Az MKB-s célár már így is elég kárt tett, nem szabad még jobban a kicsik alá verni. Az új részvényeknél azért azt ne felejtsed el majd kalkulálni, hogy az egy részvényre jutó eredményt több felé kell szétdobni. Még azt is el tudom képzelni, hogy alig lesz osztalék pár évig. Eddig korrekt volt a cég, most érzem először, hogy vmi nem kerek. Durva felhúzás 800 fölé majd pár héttel később ez a 660-670-es zártkörű story....
Persze, hosszútávon és rövid távon is jó döntés, csak nem fogsz 800-ért Alteo részvényért kapkodni, amikor 660-ért osztogatják máshol. (Ha sikerül 1.5 Mrdért részvényt kibocsátani, akkor kb 2.250 Millió új részvény keletkezik, de lehet több is, ha felmennek 2Mrdre.) . Jó mert: - Bővül a közkéz, ebből következik, hogy Bux, Bumix tag is lehet - Új projektekbe tudnak beszállni és az önerő megléte miatt plusz hiteleket is tudnak felvenni. - Lehet, hogy a forgalom is élénkülni fog. .
Tavaly mondtam, hogy valószínűleg lesz részvény v. kötvény kibocsátás 2019-ben. (Rengeteg imázs növelő cikk.) De részvénynél reméltem egy min. 700-as árat. Amikor az MKB elemzője 1011-es célárat fogalmaz meg és a kibocsátási árat a cég a 660-670-es sávba pozicionálja (azaz 33%-kal lejjebb mint a célár), akkor nehezen vehető komolyan az elemző által kalkulált célár. . Általában 10-20%-os diszkont mellett szoktak részvényt kibocsátani. Ha ezt veszem alapul, akkor a cég valahova 730 és 840 közé pozicionálja magát. A tőke bevonás miatt és az előző évinél gyengébb profit miatt az is logikus lépés lenne, ha az osztalék is elmaradna ...
Elég csalódott vagyok a kibocsátási ár miatt. . Ha nagybüfi v. alapkezelő lennék és szeretnék belőle jegyezni, akkor első lépésben megpróbálnám az Alteo árát lenyomni 660-hoz közeli szintre. Így, aki szintén jegyezni akar azok is csak 660-as ajánlatot adnának. Miután a jegyzés megvolt, utána elengedném. Az Alteos fiúknak meg az az érdeke, hogy 670-en jegezzék az új rv-t, tehát mégiscsak meg kellene kérni az AutoWallisos fiúkat, hogy piszkálják fel az árfolyamot, hogy minél nagyobb potenciált lássanak benne a jegyzők és 670-en is jegyezzenek. . Nagy mennyiséget (értsd 100.000Euroért 660-as árfolyamon kb 47.000dbot) kisbüfiként nem mernék venni, mert eladhatatlan, annyira illikvid.
100.000 Euro ~ 31.500.000 Ft kell hozzá. Szinte biztos, hogy 660 lesz a vége. A tavalyi évet elnézve nem volt túl nagy kapkodás a részvény után. Ez viszont azt jelenti, hogy lesz eladó 700 felett, mivel 670 ért visszaveheti ... Szvsz azok fognak rá ajánlatot tenni (főleg) akik ismerik a céget és valószínűleg van már Alteo rv a portfoliójukben. Így nem mostanában lesz 800Ft :-( . Szólni kellett volna az AutoWallis manipulátor csapatnak, akkor már 1200 lenne az árfolyam és 1000Fton is tudnátok részvényt eladni, úgy hogy taposnák érte egymást az emberek.
Azt hiszem mindkét említett számhoz én tartozom. Tudod a kis adagokban, de sűrűn vásárlók kategóriájába sorolom magam. Plusz a kockázatot több rv-re terítem szét, ennek eredménye a relatíve kis darabszámú vásárlás egy-egy alkalommal. Emellett még hosszútávra is tervezek, továbbá látok benne fantáziát, így igyekszem gyűjteni az alteo-t.
Alteo Nyrt.
egész magas színvonalú, és meglehetősen informatív (Wallis jelenlét ellenére).
a menedzsment is jónak tűnik.
ez az év már komolyabb EBIDTA-t és eredményt sejtet.
A METÁR életbelépése mérföldkő lehet a cég életében.
ugyan még illikvid, de 3 befektető kapott kb. 160 ezer db-ot a Wallistól, lasssan kezdenek forgalmat és közkézt csinálni.
Ez persze kell is, hiszen tőkeemelést terveznek. (Magyarországon kívül szeretnének terjeszkedni, ami a jelenlegi helyzetben inkább pozitívum)
Tevékenységileg E-Starhoz hasonlítanak (másban nem), de alternatív energiák felé mennek, kevesebb önkori és lakossági, több ipari ügyféllel.
A kötvényekből befolyó pénzből jelentős Ebidtát tereme4lő cégeket vettek eddig.
A Wallis miatt nem valószínűsíthető az E-Starhoz hasonló végkimenet.
Kérdés, mennyire akarnak kisbefektetőket is beengedni.