A MOL alulteljesített az Orlennel szemben az elmúlt évben A regionális olajrészvények múltbeli szereplését vizsgálva jól
látható, hogy mennyire alulteljesítő volt a MOL az Orlennel szemben az
elmúlt 12 hónapban. Míg a lengyel cég részvényára több mint duplázódott
(a teljes, osztalékkal növelt, euróban számolt hozam 137% volt), addig a
MOL alig 37%-kal tudott csak nőni (teljes, osztalékkal növelt hozam
euróban).
A két cég eltérő pályán mozog. A lengyel vállalatnál a PO (Polgári
Platform) kormány által delegált új menedzsment kezdi rendbe rakni a
korábbi cégvezetés által elkövetett hibákat, és a vállalatot egy
fenntarthatóbb és átláthatóbb működés felé próbálja irányítani. Emellett
a szabályozó is folyamatosan szünteti meg azokat az intézkedéseket,
amelyek a 2022-es energiakrízis miatt léptek életbe. Az Orlen tehát
teljesen piaci körülmények közé kerül vissza, visszanyerve a befektetői
bizalmat, bár a cég feje felett ott lebeg, hogy akár a mostani, akár egy
PiS (Jog és Igazságosság) által vezetett kormány esetén visszatér az
erőteljesebb állami befolyás. A piac mindenesetre megelőlegezte a
bizalmat, a lengyel gazdasági aktivitás is erős volt, ami mind
hozzájárult az elmúlt 12 hónap remek részvénypiaci szerepléséhez.
A MOL esetében ezzel szemben továbbra is jelentős az orosz olajról
való leválás miatti kockázat. A régió, főleg a két fő piac, a magyar és a
szlovák gazdasági aktivitása és üzemanyag kereslete is jóval gyengébb,
mint az Orlen piacain. Az orosz nyersolajról várhatóan le kell mondania a
MOL-nak, de az továbbra is kérdés, hogy milyen nyereség mellett és
mikortól kell az új modellben működni, milyen díjak terhelik az
alternatív beszállítási útvonalakat. Ehhez még hozzájárul a közelmúltban
történt százhalombattai baleset következményei is.
Pedig a MOL rövidtávú nyereség kilátásai nem rosszak. Leszámítva,
hogy a Dunai Finomító legalább fél-egy évig 50-55%-os
kapacitáskihasználtság mellett üzemel. A finomítói árrések jelenleg
nagyon erősek, a növekvő Ural/Brent árkülönbség pedig szintén részben a
MOL zsebét gazdagítja. A szankciók miatt pedig ablak nyílhat a szerbiai
NIS megvételére, ami stratégiailag kifejezetten egy jó irány lenne.
Szóval nagy esély van rá, hogy a részvényárak közti olló szűküljön,
amihez az árazási különbség is hozzájárul: a 2026-os várható számokkal a
MOL 3,0x EV/EBITDA, az Orlen 3,4x EV/EBITDA mellett forog. A MOL iránt
érezhetően nő a befektetői érdeklődés, a bizonytalanságok csökkenésével
akár egy egész jó befektetési sztori is kerekedhetne.
De nagy lett a csend a topikon....Vége a hurrá optimizmusnak... A jól értesültek eladtak,a kitörés hívők bevásároltak.Így mindenki boldog (vagy nem? ).
Káosz van az orosz exportcégeknél az új szankciók miatt,liftezni fog az Ural ára. Továbbra is azt gondolom,a kormány bármikor és bármennyit kivesz/kivehet a MOL zsebéből.
Ezen a héten meglátszik milyen emelkedésre lenne képes az árfolyam, ha nem értelmi fogyatékosok vezetnék az országot, meg a MOLt. 1 szóbeli ígéretre (1 év mentesség Trumptól), 2 spekulációra ( hogy bevásárolja magát a szerb és/vagy bulgár olajfinomítóba) 3,5 nap alatt 110ftot emelkedett. Ha ez mind meg is valósulna, én sem tartanám kizártnak a 4000ftos szintet.
Órás idősik alatt összekócolódtak kicsit az indikátorok. Óráson és felette azonban full long továbbra is. Ez eddig vihar a biliben. Eső nap volt kisebb, 3,5 Mrd forgalommal. Az előző emelkedő napokon minden esetben magasabb volt a forgalom. Senkit ne tévesszenek meg a magyar álhírek! Az USA-ból 3500 feletti célár van érvényben.
Nyertem mert piros lett, tegnap is nyertem, hogy eladtam ma is 3026 ról ))). Szép napok.... 3000 tartotta , 3050 felett zárt picivel (még!)??????????? Csak ügyessen!
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.