Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 08. 01. 20:07

Western Lithium  

Gyorsul az emelkedés és brutálisan nő a forgalom.

Egy hónap alatt 40%-ot ment.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2016. 03. 30. 10:47
Előzmény: #439  pomperj
#440
Nagyon varom a bemutatot, mint mar emlitettem. Ugye semmit nem lehet tudni kinottek e a gyerekhibakbol az osszeszerelesi es belso anyagfelhasznalasi minoseget illetoen.

Viszont helyesbitenek Janos (bar nem tudom honnan az adat). A teslanak nincs evi 500.000 Auto legyartasara alkalmas kapacitasa! Gondoljunk bele, ez 3db gyori Audi vagy kecskemeti Mercedes gyar lenne. Speciel pont tudom mit tervez a tesla (ill. mit terveznek neki berben), de az meg messze van a megvalositastol. Szoval jelenleg ez a kapacitas nem all rendelkezesre, semmilyen teren, Sem alkatreszellatasban Sem akkumulatorban Sem osszeszerelesben.
Lehet hogy "Kunde droht mit Auftrag" lesz a vege :)

Az biztos hogy talan fontosabb pillanat ez az elektromos autozas torteneteben mint eddig barmelyik.
pomperj
pomperj 2016. 03. 30. 10:22
Előzmény: #438  Mr_Smith
#439
Ha igaz, ma mutatjak be a TESLA 3 modellt.
Ez lesz az elso tomeggyartasu e-auto;
es 0.5 M db van gyartasra tervezve az elso evben.

Nagyjabol Audi A4 meret, sokkal erosebb mint az Aprlisban indulo uj A4, es az ara 50e helyett 35e. Uzemeltetni meg a negyede.

Masnaptol lehet rendelni. Arra szamitanak, hogy az elso heten bejon 300.000 rendeles. Vagy tobb.

Ha elkernek elolegbe 5000 USD, akkor lesz eleg penz befejezni Gigafactoryt (annak elso uteme 2016 vegeig kellene keszen), es lesz penz a gyartasra is. Spekulalok rajta.

Itt van Bloomberg velemenye.
link

Ideje lesz Benz-nek csinalni valamit, kulonben a lovaskocsi sorsara jut.
Mr_Smith 2016. 03. 29. 16:25
Előzmény: #436  kukker
#438
Nagyon jó kis hír ez, úgy tűnik valóban kezd hitelessé válni a cég szakmai berkekben is.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 03. 29. 12:29
Előzmény: #422  kukker
#437
"Tényleg húzz innen inkább melegebb éghajlatra a baromságaiddal, senki nem kiváncsi rá."

Tévedsz :)
Van egy pakk WL-em, mégis kíváncsi vagyok rá :)
Úgyhogy min. 1 fő már akad. Ha valakinek más a véleménye, mint a tiéd, akkor az nem jelent rosszat, sőt, akkor még vitázni is lehet. Egyetértés esetén nem nagyon van tér a vitára :)
Mi több: ahol nagy az egyetértés a táboron belül, a "kívülieket" meg kirekesztik, ott nem nagyon vannak konstruktív ötletek. Ott bégetés van, mint pl. az orbánfanok között. Ugye nem vagy orbánfan? (Költői kérdés volt, mert tudom, hogy nem.)
kukker 2016. 03. 28. 20:51
Előzmény: #433  pomperj
#436
HUGE NEWS SQM •This joint venture went into effect following a capital contribution of $25 mln by SQM in exchange for a 50% ownership stake in Minera Exar, a wholly owned subsidiary of LAC. This amount includes $15 mln to cover intercompany loans between Minera Exar and LAC; the remaining $10 mln will be allocated to project development. SQM and LAC intend to immediately advance a work and engineering plan, which contemplates completion of an updated definitive feasibility study based on an existing study for Caucharí that was completed by Minera Exar in 2012
tberki 2016. 03. 20. 13:26
Előzmény: #432  pomperj
#435
Ezen nem veszunk ossze de jelenleg autos szemmel a skoda magasan veri a teslat :) eleg az illesztesi pontossagot vagy a szinhelyesseget nezni, a teslakon amiket eddig lattam a lokharito szinenek koze nem volt a motorhaztetohoz es a sarvedohoz.
peggy01 2016. 03. 20. 13:03
Előzmény: #433  pomperj
#434
Köszönöm.
pomperj
pomperj 2016. 03. 20. 11:35
Előzmény: #430  peggy01
#433
Ugy tudom, munkamegosztas van: Hodgson foglalkozik az egesz ceggel es a DelAmerika operacioval, Jay pedig a Nevadai/Nemet temaval.

