omoly áttörést ért el Clare Grey cambridge-i kémiatanár és csapata:
laboratóriumi körülmények között sikerült működő líthium-levegő akkumulátort készíteniük.
Ez azért nagy szám, mert a lítium-levegő akkumulátorok elvben tízszer annyi energiát képesek egységnyi területen tárolni, mint a most iparági standardként használt lítium-ion akkumulátorok, magyarán
ezekkel már olyan elektromos autókat lehetne építeni, amelyek hatótávolsága versenyképes lehet a robbanómotoros autókéval.
A lítium-levegő akkumulátorok nagy előnye még könnyű súlyuk: Greyék kísérleti akkumulátora ötödakkora súlyú, mint egy azonos méretű lítium-ion akkumulátor, mégis ötször annyi energiát képes tárolni. Nem mellesleg ötödannyiba is kerül, mint egy líthium-ion akkumulátor.
Azt, hogy elvben mekkora előnyei vannak a lítium-levegő akkumulátoroknak a jelenleg használtakkal szemben, már régóta tudták a kutatók. Épp ezért elég nagy verseny is van köztük, hogy gyakorlatban is használható akkumulátorokat készítsenek, de ehhez számos problémát le kell győzni. Grey és társai áttörést hozó kutatása ezek közül oldott meg néhányat.
Például kiküszöbölték a legnagyobb praktukus problémát, a lítium-levegő akkumulátor kémiai instabilitását, ami gyors teljesítményvesztést okozott az eddigi kísérletekben.
A líthium-levegő akkumulátorok működési elve pofonegyszerű:
a líthiumionokkal és levegővel töltött cella a lítium oxidálásával termel áramot, a cellát magát az oxidáció során keletkezett lítium-peroxid felbontásával lehet feltölteni.
A cambridge-i kutatók ebbe a folyamatba nyúltak bele, hogy kontrollálhatóbbá tegyék: a lítium-peroxidot stabilabb lítium-hidroxiddá alakították.
Az új akkuban habszerű elektródát használnak, amit a szén egy 12 éve felfedezett formájából, a grafénból állítanak elő.
A cambridge-i laboratóriumban bemutatott rendszer hatékonysága 90 százalékos, és akár kétezerszer is újra lehet tölteni.
A kutatók becslése szerint még legalább egy évtizednyi munka áll előttük, mielőtt az új elven működő akkumulátorok kereskedelmi forgalomba kerülhetnek. Akkor viszont nagyon széles körben használhatnák ezeket: elektromos autókon kívül például az elektromos hálózatra kötve is, hogy ezekben tárolják a szél- és napenergiából termelt és a rendszerbe visszatáplált áramot. (Via Financial Times. Grey és társai tanulmányát innen lehet letölteni.)
1)Eleg elkepeszto, hogy 3 het alatt ujra +50-%al emelkedett a WL arfolyama.
Kulon nagyon sajnalom, hogy fci turelme rosszkor fogyott el, epp 3 hete.
2)Az emelkedes magyarazatahoz nem eleg az, hogy LIT global lithium ETF emelkedett, mert ott az emelkedes csak kb. +10% volt oktoberben.
Harom masik dolgot sejtek a hatterben, es mindegyik fundamentalis jel.
Egyreszt, a VW botrany kapcsan egyre tobb orszag, legutobb Norvegia es Japan is eros osztonzest adott az EV piacnak azzal, hogy a terveik szerint 10 ev mulva mar "csakis" elektromos autot akarnak, mint uj autot engedelyezni az orszagban.
A masodik hir az, hogy NISSAN (vilag 5. legnagyobb gyartoja) explicite azt tervezi, hogy 5 ev mulva a gyartott jarmuveik 10%-a elektromos auto lesz. Az rengeteg auto, es rengeteg lithium.
A harmadik hir WL specifikus: alighanem elkezdodott a lithium karbonat gyartosor installalasa Nevadaban, ha a dolog eredetei idoterv szerint halad. Akkor par honap mulva WL mar gyartani fogja a li-carbonatot. Nincs specifikus hirem, de ez a meredeken megugro erdeklodes "altalanos" jo hirektol nem indulna be.
3)Tesla esik. Regota remelem, hogy 180-190 korul bele fogok tudni venni. Kezd eselyem lenni ra.
Megertem a gondolkodasod es nem is tudok sok tenyt mondani ellene. Azt mondanam, hogy figyeld tovabb WL-t Es ha latsz jo fordulatot majd, ne maradj ki belole.
Szerintem ez már így az apportokkal túl kockázatos.Egyértelmű,hogy a LA-ért legalább dupla annyit fizettek mint amennyit ér.Máskülönben a LA bennfenteseknek nem érné meg még féláron is eladni.
