Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 08. 01. 20:07

Western Lithium  

Gyorsul az emelkedés és brutálisan nő a forgalom.

Egy hónap alatt 40%-ot ment.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
magellan2214 2016. 04. 06. 06:45
Előzmény: #474  upgrayeddAKS
#477
Kerdesedre nem tudom a valaszt.Helyette par mondat a feltalalorol.Neve Procházka/54/.Tudos tobb találmánya van.Prágaban kemia-technologiai szakon egyetemet végzett.1987-ben Nemetországba,majd USÁ-ba ment.Nano részecske technologiai kihasználasa volt kutatasi terulete.Egyuttmukodott svajci Michael Grotzelel/Nobeldijra felterjesztett pali/majd 2005 visszament Csehországba céget alapított. A lenyeg valszeg a technologia forradalmasitásaban van.Eddig a Litaku gyartasanal:nagyon vekony elektrodakra/femfoliakra/ragasztjak ra aktiv reteget vertikálisan.Az o találmánya:horizontálisan nyomatja keretbe tabletta /cell/ formájában az elektrodakat.Igy 20x vastagabb es megnott a kapacitása az akunak.Eredmény,tobb energiat vesz fel,gyorsabban feltoltheto es olcsobb. A kinai invesztornal folytatom.
tberki 2016. 04. 06. 03:40
Előzmény: #475  upgrayeddAKS
#476
Az ordog a reszletekben van elbujva, a lenyeg hogy mekkora a darabszam es az arra allokalt szerszamkoltseg, amennyiben ezt nem beruhazas igenykent szamoljak el. Egy alacsony darabszamu kulonleges variansban ezert lehet nagysagrendileg magasabb az ar mint megszokott.
Egyebkent igazad van, nagysagrendileg jo a 11 eur, ugyan ez sok eve volt, szerintem meg ma is kb helytallo adat lenne, foleg a mai alapanyag arakkal.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 04. 06. 01:32
Előzmény: #463  tberki
#475
"A projekt manager aki a termekciklus nyeresegessegeert volt felelos megkerdezte tole mi az eladasi ar: 12 euro. es nekunk mennyibe kerul legyartani: 110 euro... :)"

Nem volt ebben elgépelés? Egy betöltőcső simán kerülhet (elképzelésem szerint) 11-be, miközben csak 1 EUR nyereséggel lehet eladni, ami elég rossz, de nem aránytalan... ám 110 EUR-t soknak érzem. (Ez csak "gut feeling", semmi egyéb alap nincs - voltam ugyan jó régen autóipari beszállítónál a fricceknél a logisztikán, de ők pont a fékeket gyártották, a költségekre pedig még csak nem is nagyon volt rálátásom. Így aztán csak sejthetem, hogy mennyibe kerülhet egy ilyen cucc...)

Ettől függetlenül: a TEsla veszteségessége ténykérdés, nyilván nem is várhatunk egy ideig nyereséget. Ezért sem vennék Tesla részvényt, hacsak nem spekire, viszont van a cégben perspektíva. Van rá fizetőképes kereslet, már "csak" a megfelelően olcsó technológiák kellenek hozzá. Nyilván a tipikus vállalkozás nem így kezdi: előbb megvárja, amíg elérhető áron beszerezheti a technikát, és aztán kutakodik piacok után. Azonban az is igaz, hogy nagy szükség van az igazi úttörőkre, akik mernek nagyot kockáztatni. Sok sikert nekik - az ő sikerük az egész emberiség sikere, mert úgymond jobb lesz valamivel a jövő...
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 04. 06. 01:10
Előzmény: #472  magellan2214
#474
Szerintem írj bátran...
Van is mindjárt kérdésem: ha az alábbiak mind teljesen igazak, akkor a 95% hatásfok a hőveszteséggel együtt kalkulálva is értendő?

"Technical parameters
HE3DA technology offers top-class technical parameters:
Battery system capacity up to 500 Wh/liter
Kilowatt hour module offers fifteen times higher peak power than currently used technologies.
Efficiency above 95%
Lifespan 5000 cycles"

