Robotikában rohadtul kell az AI. Iszonyat drága és munkaigényes robotokat programozni, és minden gyártónak ( van vagy 20) más nyelve, meg APIja meg egy csomó sajátossága van. A robotkarokra szerelhető fogók, szenzorok, egyéb szerszámok meg megint milliófélék egy csomó egyedi megoldással.
Vannak még AI céfek akiket nem kaptak fel? Én UPStartban mentem egy kis kört az 13ról 26ra ment az idén én még tavalyról 18al ültem benne. Most 21en van. AI alapú hitelbírálat.
Hát nem tudom. Két napja a gyerekek rákattantak a Matific nevű matekoktató websitera. Éjjel nappal azt nyomják. Nem lehet leszedni őket róla Az 5.ikes fiamnak sikerült megértenie a törteket, az egyszerűsítést, a közös nevezőre hozást, az alap koordináta geometriát, területszámitást, szögmérést. Kb a következő félévés tananyagot. Pedig nem egy tehetség, átlagos matekos, épphogy megkapja az ötöst. Szerintem suliban ezt kb több hét/hónap véres munkával, állandó otthoni korrepetálással, könyörgéssel, fenyegtőzéssel tudtuk volna elérni. És ebben még AI sincsen, csak igényes tartalom, jó felépitett feladatok, gamification.
Hát én ezt nem egészen igy tudom, egy 170 mrd paraméteres transformer háló az alapja. Persze nyilván mindenhol van glue logic egy számitógépes programban.
Szóval a ktgvetés nyomása miatt az oroszoknak valamit lépni kell és ez valószinüleg az adóteher növelése lesz az olajon, ami jó eséllyel elhozza a termelés csökkentését, hiszen egyszerűen nem fogja megérni kitermelni. Remélem. https://twitter.com/ed_fin/status/1621428381358211073/photo/1
Én is igy gondolom. Valami 2000 mrdja van a bankoknak csak FED reverse repoban. Pár 10 mrd ból szerintem olyan napi rallit lehet csinálni, hogy ihaj. Persze utána gyorsan realizálni kell, mert a 4% os betétttel kell versenyezni, nem lehet sokáig tartani a pozit.
Orosz bányajárulék bevételek: https://twitter.com/ed_fin/status/1621447411578044417/photo/1 Nagyon tanúlságos. Egrészt az olaj (8.sor) adóbevétel beesett 500 mrd rubelről 360 mrd rubelre Másrészt december novemberben van ott kb 800 mrd rubel bevétel a gázból ez nem lehet más, mint Gazprom osztalék, kb 13 mrd dollár. Tudja valaki mennyi osztit fizetett a Gazprom 22ben? Nem lehet, hogy az orosz állam most jól kicsontozza a Gazpromot?
Jelen! Szintén zenész. Én is erősen gondolkodom, hogy rotálni kéne a CPEt, de nem másik olajosba, hanem techbe. A következő szalmaszállakba próbálok kapaszkodni: 1. a kinai kereslet felfutásáról jó lenne még többet megtudni, de ez még több hónap is lehet 2. titokban reménykedem, hogy az orosz olajkinálattal történik valami. Pityu rendelete, miszerint nem lehet price capes hajón szállitani tegnaptól lépett érvénybe. Ha lófaszt se akarnak csinálni, akkor minek hozott rendeletet és miért csak februártól májusig érvényes. Amit emlegettek az oroszok tavaly, hogy 500-700 ezer hordó per nappal vágniuk kell majd a termelést az idén az se nagyon materializálódik. Aztán hátha történik valami, pl az ukránok lerakétázzák a Druzsbát (azt mi is jól beszopjuk), vagy a Novorosszijszki olajterminált. 3. a jelentés február 22én. hátha megjön a menedzsment esze, hátha visszavágják a capexet, és több adósságot törlesztenek. a héten valami elemzőház felupgadelte a CPEt, a piac nem reagálta le. Szal nagyon bizsereg a kezem nekem is hogy techbe rotáljak, de ha megtenném, másnap 100 dollár az olaj és a FED 75 bpt emelne.
Az SPR nem bullos, hanem beares. Ha megint neadjisten megindul az olaj, újra megeresztik és most már folyni fog az elnökválasztásig, ami másfél év. Napi félmillió hordó simán kifér még ott a csövön.
Beütött a szar. A kinálat meghaladja a keresletet. Olajpiacon az orosz olajexport januári ATHt csinált 5 millió hordó fölött volt a napi export. A gáznak meg azt tesz be, hogy az amerikai gáztermelés megint durván elszabadult.
Melyik orosz olaj? Az Urals a Platts szerint már volt 40 dollár alatt is. Az ESPO (kelet szibériai FOB) meg 70 dollár között mozog. De a tengeri szállitás minimum fele átláthatatlan árazás alatt megy.
értem, de ez önmagában semmit nem bizonyit, nincs elég üzemóra a statisztikához. pld Concorde a világ legbiztonságosabb repülője volt huszonvalahány évig. aztán az első katasztrófa után meg a világ legkevésbé biztonságos gépe lett. mert a többi tipushoz képest nagyon keveset repült.