szándékos emberölésből indulnak ki.
A másodpilótát nem hozták összefüggésbe valamelyik terrorszervezettel.
A marseille-i ügyészség elmondta, hogy megvan a becsapódás előtti utolsó 30 perc leirata. Mindkét pilóta német állampolgár volt. A 28 éves másodpilótát Andreas Lubitznak hívták, Montabaur német városban élt.
A másodpilóta maradt a pilótafülkében, miután a kapitány kiment a vécére.
A másodpilóta ezután átvette az irányítást a gép felett.
A másodpilóta megnyomta azt a gombot, ami zuhanásba vitte a repülőt.
A fekete doboz hangfelvételén egészen a becsapódásig hallatszik a másodpilóta lélegzése, sóhajtása, tehát életben volt az utolsó pillanatig.
emlékszel amikor a "fehérház" már az elején, néhány órával a baleset bejelentése után azt nyilatkozta, hogy "semmi sem utalt terrortámadásra"? itthon még beszéltük is a családdal, h. ez hogyan lehet már? Honnan tudhatják ők ezt ennyire biztosan? Egyre szörnyűbb hely ez a világ.
BREAKING NEWS: A francia ügyészség szerint a másodpilóta megtagadta a kapitány beengedését a fülkébe, és szándékosan zuhant le a Barcelona-Düsseldorf járattal
11.50 Brice Robin, Marseille prosecutor, has said it appears that the German co-pilot crashed the plane deliberately and he was alive at the point of impact.
Na basszus. Én azért megvárnám azt a lemezt mielőtt ilyet mondok.
p*csába, az áldozatok családja és barátai érdekében (is) nagyon remélem h. nem (kiterjesztett) öngyilkosság volt hanem dekompresszió vagy más hirtelen "hősi" halál... és persze a pilóta családja érdekében is! :(
az egyszerűen nem fair, ha valaki a saját egója látszólag megoldhatatlannak tűnő problémáit más emberek életének kioltása árán akarja "megoldani". :(
Nem mintha nem volna mindegy, de a Bild a Le monde-ra hivatkozva az ellenkezőjét állítja: "Laut der französischen Zeitung „Le Monde“ war der Pilot zum Zeitpunkt des Unglücks im Cockpit – der Co-Pilot war ausgeschlossen." Valszeg félreértetted.
a rádióhírekben már nyíltan pedzegetik az öngyilkosságot... de még a fülke dekompresszióját sem zárják ki, ami akár az ajtó deformálódását is okozhatta.
ezek szerint minden klasszul szabályozva van, viszont a pilótafülkében ülő személy(ek) akár 10 percre is megakadályozhatja a kívülről történő bejutást, ha úgy tartja megfelelőnek. Ennek letelte után van egy vészkód, ami bizonyos idő után 5 másodpercre kinyitja az ajtót... valszeg ennek az aktiválására már nem maradt idejük a kintmaradóknak. :(
Az egyedül maradt pilóta állíthatta be a süllyedést, de hogy miért, az vagy kiderül vagy nem. Nem tom egyébként, hogy bármiféle kóddal vissza tudna-e jutni a kint rekedt személyzet, hiszen akkor a potenciális gépeltérítőknek is csak ezt a kódot kellene megszerezniük és minden meg volna oldva.
Van arról hír, hogy valaki a gépről felhívta a hozzátartozóját? Mert ha ez igaz, és az egyik pilóta az utasok orra előtt elkezdte ütni az ajtót, hogy "Vilma engedj be", akkor szerintem mindenki azonnal megpróbált telefonálni.
Eddig is furcsállottam, hogy nem hallottunk telefonhívásokról. Egy gép normális esetben kb fél órával a földetérés előtt elkezdi a süllyedést. Ez a gép ezt 10 perc alatt tette meg, ami zuhanásszerű élmény kellett, hogy legyen. A légikísérőknek 10 másodperc alatt beugrik, hogy nagy baj van. Bekapcsolják a jelzést, hogy öveket becsatolni, visszaszedik a már kiosztott kaját, és senki nem telefonál. Nem volt térerő??
Megsérülhetett a másik fekete doboz
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=211904