Önmagában ez a 95% is szuper - ha a többit is hozza (pl. 5000 x újratölthető, az nem rossz), akkor ez pláne világbajnok lesz. (Elég durva pl., hogy egy 8400 mAh-s akku -szerintem legalább is- hamar lemerül. Nyilván ebben intenzív Wifi használat is benne van, de ma ez a mobil eszközök Achilles-pontja...)
Szóval egy ilyen technológia (amiről amúgy azt gondolnám, hogy 10 év műlva fog megvalósulni) teljesen átszabná a fejlett világ jelentős részét... főleg, ha valóban elérhető közelségben van, és nem 10-20 év távlatában...
werkaz 2016. 04. 05. 09:12
Előzmény: #472  magellan2214
#473
A LAC-nak viszont jó, mert lithium alapú...
magellan2214 2016. 04. 05. 07:45
#472
Unk hogy cseh-kinai osszefogással litium akumulátor gyártása téren komoly konkurencia keszulodik Teslanak. Alapinfo
www.he3da.cz angol nyelven is elérheto.
Lényege hogy forradalmi technologiaval olcsobb,gyorsabban feltoltheto sokoldalubb kihasnálhatosagu akukat fognak gyartani kocsikra is.Kinai invesztor Secsuanbol már finanszirozza.Az eddig gyartott akukat Singapouri felhokarcolokban hasznalnak energatartaleknak.
Ha erdekelnek reszletek szoljatok, irok bovebben
tberki 2016. 04. 04. 22:15
Előzmény: #470  kukker
#471
Hülyékkel vitázni olyan, mint egy galambbal sakkozni. Ledönti a bábukat, rászarik a táblára, aztán boldogan ugrál, hogy ő nyert.
kukker 2016. 04. 04. 19:57
Előzmény: #469  kukker
#470
Fikázóknak, nagyképűeknek, nagyarcúaknak hogy "koncepció" meg "elmosódott kép":

link

kukker 2016. 04. 03. 13:36
Előzmény: #468  kukker
#469
Saturday morning, Elon Musk, CEO of Tesla, tweeted that the company had already received 253,000 orders and counting for the Model 3 in a little over 36 hours.

Below are a few tweets that Elon Musk has sent out in the last couple of days:

“Thought it would slow way down today, but Model 3 order count is now at 198k. Recommend ordering soon, as the wait time is growing rapidly.”

“Model 3 orders at 180,000 in 24 hours. Selling price w avg option mix prob $42k, so ~$7.5B in a day. Future of electric cars looking bright!”

“253k as of 7am this morning”
kukker 2016. 04. 02. 11:01
Előzmény: #466  kukker
#468
Thought it would slow way down today, but Model 3 order count is now at 198k. Recommend ordering soon, as the wait time is growing rapidly.
Bandi_ujonc 2016. 04. 01. 20:57
Előzmény: #466  kukker
#467
ez ilyen április elsejei hír lehet csak.
kukker 2016. 04. 01. 20:27
Előzmény: #451  pomperj
#466
"Musk már be is jelentette, hogy 24 óra leforgása alatt több mint 180 ezer megrendelés érkezett arra a modllre, amelyet még be sem fejeztek, és amelynek a gyártása csak jó pár hónap múlva fog elkezdődni."

tberki 2016. 04. 01. 19:14
Előzmény: #464  pomperj
#465
Az uzemanyag tank egyik alkatresze volt, a betoltocso. Azt akkor kell cserelni amikor a tukrot (biztosan ismered a kamionosok mondasat "Fonok, cseres a tukor, csak elotte le kell emelni rola az autot")...

Chrysler jo pelda, veszek is Fiat reszvenyt ;)

No, biztosan mondanak majd elorendeles szamokat. Nagy dolog ez, akarhogy is. Azert meg nem temetnem a daimlert es tarsait :)
pomperj
pomperj 2016. 04. 01. 18:38
Előzmény: #463  tberki
#464
Ez jo tortenet;-)

Akadekoskodas-keppen megjegyzem, ha az a bizonyos "Auftrag" alkatresz pl. hatsolampa vagy lokharito volt, amit egy auto eleteben atlagosan 4 alkalommal kell cserelni, es az alkatresz ar 140-ert elado a szevizeknek, akkor mar megerte ;-)

Viszont: a szkeptizizmusod abszolut jogos; nekem az mindig tetszik, az okos investor alapallas.

De erdemes tudni: ha ma Tesla meg akarja venni Chryslert, hogy legyen kapacitasa, nos, Amerika meg fogja finanszirozni.
Forditva meg nem. Es ez szamit.
tberki 2016. 04. 01. 17:31
Előzmény: #461  upgrayeddAKS
#463
igazad van. nagy tisztelettel bamulom az embereket akik kepesek 2 napot kint tolteni az utcan egy termekert amit majd 2 ev mulva legyartanak.

Ettol fuggetlenul ha csak a fele stimmel annak amit Musk a szamokrol mond az is oriasi eredmeny. Reszvenyeskent ez azonban csak akkor jo hir ha mindezt nyereseggel lehet gyartani.

