Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 04. 09:28
Előzmény: #61239  Törölt felhasználó
#61240
Jó reggelt !
Attól függ hogy mennyiért megy majd el .
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 08:35
Előzmény: #61210  pancserlama.
#61239
...hmm...!

...bocsi, hogy csak most "referálok"...!

"...Lehet hogy "elkelt" a telek !..."

...de, úgy jártam, hogy "el állt a lélegzetem", oszt gyorsan mást kezdtem el kommentelni, mert a "vércukrom" is beindult...!

...sajnos, hogy messze nem vagyok képes ennek a lehetőségét kizárni, ismerve a "pénzmosodai" technológiákat (nem mindet, merthogy ebben, még nagyon le vagyok maradva, a tanulásban!), de a legfontosabb ismérve, az ilyeneknek, a mély hallgatás, államigazgatási szinteken meg, az államtitokká nyilvánítás, stb...!

...hát ha ez igaz, tényleg nagy tulajdonosi "bunyó" nézhet ki, sajnos...!
...jól gondolom, hogy a menedzsment mellett fogsz "kesztyűt húzni", a ringben...? ...:-(((...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 08:00
Előzmény: #61230  Törölt felhasználó
#61238
...hááááááááát, nekem is vannak ilyen tapasztalataim, de tudod, a hülyeség ellen nem gyártanak gyógyszert...!
...merthogy, már régesrégen, megoldották ezt a problémát a személygépkocsi gyártásban, ahol a sofőr, a kénye kedve szerint, menet közben nyitja, csukja, az ablakokat, külön külön, vagy akár egyszerre is...!
...nem is egy "ökör ára" egy ilyen "kütyű", oszt még automatizálni is lehetséges, hogy akkor nyisson, ha "bekrapál", a klíma...!
...na de, biztos hogy nem álltak sorban, a buszok tervezői, amikor az "észt osztották"...!
...hát nem...?
...szóval, - többek közt -, ezért is, - de inkább a kapcsolódó gondok okán -, gondolok arra, hogy a Rábának, erre, - most -, messze nincs lehetősége, a csődbe menés abszolút biztos lehetősége okán, saját kockázatára...!
...talán, egy GESZTORSÁG vállalható fel, de még az is komoly menedzsmenti, stb. fejlesztést igényelne, ha bevásárolna "állam apu", a Volvo leszerelendő gyárába...!
...a know-how értéke meg, - számomra -, rettenetesen kérdéses...!
...nagyon is "pénzmosoda" szagát érzékelem, a Gripen ügy, létezése okán...!

...stb. stb. stb...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 00:57
Előzmény: #61235  Törölt felhasználó
#61237
...háááááát, én azt gondolom, hogy a Volvo és az alfa esetén is, messze több lehetőség volt, a kerékdobok távolságának növelésére, - alacsony padló esetén is -, de valójában a svéd körülmények, nem támaszthattak erre igényt, oszt', úgy maradt...!
...pedig nálunk, mint ahogyan leírtam, - az itthoni körülmények okán -, erre horribilis szükséglet kerekedett...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 04. 00:32
Előzmény: #61229  Törölt felhasználó
#61236
...hát most jutottam oda, hogy az összes "benyomott" linkeden, "átgyalogoljak", a lefagyásom miatt...!

...képzeld, az itteni sofőrökből, alig lehet, még "harapófogóval" is "kihúzni", valamit is, az itt "futkározó" alfák fogyasztásáról...!
...de mindegyik, biggyesztett szájal, mutatja a valót, de volt egy két olyan is, aki kimondta, hogy jóval többet "zabálnak", mint az Ikarusok...!
...na, az első linked egyértelműen leírja, hogy dupla mennyiségű "étvágyuk" van, mint az Ikarusoknak...!
...így már sejtem, hogy miből jöhetett össze, a múltévi 1 mrdFt vesztesége, az itteni közlekedési cégnek, holott ezt megelőzően soha sem fordult ilyesmi elő...!
...na hiszen, - jól nézünk mi ki -, ilyen perspektívával, még hibridfutómű esetén is, többet fog zabálni, mint a "csodrogány" Ikarus...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 23:17
Előzmény: #61233  Törölt felhasználó
#61235
Ha végignézed, az első kerékdobok közti hely is látszik...

