Autósokhoz kapcsolódva: kb. 2 éve olvastam egy könyvet a modern értékalapú befektetésekről amiben az elméleti dolgokat egy konkrét példán kersztül (Mercedes) mutatják be. A könyv 2017 végén íródott. A szerző azelőző 10 éves ciklus alapján előrevetíti akövetkező 20 évre a fair értéket ami nála akkor 2024-re 56,3 euro. valamint az előző 20 év grafikonját explorálja a következő 20 évre. Ez alapján 2024- re a fair értékhez képest 20% diszkontot számol aza: 45 eurós részvényárat. Hát!! Lehet, hogy igaza lesz. És mindezt 7 éve amikor még se Covid se háború se magas kamatok.
Ez a 6 milliós szabály is változhat, szerintem évente borul fel a költégszerkezet mostanában, nyersanyagok, energia volatilis. Sok cég mostanában felülmúlja a profitvárakozást és alulmúlja a bevételit. Ez azt is jelenti, hogy az infláción valamelyest úrrá lettek a menedzserek, vagy jól emelték az árakat, vagy jól csökkentették a költséget, vagy mindkettő. Persze szokszor ezeket a cégeket ütik, mert nem lett jó a jelentés (?). Ismertek, és tudjátok hogy inkább a chartból tájékozódom, mint a hírekből, valamint nem igazán ismerem az autószektor fundamentumait. Ez alapján a Renault a legellenállóbb az európai autógyártókból.
Fel tudna valaki világosítani azzal kapcsolatban, hogy mi a különbség a Volkswagen esetében a VOW és a VOW3, vagy a Porsche esetében a P911 és a PAH3 között?
Köszi. Ez meg az Airbus: https://finance.yahoo.com/quote/AIR.PA/financials/ Én a Lightyearen vagyok, nemrég kezdtem külföldi eszközökkel foglalkozni, per pillanat csak ETF-em van. Szóval nagyon jó kis áttekintő anyagok vannak ott is a részvényekről. Ott 17,18% felértékelődési potenciált írnak az Airbus elemzői céláraira, és a számai tényleg nagyon szépek, szerintem lesznek itt még célár emelések. A Rheinmetall vonat szerintem már elment. Az SAP is kilőtt. Az ASML-t nézegetem egy ideje, ott 36,76% felértékelődési potenciált ír a Lightyear, de ott meg szerintem az elemzői célárak fognak lejjebb jönni, nem sok jó néz most ki az ASML-nek.
Illetve az SAP, Airbus is lenyomni látszik a Boinget vannak még bőven azért top EU cégek, szóval nem kell még mindent temetni és felülni a nagyon negatív hangoknak. Valóban vannak problémák és van min javítani, de azért nem kell túlzásba sem esni.
A renaultnak is van kinai kitettsege. Masreszt azt az okolszabalyt szoktak emlegetni, h 6millio auto per ev kell a gazdasagossaghoz. A renault ezt nem eri el. Ezzel egyutt egesz jol allja a vihart, valoban
Itt más problémák is vannak. -teljesen figyelmen kívül hagyták az európai fogyasztók igényeit -innováció hiányzik, helyette dízelbotrány van maximum, főleg szoftveres dolgokban -olcsó energiának annyi, olcsó nyersanyagnak is talán, a termék egyre drágább, a fogyasztók egyre inkább spórolnak Ezzel még mindig nincs baj, el lehet képzelni a jövőt európai autóexport nélkül is. Nem a múlt fog megismétlődni, hanem a jövő jön. Attól mert a 80-as években erős volt az autóexport és jó volt az élet Ny-Európában, nem jelenti azt hogy vissza kell hozni mindenáron az autóexportot a jó fejlődéshez.
Bizony így van! De én nehezen tudom elfogadni és feldolgozni, hogy az olyan márkák mint a Mercédesz, BMW akik mondhatni tökéletesre fejlesztették a belsőégésű motorral hajtott járműveket most a kellően át nem gondolt környezetvédelmi politika miatt gyárbezárásokkal, visszaeséssel néznek szembe, ami munkaerő leépítéssel jár együtt. Az egészséges élet a legfontosabb, de több időt kellett volna hagyni a fokozatos átállásra.
Nem is csak ez számít, hanem várható a viszonzás a vámokra. Szerintem még nagyobb baj, hogy az európai luxusautó divatja Kínában leáldozik. Ez talán azon is látszik, hogy Mercedes, VW néznek ki csúnyán, és Renault, aki nem erre építette a stratégiát, ígéretesebb. Lehet, hogy a Renault lesz a következő évtized európai gyártója?
Eurós részvények vitasarok