Meg pelyheskukacu koromban volt egy fejlesztesi igazgatonk a fricceknel. Sose felejtem el amikor visszajott az egyik nagy autogyartol azzal hogy "wir haben den Auftrag!!!". Iszonyu boldog volt az uriember. A projekt manager aki a termekciklus nyeresegessegeert volt felelos megkerdezte tole mi az eladasi ar: 12 euro. es nekunk mennyibe kerul legyartani: 110 euro... :)
kukker 2016. 04. 01. 16:16
Előzmény: #459  upgrayeddAKS
#462
"Amúgy bocs, hogy mindig beleugatok, csak gondoltam, hátha kell egy kis mediáció :)"

Nyugodtan, építő jellegű a véleményed.
Igyekszem is tartani hozzá magam.... :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 04. 01. 15:32
Előzmény: #449  tberki
#461
Az angolszász országok teljesen mások. Megvan a fogyasztók nagy részében az a (nem is csak szinte) gyermeki lelkesedés, ami miatt sok cég sikerre tudta náluk vinni. (Főleg USA, Kanada és Ausztrália.)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 04. 01. 15:29
Előzmény: törölt hozzászólás
#460
Megnyugodhatsz, visszakapod! :)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 04. 01. 15:28
Előzmény: #457  kukker
#459
OFF
"Szerintem egyszerűen sunyin, alattomosan a fikázás és a lenézés nagyon szépen be van építve a kommunikációdba, és ez engem baromira irritál és zavar."

Ez egy többszörösen szubjektív dolog.
1. maga a fikázás is az
2. ha lenne is fikázás, az is szubjektív, hogy kit zavar és kit nem

Szerintem előrelépés lenne, ha valóban* nem reagálnátok egymásra. (Így a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.) Nem hiszem, hogy az eltérő szemléletmódból, stb. eredő álláspontok valaha is közelednének jelen esetben, az egymás ócsárolása meg semmiképp nem nevezhető konstruktív vitának.
(*Megj.: ez javaslatként már felmerült, de a kivitelezés még akadozik :) de lesz ez jobb is...)
Amúgy bocs, hogy mindig beleugatok, csak gondoltam, hátha kell egy kis mediáció :)
tberki 2016. 04. 01. 12:01
Előzmény: #450  pomperj
#458
A totalcaros cikkben irnak 1.000 dolcsis elolegrol. Van erre valahol megbizhato informacio?
kukker 2016. 04. 01. 10:29
Előzmény: #455  tberki
#457
Egy.
Szerintem egyszerűen sunyin, alattomosan a fikázás és a lenézés nagyon szépen be van építve a kommunikációdba, és ez engem baromira irritál és zavar. Javasolnám a kollégáknak visszaolvasni a hsz-id itt az oldalon, miről beszélek.
Kettő.
Ha javasolnám akkor ezt az "átugrást" a te számodra, egyszerűen ne reagálj, ha nem tetszik, ha egy nyitott fórumon valaki visszaír neked.

Nem tetszik, a "súlycsoportoddal" együtt bek@phatod.
tberki 2016. 04. 01. 09:12
Előzmény: #450  pomperj
#456
A fogalmakat tisztazva:

1. bejelentes: egy utodmodellt nem nagyon kell bejelenteni, 5-7 ev a modellciklus majd jon es kesz. Ennek a tenyleges gyartasinditashoz semmi koze. Az Audi mint minden autogyar idonkent kommunikal egy menetrendet uj modellekre, de reszletek feltarasa (idonkent meg egy skicc sincs) nelkul

2. bemutato: modellfrissitesnel ez mar mukodo autot jelent, aminel minden keszen all a gyartasra! Normalis esetben ez nehany honappal a gyartasinditas elott van, ettol a ponttol veszik fel az elorendeleseket.

3. A szo amit keresunk a koncepcioauto: jellemzoen teljesen uj Modell (lasd tesla 3), vazlatok alapjan keszitett makettje, ritkan mukodo Auto. Tobb evvel az esetleges(!) gyartas elott, a kozvelemeny "szondazasara" szolgal.

Ezt a tesla teljesen mashogy csinalja. Ha bejon nagyot szakit, igazabol elofinanszirozza a Modell 3 ra leadott osszegekbol a model s gyartast ami jelenleg veszteseges.
tberki 2016. 04. 01. 09:04
Előzmény: #452  kukker
#455
sajnos annyira nem vagyunk egy sulycsoportban hogy nincs ertelme a kommunikacionak. kerlek ugord at amiket irok, en is ezt teszem a tieddel...
tberki 2016. 04. 01. 09:03
Előzmény: #450  pomperj
#454
ne legyunk mar amatorok... azt az elmosodott fos kepet lattam en is, a tobbi is jol nez ki hunyorittva messzirol. Ennel azert en a magam reszerol tobbre vagyok kivancsi.

Az a 115.000 elorendeles boduletes szam! Mar csak nyereseggel hatekonyan le kell tudni gyartani, piac van. Es ez mar minimum fel siker!

Törölt felhasználó 2016. 04. 01. 08:53
Törölt hozzászólás
#453
kukker 2016. 04. 01. 08:40
Előzmény: #449  tberki
#452
"Olvastam en is. Nagyon mokas, en sokkal kevesebb atfutassal mar hisztis vagyok hogy mi tart ennyi ideig."