Nagy kérdés, hogy a többi neves modell milyen városi buszokat gyárt és milyenek az alacsonypadlóból fakadó kényelmetlenségek.
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 22:58
Előzmény: #61232  Törölt felhasználó
#61234
...hmm...!

"...Szóval a konstrukció lényeges és városi buszokról lévén szó, talán kevesebb ülőhely jobb átjárhatóságot biztosít, ezért tűnik belülről szélesebbnek a legkeskenyebb Ikarus..."

...na, ezzel a meglátásoddal, messze egyetértek...!
...és, Volvónak az indokolhatatlanul széles kerékdobjainak szélesség csökkentése, a létező legminimálisabb méretre, elengedhetetlen...!
...az első kerékdobok szélessége, meg ne nagyon haladja meg az egy ülés szélességet, oszt', az első és második ajtó között csak 1 - 1 sor ülőhely legyen, mert az utasáramlást, így nem akadályozzák...!
...ezzel a "fogással" nyert, az Ikarus...!

...de rengeteg javítani való akad még, a Volvón, a magyar viszonyokra adaptálásakor...!!!

...ezek szerint, a Te tippelésed, állt a valósághoz közelebb, a buszok cm-ben mért, szélességére vonatkozóan...!
...gratulálok...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 22:31
Előzmény: #61229  Törölt felhasználó
#61233
...hmm...!

...köszönöm szépen a "bányászásodat", nagyon hasznos a számomra, a találgatások helyett...!

...végig nézve az első linked You tube felvételét, - aztán lefagyott a gépem -, az a Volvo 7700, - vagy mennyi , "kiköpött alfának" néz ki...!
...pont nem mutatta, az első kerékdobok közti teret, de a hátsó kerékdobok közti tér igen jól látható...!
...nyilván ekkora lehet az első kerékdobok közti tér is...!
...és ez a tragédia...!
...ebben a térben, két "muki", ha seggel fordul egymásnak mert fogják az ülések fogódzkodóit, biztos hogy egymást "bokázzák", mert két "pasi" cipő nem fér el egymás hosszában...!
...én meg azt nem hiszem el, hogy ekkora kerékdob a szükséglet...!
...mert ha, csak 10 - 10 cm-rel az ülések alatt, beljebb lenne a kerékdob függőleges fala, már a cipők orrával beljebb lehetne állni, ami horribilis kényelmet biztosítana az utasok számára...!

...stb. stb. stb....!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 22:16
Előzmény: #61231  Törölt felhasználó
#61232
Némileg hiánypótlás. Mercedes Citaro:

link

Szélesség: 2550 mm (milyen érdekes)

Szóval dekára ugyanannyi. Szóval a konstrukció lényeges és városi buszokról lévén szó, talán kevesebb ülőhely jobb átjárhatóságot biztosít, ezért tűnik belülről szélesebbnek a legkeskenyebb Ikarus, bár a Volvo 7700 a sok ülőhely mellett is meggyőző.
...a Mercit még nem volt "szerencsém" próbálni.
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 20:08
Előzmény: #61230  Törölt felhasználó
#61231
csukva tartatni
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 20:07
Előzmény: #61229  Törölt felhasználó
#61230
...és a légkondihoz hozzátennék még valamit, tapasztalatból.
Voltak bajok a légkondival, de...!

Idén nyári tapasztalat, hogy a légkondi tök hideget fúj, de nincs igazán hűvös a buszban, sőt, a megállóban, mikor állunk, kifejezetten meleg van a buszon...ha megyünk, akkor van a kis ablakok miatt némi menetszél. Miért?
Kitalálható.

