NG néhány hónapos időtávon csinálhat egy alacsonyabb aljat. Viszont megnőtt az esélye, hogy az alacsonyabb alj előtt hamarosan (legkésőbb június végéig) 3,2x-3,5x sávba felszúr (kb eső trendvonal szintje), aminek egyik feltétele nálam, hogy mostantól nem esik jelentősen 2,28 alá. Ha mégis előbb alacsonyabb aljat ütne, az jó vétel lehet hosszabb távra. Az alacsonyabb NG alj-t a gázos cégek (SWN) árfolyama túlreagálhatja, nagyobbat eshetnek.
A maritime tema nagyjabol szinkronban van a commodity ciklussal. Talan az Olaj es NG szallitas (Cheiniere, LNG) talan mar talajt fogott, es elkezd a recovery a tanker mufajban. A tobbi szaraz commodityben tart az eses. A kontenereseknel is, meg egy eses varhato. A Teekay TNK tankeres jol tartja magat (kb. mint egy olajtermelo), a FRO es EURN merger terv meghiusult, ugyhogy ez a harom tovabbra a dominans tankeres. A contenerszallitoknal az azsiaiak mint Cosco es YangMing, es persze Maersk. De ismetlem, kontenereseknel lehet meg egy meretes eses.
A Glencore and Daimler osztalékok azok konkrétan jövő héten garantáltak. Persze, tudom hogy utána be fog esni, de igazán egyiknél sem indokolt, hogy sokáig lent maradjon az áruk utána. A Maersk az most fizetett osztalékot, úgyhogy az majd max jövőre lesz kérdés mennyit fizet, viszont az árazása nagyon alacsony, részben pont azért, mert levágták róla az osztalék szelvényt.
Pár gondolat ehhez a három céghez: Glencore chart alapján lehet egy felmenetele 500 GBP fölé valamivel, de szerintem egy nagy B hullám fut, és 400 alatt lesz a szerkezet vége. Akkor viszont jó vétel lesz, de ez inkább Q3 vagy Q4. Maersk: én régóta foglalkozom osztalékrészvényekkel, és azt biztosan állítom, hogy olyan nincs, hogy fenntartható 35%-os hozam. Ez egy éves osztalékfizető, európai cég, és az eurrópaiak nem kiszámíthatók. Tavaly többet fizetett, mint idén, és simán benne van, hogy jövőre hatalmasat vág az osztalékon. Én bottal sem nyúlnék hozzá. Daimler ugyanez, az osztaléka kiszámíthatatlan. Nehogy azt hidd, jövőre, amikor a kifizetésről döntenek, figyelembe veszik, hogy idán mennyit fizettek. Mindig a pillanatnyi helyzet alapján döntenek az európai cégek az osztalékról, ráadásul a politika sokszor megmondja, mit akarjanak. Szóval múltbéli osztalékra hivatkozni ezeknél értelmetlen szerintem. A dividend history nagyon számít, ezeknek nincsen semmi kiszámítható múltjuk. Ha jó lesz a világgazdaság és a cég helyzete, akkor fizetnek, ha nem, akkor gond nélkül nullázzák az osztalékot.
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, azaz már kb. másfél éve olvasom, de eddig nem regisztráltam. Ezúton köszönöm a sok jó tippet, amiket megosztottatok! (Külön köszönet Jánosnak a PBR tippekért). Én 3 részvényt dobnék be a közösbe, amelyek szerintem megérnek egy pillantást: Az első a Glencore, a nagy bányászok közül a legalulértekeltebb, május 4-én ex-div, és 7.5%-ot lehet zsebre tenni belőle ez már garantált. Jelenleg a éppen a Teckre (a legnagyobb kanadai miner cégre) tett egy takeover ajánlatot, és van rá esély hogy sikerül. Ha valakit érdekel, akkor írok többet az esélyekről, mindenestre ha sikeres lesz, akkor az kapásból nagyot dobna az árfolyamon. A második a Maersk tengeri szállítmányozási cég (a legnagyobb a világon), p/e 1.08, osztalék 35.17% volt pár hete. Nyilván ez most egy éppen nem túl jól teljesítő ágazat, de az ára is ezt tükrözi (52week low). Szerintem hosszabb távon, egy gazdasági recovery esetén, nagyot lehet vele szakítani. Rövid távon viszont nagyon turbulens lehet az árfolyama, bár már most is szuper alacsony az ár. A harmadik a Daimler Benz, kedden ex-div 7.37% tuti zsebbe, nagyon jó volt az első negyedévük, a luxus autók jól tűrik a recessziós időszakot is. Köszi mindenkinek a tippeket!
Most miért? 2008 -ban 28,7% emelkedett az S&P a táblázat szerint…. Yahoo Finance szerint: ES=F 1450-ről 900-ra :)az még éppen hibahatáron belül van. :) szerintem ez valami más táblázat lesz.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.