Nos.
Kiáll a vezér, elmondja, hogy most megrendelheted és 2 év múlva megkapod.
Tények vannak eléd rakva, kell-e így vagy sem.
Nem akkor kapod az infót, amikor besétálsz az üzletbe és ott a képedbe nyomják, hanem otthon ülsz a karosszékbe és ezt kapod, eldöntheted, tetszik-e vagy sem.
Innentől senkit nem érdekel, miért vagy hisztis.

Egyébként még mindig a párhuzamos világok egyikében élhetsz:

"A Ferrari boldog, az ügyfelek már nem feltétlenül: a 458 Speciale iránt mutatkozó hatalmas kereslet és a limitált példányszám találkozása érdekes dolgokat szül. Mivel a nettó 70 millió forintos árat jelek szerint túl sokan hajlandóak megfizetni, előfordulhat, hogy lesz olyan megrendelő, aki nem jut autóhoz.

A Magnitude Finance magazin szerint a 10 millió forintnyi előleget nagyon sokat letették a Ferrari 458 Speciale modellre, ám a limitált széria miatt sok befizető végül csüggedten távozhat a szalonból"

10 millió forint előleg.
Pilótajátéknak tűnik a Ferrari-gyártás nekem is.

pomperj
pomperj 2016. 04. 01. 07:37
Előzmény: #450  pomperj
#451
Musk tonight:

It will cost $35,000. “Will not be able to buy a better car for $35,000″ even with no options, Musk says.

Model S received 103 points from 100 (!) from Consumer reports. Model 3 will get more.

0-60 in less than six seconds. “At Tesla we don’t make slow cars,” Musk says.

Deliveries will begin next year….maybe.

Total orders in last 24 hours has surpassed 115,000. “That’s a lot,” Musk says.

Model 3 will be incredibly safe.

Range will be at least 215 miles per charge. Musk: “These are minimum numbers. We hope to exceed them.”

Supercharging is standard. It means you can conveniently go where you want to go, Musk says. We built out 3,600 superchargers worldwide. About the same number of destination chargers. Will double number of superchargers by end of next year, quadruple the number of destination chargers. Will be able to go virtually anywhere.

Come with Autopilot hardware and autopilot safety features will always be there.

Fits five adults comfortably. Musk: “Comfortably the important word here.

Rear rood is one continuous piece of glass.

Has front and rear trunks. Can fit seven foot surfboard inside, Musk says.

More than double locations from 215 to 441.

Need to achieve high volume production. Will make 500,000 cars a year. “That’s very doable,” he says.

Need to absorb the world’s lithium supply for batteries. Gigafactory volumetrically will be second only to Boeing factory in Washington. More lithium batteries produced than the rest of the world combined. Will enable the Model 3. “It’s operational today.”

Total orders in last 24 hours has surpassed 115,000, Musk says. “That’s a lot,” he continues.
pomperj
pomperj 2016. 04. 01. 07:27
Előzmény: #449  tberki
#450
Az elso szemelyi szamitogepekert is, az elso iPhone-ert is igy alltak sorba. Aztan a vilag legsikeresebb termeke lett.

Igy nez ki a model 3:

link

A 2 evrol:
Az uj A4 eloszor Aprilisban kerul vevohoz; LongBeach-en is csak a mult heten mutattak be.
De, mikor is jelentttek be? Eppen 2 eve.
Konnyu utana nezned.

Ami fontos: elso nap 115.000 megrendeles jott be. Alul becsultem tegnap a 300.000 varhato elorendelt darabbal. Megveszik mind az 500.000 darabot elore. Ez uj Amerikaban, es (soha nem latott) korlatozas most az, hogy egy vevo csak 2 db-ot rendelhet.

Szoval: igen jok a TESLA kilatasok, es most mar megvan a piac is WL/LAC/SQM es minden Li-ceg szamara.
Nem 2 evre. Biztosnak latszik 20 evre is.
Most fog felebredni mindenki, Toyota-tol Daimler-ig. Es mind Lithiumot akar a jovo hettol.

tberki 2016. 04. 01. 04:42
Előzmény: #447  kukker
#449
Olvastam en is. Nagyon mokas, en sokkal kevesebb atfutassal mar hisztis vagyok hogy mi tart ennyi ideig. Az is egy erdekes dolog es nem megszokott hogy bemutatok valamit it 2 ev mulva fogok gyartani. Olyan pilotajatek szagu nekem.
De az autot meg mindig nem lattuk engem az erdekelne nagyon.

kukker 2016. 03. 31. 23:06
Előzmény: #446  tberki
#448
kukker 2016. 03. 31. 23:05
Előzmény: #446  tberki
#447
Előjegyzésért sorban állás, itt-ott:

link

link
tberki 2016. 03. 31. 05:29
Előzmény: #443  tberki
#446
A kakas csipje meg mar megint igazam van. Hat a tesla maga irja hogy a termelest 2017 vegen kezdik meg. Ki a mano fog majd 2 evre elore rendelni egy autot?

