A tények pedig makacs dolgok:a MOL napi forgalma csökkenő,sokszor csak a 2., vagy a 3. cég a sorban.......rendre csak 5(!) azaz öt %-a az OTP forgalmának. Na ez nagyon durva...látható tisztán hova tart,jutott ez az egykor a BUX-ot hátán vivő cég!
"Ez a részesedés a Mol-csoport 2023-as teljes termelésének 15 százalékát és az összes szénhidrogén-készletének 25 százalékát tette ki." Ki lehet számolni,hogy ez mekkora mennyiség: (kicsi),a szállítás bonyolult és drága lesz a 2 tengeri kikötő....igaz minden médiafelület X-er leadta már. Nem ettől fog a MOL elindulni.
A kockázat további része,hogy a MOL-nak meg kell vásárolnia a Fehérorosz-Ukrán határtól a magyar határig tartó kőolajvezeték ürtartalmának megfelelő kőolajmennyiséget.Ez kb. 150-200 ezer tonna kőolaj lehet ami nagy érték,és egy negatív forgatókönyv esetén jó időre,vagy örökre ukrán földben marad. Ismerve azonban a dél-szláv háborúban az ADRIA kőolajvezetéken történteket, (szerbek elfoglaltak olajvezeték szakaszt) a vezeték végig zavartalanul üzemelt,it is ez várható. Ez az olajipar sajátossága,még ha háború is van,az üzletnek mennie kell.
Ezt a részt rosszul látod,nem lesz ország amely kész üzemanyagot szállít nekünk ha bezárják a Barátság vezetéket. Egyszerüen nincs rá fizikai kapcsolat ,max. a Dunán lehetne kisebb mennyiségeket,de tudjuk az sem nindig hajózható. A helyzet az,hogy ameddig az EU és a NATO tagjai vagyunk addig itt üzemanyag vészhelyzet nem lesz és ezt Orbán tudja és kihasználja a végtelenségig. Az Antall kormány idején volt,hogy már csak néhány napra elegendő üzemanyag volt....nyilván politikai nyomásra a horvátok megadták a lehetőséget az ADRIA vezeték használatára. Az olajipar behálózza az egész gazdaságot -nélkülözhetetlen-amig lehet a nagyhatalmak közbelépnek válsághelyzetben.
Az OMV és a MOL között nincs csővezetékes kapcsolat kőolajszállításra.... A Lukoil ügy,nem nagy ügy:lecserélik papíron az exportőr nevét,vagy lesz még egy közbenső tulajdonos. Mint ahogy az orosz olaj és olajtermék a szankciók ellenére a világpiacon mindenütt jelen van.
Ilyen az az ország amely "háborúban" van és ezért rendeleti úton kormányoz... Volt ami kimaradt,vagy hibásan szerepelt a Magyar Közlönyben no problem másnap kijavították. A MOL meg-ahogy írod is- a ner része,ha kérik kisegíti a Költségvetést ahogy már tette is. Kisrészvényesek érdeke...ezek ott ilyet nem ismernek.
Ilyen az az ország amely "háborúban" van és ezért rendeleti úton kormányoz... Volt ami kimaradt,vagy hibásan szerepelt a Magyar Közlönyben no problem másnap kijavították. A MOL meg-ahogy írod is- a ner része,ha kérik kisegíti a Költségvetést ahogy már tette is. Kisrészvényesek érdeke...ezek ott ilyet nem ismernek.
Csepp az olajtengerben....2(!)nagyságrendű itt a probléma. A vecsési kút napi 1 300 hordó olajat ad,a "Barátság "vezetéken napi 130 000 hordó orosz olaj érkezik,hogy legyen elég üzemanyag mindenkinek.
A cég vezetői,és azok politikai függősége miatt tart it a cég ahol tart. Az Orbán-Hernádi féle gyáravató nekem a régi rendszert idézte vissza....."lenyomjuk" a környező piacokat vele.Ja persze,csak 3 évet(!) késett a beruházás,csak 20%-al került többe,csak 3év(!) múlva fut fel a termelés.A befektetők,(már ha tényleg vannak egyáltalán) be is árazzák a sikertörténetet.
A cikk íróinak nem sok fogalma van a magyar olajiparról. Csak az arányok miatt: Ez az olajkút napi szinten 50 tonna kőolajat termel a MOL-nak,miközben a Barátság II. olajvezetéken Százhalombattára napi szinten úgy 16 000-18 000 tonna orosz kőolaj érkezik és kerül feldolgozásra.
Az átkosban is a PÁRT na meg az ÁRHIVATAL döntött az árakról..kezd hasonló lenni a helyzet. Remélem történik valami számonkérés a Közgyűlésen,ha nem azt a vonalat erősíti,hogy nincs is igazi valódi nagy befektetője(tulajdonosa) a cégnek.
A kormány ismét sumák pokert játszik,ugyanis a környező országok üzemanyagárainak összehasonlítása több sebből is vérzik. Nem ugyanaz a beszerzési forrás (világpiaci,orosz, saját termelés),és nem ugyanaz az üzemanyagokat terhelő adórendszer. Látják a MOL óriási profitokat termel(orosz olajból Rotterdami Üzemanyagárjegyzés követése)és ebből minnél többet elakarnak venni,amihez a MOL sajnos aszisztál, a költségvetés meg üres... Ez megy évek óta,MOL részvényesnek ez van.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241211/magyar-elelmiszerarak-es-lakasarak-ki-a-tobbletinflacio-gazdaja-727592