Senki nem olyan hülye hogy 10 milliárdokért vesz valamit azért hogy 10 milliárdos veszteséget termeljen, majd 3-4év múlva eladja veszteséggel. A NER okosabb ennél.
Ha valaki beszélni akar Dakó Úrral a jelenlegi helyzetről ( vagy bármilyen információért) én annyit javaslok, hogy kérdezzen rá, hogy a most kiadott féléves jelentés szerinte bevonza-e a külföldi nagybefektetőket- alapokat? Mivel 1,5 éve a külföldi tőke bevonásáról ( külföldi tőzsdére lépésről) beszélnek- fontos lenne tudni, hogy a mostani jelentés fényében ezt hogyan értékeli.
A cikk nem szakmai, nagyban kerüli ezeket a részeket. A Kulcs ( a támadó ) : A megfontolás alapja az volt, hogy majd az EU-tól sok pénz érkezik korszerűsítésre – mondott egyszerű indokot a bevásárlásra Holoda Attila, a második Orbán-kormány energiaügyi helyettes államtitkára, aki most független jelöltként indul Hajdúszoboszló polgármesteri székéért. Ez egyébként egybecseng a piaci hírekkel, ezek szerint környezetbarát erőművel váltják ki a Mátrai Erőművet, és akkor lesz mód arra, hogy a beruházás költségeinek 70 százalékát uniós forrásból fedezzék.
Pénzről van mindig szó ... https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20191007/hamarosan-eljon-az-igazsag-pillanata-mennyi-penzt-kap-magyarorszag-az-eu-tol-403069 idézem a cikket ( Mátrai Erőmű is érintett bőven ) Mivel elvileg november 1-én új Európai Bizottság is belép a ringbe, mégpedig eléggé határozott prioritásokkal (jóllehet a testület 5 éves programja még nem áll rendelkezésre), ezért az az általános várakozás a tagállamok körében, hogy Ursula von der Leyen az új csapat politikai prioritásainak megfelelő változtatásokat eszközöl majd a javaslaton. Ezt egyébként múlt heti parlamenti meghallgatásán Johannes Hahn, a következő Bizottság költségvetési biztosa is megerősítette, a pénzügyi keretre vonatkozó javaslat kiigazítását kilátásba helyezve.A MÓDOSÍTANDÓ JAVASLAT EGYIK ÚJ ELEME ANNAK A PÉNZÜGYI ALAPNAK A BEEMELÉSE LESZ AZ MFF-BE, AMI AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁSSAL ÉS AZ ENERGETIKÁVAL KAPCSOLATOS ÁTÁLLÁS PÉNZÜGYI TERHEIT LESZ HIVATOTT ELVISELHETŐBBÉ TENNIfőleg azoknak az országoknak és régióknak, ahol a széntüzelésű erőművek még mindig jelentős szerepet töltenek be az áramellátásban. A lengyel energiaügyi miniszter a dekarbonizáció helyi költségeit 700-900 milliárd euróra becsülte a következő években. Hahn biztos is figyelmeztetett rá, hogy senki se várjon csodákat a „méltányos átmeneti alaptól”, ráadásul az eszköznek nagyon sok régiót kellene lefednie. A Bizottságban már javában folyik a munka a pénzügyi alapon, és a BruxInfo által látott egyik dokumentum mindössze 20 milliárd eurót szánna a hét év alatt az ambiciózusabb klímacélokkal járó terhek enyhítésére. Ebből is csak körülbelül 10 milliárd származna a büdzséből, a többit az InvestEU (a Juncker-terv) modellje alapján „pénzügyi konstrukciók” révén teremtenék elő, amihez egy alacsonyabb kiinduló összeget biztosítana a büdzsé.Pedig egyes közép- és kelet-európai várakozások szerint ez a „kiegyenlítő” alap adhatná a kulcsot a megállapodáshoz a többéves keretköltségvetésről.A KÖZÉP-EURÓPAIAKAT EZEN AZ ALAPON KERESZTÜL KOMPENZÁLHATNÁK AZ ELVESZÍTETT KOHÉZIÓS (FELZÁRKÓZTATÁSI) FORRÁSOKÉRT.Ismeretes, hogy Magyarország felzárkóztatási támogatásai a Bizottság javaslatának értelmében a jelenlegi időszakhoz képest 24 százalékkal csökkennének, ami a lehető legnagyobb érték TEHÁT EU TÁMOGATÁS ÁLLHAT A HÁTTÉRBEN:
NEW OPUS GLOBAL