link
samu888 2016. 03. 30. 13:48
Előzmény: #444  pomperj
#445
Köszönöm
pomperj
pomperj 2016. 03. 30. 13:36
Előzmény: #442  samu888
#444
Igen, atnevezve.
A WL regi CEO, Jay nagyon beteg. Atadta a helyet a LAC menedzsmentnek. Azok attettek a hangsulyt az Argentin Andok-beli operaciokra (peso esik, olcso berek, kisebb beruhazas kell).
A POSCO penze is oda ment, korabban targyaltuk.
A tervek maradtak; egy 26e t Li-carbonat uzem Argentinaban 2017ben, es kesobb egy 20e t kapacitasu uzem Nevadaban. Es egyuttmukodnek SQM-el is.

Szerintem, ha Tesla model 3 sikeres bemutato lesz, akkor WL vegre attorhet.
tberki 2016. 03. 30. 12:07
Előzmény: #441  pomperj
#443
Tudtommal a meglevo 30as gyartosor melle terveznek neki a meglevo gyarban kapacitast az osszeszereleshez.
Egy autogyar kapacitasnovelesenek szuk keresztmetszete altalaban a fenyezouzem a szaritok kapacitasa miatt. A jelenleg uzemben levo autogyarak 80%ban ez a ceg csinalta a fenyezouzemet kulcsrakeszen: www.durr.com
A durr teljes tervezo kapacitasa le van kotve 2 evre elore jelenleg ha jol lattam 3.5mrd eur a backlog.
Szoval haromszorozni csak ugy nem lehet. Jelenleg a teslanak egy 30as modulja van, mellette ckd gyarai mindenfele (csak osszeszereles).
Ket harom ev kell neki a lent irt kapacitas eleresehez legalabb matol szamitva. De nyilvan tevedhetek.
Azt gondolom mar a meglevo kapacitas teljes kihasznalasa is oriasi eredmeny lenne, akkor elkezdenek hinni a teslaban.
samu888 2016. 03. 30. 11:46
Előzmény: #441  pomperj
#442
Sziasztok.
Jól látom, hogy mátol átkeresztelték a WL-t LAC-ra(Lithium American)?Meg a vezérigazgató is távozik?
Pomperj mennyiben érint ez minket?
pomperj
pomperj 2016. 03. 30. 11:13
Előzmény: #440  tberki
#441
1)Nem vitas, egy dolog versenyezni A6 es M5-el,
es egy masik mufaj versenyezni Honda Accord vagy Toyota Camry-val.

2)Az se vitas, hogy a battery-t Panasonic es Samsung egyutt gyartja, es ha beveszik fel Koreat meg, akkor is nagyon fel kell kotni a gatyat.

3)A mechanika 95%at outsource-oljak nyilvan; viszont ossze-szerelni es a kritikus munkat (feljesztes, marketing, penzugy) meg birjak csinalni Fremont-ban.

4)Elon Musk mondja a felmillios szamot, nem en. En csak nezem.

tberki 2016. 03. 30. 10:47
Előzmény: #439  pomperj
#440
Nagyon varom a bemutatot, mint mar emlitettem. Ugye semmit nem lehet tudni kinottek e a gyerekhibakbol az osszeszerelesi es belso anyagfelhasznalasi minoseget illetoen.

Viszont helyesbitenek Janos (bar nem tudom honnan az adat). A teslanak nincs evi 500.000 Auto legyartasara alkalmas kapacitasa! Gondoljunk bele, ez 3db gyori Audi vagy kecskemeti Mercedes gyar lenne. Speciel pont tudom mit tervez a tesla (ill. mit terveznek neki berben), de az meg messze van a megvalositastol. Szoval jelenleg ez a kapacitas nem all rendelkezesre, semmilyen teren, Sem alkatreszellatasban Sem akkumulatorban Sem osszeszerelesben.
Lehet hogy "Kunde droht mit Auftrag" lesz a vege :)

Az biztos hogy talan fontosabb pillanat ez az elektromos autozas torteneteben mint eddig barmelyik.
pomperj
pomperj 2016. 03. 30. 10:22
Előzmény: #438  Mr_Smith
#439
Ha igaz, ma mutatjak be a TESLA 3 modellt.
Ez lesz az elso tomeggyartasu e-auto;
es 0.5 M db van gyartasra tervezve az elso evben.

Nagyjabol Audi A4 meret, sokkal erosebb mint az Aprlisban indulo uj A4, es az ara 50e helyett 35e. Uzemeltetni meg a negyede.

Masnaptol lehet rendelni. Arra szamitanak, hogy az elso heten bejon 300.000 rendeles. Vagy tobb.

Ha elkernek elolegbe 5000 USD, akkor lesz eleg penz befejezni Gigafactoryt (annak elso uteme 2016 vegeig kellene keszen), es lesz penz a gyartasra is. Spekulalok rajta.