1)Az Argentin banyaszat POSCO penzen epuloban. 2017 evben indul, 20.000 tonna lithium-carbonatra terveztek.
link

Ez hamarosan belep a piacra, iden ev vegen.

2)A Nevada-project evi 26.000 tonna Li-carbonatra van tervezve. A varhato koltsegszint 3500 USD/tonna.

A nemet proba-gyartas sikeres volt. A berendezes a mai hitelkeret-penznel sokkal tobbe kerul ilyen volumenre, ezert idoben el van tolva kesobbre, annak inditasat 2018/19-re tervezik.

link

3)Gigafactory epuloben van.

link

Itt a tegnapi hir rola.

link

pomperj
pomperj 2016. 03. 20. 11:13
Előzmény: #431  tberki
#432
Meg mindig igazad van, az auto araban.

De a hasznalatahoz az uzemletetes is beletartozik.
Vegyuk eloszor a benzin-aram kulonbseget.
100 km-re kell 8 liter, vagy 20KWh.
8 liter ara 3.0 USD/gallon normal aron 6,4USD (egyenlo nagyjabol 3200Ft nomalis aron)
20KWh pedig nagyjabol 1.6USD, vagy 1000Ft.

Ha az auto elettartama 200.000Km-t, akkor vagy 2.0 MFt (3.200 USD) aram, vagy 6.4MFt (13.0000SD) benzin kell neki.

Ha hozza adod a biztositasi, parkolas-diji, karbantartasi, egyeb megtakaritasi kulonbsegeket, akkor mar egyenloseg van a hasznalati total koltsegben.

Presztizsben meg; egy Skoda vagy egy Tesla inkabb?
tberki 2016. 03. 20. 10:57
Előzmény: #428  pomperj
#431
Az a baj Janos hogy 35.000ert meg mindig egy 17.000 usd-nek kinezo es mukodesu autot kapsz. Biztosan mindenkinek masok az igenyei de en annyiert nem vennek egy froccsontott muanyag valamit egy komoly auto araban akar elektromos akar nem.
Mint irtam nagyon kivancsian varom a 3at. Sokmindenre valaszt ad majd.
peggy01 2016. 03. 20. 10:31
Előzmény: #429  pomperj
#430
Tudsz valamit WL és a német ügyletről?
pomperj
pomperj 2016. 03. 20. 10:24
Előzmény: #428  pomperj
#429
Ide 3 chart tartozik most.

1)TSLA megtesztelte, ahogy vartuk is, a 140 szintet; 145-ig esett, aztan vad rallyba kezdett. Sokat var a piac a model 3 megjelenesetol jovo heten.

link

Az elemzok 350-450 ar-savba varjak. Meg a ValueLine is 270-et prognosztizal.

2)A LI-banyaszok rallyba fordultak.
Itt van WL es SQM chartja.

link

link

A lenyeg: hosszu tavra jo vetelnek latszanak, plane ha par hetig itt egy korrekcios melypont is segit olcson venni.
A tobbit a blogban lehet latni.
pomperj
pomperj 2016. 03. 18. 13:46
Előzmény: #426  pomperj
#428
Megjelent egy Goldman report a lithium akkukrol tartott synposiumrol.

Nekem ket dolog erdekes benne:
1)Nagyon kulonbozo akkukat lehet csinalni. Van, amelyik rovid ido alatt ad le nagy teljesitmenyt, es van, amelyik a stabil terhelest birja jobban. Az autokba mindketto kombinalva kell.

2)Tesla elso roadster-jeben az akku 500 USD/KWh arban volt, A mostani akkuk 200 USD/KWh arbol kijonnek.

Az S model 85kWh kapacitasu. Szoval, az akku benne kb. 17.000 USD most.
Ha ehhez hozzateszunk egy jobb kozepkategoriaju auto arat, mondjuk ujra 17,000 USD, akkor ki is jon a Model 3 tervezett 35.000 USD eladasi ara.

Az a helyzet, hogy Tesla terve realisanak latszik. Ha Tesla kepes megfinanszirozni az evi 500.000db auto gyartosorat, es szervezni a beszallitokat es gyartani, akkor ez mar realisan nagyot szolhat.
Es egy par hozzaerto auto-mernokot osszeszedni hozza, nos, lehetseges manapsag.

pomperj
pomperj 2016. 03. 17. 09:12
Előzmény: #425  tberki
#427
" ki lesz az autogyartas jovoje"
Valoban, ez a fo kerdes.

Egyelore az latszik, hogy a lithiumon kivul nehez jo e-auto invesztalasi temat talalni.

1)Az akkuhoz kell meg anoda, az meg most graphit es kobalt. Van par grafit-banya, Kina legkozepen, mint Ningbo Shansan es Tibet Minerals, de azokba en nem vennek bele szivesen, teljesen atlathatatlan es a tulajdonviszonyok zavarosak.

2)Samsung LD nyilvan a legnagyobb Li elemgyarto; de orrverzesre van ertekelve. Es ugyanez van Tesla partnerevel Panasonic-al is, de az legalabb nem zuros.

Aztan persze lehet, hogy nagy lehetoseget hagyok ki Kinaban, vegul is ott kene leginkabb e-autokat hasznalni es gyartani.
pomperj
pomperj 2016. 03. 16. 20:16
Előzmény: #425  tberki
#426
TESLA utolso report:
++++++++++++++++++++++++

After meeting with investor relations at Tesla Motors (TSLA), Oppenheimer’s Colin Rusch and team write that they “remain bullish” on shares of the upstart automaker. They explain why:

As the company approaches the unveiling of the Model 3 two weeks from now, it is clearly progressing toward reaching production numbers of 1000 Model X’s/week and generating positive cash flow for the year. We believe those two operating metrics are critical benchmarks for the company as they progress toward sustainable growth…

Model X ramping well. IR pointed to production Model X production currently at “several hundred per week,” which puts them on solid footing to reach 1000 Model X’s per week by the end of 2Q:16. With FY16 guidance at 80-90K vehicle shipments in 2016, we believe Model X production velocity at such levels by midyear is critical to hitting FY guidance…

Cash flow appears on track. The company reiterated its view that it would generate 700M-800M in core operating cash flow in 2016 and that it expected to pull down 1B from its ABL to fund capex spending in 2016. We believe that if Tesla can demonstrate such operating leverage this year, future investments are likely to be funded by operations.

We remain bullish on shares given the recent update.
Oppenheimer has a 12 to 18 month price target of 340 USD on shares of Tesla Motors. With Tesla’s stock 218.50 USD at today, that leaves 56% upside.

tberki 2016. 03. 16. 11:36
Előzmény: #424  pomperj
#425
"Ha TESLA kijon a 3 modellel, javitja a tenyleg max. "Renault" minosegu auto-technologiajat es erzest, akkor nagy bajban lesznek a lomha oriasok. "

egyezunk. ott ter el a velemenyunk hogy erre a tesla velemenyem szerint nem kepes, nincs meg a megfelelo tokeje, es raadasul operativ veszteseget termel, jelenleg minel tobbet ad el annal nagyobbat.

Hogy ki lesz az autogyartas jovoje nem tudom, de ezert jo a turelem, idovel minden kerdes megvalaszolodik. ;)
Tovabbra is az a velemenyem hogy az informacio es a toke a hatalom, akinek abbol sok van attol kell tartani.
pomperj
pomperj 2016. 03. 16. 09:52
Előzmény: #423  tberki
#424
WL valoban nem befektetesre alkalmas kategoria, ezt mindig lattuk es es sokan leirtuk mar itt. WL kb. olyasmi, mint Microsoft vagy Digital Research volt a 70-es eveke vegen; csak most meg nem tudni, melyik lesz belole.

Abban is lehet igazad, hogy a vegen egy auto-orias jon ki gyoztesen az e-auto vilagba. De az e-auto disruptiv ujdonsag, es az ilyesni fel szokta boritani a meglevo hierachiat.

A technologia kritikus eleme, barki barmit mond is, megis a lithium. Mert nem lehet mas: a periodusos rendszerben a lithium a legkonnyebb fem, az kell az akkuba, es punctum. Abbol lehet csinalni akkumulatort. Az autozasban pedig a suly...szamit.

Ha TESLA kijon a 3 modellel, javitja a tenyleg max. "Renault" minosegu auto-technologiajat es erzest, akkor nagy bajban lesznek a lomha oriasok.
Emlekeztetoul: senki nem hitte 1990-ben, hogy a kicsi PC-gyartok mint Dell, Compaq megverik a piacon dominans ESZR, Burroghs, Olivetti, Nixdorf, ICL, DEC stb. orias computer-gyartokat. Ma a nevukre sem emlekszenek mar.

Aki 500M Eur-bol annyit produkal mint Benz (eddig nagyjabol zero), az nem versenykepes a mai e-auto vilagban, akarmennyi penze .... volt.

Benz nem az, amiben a vilag a jovo autojat latja. Ma TESLA nem hirdet es reklam kiadasa zero; megis az egesz vilagban arrol beszelnek.
Benz mennyit is kolt reklamra hogy eletben maradjon?

tberki 2016. 03. 16. 09:13
Előzmény: #422  kukker
#423
tovabbra sem erted de nem baj. Az MFA utodmodellnel a daimler mar nem a teslatol szerzi be az akkumulatort.
link

Az 500mio euros bovites ennek a kapacitasnak a kivaltasat fedi le maximum, ezen felul semmifele plusz fejlesztest sem. Nyugodtan olvass utana ha nem hiszed. Azt gondolom Zetsche ur nem Mond hulyeseget amikor az 500kmes hatotavrol beszel mint elvarasrol, ilyen tisztan elektromos auto tomeggyartasra alkalmas technologiaval elerheto aron jelenleg nincs,

WL egyik projektje - szinten nyugodtan visszakeresheted itt az elmult ket evbol - a furoiszap. Eppenseggel az sem kell jelenleg senkinek 40 dollaros olajarnal. Igy egyelore nem latom mitol emelkedne a reszveny szignifikansan, egyebkent a harmadat eri mint egy eve amikor itt napi beirasok voltak vetelre biztatva.

Tovabbra is oszinten sok sikert mindenkinek a ceggel, en a magam reszerol egyelore nem latom befektetesre alkalmasnak.

kukker 2016. 03. 16. 06:41
Előzmény: #419  tberki
#422
"Azt meg fogadd el hogy errol speciel tobbet tudok mint te draga baratom"

Szerintem csak egy kis csóró mitugrász vagy, aki beugrál topikokba és csak magyarázza a hülyeségeit.

Aki megmagyarázza, hogy a Daimler is rosszul tudja, és ő az okos, mindenki más hülye.

Tényleg húzz innen inkább melegebb éghajlatra a baromságaiddal, senki nem kiváncsi rá.

kukker 2016. 03. 16. 06:37
Előzmény: #420  tberki
#421
Itt egy dologról volt szó részedről:"A tobbi autogyar ha jol tevedek mas technologiamfele megy akkumulator szinten. De legyen szerencsetek..."

Az egész hozzászólásodból süt a sunyi aljas rosszakarás egyébként, csak szépen becsomagoltad.

Aztán hozom a,cáfolatot, hogy százmilliós eurós beruházás lesz csak itt a szomszédba, ami azt mutatja, hogy ebben a technológiában indulnak el sokan, erre megint jössz a dafke én vagyok az okosabb szövegeddel, és benyögöd te hatalmas tudású befektető, hogy hát 500 millió euró az nem tétel.

Trollkodsz, játszod az eszed és próbálod megmagyarázni, hogy akkor sem úgy van.

Húzzál a búsba koma.

Topik gazda

fci
5 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek