No meg ami szintén a nyári kapacitást kihasználhatná (júni végétől...), az a betakarított gabona szárítása (konkrétan fűtés :) ), erre is lehetne mozdulni, de ezt sem használja ki senki. :(
Az AUDI napelem rendszere nem saját felhasználásra termel majd, hanem a kötelező átvételi rendszerben veszi át a teljes volument a MAVIR. Szóval a napenergia a hűtés-fűtésben (ebben az esetben) nem játszik.
...ertem en Fenyö, csak felteteleztem, hogy Europa egyik legmodernedd autogyaraban mar van klima valamilyen megoldassal...nem tudom van-e. De ha nincs is - es mivel a normal klimak energiazabaloak - pont azert szoktak a napelemes megoldast valasztani kisegiteni (en csak tippeltem, hogy emiatt lett beepitve a gyar teteje), feltetelztem (ismet), hogy esetleg most epitenek ki valami "normal" megoldast, mert viszonylag környezetbaratabb modon elöallithato hozza az aram. De en lennek a legboldogabb, ha jönne a hir, hogy az Audi szupergeotermikusan füt/hüt....es nyaron is telihez hasonlo oszlopdiagramok lennenek a termelesi jelentesben :)
Pont nem kell lecserélni semmit, mert a meglévő fűtőtestek szolgálnak hűtésre, míg ha az Audiban eddig nem volt klíma, akkor az elektromos úton működő klímaberendezéseket fel kell szerelni. Elektromos árammal történő hűtés egyébként K. drága, láthatod a normál klímák energiaéhségéről, másrészről egyáltalán nem környezetbarátok a Pannergy által esetlegesen biztosított hűtés viszont igen.
...haaat....szerintem az Audi felejtös lehet mar ebböl a szempontbol (bar nem vagom az ökologiai labnyom csökkentese erdekeben egy meglevö üzem mennyit ruhaz be...+ha mar labnyom pont ott lettek a napelemek) Szerintem egy ekkora kaliberü valtoztatas inkabb egy uj üzem felhuzasanal lehet tema, hogy eleve ilyennel terveznek, mint mar egy meglevö/üzemelö rendszert lecserelni. De persze ne legyen igazam es alljon at egesz Györ is Miskolc abszorbcios hütesre :)
Elvileg igen. Le kell tenni egy ilyenből egy jó nagyméretűt pl. az audi-hoz, bevezetik a melegvízet az egyik oldalon és hideg jön ki a másikon, amivel hűtik az irodákat, gyárcsarnokot, stb.
Akinek kis rálátása van erre, lát lehetőséget ilyesmire a jelenlegi fogyasztói körben?... Az Audi tetejét most hajigálták tele napelemmel, ő gondolom inkább abból oldja meg a nyári hűtést. + csak hogy nagyságrendben tudjak gondolkodni. Mennyibe kerül pl egy alábbi "kék doboz"? Ez a hűtőteljesítmény kb mire elég? Illetve mekkora és milyen fajta feladatokat lehetne egy ilyennel tervezni? Akár valami gyár üzem egész "klímáztatása" (mekkora üzemé?)
Igazatok lett a zàró 2500 db .Nem jellemzö ràjuk h zàroban felhuzzàk 8 ft-t. Ha így csinàltàk volna akkor màr rég 900 on lenne .Kivàncsi vok az elkövetkezö napokra.
Ez elég béna dolog lett így a szűk árjegyzői spread-el és a bét ostoba lépésközével, megfojtja a tradelést. Ha elé állsz bruttó 6 pontot tudsz nyerni, cserébe kockáztatod azt, hogy bármikor gondol egyet és amit vett mondjuk 700-ért elkezdi adni 702-ért. Te meg ha vetted 702-ért és nem voltál elég gyors rádobni esetleg valaki másra, dobhatod neki 690-ért vagy reménykedhetsz. Nettóban kb 4 pont nyereségért kockáztatsz 14 pont veszteséget, napon belül. Napon túl még rosszabb is lehet. Rábában még rosszabb 25 pontos spread, 5 pontos lépésközzel. Arra már rá sem nézek.
PANNERGY