Itt van Bloomberg velemenye.
link

Ideje lesz Benz-nek csinalni valamit, kulonben a lovaskocsi sorsara jut.
Mr_Smith 2016. 03. 29. 16:25
Előzmény: #436  kukker
#438
Nagyon jó kis hír ez, úgy tűnik valóban kezd hitelessé válni a cég szakmai berkekben is.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 03. 29. 12:29
Előzmény: #422  kukker
#437
"Tényleg húzz innen inkább melegebb éghajlatra a baromságaiddal, senki nem kiváncsi rá."

Tévedsz :)
Van egy pakk WL-em, mégis kíváncsi vagyok rá :)
Úgyhogy min. 1 fő már akad. Ha valakinek más a véleménye, mint a tiéd, akkor az nem jelent rosszat, sőt, akkor még vitázni is lehet. Egyetértés esetén nem nagyon van tér a vitára :)
Mi több: ahol nagy az egyetértés a táboron belül, a "kívülieket" meg kirekesztik, ott nem nagyon vannak konstruktív ötletek. Ott bégetés van, mint pl. az orbánfanok között. Ugye nem vagy orbánfan? (Költői kérdés volt, mert tudom, hogy nem.)
kukker 2016. 03. 28. 20:51
Előzmény: #433  pomperj
#436
HUGE NEWS SQM •This joint venture went into effect following a capital contribution of $25 mln by SQM in exchange for a 50% ownership stake in Minera Exar, a wholly owned subsidiary of LAC. This amount includes $15 mln to cover intercompany loans between Minera Exar and LAC; the remaining $10 mln will be allocated to project development. SQM and LAC intend to immediately advance a work and engineering plan, which contemplates completion of an updated definitive feasibility study based on an existing study for Caucharí that was completed by Minera Exar in 2012
tberki 2016. 03. 20. 13:26
Előzmény: #432  pomperj
#435
Ezen nem veszunk ossze de jelenleg autos szemmel a skoda magasan veri a teslat :) eleg az illesztesi pontossagot vagy a szinhelyesseget nezni, a teslakon amiket eddig lattam a lokharito szinenek koze nem volt a motorhaztetohoz es a sarvedohoz.
peggy01 2016. 03. 20. 13:03
Előzmény: #433  pomperj
#434
Köszönöm.
pomperj
pomperj 2016. 03. 20. 11:35
Előzmény: #430  peggy01
#433
Ugy tudom, munkamegosztas van: Hodgson foglalkozik az egesz ceggel es a DelAmerika operacioval, Jay pedig a Nevadai/Nemet temaval.

1)Az Argentin banyaszat POSCO penzen epuloban. 2017 evben indul, 20.000 tonna lithium-carbonatra terveztek.
link

Ez hamarosan belep a piacra, iden ev vegen.

2)A Nevada-project evi 26.000 tonna Li-carbonatra van tervezve. A varhato koltsegszint 3500 USD/tonna.

A nemet proba-gyartas sikeres volt. A berendezes a mai hitelkeret-penznel sokkal tobbe kerul ilyen volumenre, ezert idoben el van tolva kesobbre, annak inditasat 2018/19-re tervezik.

link

3)Gigafactory epuloben van.

link

Itt a tegnapi hir rola.

link

pomperj
pomperj 2016. 03. 20. 11:13
Előzmény: #431  tberki
#432
Meg mindig igazad van, az auto araban.

De a hasznalatahoz az uzemletetes is beletartozik.
Vegyuk eloszor a benzin-aram kulonbseget.
100 km-re kell 8 liter, vagy 20KWh.
8 liter ara 3.0 USD/gallon normal aron 6,4USD (egyenlo nagyjabol 3200Ft nomalis aron)
20KWh pedig nagyjabol 1.6USD, vagy 1000Ft.

Ha az auto elettartama 200.000Km-t, akkor vagy 2.0 MFt (3.200 USD) aram, vagy 6.4MFt (13.0000SD) benzin kell neki.

Ha hozza adod a biztositasi, parkolas-diji, karbantartasi, egyeb megtakaritasi kulonbsegeket, akkor mar egyenloseg van a hasznalati total koltsegben.

Presztizsben meg; egy Skoda vagy egy Tesla inkabb?
tberki 2016. 03. 20. 10:57
Előzmény: #428  pomperj
#431
Az a baj Janos hogy 35.000ert meg mindig egy 17.000 usd-nek kinezo es mukodesu autot kapsz. Biztosan mindenkinek masok az igenyei de en annyiert nem vennek egy froccsontott muanyag valamit egy komoly auto araban akar elektromos akar nem.
Mint irtam nagyon kivancsian varom a 3at. Sokmindenre valaszt ad majd.
peggy01 2016. 03. 20. 10:31
Előzmény: #429  pomperj
#430
Tudsz valamit WL és a német ügyletről?
pomperj
pomperj 2016. 03. 20. 10:24
Előzmény: #428  pomperj
#429
Ide 3 chart tartozik most.