Az utasok kihúzzák az ablakot, amitől a klíma nem érvényesül, csak nyeli az energiát. A sofőrökkel kellene a végállomáson minden második ajtót csukva tartani, vagy ha sokat várakozik a megállóban, akkor csak az első ajtót nyitvatartani és az ablakokat is visszahúzni. Hát, kb. ennyi.
(nekem is Volvo-m van. és nincs méretgondom, kompenzálja a "nemlétező" genitáliaproblémám rendesen)

Majd még kitérek az OKJ-s tanfolyamokra is a munkaerőigény miatt. (Na, jó, ez csak vicc!) ;)
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 19:57
Előzmény: #61228  Törölt felhasználó
#61229
Most használt pesti Volvo 7700:

link
link

Szélesség:2550 mm (ez több, mint elég, tehát a konstrukciótól függ. 2+1 üléssel kevesebb ülés lenne, de nyilván szélesebb lenne a sétatér, inkább hátul szűk, de ott több az ülőhely...felszállásnál ki-ki eldönti, mit szeretne)

A bezáró svéd üzemben gyártott Volvo 8900:
link

Szélesség: 2550 mm

Alfa Busz:

link

Szélesség: 2550 mm

Tehát mindhárom teljesen egyforma...és ezek után lettem nagyon kiváncsi a kellően szélesnek kikiáltott Ikarusra, amit én keskenyebbnek érzek, bár csak 2+1 ülés van benne hátul is...

Ikarus 260:

link

Szélesség 2500 mm

(azt hittem ennél is keskenyebb)
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 19:47
Előzmény: #61227  Törölt felhasználó
#61228
...hogy verje telibe a portfolio!!!

Idáig hasonlítgattam össze egy hosszú szösszenetben négy buszt, de a 20 percen túl mentem és elillant az egész.

Akkor tömören:
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 19:04
Előzmény: #61226  fxboy
#61227
Csak azért raktam be a buszos linket, hogy lássuk, a 7700 kellően széles. Ezért lényeges, hogy melyik modellről van szó...

fxboy
fxboy 2012. 11. 03. 18:40
Előzmény: #61225  Törölt felhasználó
#61226
Egy kis kikapcsolódás buszozás közben:

link

Talán van benne Rába csavar...
:)

Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 17:54
Előzmény: #61224  Törölt felhasználó
#61225
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 17:42
Előzmény: #61222  Törölt felhasználó
#61224
...hmm...!

...az "alfánál" meg, - a sofőrtől középig, 1,5 + 1,5 ülés két oldalon, közte a kb. 55 cm-es folyosó, a két első kerékdob között, középen nincsenek ülések, hátul pedig 2 + 2 ülés két sorban, köztük a folyosó...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 16:57
Előzmény: #61221  pancserlama.
#61223
...hááááát, lehet...!
...de még hogy engem, - de hogy -, hogy is tudják "dicsérni" ezt az utasok, na hát, akad benne "aforizma"...!
Törölt felhasználó 2012. 11. 03. 16:52
Előzmény: #61220  Törölt felhasználó
#61222
Ikarus (bár keskenyebb) 2+1 ülés van egy sorban, így szélesebb az utasfolyósó. Az általam ismert 7700-on 2+2 ülés van.
Svédek kényelmesek és nem tolonganak annyian a buszokon...ha mégis, akkor sűrűbb a járat.

Ezek meg itt engedély nélkül lobbiznak:

link

A főpolgármester semmilyen felelősséget nem vállal a BKV jövő évi működési biztonságáért, amennyiben újabb busztendert írnak ki a társaság finanszírozásról szóló kormánydöntés előtt. (szegény ellen már a frakció is összefogna az mszp-vel...)
pancserlama.
pancserlama. 2012. 11. 03. 16:45
Előzmény: #61220  Törölt felhasználó
#61221
Mi célt ?!
Hát hogy bosszantson !

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek