Az állam (szerintem) nem azonos a kiskerrel. Az adó és az Áfa több, mint a kisker árbevétel. Simán kompenzálhatja a csökkenő forgalmat a drágább üzemanyag magasabb adó és magasabb Áfa vonzata. A januári + adó csak maga 40 Ft + Áfa. Az csak kompenzál már.
Literre számolva nem tudom, de az tény, hogy az üzemanyag kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozások összesített árbevétele tavaly 21% -kal csökkent 2022 -höz képest, és nyilván minél drágább az üzemanyag, ez a tendencia annál inkább érvényesül. Nincs vásárlóerő, ez az igazi probléma a kereskedelemben. Az élelmiszer jellegű kiskerek is zsugorodtak még februárban is, úgyhogy szerintem a benya és gázolaj is megy le.
Én optimista vagyok. Szerintem az egyetemi alapítványok nagyon nagy mértékben függenek a MOL osztaléktól. A kormánynak is az az érdeke, hogy ezek az alapítványok a pénzüknél legyenek, ergo mindent el fognak követni, hogy a MOL továbbra is megfelelően nyereséges maradjon. Szerintem nem volt véletlen a lobbizás az orosz olajért, és nem véletlen a hulladék koncesszió sem.
A MOL új árképzése a kormány szerint a következő kellene, hogy legyen. Van 6 szomszédos ország (Ukrajna nem játszik), azaz 7 árat hasonlítunk össze. Ebből alulról nézve a 3-4. hely az elfogadható, ha ezt a MOL betartja, akkor nem lesz semmilyen rendelet.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.