1)TSLA megtesztelte, ahogy vartuk is, a 140 szintet; 145-ig esett, aztan vad rallyba kezdett. Sokat var a piac a model 3 megjelenesetol jovo heten.

link

Az elemzok 350-450 ar-savba varjak. Meg a ValueLine is 270-et prognosztizal.

2)A LI-banyaszok rallyba fordultak.
Itt van WL es SQM chartja.

link

link

A lenyeg: hosszu tavra jo vetelnek latszanak, plane ha par hetig itt egy korrekcios melypont is segit olcson venni.
A tobbit a blogban lehet latni.
pomperj
pomperj 2016. 03. 18. 13:46
Előzmény: #426  pomperj
#428
Megjelent egy Goldman report a lithium akkukrol tartott synposiumrol.

Nekem ket dolog erdekes benne:
1)Nagyon kulonbozo akkukat lehet csinalni. Van, amelyik rovid ido alatt ad le nagy teljesitmenyt, es van, amelyik a stabil terhelest birja jobban. Az autokba mindketto kombinalva kell.

2)Tesla elso roadster-jeben az akku 500 USD/KWh arban volt, A mostani akkuk 200 USD/KWh arbol kijonnek.

Az S model 85kWh kapacitasu. Szoval, az akku benne kb. 17.000 USD most.
Ha ehhez hozzateszunk egy jobb kozepkategoriaju auto arat, mondjuk ujra 17,000 USD, akkor ki is jon a Model 3 tervezett 35.000 USD eladasi ara.

Az a helyzet, hogy Tesla terve realisanak latszik. Ha Tesla kepes megfinanszirozni az evi 500.000db auto gyartosorat, es szervezni a beszallitokat es gyartani, akkor ez mar realisan nagyot szolhat.
Es egy par hozzaerto auto-mernokot osszeszedni hozza, nos, lehetseges manapsag.

pomperj
pomperj 2016. 03. 17. 09:12
Előzmény: #425  tberki
#427
" ki lesz az autogyartas jovoje"
Valoban, ez a fo kerdes.

Egyelore az latszik, hogy a lithiumon kivul nehez jo e-auto invesztalasi temat talalni.

1)Az akkuhoz kell meg anoda, az meg most graphit es kobalt. Van par grafit-banya, Kina legkozepen, mint Ningbo Shansan es Tibet Minerals, de azokba en nem vennek bele szivesen, teljesen atlathatatlan es a tulajdonviszonyok zavarosak.

2)Samsung LD nyilvan a legnagyobb Li elemgyarto; de orrverzesre van ertekelve. Es ugyanez van Tesla partnerevel Panasonic-al is, de az legalabb nem zuros.

Aztan persze lehet, hogy nagy lehetoseget hagyok ki Kinaban, vegul is ott kene leginkabb e-autokat hasznalni es gyartani.
pomperj
pomperj 2016. 03. 16. 20:16
Előzmény: #425  tberki
#426
TESLA utolso report:
++++++++++++++++++++++++

After meeting with investor relations at Tesla Motors (TSLA), Oppenheimer’s Colin Rusch and team write that they “remain bullish” on shares of the upstart automaker. They explain why:

As the company approaches the unveiling of the Model 3 two weeks from now, it is clearly progressing toward reaching production numbers of 1000 Model X’s/week and generating positive cash flow for the year. We believe those two operating metrics are critical benchmarks for the company as they progress toward sustainable growth…

Model X ramping well. IR pointed to production Model X production currently at “several hundred per week,” which puts them on solid footing to reach 1000 Model X’s per week by the end of 2Q:16. With FY16 guidance at 80-90K vehicle shipments in 2016, we believe Model X production velocity at such levels by midyear is critical to hitting FY guidance…

Cash flow appears on track. The company reiterated its view that it would generate 700M-800M in core operating cash flow in 2016 and that it expected to pull down 1B from its ABL to fund capex spending in 2016. We believe that if Tesla can demonstrate such operating leverage this year, future investments are likely to be funded by operations.

We remain bullish on shares given the recent update.
Oppenheimer has a 12 to 18 month price target of 340 USD on shares of Tesla Motors. With Tesla’s stock 218.50 USD at today, that leaves 56% upside.

tberki 2016. 03. 16. 11:36
Előzmény: #424  pomperj
#425
"Ha TESLA kijon a 3 modellel, javitja a tenyleg max. "Renault" minosegu auto-technologiajat es erzest, akkor nagy bajban lesznek a lomha oriasok. "

egyezunk. ott ter el a velemenyunk hogy erre a tesla velemenyem szerint nem kepes, nincs meg a megfelelo tokeje, es raadasul operativ veszteseget termel, jelenleg minel tobbet ad el annal nagyobbat.

Hogy ki lesz az autogyartas jovoje nem tudom, de ezert jo a turelem, idovel minden kerdes megvalaszolodik. ;)
Tovabbra is az a velemenyem hogy az informacio es a toke a hatalom, akinek abbol sok van attol kell tartani.
pomperj
pomperj 2016. 03. 16. 09:52
Előzmény: #423  tberki
#424
WL valoban nem befektetesre alkalmas kategoria, ezt mindig lattuk es es sokan leirtuk mar itt. WL kb. olyasmi, mint Microsoft vagy Digital Research volt a 70-es eveke vegen; csak most meg nem tudni, melyik lesz belole.

Abban is lehet igazad, hogy a vegen egy auto-orias jon ki gyoztesen az e-auto vilagba. De az e-auto disruptiv ujdonsag, es az ilyesni fel szokta boritani a meglevo hierachiat.

A technologia kritikus eleme, barki barmit mond is, megis a lithium. Mert nem lehet mas: a periodusos rendszerben a lithium a legkonnyebb fem, az kell az akkuba, es punctum. Abbol lehet csinalni akkumulatort. Az autozasban pedig a suly...szamit.

Ha TESLA kijon a 3 modellel, javitja a tenyleg max. "Renault" minosegu auto-technologiajat es erzest, akkor nagy bajban lesznek a lomha oriasok.
Emlekeztetoul: senki nem hitte 1990-ben, hogy a kicsi PC-gyartok mint Dell, Compaq megverik a piacon dominans ESZR, Burroghs, Olivetti, Nixdorf, ICL, DEC stb. orias computer-gyartokat. Ma a nevukre sem emlekszenek mar.

Aki 500M Eur-bol annyit produkal mint Benz (eddig nagyjabol zero), az nem versenykepes a mai e-auto vilagban, akarmennyi penze .... volt.

Benz nem az, amiben a vilag a jovo autojat latja. Ma TESLA nem hirdet es reklam kiadasa zero; megis az egesz vilagban arrol beszelnek.
Benz mennyit is kolt reklamra hogy eletben maradjon?

tberki 2016. 03. 16. 09:13
Előzmény: #422  kukker
#423
tovabbra sem erted de nem baj. Az MFA utodmodellnel a daimler mar nem a teslatol szerzi be az akkumulatort.
link

Az 500mio euros bovites ennek a kapacitasnak a kivaltasat fedi le maximum, ezen felul semmifele plusz fejlesztest sem. Nyugodtan olvass utana ha nem hiszed. Azt gondolom Zetsche ur nem Mond hulyeseget amikor az 500kmes hatotavrol beszel mint elvarasrol, ilyen tisztan elektromos auto tomeggyartasra alkalmas technologiaval elerheto aron jelenleg nincs,

WL egyik projektje - szinten nyugodtan visszakeresheted itt az elmult ket evbol - a furoiszap. Eppenseggel az sem kell jelenleg senkinek 40 dollaros olajarnal. Igy egyelore nem latom mitol emelkedne a reszveny szignifikansan, egyebkent a harmadat eri mint egy eve amikor itt napi beirasok voltak vetelre biztatva.

Tovabbra is oszinten sok sikert mindenkinek a ceggel, en a magam reszerol egyelore nem latom befektetesre alkalmasnak.

kukker 2016. 03. 16. 06:41
Előzmény: #419  tberki
#422
"Azt meg fogadd el hogy errol speciel tobbet tudok mint te draga baratom"

Szerintem csak egy kis csóró mitugrász vagy, aki beugrál topikokba és csak magyarázza a hülyeségeit.

Aki megmagyarázza, hogy a Daimler is rosszul tudja, és ő az okos, mindenki más hülye.

Tényleg húzz innen inkább melegebb éghajlatra a baromságaiddal, senki nem kiváncsi rá.

kukker 2016. 03. 16. 06:37
Előzmény: #420  tberki
#421
Itt egy dologról volt szó részedről:"A tobbi autogyar ha jol tevedek mas technologiamfele megy akkumulator szinten. De legyen szerencsetek..."

Az egész hozzászólásodból süt a sunyi aljas rosszakarás egyébként, csak szépen becsomagoltad.

Aztán hozom a,cáfolatot, hogy százmilliós eurós beruházás lesz csak itt a szomszédba, ami azt mutatja, hogy ebben a technológiában indulnak el sokan, erre megint jössz a dafke én vagyok az okosabb szövegeddel, és benyögöd te hatalmas tudású befektető, hogy hát 500 millió euró az nem tétel.

Trollkodsz, játszod az eszed és próbálod megmagyarázni, hogy akkor sem úgy van.

Húzzál a búsba koma.

Topik gazda

fci
5 5 4

aktív fórumozók