Még az idén jön valószínűleg a következő apport,az Argentín vegyesvállalat.Mert ugye pénze nincs a WL-nek így szvsz azt is apportos tőkeemeléssel fizetik majd ki. A részvényszám ismét hígul majd X millióval amit az új tulajok piacra önthetnek ugyanúgy mint az LA bennfentesei.
Persze lehet,hogy én látom rosszul a dolgokat,de engem ez az egyik ismert magyar tolvajrészvényre az Opimusra emlékeztet.
A részvény árfolyama történelmi minimumon áll.Kivétel nélkül az összes benne lévő kisbüfi bukóban van.
Nekem ez így már extrém kockázatot hordoz,ezért 26% bukóban eladtam.
Sajnos lemaradtam az általad vezetett blog regisztrálásáról és már sajnos nem elérhető. Nagyon szeretnélek tovább követni kérlek szépen add meg a lehetőséget, hogy csatlkozzam a csapathoz és írd meg, hogy lehetséges ez. Ha ez titkos akkor a merand@freemail.hu email címre!
Most van vege a DBC commodity Index tobb eves esesenek. Es LIT vele egyutt esett. Nem vitas, rohadt nagy eses volt; dehat ez egy pici startup ceg. Igaz, a vilag legnagyobb banyasza is kb. ekkorat esett iden.
Nekem ugy tunik, SQM mar kitort az eso trendvonal alol. Es WL hamarosan koveti. A cegben en nem latok fundamentalis kart (lehet hogy van), de a furo-iszap uzlet a fracking leallasa miatt valoban nem volt kepes elindulni. Eddig. ES 2017-ben?
A timeline szerint 2016 elejen indul a Li termeles.
En tartom, Van idom. Veszek itt hozza, ennyiert vette a menedzsment.
Pá-pá WL !
26% bukóban röptetve.
Úgy döntöttem,hogy nem várom meg a következő apportos tőkeemelést. link
Sőt nem várok a Tesla beszállítói bejelentésre sem.
És,hogy miért nincs értelme erre várni? Eddig 2 litiumos céggel kötött szerződést a Tesla(aki olvassa a fórumot az tudja,hogy melyik cégekről van szó)és ezeknél a részvényeknél a bejelentés utáni napon 30-40% közötti gyors emelkedés volt,DE 2-3 nap után az érfolyam mindkét cég esetében visszaesett a bejelentés előtti árfolyamra.
Tovább öntik a bennfentesek.Bevadultak és most már 100K-s pakkokat dobálnak.Új történelmi minimum ár 0,265.CAD.
USA-ban is vannak tolvaj részvények....
WL = Amerikai LOpimus :(
Az LA egyik volt igazgatójaként valószínűleg tisztában van azzal,hogy valójában mennyit is ér az LA....
Nem lehet véletlen,hogy szórja bármi áron.
Valószínűleg nem vár Tesla beszállítói megállapodást sem,mert ha erre látna esélyt akkor szvsz kivárna az eladással.
Hodgson,
a megvett LA-bol "megoroklott" ember, foleg peznugyi befektetonek tunik. Nem szakmai ember, inkabb befekteto.
Aki most kiszall a cegbol.
Eleg szemet modon, a forgalomhoz kepest oriasi volumeneket ad el; sajat maga es persze alattunk is, vagja az arat.
De meg mindig jobb,mintha Chameluoskas, Wright vagy Epstein adna el.
Tom Hodgson was Executive Chairman and a member of the Board of Directors of Lithium Americas Corp. from pre-IPO to the merger with Western Lithium. Before being actively involved with Lithium Americas, Mr. Hodgson had a career in banking, finance, and money management, and has served as COO or CEO on the Board of Directors of a number of public and private companies in Canada and the United Kingdom, including Central Guaranty Trustco, GlobalNetFinancial.com, Marathon Asset Management, and Magna Entertainment Corp. Tom holds a Bachelor of Arts degree in Economics and Law from Carleton University in Ottawa, Canada and a Master of Business Administration in Finance and Accounting from Queen’s University in Kingston, Canada.
Itt a link: link
A Western Lithium egyik igazgatója 380 ezer darab részvényt adott el szeptember 22-23-24-én.
Valószínűleg a 25.én pénteken is öntött,mert aznap 700 ezer darabos forgalommal verték be egészen 0,31 CAD-ig az árfolyamot.
Egy igazgató nem száll ki ha felfelé várja az árfolyamot....
WL = Amerikai tolvajrészvény?
Western Lithium
Egy hónap alatt 40%-ot ment.