Ez igaz, viszont máshol meg nőnek a kiadások, ahol hiába spórolnak (pl iskolák, városháza, városi közlekedés, kórházak stb.) a kiadások még így is magasabbak lesznek, mint korábban. Szóval az eredeő még így is brutál veszteség lesz csak nem 2x brutál veszteség. . A másik, hogy a bezárt intézmények alkalmazottai el lesznek küldve, vagy megkapják a fizetésüket erre az időszakra is. (Esetleg leépítések is lesznek.) Ezeknek az intézkedéseknek tovagyűrűző hatásai lesznek.
A "megspórolt energiafogyasztás" most azt jelenti, hogy nem 1000 Mrd a veszteség, hanem "csak" 600 Mrd. A megsprórolás nem plusz pénzt jelent ebben az esetben, hanem kevesebb veszteséget. . Orbánék ezt is elkúrták. (Sok minden más mellett.)
Amire akarnak, tudnak költeni kifizetési stopnál, csak pénzügyminiszteri engedély kell. De nyilván, most több dologban is látszik, nagy a baj (a legárulkodóbb, hogy már fociklubokat is hagynak bedőlni). Ha valamire viszont kéne szorítani, az a gázfogyasztást csökkentő lépések. Megjegyzem lehetne spórolni, pl. CSOK-ot kivezetni, 25 éven aluliak adókedvezményét megszüntetni, TAO támogatást megvágni stb.
nem tudom marad-e mivel ösztönözni....bármilyen jó pályázatot is nyújthattunk be és még ha nyertünk is volna, nem tudom az állam a közeljövőben miből tudná/akarná kifizetni (lsd kifizetési stop)
Ez engem is érdekelne. Pont azt látom, hogy az északi áramlattal történt szabotázs stabilizálja a magas gázárat. Már a főniék is legalább beszélnek a geotermiáról. Szóval én pozitívan látom jelenlegi gazdasági helyzetet a Pannergy szempontjából. Sőt nem csak a megrendelés állomány bővülését és így a rendelkezésre álló kapacitások maximális kihasználását, hanem (remélhetőleg államilag támogatott) fúrásokat és így kapacitás bővülést is várok. . +1 bónusz lenne, ha az átvételi ár minimum 20%-kal növekedne.
Az autógyártóknak aranykor lesz a következő 2-3 év. Csökkentették a gyártást, miközben vennének az emberek, így hatalmas profitot realizálnak 1-1 autón. Majd nézd csak a gyártók jelentéseit!
PANNERGY