Minden létező gondolatra van már fórum, erre a kb. 80 éves stratégiára pedig még nincs... a value investor a részvényt annak tekinti, ami valójában: üzletrésznek. Eszerint értékeli azt, és diszkontáron vásárol belőle.
BH - buy&hold
Igen, kezdő vagyok még az egyedi részvény kiválasztásban. Eddig inkább ETF-eket vásároltam TA alapon. Azért is kezdtem az osztalék felől megközelíteni a cégeket, mert ez érthetőbb is számomra és közelebb áll hozzám. Legyen az vállalkozás, ingatlan, vagy értékpapír, a pénzáramlás ami nekem számít. Persze lehet nem jó irányból közelítem meg a helyzetet, de úgy gondolom, ha van egy folyamatosan növekvő pénzáramlás, akkor az érték is növekedni fog hosszútávon. Ezért idegenkedek pl. az aranytól.
Az a gond a hozzászólásaival, hogy semmi köze a value investinghez. Nyithatna egy új topicot, a megfelelő címmel, pl. "nordstreet blogja". Egy rossz szavam nem lenne többé. De nem nyit, ő ide linkelget. Remélem, többé nem teszi.
9 céget vettem idén a BH portfóliómba.
ADM 7%-al növelte az osztalékot,
QCOM 10%-al,
WHG 9%-al,
CMP 5%-al
TGT 7%-al,
KO-t vettem utoljára, az elméletileg a következőre emel.
CAT, GPS nem emelt idén.
HCP 35%-al csökkentette az osztalékot, így eladtam 10% körüli profittal. link
BÚÉK!
Az év utolsó kereskedési napján a napi volatilitás elérte a stop loss limitet, így végül 10,1% (nem évesített) hozammal került eladásra a Tractor Supply pozíció.
Ismét megkérlek, hogy ezt ne a value investing topicban.
Törölt felhasználó2016. 12. 23. 13:19
#1670
3% pluszban sikerült eladni kb egy havi tartási periódus után az Engie pozíciót. Nem egyszerű konzervatív stop loss limittel úgy játszani, hogy ne legyen árfolyamveszteség, de megmaradjon a pozíció osztalékfizetésig :)
Ahogy látom, a magas osztalékfizetők élvonalában ott vannak az MLP-k, amiket a másik topicban felvetettem.
Mostanában az egyik kedvencem viszont a listán a 3.helyen szerepel --> Ship Finance Int. Az valószínűnek látszik, hogy ilyen osztalékot nem fog tudni hosszú távon fenntartani(szóval nem szabad elcsábulni a nagy osztalékhozam látványától), az earnings meglehetősen ingadozik egyik évről a másikra, viszont folyamatosan pozitív még mindig.
Jelenleg a hajózási szektor nem tartozik a legkedveltebb iparágak közé --> link , ez a cég nekem ilyen körülmények között is stabilnak és megbízhatónak tűnik.
A tőkeszerkezete is tetszik, a hosszú távú adóssága csökkenő tendenciát mutat, amíg a saját tőke stabilan növekszik évről évre.
Igazából csak egy dolog tart vissza a vásárlástól, az pedig a piac jelenlegi magas szintje, és optimizmusa. De ha megfordul a széljárás, akkor valószínűleg ez lesz az első cég, amelyikből vásárolni fogok.
Nincs sok valtozas oktober ota a ValueLine ajanlasokban. A szektoralis legjobb kilatasok maradtak Karacsonyra is: az olajszerviz, olaj, femek, chemicals, arany-ezust szektoros temakban.
Az eppen itt nepszerunek tuno autos temaban meg mindig Tesla vezeti az ajanlasi listat a Daimler elott. A Japan autosok meg az USD ereje miatt jo profitkilatasuak. Igaz, a szektor ereje mar csokkenoben van szerintuk.
Felteszem meg a deepvalue listat, meg a nagy-osztalekosokat is, latszik hogy tobben azokat kedvelik.
Jó kis elemzés, köszi. Számomra az EON amúgy is sötét ló, mert a németeknél szemmel láthatóan nem a racionalitás vezérli az energetikát, hanem sokkal inkább a "hangulat".
Value Investing